Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 12:47 pm

Urby is een back.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 12:49 pm

Neefkens schreef:We hebben Urby al en over een jaar staat Vertongen aan de deur te rammelen.
Vertonghen is wel een talent van een andere orde dan Anita, Ten Cate doet in officiële wedstrijden eigenlijk nooit een beroep op hem. Ik reken nergens op, breekt hij toch door dan is het een meevaller.

Urby speelt bijna nooit op het middenveld. Ten Cate zei in VI dat hij Emanuelson niet als middenvelder ziet, weliswaar door het gebrek aan alternatieven voor de linksbackpositie. Mocht Urby zich op het middenveld stormachtig gaan ontwikkelen, dan ligt de prioriteit dus bij een nieuwe linksback.
Ajax!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 03, 2006 12:50 pm

In de jeugd heeft ie altijd op het middeveld gestaan. Door een gebrek aan backs moest ie in ajax-1 back staan, maar dat kán best ens veranderen na zijn glansparade én het feit dat Vermaelen ook als back kan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 12:51 pm

Hij moest in Ajax 1 back spelen omdat hij daar de meeste mogelijkheden heeft. Daar doen twee potjes waarin hij als een soort back zonder tegenstander speelt weinig aan af, hoor.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 03, 2006 12:54 pm

Hij voelt zich middenvelder, hij heeft er altijd gestaan in de jeugd, de trainer zag hem de afgelopen wedstrijden als middenvelder (met tegen Utrecht een echte verdediger achter hem), hij speelde de sterren uit de hemel....

We zullen zien.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 12:54 pm

In die 'potjes' speelde Emanuelson wel heel erg goed Bertje, dus Neefkens heeft gelijk dat Urby's positie kan veranderen. Vermaelen is weinig geblesseerd en heeft ervaring als linksback, dus voor die plek is Vermaelen ook een optie. We gaan het zien.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 12:58 pm

Neefkens schreef:Hij voelt zich middenvelder, hij heeft er altijd gestaan in de jeugd, de trainer zag hem de afgelopen wedstrijden als middenvelder (met tegen Utrecht een echte verdediger achter hem), hij speelde de sterren uit de hemel....

We zullen zien.
De trainer stelde hem op als middenvelder, dat is wat anders dan hem een middenvelder vinden. Daarnaast, als linksback heeft hij toch ook fantastisch gespeeld?

Ik zie absoluut niet in waarom er iets zou veranderen.

En met niemand anders!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di okt 03, 2006 1:34 pm

Het was een noodoplossing asl linksback, omdat er weinig tegenstanders zijn die 4-3-3 spelen. Bij een echte vleugelspeler had ie het altijs lastig.

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 1:35 pm

Ik vind Emanuelson zijn actie 'te lang' voor een driemansmiddenveld. Aan de buitenkant van een middenveld kan hij natuurlijk wel prima uit de voeten.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di okt 03, 2006 1:39 pm

Kom nou, doe niet zo kortzichtig. Laten we ff denken...AJAX heeft een goede middenvelder nodig, want Roger en Maduro voldoen niet. Emanuelson heeft het tot nu toe twee keer uitstekend gedaan op die positie, terwijl Vermaelen het verdienstelijk deed als linksback.

Zie je nog steeds ABSOLUUT geen goede reden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 1:52 pm

Steef schreef:Ik vind Emanuelson zijn actie 'te lang' voor een driemansmiddenveld. Aan de buitenkant van een middenveld kan hij natuurlijk wel prima uit de voeten.
Hoe lang mag een actie op een driemansmiddenveld maximaal zijn?
Ajax!

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 1:53 pm

Tsja, hoe moet ik het anders uitleggen? Emanuelson komt vaak goed door buitenom, maar z'n spel binnendoor is moeizamer omdat hij ruimte nodig heeft voor z'n acties.

Daarnaast is z'n positionering nog niet geweldig op het middenveld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 03, 2006 1:57 pm

Giacomo Puccini schreef:
Neefkens schreef:We hebben Urby al en over een jaar staat Vertongen aan de deur te rammelen.
Vertonghen is wel een talent van een andere orde dan Anita, Ten Cate doet in officiële wedstrijden eigenlijk nooit een beroep op hem. Ik reken nergens op, breekt hij toch door dan is het een meevaller.
Anita is dan ook pas 17.

