Utrecht-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 25, 2006 7:23 pm

Bertje schreef:En Sneijder dan linkshalf?
Kan. Moet je wel een controleur hebben.

Liefst Sneijder centraal en Davids linkshalf. ;)

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 25, 2006 7:24 pm

Mr. Ajax schreef:Laat Sneijder dan centraal staan met Gabri naast hem op rechts en Maduro of Heitinga op links. Heb je weer wat meer power in plaats van Roger.
Sneijder centraal is vragen om moeilijkheden. Sneijder kan nu vrij op linkshalf spelen en weet zich goed in de rug gedekt door Urby en Roger.

In principe speelt Ajax ook een beetje een 3 - 2 -2 - 3 in balbezit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 25, 2006 7:26 pm

Sneijder kun je best centraal uitspelen, maar niet in de punt naar achteren.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 25, 2006 7:28 pm

Sneijder centraal is vragen om moeilijkheden. Sneijder kan nu vrij op linkshalf spelen en weet zich goed in de rug gedekt door Urby en Roger.

Goed in de rug gedekt door Urby en Roger? Nou, vind ik niet hoor... :nooo:

Sneijder centraal met twee controlerende spelers als Gabri en Maduro/Heitinga, die ook diepgang hebben, en Wes kan zich weer focussen op waar hij goed in is. Als linkshalf verliest hij vaak op het fysieke vlak van zijn tegenstander.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » ma sep 25, 2006 7:29 pm

Hebben Maduro en Heitinga diepgang?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 25, 2006 7:31 pm

Gabri wel en Heitinga en Maduro kunnen dan ook meer het balans bewaken. Verder zie je Heitinga als (centrale) verdediger ook vaak naar voren opstomen. En ik heb altijd meer een middenvelder dan verdediger in hem gezien.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 25, 2006 7:33 pm

Jöhnk schreef:Sneijder kun je best centraal uitspelen, maar niet in de punt naar achteren.
Ook niet echt in de punt naar voren. Kijk naar Gabri, die probeert meteen te storen bij balverlies of in ieder geval er voor te zorgen dat de bal niet meteen het middenveld over gaat. Dat zie ik Sneijder nog niet een hele wedstrijd doen. En vandaar dat het middenveld vaak overlopen werd vorig seizoen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 25, 2006 7:33 pm

Sneijder heeft ruimte nodig.

Feest

Bericht door Feest » ma sep 25, 2006 7:36 pm

Daarom zou ik Sneijder verkopen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 25, 2006 7:39 pm

Niks verkopen voordat we een vervanger klaar hebben. Die moet dan echt een klasbak `ijn. En die vind je niet 1-2-3, ook al beweer je van wel...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 25, 2006 7:46 pm

Maartoe schreef:Hebben Maduro en Heitinga diepgang?
Nee, maar Urby wel. En Gabri ook.

Als een club de hoofdprijs voor Sneijder wil betalen, verkoopt Ajax hem meteen. Reken daar maar op. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 25, 2006 8:24 pm

joey schreef:Als een club de hoofdprijs voor Sneijder wil betalen, verkoopt Ajax hem meteen. Reken daar maar op. :yes:
Dat vrees ik ook, ja.

K.
Still alive...

Rednose

Bericht door Rednose » ma sep 25, 2006 10:09 pm

Steef schreef:Daarom zou ik Sneijder verkopen.
Eens, hij is net niet goed genoeg om het spel te dragen, maar dat blijven ze maar proberen (hem de drager te laten zijn). Zelf probeert hij het wel, maar meer dan heel veel gedraaf en drukke gebaren levert het niet op.
Alleen met heel goede dienende spelers naast hem (bijvoorbeeld een Davids) en hijzelf heel gediciplineerd zou het wat kunnen zijn, maar die spelers hebben we niet en hij zelf denkt dat ie net een tikkie beter is dan dat ie in werkelijkheid is.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di sep 26, 2006 12:09 am

Wie moet Sneijder opvolgen?

Voorlopig kunnen we helaas nog niet zonder dat kleine ettertje. Met Roger als alternatief voor de dwerg doe je drie stappen terug, en om nu meteen alles op Perez te zetten omdat ie twee keer tegen degradatiekandidaat NEK heeft gescoord...

Eerst maar eens een geschikte opvolger vinden die met een slimme pass een speler vrij voor de keeper kan zetten en als het nodig is zelf met een creatieve actie een goal forceert als de spits niet in de wedstrijd zit.

Daarna mag Wesley opdonderen. Een zak vol engelse miljoenen en we zullen hem op gepaste wijze met gestrekte middelvinger uitzwaaien.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 3:38 am

Mr. Ajax schreef:Gabri wel en Heitinga en Maduro kunnen dan ook meer het balans bewaken. Verder zie je Heitinga als (centrale) verdediger ook vaak naar voren opstomen. En ik heb altijd meer een middenvelder dan verdediger in hem gezien.
Heitinga is te weinig wendbaar en z'n handelingssnelheid is net zo hoog als die van Maduro. Sowieso heeft Ajax weinig slimme spelers die snel de juiste oplossing zien.

Het is geen toeval dat we het zoveel over het middenveld hebben. De vraag wie er schuin achter Sneijder moet spelen (want zolang we geen betere creatieve/scorende middenvelder hebben moet hij spelen) ligt mede aan Sneijders manier van spelen (zwak zonder bal, fysiek zwak, etc) en mede aan de overige opties. De invulling daarvan en de trechterhouding van de aanval zijn op het moment de grootste tactische zorgenkindjes.

Ik zou Sneijder ook verkopen bij een goed bod, maar dat heb ik tijdens de zomer al gezegd, geloof ik. :blush:

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 26, 2006 7:10 am

Ons middenveld is al jaren niet op peil en zal ook dit seizoen het probleem worden. De door jullie aangedragen oplossingen als Emanuelson en Heitinga zijn gedoemd te mislukken.

Emanuelson speelt één keer goed als middenvelder (geen directe tegenstander!) en is de oplosing? Nee, hij komt tegen (sub)toppers op die plaats tekort. Hij mist scorend vermogen, is het net niet. Wil hij een kans van slagen hebben, dan alleen als aanvallende linksback.

Heitinga is een centrale verdediger die wel op kan komen, maar opkomen is iets anders dan er al zijn. Hij mist net als Emanuelson scorend vermogen en op een middenveld met twee middenvelders die geen doelpunt kunnen maken!!!!!!

Gabri zal dit seizoen ook weinig scoren, Roger en Maduro handelen in een te laag tempo.

Al met al geen vrolijke conclusie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 26, 2006 8:28 am

Kan Gabri überhaupt scoren?
Het stinkt aan alle kanten!

Mano

Bericht door Mano » di sep 26, 2006 11:31 am

Sneijder moet je verkopen!
nu hij nog 'talent' lijkt te hebben vang je dr nog geld voor.
Tuurlijk hij kan best ballen maar hij komt te kort voor echte top.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 26, 2006 11:33 am

Bovendien verstoort hij al jaren de balans van het middenveld. Barcelona mag em hebben wat mij betreft... Sneijder verkopen, Schaars aankopen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » di sep 26, 2006 12:02 pm

Schaars komt nooit naar AJAX, volgens mij.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 26, 2006 1:53 pm

Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.

En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.

Eén van onze betere spelers, wat mij betreft.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 1:58 pm

Een goede speler, maar ontzettend lastig in te passen in een team, Ko.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 2:01 pm

Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.

En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.

K.
Van mijn kant is het geen kwestie van ineens, Ko. Ik heb Sneijder altijd al een speler gevonden met een aantal hele sterke kanten maar vooral ook een speler met boordevol gebreken.

Dat hij één van onze betere spelers is zegt me niet genoeg. Ajax zou er als team beter van kunnen worden als men Wesleij verkoopt en er twee talentvolle/goede controlerende, dynamische, slimme, aansluitende middenvelders en/of een buitenspeler voor terughaalt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 26, 2006 2:06 pm

Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.

K.
Precies. Lastig, misschien, maar omdat hij één keer een middelvinger heeft opgestoken naar Koeman is hij minder welkom dan spelers die er met de pet naar gooien?

Dat een ander type speler indien mogelijk handiger zou zijn wil ik onderschrijven, maar Sneijder is meer Ajacied dan veel andere spelers bij elkaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 26, 2006 2:06 pm

Demosthenes schreef:Emanuelson speelt één keer goed als middenvelder (geen directe tegenstander!) en is de oplosing? Nee, hij komt tegen (sub)toppers op die plaats tekort. Hij mist scorend vermogen, is het net niet. Wil hij een kans van slagen hebben, dan alleen als aanvallende linksback.
Tegen NEK speelde Urby ook meer als wijde linksback dan als halfspeler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie