Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jim

Bericht door Jim » wo aug 23, 2006 11:24 pm

Thomas schreef: De problemen met Sneijder of Maduro in die positie verschillen van elkaar.
Doet er niet toe. Ze kunnen hem beiden niet naar behoren invullen. Daar gaat het om.
Thomas schreef: En we hoeven niet te doen alsof met Galasek alles goed ging. Hij was er de afgelopen twee seizoenen ook gewoon bij hoor.
Waar zeg ik dat met Galasek alles goed ging?. Galasek was echter wel prima geschikt voor bedoelde positie, waarvan de invulling in zeer hoge mate bepaald of bedoeld systeem uberhaupt een kans van slagen heeft.
Thomas schreef: Ten Cate heeft trouwens aangegeven er een middenvelder bij te willen. Het was niet zijn beslissing om Galasek te laten gaan (al was ik er zelf jaren geleden al voorstander van, had ik gehoopt op een beter vervanger).
Waar beweer ik dat het Ten Cate's beslissing was om Galasek te laten gaan?. Wel dat het Ten Cate's beslissing is een systeem te spelen terwijl er geen geschikte speler voorradig is voor een voor het welslagen ervan bepalende positie.
Ajax kan beter met een 10 spelen. Dan heeft het namelijk zelfs de keus over 2 geschikte spelers voor die plek, Sneijder en Perez.
Voor de twee controlerende middenveldposities zijn kandidaten genoeg.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 11:24 pm

Vind jij Rosenberg evengoed in het Ajax-systeem als Charisteas?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 11:26 pm

Maduro heeft de handelingsnelheid van een ambtenaar op vrijdagmiddag.
:redcard:

generaal

Bericht door generaal » wo aug 23, 2006 11:26 pm

Kennen jullie deze nog? :hypocrite:

Afbeelding

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:27 pm

Natuurlijk is Rosenberg even goed als Charisteas. Rosenberg heeft er 6 wedstrijden gespeeld zeg. Er zijn weinig spitsen die er ineens stonden. Ook Huntelaar begint nu pas een beetje met de bal vasthouden en afleggen (en dat lijkt overigens zijn productie niet ten goede te komen)
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:27 pm

Lucas schreef:Nee hoor, Rosenberg heeft het net zo goed gedaan als harry. En logisch dat ten Cate Harry niet opstelt. Hij verdient het om bij een mooie club te komen waar hij ook opgesteld kan worden in de europacup. Dat is de konsekwentie van ten Cate's keuze
Maar Ten Cate gaf zelf aan Charisteas graag bij de groep te willen hebben. Vanwege het zakelijke aspect van de situatie rond Charisteas was dit echter niet nodig.

Statistisch gezien heeft Rosenberg het misschien net zo goed gedaan als Charisteas, ja.
Steef schreef:
Voetske schreef:
Steef schreef: Die 0-2 kan nooit vallen als Gabri gewoon zijn zone en de ruimte naar Allback afdekt hoor. Wat een gat toen Urby de bal verloor.
Nou, Gabri deed weinig verkeerd, Vermaelen ook niet.
Ik weet niet hoor, maar als Urby de bal op de linksbuitenplek verliest hoort het onmogelijk te zijn dat men vanaf die positie over de grond, dwars over het veld de spits in kan spelen. Een beetje controleur met inzicht en taakbewustheid dekt die ruimte af. Gaf HtC ook geheel terecht aan.
Het was eerder op de plek van linkshalf, volgens mij. Er viel inderdaad een gigantisch gat achter Urby, die volgens mij ook geen aanstalte deed om achter die Deen aan te gaan. Er gingen meerdere dingen fout, maar de hoofdschuldige is Emanuelson.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo aug 23, 2006 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:28 pm

generaal schreef:Kennen jullie deze nog? :hypocrite:

Afbeelding
Ga eens even buiten spelen, kleuter. :redcard:

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:28 pm

Thomas schreef: Statistisch gezien heeft Rosenberg het misschien net zo goed gedaan als Rosenberg, ja.
ik geloof je onmiddelijk! :D

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 11:28 pm

Bij het eerste doelpunt bleef Urby staan in plaats van met zijn man mee te lopen. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 11:29 pm

Statistisch gezien heeft Rosenberg het misschien net zo goed gedaan als Rosenberg, ja.
Dat kan kloppen, ja... :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:30 pm

Jullie weten godverdomme toch wat ik bedoel! :blush: :D

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 11:31 pm

joey schreef:Bij het eerste doelpunt bleef Urby staan in plaats van met zijn man mee te lopen. :X
Roberto Carlos als grote voorbeeld, he. :D

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:31 pm

ik denk godverdomme van wel

generaal

Bericht door generaal » wo aug 23, 2006 11:31 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Kennen jullie deze nog? :hypocrite:

Afbeelding
Ga eens even buiten spelen, kleuter. :redcard:
Ik heb 'm niet gemaakt hoor :).

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 11:31 pm

Ja hoor. Ik werk bij het CBS dus ik weet alles van statistiek... :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 11:31 pm

Jim schreef: Galasek was echter wel prima geschikt voor bedoelde positie, waarvan de invulling in zeer hoge mate bepaald of bedoeld systeem uberhaupt een kans van slagen heeft.
Bepaalt.

Wie zou jij als linkshalf opstellen, btw?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 11:32 pm

Steef schreef:
joey schreef:Bij het eerste doelpunt bleef Urby staan in plaats van met zijn man mee te lopen. :X
Roberto Carlos als grote voorbeeld, he. :D
:D :yes:

En ook een dure fout. Tot de 1-0 was er niets aan de hand. FCK had geen kans gehad.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:33 pm

Jim schreef:
Thomas schreef: De problemen met Sneijder of Maduro in die positie verschillen van elkaar.
Doet er niet toe. Ze kunnen hem beiden niet naar behoren invullen. Daar gaat het om.
Vanwege het type speler dat ze zijn kan je ook onmogelijk dezelfde dingen van ze vragen.
Jim schreef:
Thomas schreef: En we hoeven niet te doen alsof met Galasek alles goed ging. Hij was er de afgelopen twee seizoenen ook gewoon bij hoor.
Waar zeg ik dat met Galasek alles goed ging?. Galasek was echter wel prima geschikt voor bedoelde positie, waarvan de invulling in zeer hoge mate bepaald of bedoeld systeem uberhaupt een kans van slagen heeft.

Galasek had voor een Ajax-middenvelder weer te weinig diepgang en lef. In mijn ogen was hij 1 van de hoofdredenen dat z'n medemiddenvelders vaak achteruit begonnen te hollen. Galasek stond regelmatig met z'n kont in de eigen 16. Handig als je je tegenstander af moet stoppen, maar totaal niet handig als vooruit wilt voetballen en pressie wilt spelen.
Jim schreef:
Thomas schreef: Ten Cate heeft trouwens aangegeven er een middenvelder bij te willen. Het was niet zijn beslissing om Galasek te laten gaan (al was ik er zelf jaren geleden al voorstander van, had ik gehoopt op een beter vervanger).
Waar beweer ik dat het Ten Cate's beslissing was om Galasek te laten gaan?. Wel dat het Ten Cate's beslissing is een systeem te spelen terwijl er geen geschikte speler voorradig is voor een voor het welslagen ervan bepalende positie.
Ajax kan beter met een 10 spelen. Dan heeft het namelijk zelfs de keus over 2 geschikte spelers voor die plek, Sneijder en Perez.
Voor de twee controlerende middenveldposities zijn kandidaten genoeg.
Ajax heeft juist geen controlerende middenvelders. Wie zou jij dan achter Sneijder of Perez opstellen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:35 pm

generaal schreef:
Thomas schreef:Ga eens even buiten spelen, kleuter. :redcard:
Ik heb 'm niet gemaakt hoor :).
Maar je komt er wel mee aanzetten. Ik kom hier om het over de wedstrijd te hebben. Niet om allerlei kinderachtige spelletjes te spelen.

Anders ken ik er ook nog wel een paar. ;)
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo aug 23, 2006 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 11:35 pm

Steef schreef:
Voetske schreef:
Steef schreef: Die 0-2 kan nooit vallen als Gabri gewoon zijn zone en de ruimte naar Allback afdekt hoor. Wat een gat toen Urby de bal verloor.
Nou, Gabri deed weinig verkeerd, Vermaelen ook niet.
Ik weet niet hoor, maar als Urby de bal op de linksbuitenplek verliest hoort het onmogelijk te zijn dat men vanaf die positie over de grond, dwars over het veld de spits in kan spelen. Een beetje controleur met inzicht en taakbewustheid dekt die ruimte af. Gaf HtC ook geheel terecht aan.
Volgens mij bedoelde HtC toch iets anders, volgens mij bedoelde HtC dat als er geen rugdekking is/niemand jouw zone overneemt je niet zoals Emanuelson geregeld doet het als kip zonder kop op de solo toer gaan.Trouwens was wel een wereldseschijnbeweging van Urby, jammer dat ie degene die ie in het pak deed hijzelf was ...

Verder was het een voorzet van niks, met een ongelukkige Vermaelen.Voor het zelfde geld glijd ie um gewoon achter.
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 23, 2006 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 11:35 pm

Thomas schreef:Ajax heeft juist geen controlerende middenvelders. Wie zou jij dan achter Sneijder of Perez opstellen?
Ik ben dan geen Jim, maar als Ajax met een '10' zou spelen (als, want het gebeurt niet), zou ik Lindenbergh als linkhalf opstellen. (En Gabri als rechtshalf.)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 11:37 pm

Ik zou Lindenbergh helemaal niet opstellen. Sorry hoor.

Ten Cate wilde niet voor niets Davids. Van de aankoop Roger begrijp ik niets. Volgens mij is het onmogelijk met Sneijder én Roger op het middenveld te spelen zonder counters om je oren te krijgen. Ten Cate durfde het vanavond ook niet aan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:39 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Ajax heeft juist geen controlerende middenvelders. Wie zou jij dan achter Sneijder of Perez opstellen?
Ik ben dan geen Jim, maar als Ajax met een '10' zou spelen (als, want het gebeurt niet), zou ik Lindenbergh als linkhalf opstellen. (En Gabri als rechtshalf.)
Ik ook, denk ik. Maar geen van beiden zijn controlerende middenvelders en ik wordt niet echt blij van die twee in die rol.

De beweging die we zo nu en dan op het middenveld zien, met Sneijder en Gabri die om en om voor de goal komen, stemt me trouwens wel tevreden.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » wo aug 23, 2006 11:39 pm

Durft er iemand nog te zeggen of er eventueel nog spelers vertrekken na deze ''blamage''?

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 11:42 pm

Altijd leuk:

Jonge Ajacied nestelt zich na leerjaar op linksbackpositie

Nieuwe status Emanuelson

AMSTERDAM, woensdag

De kolommen werden vorige week voornamelijk gevuld door de spits van Ajax, de laatste aankoop van Liverpool, de bondscoach van het Nederlands elftal of de werkweigeraar van PSV. Slechts de laatste regels waren voor Urby Emanuelson, de vierde debutant in Dublin. Maar dat maakt zijn verschijning niet minder bijzonder. Met verve heeft hij zich tijdens de voorbereiding bij Ajax genesteld op de linksbackpositie. En inmiddels weet hij dat daar zijn toekomst ligt.

Emanuelson speelde uitstekende wedstrijden tegen FC Kopenhagen, PSV en RKC. Met Jong Oranje werd hij Europees kampioen. Het leerjaar is afgesloten, zijn contract opgewaardeerd. ,,Je komt na de vakantie anders binnen”, beseft de kleine komeet.

Hij is de offensief ingestelde Ajacied die op een zeker moment naar achteren werd gehaald en daar soms best even moeite mee had. ,,Vorig seizoen moest ik er vaak aan denken. Zat ik toch te wachten op het moment dat er een plekje vrijkwam op het middenveld.”

