Doet er niet toe. Ze kunnen hem beiden niet naar behoren invullen. Daar gaat het om.Thomas schreef: De problemen met Sneijder of Maduro in die positie verschillen van elkaar.
Waar zeg ik dat met Galasek alles goed ging?. Galasek was echter wel prima geschikt voor bedoelde positie, waarvan de invulling in zeer hoge mate bepaald of bedoeld systeem uberhaupt een kans van slagen heeft.Thomas schreef: En we hoeven niet te doen alsof met Galasek alles goed ging. Hij was er de afgelopen twee seizoenen ook gewoon bij hoor.
Waar beweer ik dat het Ten Cate's beslissing was om Galasek te laten gaan?. Wel dat het Ten Cate's beslissing is een systeem te spelen terwijl er geen geschikte speler voorradig is voor een voor het welslagen ervan bepalende positie.Thomas schreef: Ten Cate heeft trouwens aangegeven er een middenvelder bij te willen. Het was niet zijn beslissing om Galasek te laten gaan (al was ik er zelf jaren geleden al voorstander van, had ik gehoopt op een beter vervanger).
Ajax kan beter met een 10 spelen. Dan heeft het namelijk zelfs de keus over 2 geschikte spelers voor die plek, Sneijder en Perez.
Voor de twee controlerende middenveldposities zijn kandidaten genoeg.