Champions League
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Vennegoor past prima bij een club als Celtic, maar ook in de PL had hij niet misstaan denk ik.joey schreef:Ahum, welke post...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ehm... hoe zit die post nou?:hypocrite:
En bij die vrije trap had Sar het ook beter kunnen doen, laat ik het zo zeggen...
Vennegoor ontwikkelt zich razendsnel bij Celtic. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Haha, straks verkopen ze hem nog met winst aan een ploeg in de PL. :DDuke schreef:Vennegoor past prima bij een club als Celtic, maar ook in de PL had hij niet misstaan denk ik.
Zo dadelijk Blind vanuit Manchester, Cees. Wie weet kunnen we de OD-topic nieuw leven inblazen! :eusa_pray: :D
EDIT: Peter, die goal van Totti gezien? Die zat er lekker in! :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!
Zo, ben jij even blij dat je die hebt over moeten slaan. ;) Dat was een complete déja vu van het debacle twaalf maanden geleden. Sterker nog, de score mag dan minder heftig zijn uitgevallen, maar Lyon had in de eerste helft al op 4 of 5 nul kunnen staan. De tweede helft koos Lyon voor het verdedigen van de voorsprong.Real Ajax schreef:Tsja, ik dacht met Super Ruud dat er misschien wel een kans zou zijn.joey schreef:Ik baal wel van de programmering van vanavond. Had liever Lyon-Madrid gezien. :sad:
Als deze wedstrijd niet duidelijk maakte dat Real een spelverdeler nodig heeft dan weet ik het niet meer. De aanvoer naar de spitsen was erbarmelijk. Verder was er nog geen enkel patroon in het aanvalsspel van Real te herkennen. Als Lyon dan ook nog eens feller, scherper, beter ingespeeld is en meer druk naar voren zet dan krijg je al snel zo'n kansloze wedstrijd.
Cannavaro speelde trouwens een nachtmerrie van een wedstrijd (vooral de eerste helft) tegen Fred. Als ook Cannavaro het niet maakt bij Real, mag Madrid zo langzamerhand toch wel het kerkhof voor verdedigers genoemd worden.
Ik vond de eerste goal natuurlijk de fout van Cannavaro, bij de tweede wijs ik Ramos aan als de schuldige. Die blijft ook een beetje bij Fred hangen, terwijl Cannavaro al bij hem staat. Hierdoor krijgt Govou teveel ruimte, krijg je te maken met een wijfelende Roberto Carlos die op het laatste moment nog een tackle in probeert te zetten, komt Tiago vrij inlopen in R.Carlos z'n zone en komt hij vogelvrij voor de keeper (ik had er een discussie over met m'n broertje, vandaar dit verhaal ;) ).
Verder was Raul compleet onzichtbaar, steekt Diarra er wel erg regelmatig keihard z'n poot in en is Toulalan een absoluut toptalent.
Nog gekeken, Bertje? Was niet zo'n saaie wedstrijd hoor. ;)Bertje schreef:Bah. Dat wordt the battle of Britain ( :sleepey: ) kijken. :sad:
Tot nu toe mist Manchester RvN nog geen minuut. Saha deed het uitstekend. Hij zorgde constant voor gevaar. Wel apart dat hij met zo'n open wond op z'n hoofd mocht spelen. Het zag er niet uit.
Vennegoor vond ik ook erg sterk spelen als aanspeelpunt. Al had hij bij
1-1 die grote kopkans moeten maken.
Die penalty sloeg nergens op. Jammer en dom van Boruc, die verder weer een aantal schitterende reddingen liet zien.
Gravesen speelde in negatief opzicht een cruciale rol. Hij leidde zo twee van de drie goals van Manchester in. Ouch.
Verder is het te hopen voor Man U dat Vidic en Heinze snel uit de lappenmand komen, want Brown kan er niet veel van.
Over de andere wedstrijden waar ik stukken van heb gezien:
HSV-Arsenal: Jammer van de snelle rode kaart. Dat maakte al snel een einde aan de wedstrijd. Van Persie ging wel erg opzichtig naar het been van Kirchstein. :X
Dinamo Kiev-Steau Bucarest: Opvallend dat de Roemenen buitenshuis zo'n uitstekend resultaat halen. Nou thuis nog winnen en Real ook in Spanje verliezen van Lyon en je hebt al heel wat spanning tussen die twee.
vi.nlMilan start met zege, Anderlecht weer niet
13/9/2006 23:17
AC Milan kende een goede start in de Champions League met winst op AEK Athene. Anderlecht bleef steken op een gelijkspel.
AC Milan-AEK Athene 3-0
Op papier moet Milan zich in deze groep met gemak kunnen plaatsen voor de volgende ronde en in de eerste wedstrijd tegen AEK bleek in de praktijk dat de Italianen in ieder geval een klasse beter zijn dan de Grieken. Na een 2-0 rustand eindigde de wedstrijd in 3-0.
Filippo Inzaghi opende de score voor Milan door raak te koppen uit een voorzet van Paolo Maldini. Het was Inzaghi's derde doelpunt in de drie wedstrijden die hij dit seizoen voor Milan speelde. De Franse jongeling Yoann Gourcuff was ook succesvol met een kopbal, nu was Kaká de aangever. De Braziliaanse spelmaker nam zelf de derde treffer voor zijn rekening door een strafschop te benutten.
Anderlecht-Lille 1-1
Anderlecht won nog nooit een openingswedstrijd in de Champions League en dat lukte ook ditmaal niet. Paars-Wit mocht van geluk spreken dat het bij 1-1 bleef, want Lille had de beste kansen. Liefst drie keer raakten de Fransen paal of lat. Ook bij de gelijkmaker was dat het geval, maar het schot van invaller Nicolas Fauvergue verdween toch over de doelijn: 1-1. Ondanks de druk van Lille was Anderlecht nog wel op voorsprong gekomen. Uit een hoekschop van Mbark Boussoufa kopte Nicolas Pareja vallend raak.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 3:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zeker wel. Zie een bladzijde hiervoor. :cheer:joey schreef: EDIT: Peter, die goal van Totti gezien? Die zat er lekker in! :cheer:
Wel grappig om te zien hoe Hiddink nu Cannavaro afmaakt. Geen absolute top, geen atleet, blabla. Wat 1 nachtmerrie van een wedstrijd al niet kan doen met een speler. Het WK is al weer helemaal vergeten, hoor.
Gourcuff speelde een lekkere pot bij Milan en lijkt Seedorf uit de basis te verdringen.
vi.nlFabio Cannavaro: 'We zijn niet fit genoeg'
14/9/2006 12:21
De nederlaag tegen Olympique Lyon kwam flink aan in het kamp van Real Madrid. Verdediger Fabio Cannavaro speculeerde over naar de oorzaak.
Met een 2-0 nederlaag kwam Real Madrid er nog genadig vanaf. Olympique Lyon was op alle fronten sterker dan de Spaanse formatie. Cannavaro deelde in de malaise en stond met een verkeerde inschatting aan de basis van de eerste Lyon-treffer.
'We speelden bijzonder slecht', draaide de Italiaan niet om de hete brij heen. 'Lyon speelde veel sneller dan wij, zeker in de eerste helft. Ik denk dat het in essentie een kwestie van conditie is. Dat is belangrijker dan concentratieverlies.'
Ook Real-doelman Iker Casillas zag het verschil in fysieke toestand. 'Ze waren in een betere conditie dan wij, en dat was op het veld goed te zien. Wij moeten kijken naar de positieve punten. Maar in alle eerlijkheid, dat waren er erg weinig.'
Casillas was trouwens een en al brok onrust.
Ik kwam er trouwens een maandje terug pas achter dat dat de Anderson van het WK in Peru is. Op het Amsterdam Tournament had ik het niet door. Die jongen ziet er veel ouder uit dan 17/18.Steef schreef:Ik had Real Madrid - Dynamo Kiev wel willen zien.
Maar we hopen dan maar op een geinspireerde avond van Anderson.
Ik krijg op m'n vrije dag CSKA-HSV, Real-Dynamo Kiev, Arsenal-Porto en Benfica-Manchester United te zien.
-
- AT Toto winner 15/16