Leuk dat Ajax schijnbaar geïnteresseerd is, maar wie weet zuigen AN, etc het uit hun duim.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 1:57 pm

Mr. Ajax schreef:
Kom nou, doe niet zo kortzichtig. Laten we ff denken...AJAX heeft een goede middenvelder nodig, want Roger en Maduro voldoen niet. Emanuelson heeft het tot nu toe twee keer uitstekend gedaan op die positie, terwijl Vermaelen het verdienstelijk deed als linksback.

Ik ben niet voor het 'omturnen' van spelers als ze daarmee op een positie terechtkomen waar ze minder goed zijn.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 2:06 pm

Steef schreef:Tsja, hoe moet ik het anders uitleggen? Emanuelson komt vaak goed door buitenom, maar z'n spel binnendoor is moeizamer omdat hij ruimte nodig heeft voor z'n acties.

Daarnaast is z'n positionering nog niet geweldig op het middenveld.
Dat ben ik met je eens. Vorig seizoen heb ik Emanuelson zelfs geen enkele acceptabele wedstrijd op het middenveld zien spelen. Maar ik ben benieuwd of hij een snelle leerling is. We hebben het tenslotte over een zeer jonge speler met veel talent, die kan nog grote sprongen maken.
Thomas schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Anita is dan ook pas 17.

Leuk dat Ajax schijnbaar geïnteresseerd is, maar wie weet zuigen AN, etc het uit hun duim.
Maakt niet uit, Gabri heeft een contract voor 3 jaar. Dat sluit mooi op elkaar aan. Volgend jaar voorzichtig brengen in de schaduw van Gabri.
Ajax!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 03, 2006 2:10 pm

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:

Ik ben niet voor het 'omturnen' van spelers als ze daarmee op een positie terechtkomen waar ze minder goed zijn.
Ik ook, maar laat Urby nou een middenvelder zijn en alleen maar beter zijn op het middenveld :D

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 2:11 pm

Wat een onzin Neef.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 03, 2006 2:20 pm

Ik zat een beetje te pesten, smilietje niet gezien ? :aai:

Maar ff serieus: wát maakt een speler tot een middenvelder of een verdediger ? Wat hij in de jeugd altijd gespeeld heeft ? Intrinsieke kwaliteiten ? Wat een trainer in hem ziet ? Toeval ?

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 2:25 pm

Goede vraag. Marcelo en Urby verschillen niet zoveel. Toch zie ik in Marcelo een speler die wel beter uit de voeten kan als binnenmiddenvelder en Urby weer beter aan de buitenkant en/of als back.

Ondanks dat ze beiden doorbraken als back.

Maar het gaat mij dus wel om intrensieke kwaliteiten. En nuances.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 2:42 pm

En niet te vergeten de lengte van de actie!!

Leg nou es uit? :D
Ajax!

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 2:49 pm

Kijk maar hoeveel meter Urby bestrijkt als hij opstoomt. En ga dat maar eens proberen in een centrale positie.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 2:53 pm

Des te beter toch, dan staat hij aan het eind van zijn actie tenminste in scoringspositie ;)

In een meer centrale positie moet Urby anders leren spelen, meer op de Ronald de Boer manier. Geen idee of hij dat kan (in zich heeft), maar voor iemand met zoveel talent en zo'n jonge leeftijd sluit ik het niet uit.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 03, 2006 3:05 pm

Urby schaatst het veld over. ;)

Misschien moet je hem wel op het middenveld zetten, omdat hij de discipline mist voor de backpositie?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 3:11 pm

Of buitenste middenvelder of back met een doorsluitende back aan de andere kant. Als Ajax 'gewoon' een goede controlende linkshalf had gehad, was het gezeur op Urby stukken minder geweest.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 3:13 pm

Urby vind ik erg op Ashley Cole lijken.

En met niemand anders!

Plaats reactie