Dat knellende gevoel maakte plaats voor realiteitszin. Emanuelson herkent inmiddels de charme en de mogelijkheden van een rol als vliegende back. ,,Sinds ik me specifiek ben gaan richten op die positie, gaat het steeds beter.” Zijn tengere postuur hoeft geen probleem op te leveren. In Europese competities spelen weinig ploegen met een rechterspits en in Nederland geven zijn voetballende kwaliteiten en onstuitbare dynamiek sowieso altijd de doorslag. ,,Ik weet dat ik niet echt een pure verdediger ben. Maar ik ontdekte al snel dat ik eerst defensief moet denken en dan pas vooruit kan kijken. Nu vul ik het op mijn eigen manier in. Daar krijg ik ook de kans voor. Met Stam en Vermaelen in het centrum hebben we meer zekerheid. Vooral Jaap brengt enorm veel rust. Dat is voor mij alleen maar goed, want uiteindelijk ben ik toch iemand die graag naar voren wil.”

Nadat de selectie van Oranje was teruggekeerd uit Ierland, zorgde Henk ten Cate voor het bekende advies. ,,Hij zei dat Klaas en ik niet moeten gaan zweven.” Die kans lijkt uitgesloten. Emanuelson speelt al veertien jaar bij Ajax en stamt uit een evenwichtig gezin. Bovendien brak hij door op het moment dat de wind in Amsterdam draaide. Anderhalf jaar na zijn debuut in Auxerre heeft Emanuelson maar liefst vijf hoofdtrainers en een handvol assistenten meegemaakt.

,,Daaruit blijkt hoe hectisch het hier is geweest. Het is voor een jonge speler meteen al moeilijk om afscheid te moeten nemen van Ronald Koeman, omdat hij de trainer was die mij veel heeft geleerd en mij liet debuteren. Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot vielen terug op oudere spelers en ik wist wat me te doen stond: kijken en leren. Toen kwam Danny Blind, die ik al goed kende, en ging het leerproces verder. En met Henk ten Cate moest iedereen in feite opnieuw beginnen.”

Hij is blij met de aanwezigheid van spelers als Stam en Gabri, die fungeren als windschermen. ,,Voorheen hebben we eigenlijk nooit de steun gehad van zulke spelers die voor elke meter knokken. Voor Ryan, Hedwiges en mij was dat best lastig. Wij moesten er al meteen staan in grote wedstrijden die we nog nooit eerder hadden gespeeld.”

Emanuelson weet dat Giovanni van Bronckhorst niet het eeuwige leven heeft, dat Tim de Cler de jongste niet meer is. ,,Dat is een stimulans voor de toekomst. Voorlopig moet ik gewoon achteraan beginnen en dan stapje voor stapje in het Nederlands elftal proberen te komen. Ik ben er nu een paar keer bij geweest, maar ik hoef me niet te haasten, of zo.”

Dat hij de WK-selectie niet haalde, bezorgde hem dan ook geen frustratie voor de zomermaanden. ,,Ik zag het aankomen, dus ik had er niet veel moeite mee. Ik was er nog niet klaar voor. En je ziet wat er uiteindelijk van is gekomen. Er was een mooi alternatief.”

Want Emanuelson was degene die het goud kuste. En daarmee veranderde zijn status voorgoed. ,,Het vorige seizoen was een test. Hoelang kan ik het volhouden? Hoe vul ik, met mijn aanvallende kwaliteiten, de linksbackpositie in? In het begin van een wedstrijd stond ik nog wel eens een beetje te dromen. Kan allemaal niet meer. Het tweede jaar is altijd moeilijker. De trainers zijn strenger. Als ik nu een foutje maak, kan ik op mijn donder krijgen. Er zal anders naar me gekeken worden.”

Telegraaf vanmorgen ... en dan ga je 2 * goed de fout in . inderdaad de nieuwe ( alweer ) status van Emanuelson :nooo:

oja :
De Amsterdamse coach laat Angelos Charisteas thuis. ,,Hij verdient een plaats in de selectie. Maar door de Griek eventueel als invaller te gebruiken, blokkeren we misschien zijn carrière bij een andere club omdat hij dan niet meer speelgerechtigd is voor de CL. Wanneer begin september de deadline is verstreken, zal ik hem weer inzetten”, aldus Ten Cate.
T.
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 23, 2006 11:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie