PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Rob

Bericht door Rob » di aug 29, 2006 12:04 am

Baseman schreef:Dat vind ik weer te makkelijk.
Stam is groot geworden bij PSV en kon daar terug keren, maar hij koos voor Ajax en is dan ineens een broodvoetballer.

Welke voetballer is overigens geen broodvoetballer ?

En nogmaals, Ajax wil Kluivert niet. Moet hij dan uit principe zijn kans op redding afwijzen ? Dat zou wel erg dom zijn van hem !
Al zou ik er geen enkel probleem mee hebben natuurlijk :D
Ik denk niet dat Stam net zoveel affiniteit met PSV heeft als Kluivert met Ajax. PK is daar als broekie binnengekomen, heeft zowat alle jeugdelftallen doorlopen en vervolgens met het eerste alle prijzen gewonnen die er te winnen vielen (the good ol' days :sad: ). Dan lijkt me dat het gevoel toch iets dieper zit dan wanneer je na een paar succesjaren weer naar de volgende club hopt.

Verder denk ik niet dat Ajax Kluivert per definitie niet terugwil, maar dat er momenteel simpelweg geen plek is voor hem. Hij zal dan eerder de bank van Valencia, met bijbehorende klimaat én salaris, dan de Audi stoelen van Ajax verkiezen. Ik zou hem overigens zo willen inruilen voor Rosenberg hoor.

Ps. Del Piero is natuurlijk het voorbeeld van een niet broodvoetballer, maar hij is wel eerder uitzondering dan regel, dat ben ik wel met je eens.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 29, 2006 12:22 am

Bij Psv zullen ze niet zoveel problemen hebben dat er een Ajacied wordt gehaald. Immers, ze hebben hun grootste successen behaald aan de hand van Ajacieden. Al kan niet elke Psv-er zich dat herinneren. De pijn zit hem denk ik meer in de uitstraling van Patje plus het feit dat hen recentelijk is voorgehouden dat er vele miljoenen zijn te besteden om de selectie te versterken terwijl ze nu terug lijken te vallen op een transfervrije spits met een al jaren durende vormcrisis.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 12:27 am

Baseman, ik heb helemaal niets tegen een broodvoetballer! Maar als Kluivert voor jullie gaat spelen is hij geen broodvoetballer maar een verrader, nogal een verschil. In Valencia z'n geld opstrijken, dat mag ie doen. Dat is z'n goed recht want Valencia heeft hem dat contract zelf aangeboden en als Real Madrid voor topscorer van de Primera Division Kluivert op de stoep had gestaan had Valencia ook gezegd: contract is contract, kom eerst maar eens met 30 miljoen over de brug. Als hij Valencia toch persé voor een sportieve uitdaging wil inruilen, ga dan voor Sparta ballen. Dat zou hem veel respect opleveren bij mij.

De vergelijking Kluivert-Stam raakt kant nog wal. Is Stam opgeleid door psv? Is Stam Eindhovenaar? Heeft Stam de winnende voor PSV binnen geschoten tijdens een Champions League finale? 3X nee. Stam is enkele jaren werknemer geweest bij PSV, 3 jaar om precies te zijn en dat is erg kort. Zelfs iemand als Grygera begint nu al aan zijn vierde seizoen Ajax, maar als hij over een jaar of vijf terug naar Nederland komt en voor PSV wil gaan voetballen moet hij dat lekker doen. Ik zou het niet fijn vinden maar ik zou er totaal niet wakker van liggen.

Voor Heitinga, Sneijder, Van der Vaart, etc. ligt dat totaal anders. Dat is jou als PSV-er misschien moeilijk uit te leggen omdat jullie alleen maar groot zijn geworden door de handel in spelers, en niet door ze zelf op te leiden. Reiziger heeft voor mij afgedaan, Lamey en Tiendalli ook. Culina niet.

