Kan. Moet je wel een controleur hebben.Bertje schreef:En Sneijder dan linkshalf?
Liefst Sneijder centraal en Davids linkshalf. ;)
Sneijder centraal is vragen om moeilijkheden. Sneijder kan nu vrij op linkshalf spelen en weet zich goed in de rug gedekt door Urby en Roger.Mr. Ajax schreef:Laat Sneijder dan centraal staan met Gabri naast hem op rechts en Maduro of Heitinga op links. Heb je weer wat meer power in plaats van Roger.
Sneijder centraal is vragen om moeilijkheden. Sneijder kan nu vrij op linkshalf spelen en weet zich goed in de rug gedekt door Urby en Roger.
Ook niet echt in de punt naar voren. Kijk naar Gabri, die probeert meteen te storen bij balverlies of in ieder geval er voor te zorgen dat de bal niet meteen het middenveld over gaat. Dat zie ik Sneijder nog niet een hele wedstrijd doen. En vandaar dat het middenveld vaak overlopen werd vorig seizoen.Jöhnk schreef:Sneijder kun je best centraal uitspelen, maar niet in de punt naar achteren.
Eens, hij is net niet goed genoeg om het spel te dragen, maar dat blijven ze maar proberen (hem de drager te laten zijn). Zelf probeert hij het wel, maar meer dan heel veel gedraaf en drukke gebaren levert het niet op.Steef schreef:Daarom zou ik Sneijder verkopen.
Heitinga is te weinig wendbaar en z'n handelingssnelheid is net zo hoog als die van Maduro. Sowieso heeft Ajax weinig slimme spelers die snel de juiste oplossing zien.Mr. Ajax schreef:Gabri wel en Heitinga en Maduro kunnen dan ook meer het balans bewaken. Verder zie je Heitinga als (centrale) verdediger ook vaak naar voren opstomen. En ik heb altijd meer een middenvelder dan verdediger in hem gezien.
Van mijn kant is het geen kwestie van ineens, Ko. Ik heb Sneijder altijd al een speler gevonden met een aantal hele sterke kanten maar vooral ook een speler met boordevol gebreken.Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.
En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.
Eén van onze betere spelers, wat mij betreft.
K.
Precies. Lastig, misschien, maar omdat hij één keer een middelvinger heeft opgestoken naar Koeman is hij minder welkom dan spelers die er met de pet naar gooien?Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.
En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.
Eén van onze betere spelers, wat mij betreft.
K.
Tegen NEK speelde Urby ook meer als wijde linksback dan als halfspeler.Demosthenes schreef:Emanuelson speelt één keer goed als middenvelder (geen directe tegenstander!) en is de oplosing? Nee, hij komt tegen (sub)toppers op die plaats tekort. Hij mist scorend vermogen, is het net niet. Wil hij een kans van slagen hebben, dan alleen als aanvallende linksback.