Aan de andere kant vind ik het weer ietwat vreemd dat iedereen in Eindhoven en omstreken zo'n ophef maakt over Kluivert. Jullie zouden het juist heerlijk moeten vinden, een compliment dat zo'n groot voetballer naar psv wil komen. Het lijkt mij ook prachtig als Van Persie over een jaar of 10 bij Ajax komt voetballen. Hij verraadt Feyenoord dan wel, maar ik kan me voorstellen dat hij daar voor mij acceptabele redenen voor heeft. Hij is daar nou niet bepaald gezellig vertrokken, ze hebben hem er slecht behandeld. En wat zou het fantastisch zijn om Feyenoorders te kunnen sarren met Van Persie die Ajax aan het kampioenschap helpt. :eusa_dance:
Ajax!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di aug 29, 2006 2:11 am

Vergeet mijn vorige posting maar, ik heb net nog even naar 'In the Mists of Vienna' zitten kijken, wat toch een verkapte ode aan Kluivert is (voor wie hem niet heeft, aanradertje) en een Ajacied als hij mag nooit in een PSV-shirt spelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 2:24 am

Ik vind het ook wel degelijk een verschil tussen een speler die z'n hele opleiding aan de club te danken heeft en een speler die een paar jaar voor een bepaalde club gespeeld heeft.

Ik denk overigens niet dat Ajax interesse in Kluivert heeft. Logisch, gezien z'n prestaties en fysieke gesteldheid van de laatste jaren.

Harm

Bericht door Harm » di aug 29, 2006 7:02 am

Scherrer schreef:Het meest komische op PN is dat zo ongeveer het meest gebruikte argument is dat 'Kluivert niet bij de gemoedelijke Brabantse clubsfeer past'. En vervolgens staan er 99 pagina's waarin Kluivert nog net niet dood wordt gewenst, mensen hun seizoenskaart weggeven, doorknippen, dreigen 'acties te ondernemen', Koeman voor alles dat smerig uit lopen te maken en ga zo maar door.
Maar in Brabant slaan we elkaar gemoedelijk de kop in :D

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di aug 29, 2006 7:16 am

Natuurlijk verraad Kluivert zijn club als ie naar Psv gaat en hoeft hij zijn gezicht nooit meer in Amsterdam te laten zien.
Hetzelfde geldt voor Reiziger. Een ander verhaal zijn spelers die in de jeugd of uiteindelijk niet goed genoeg werden bevonden en nooit in Ajax 1 hebben gespeeld.

Stel je voor dat RvN over 2 jaar zegt dat ie terug naar Nederland wil en ie dan naar Ajax komt. Terwijl hij eerder duidelijk heeft aangegeven dat hij terug bij zijn oude club gaat komen (RvN als voorbeeld bij gebrek aan beter door het ontbreken van een jeugdopleiding bij Psv).

Ik hoop oprecht dat als ie naar Psv gaat, het een volslagen mislukking en afgang wordt met lekker veel interne conflicten.
Psv wordt sowieso al innerlijk verscheurd door deze mogelijke transfer, dus dat is al een goed begin :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 7:44 am

Baseman schreef:Dat vind ik weer te makkelijk.
Stam is groot geworden bij PSV en kon daar terug keren, maar hij koos voor Ajax en is dan ineens een broodvoetballer.

Stam was als kind voor Ajax en heeft toevallig een paar jaar voor PSV gespeeld. Kluivert heeft de gehele jeugdopleiding van Ajax doorlopen vanaf zijn achtste. Dat is toch een verschil.
Maar ik denk dat ik al op Kluivert ben afgeknapt toen hij op zijn negentiende weigerde zijn contract te verlengen en de club waaraan hij alles te danken had daarmee niets gunde. Kluivert denkt alleen aan Kluivert. (Neemt niet weg dat ik dat 'moordenaar-gedoe' overdreven vind.)
Verder wens ik de PSV-fans veel succes met het bedenken van liedjes waarin boer Kluivert wordt opgehemeld. En ik wil nooit meer horen dat Ajax arrogant, kil, patserig, etc.etc. is nu PSV er geen moeite mee heeft dé speler binnen te halen die symbool staat voor dat alles.
Het stinkt aan alle kanten!

343

Bericht door 343 » di aug 29, 2006 7:46 am

Dat wil ik al niet meer horen sinds de midden jaren '80.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 29, 2006 7:50 am

Kluivert verraadt 'zijn' club? Jongens, het is een spelletje. Kluivert wil voetballen en een salaris verdienen. En hij heeft niet de keuze tussen 'zijn' club en PSV
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 8:41 am

Kan zijn, maar roep dan niet in elk interview dat je in Nederland alleen voor Ajax wilt spelen. ;)

Wat zal Harry van Raaij zich ergeren. Die Westerhof slaat binnen twee jaar het zorgvuldig opgebouwde positieve imago van PSV kapot. (Westerhof doet ook goed werk. Financiën saneren. Zeker. Dat zeg ik er haastig bij, anders word ik door Baseman gevild. :D )

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 29, 2006 9:10 am

Westerhof doet het juist goed, hij is namelijk geen voorstander van de komst van Kluivert :worshippy:

Ik heb liever geen spits dan Kluivert...zet Koné maar centraal en Beerens linksbuiten. Dan maar geen kampioen en in de winterstop kan altijd nog iemand gehaald worden.

PS: Dan noemen jullie Kluivert maar een verrader, ik vind dat altijd onzin. Spelers willen over het algemeen voetballen en PSV zou voor Kluivert een hele grote kans zijn, de kans op rehabilitatie. Alsof hij dan die club af zou wijzen omdat hij Ajacied is, dream on :roll:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 9:25 am

Ach, verrader...ik heb niet zo'n hoge pet op van Kluivert. Ik had het wel heel vervelend gevonden als bijvoorbeeld Jari Litmanen voor PSV was gaan spelen. Maar die zou ons dat niet aandoen.

Komt er nog een verdediger bij, Baseman? Of blijft het bij Kluifje? :aai:

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 29, 2006 9:32 am

Kluivert zit op een dood spoor, die is allang blij dat er nog serieuze clubs interesse hebben. Het is wellicht zijn laatste kans. Ik vind het eigenaardig om hem dat zo kwalijk te nemen.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di aug 29, 2006 9:38 am

PSV wil Kluivert voor twee seizoenen

EINDHOVEN, dinsdag

PSV en Patrick Kluivert zijn volop in onderhandeling over een transfer naar Eindhoven. Na de eerste dag van concrete onderhandelingen omschreef Paul Foortse, de zaakwaarnemer van de spits, de gesprekken als ,,positief”. Wel maakte hij een stevig voorbehoud. ,,Om de transfer rond te laten komen, zal er echter wel eerst een oplossing moeten komen”, luidde zijn cryptische commentaar.

Wat het grote struikelblok is, wilde Foortse niet aangeven, maar de financiën lijken de grootste hobbel in de gesprekken. Kluivert heeft in Zuid-Europa en Engeland altijd een megasalaris geïncasseerd, maar zal in Eindhoven met beduidend minder genoegen moeten nemen.

Bovendien wordt er in Eindhoven gedacht aan een prestatiecontract, waarbij de spits meer gaat verdienen als hij veel speelt. Vandaag praten beide partijen verder. In ieder geval is gisteren duidelijk geworden dat er voor Kluivert een tweejarig contract klaarligt.

Voordat technisch manager Stan Valckx de onderhandelingen met Foortse opstartte, werd er eerst nog topoverleg gevoerd op trainingscomplex De Herdgang. Daarbij waren niet alleen de leden van de directie, maar ook de commissarissen Jan Timmer en Frits Schuitema aanwezig. Bij PSV bestaat overigens niet in alle geledingen van de club enthousiasme voor de komst van Kluivert. Niet alleen vanuit supporterskringen worden er bezwaren opgeworpen, maar ook voorzitter Rob Westerhof heeft zo zijn bedenkingen. ,,De Patrick Kluivert zoals die acht of tien jaar geleden was, is anders dan de Patrick Kluivert van vandaag de dag, die twee jaar niet heeft gespeeld. Hij heeft gezien zijn blessures toch een hoog risicoprofiel.”
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 9:56 am

Kluivert schijnt ook naar Duitsland, Griekenland en Turkije te kunnen, Luuk.

Maar zoals gezegd, ik lig er niet wakker van.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 29, 2006 10:07 am

Een nieuwe verdediger komt er niet en die is ook niet nodig, de rest lost het maar op. Addo en Da Costa zijn de opties om langs Alex te spelen.

999

Bericht door 999 » di aug 29, 2006 10:20 am

Baseman schreef:Een nieuwe verdediger komt er niet en die is ook niet nodig, de rest lost het maar op. Addo en Da Costa zijn de opties om langs Alex te spelen.
En heb jij vertouwen in die spelers ?.
Blij met de punten ...

J.C.

Bericht door J.C. » di aug 29, 2006 10:22 am

Ik kan me goed voorstellen dat hij terug naar Nederland wil om zijn leven weer enigszins op de rails te krijgen. Dat Kluivert dan ook naar Duitsland, Griekenland of Turkije zou kunnen, lijkt me niet zo relevant. Als Ajax hem niet hoeft is het logisch dat hij verder kijkt.

Ik kan het hem dan ook niet kwalijk nemen. Je kunt moeilijk van hem verwachten dat hij dan maar niet terugkeert naar Nederland omdat Ajax hem toevallig niet nodig heeft.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 29, 2006 10:36 am

Voetske schreef:En heb jij vertouwen in die spelers ?.
Ja, waarom niet ?
Addo is geen topper en Da Costa nog een jong talent, maar geef ze de kans maar. Het hoeven niet altijd dure aankopen te zijn.

En gezien de financiele positie van PSV en de toekomstige ontwikkelingen heb ik geen enkel probleem met een sportief wat minder jaar. Je kunt nu eenmaal niet ieder jaar kampioen worden. Volgend seizoen plukt men de vruchten van het huiidige beleid.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:37 am

Het zegt genoeg dat Van Gaal en Ten Cate hem niet willen. :X

JC, volgens mij is het een slecht idee van Kluivert om terug te komen naar Nederland. Stel het gaat door, dan mag hij debuteren tegen Feyenoord. Wat hij dan te horen krijgt... :sad: En de supporters van PSV willen hem niet, terwijl het maar de vraag is hoelang Koeman in functie blijft.

Arthur

Bericht door Arthur » di aug 29, 2006 10:51 am

joey schreef:Maar zoals gezegd, ik lig er niet wakker van.
Het zal mij ook geen nachtrust kosten, maar ik zou het wel pijnlijk vinden om iemand die toch veel voor Ajax betekend heeft in het Psv-shirt te zien.
Laat hem maar in het buitenland blijven. Of als Ajax Rosenberg kan verkopen vind ik (wellicht tegen beter weten in) dat ze hem best naar Amsterdam kunnen halen.

J.C.

Bericht door J.C. » di aug 29, 2006 10:56 am

joey schreef:Het zegt genoeg dat Van Gaal en Ten Cate hem niet willen. :X

JC, volgens mij is het een slecht idee van Kluivert om terug te komen naar Nederland. Stel het gaat door, dan mag hij debuteren tegen Feyenoord. Wat hij dan te horen krijgt... :sad: En de supporters van PSV willen hem niet, terwijl het maar de vraag is hoelang Koeman in functie blijft.
Daar heb je gelijk in, hij gaat het zeker zwaar krijgen. Ik weet ook niet zo goed of Kluivert nu een dappere of een naieve beslissing heeft genomen.

Aan de andere kant; tot nu toe is Kluivert min of meer op de vlucht geweest voor zijn verleden, daar is hij blijkbaar ook niet echt gelukkiger van geworden. Misschien is dit juist wel goed voor hem.

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 11:03 am

Baseman schreef:
Voetske schreef:En heb jij vertouwen in die spelers ?.
Ja, waarom niet ?
Addo is geen topper en Da Costa nog een jong talent, maar geef ze de kans maar. Het hoeven niet altijd dure aankopen te zijn.

En gezien de financiele positie van PSV en de toekomstige ontwikkelingen heb ik geen enkel probleem met een sportief wat minder jaar. Je kunt nu eenmaal niet ieder jaar kampioen worden. Volgend seizoen plukt men de vruchten van het huiidige beleid.
Addo is een prutser en van da Costa ben ik ook niet kapot. Je hebt het over een jaartje geen kampioenschap, maar dat kan met de play-offs ook wel eens een jaartje geen Champions League betekenen. En dat weegt bij een financieel lege club als PSV toch een stuk meer dan bij Ajax of AZ.

Waarom steekt oom Philips niet wat centjes in de club?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 11:10 am

JC schreef:Aan de andere kant; tot nu toe is Kluivert min of meer op de vlucht geweest voor zijn verleden, daar is hij blijkbaar ook niet echt gelukkiger van geworden. Misschien is dit juist wel goed voor hem.
In therapie bij de familie van Kemenade? :D

Maar wat als hij het niet aan kan? Nu hij naar PSV gaat, heeft héél Nederland een hekel aan hem. :aai:

Gesloten