Thomas Vermaelen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 11, 2006 10:48 am

5,5 Miljoen is niet verkeerd voor een jonge AJAX verdediger die zich internationaal nog moet bewijzen. :yes:

jabu

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:50 am

Ben ik met je eens. :D Voor je het weet komt dit Ajax talent ook weer in een jaren durende vormcrisis en gaat hij voor een prikje weg. :blush:

Arwin

Bericht door Arwin » vr aug 11, 2006 10:51 am

Ajax heeft er niets aan die 5,5 miljoen euro te kassen. We hebben dan niet genoeg (goede) verdedigers meer en een nieuwe verdediger zal je ook niet zo makkelijk vinden.
Dit zal dus niet doorgaan, als het gerucht al waar is.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:52 am

Het zal ook wel niet doorgaan en echt gunstig is de timing niet. Beetje Ooijer en PSV verhaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 11, 2006 10:57 am

Nee niet verkopen idd, ik geef alleen aan dat ik 5,5 miljoen niet zo'n verkeerd bod vind.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » vr aug 11, 2006 11:02 am

5,5 miljoen is in mijn ogen wel verkeerd, omdat hij nog een contract tot 2010 heeft lopen en hij erg talentvol is, en eigenlijk nu al een zeer goeie speler.

MHF

Bericht door MHF » vr aug 11, 2006 11:03 am

Die jongen heeft nog niet eens één volledig seizoen in het eerste van Ajax gespeeld en zal hoogstwaarschijnlijk geen basisplaats hebben daar terwijl hij nu naast een wereldtopper mag doorgroeien bij een club die bekend staat om zijn mogelijkheden voor jong talent. Ik mag toch hopen dat hij daar zelf van doordrongen is. In die zin is het dus geenszins vergelijkbaar met Ooijer die in een hele andere fase van zijn loopbaan verkeert (alhoewel je allicht slechts doelt op het late tijdstip waarop nog wordt aangedrongen op een transfer). Verder nogmaals het verhaal zoals ik dat in het tranfer topic had geplaatst;
MHF schreef:Ik pleit nu al voor een extra linkerverdediger en Chivu's rentree laat maar op zich wachten. Serieus, de spoeling is bijzonder dun aan die kant. Emanuelson en Vermaelen zijn eerste keus voor de LB en LV positie maar daarachter is het direct behelpen. Schilder (die niet wil), Grygera (wil nog weg? rechtsback) en Lindenbergh (pfff.....) komen in aanmerking, ik word er niet warm van.

Nee, laten we Vermaelen maar lekker binnen houden. Zijn optreden van afgelopen woensdag was matig maar zeker niet maatgevend, ik heb wel vertrouwen in deze speler. Wat mij betreft vertrekt hij alleen als Chivu voor hem in de plaats komt... :hypocrite: Iemand Alexander nog gezien de laatste tijd?
laat hem maar lekker blijven dus.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 11, 2006 11:05 am

MHF schreef:Die jongen heeft nog niet eens één volledig seizoen in het eerste van Ajax gespeeld en zal hoogstwaarschijnlijk geen basisplaats hebben daar terwijl hij nu naast een wereldtopper mag doorgroeien bij een club die bekend staat om zijn mogelijkheden voor jong talent. Ik mag toch hopen dat hij daar zelf van doordrongen is.
O ja. MvG vertelde laatst dat hij werd aangesproken door de ouders van Thomas. Die vonden het geweldig dat hun zoon met Jaap Stam ging spelen. Vermaelen gaat heus niet weg.

Wat zal het een kick zijn voor Martin Jol dat hij nu naar spelers van Ajax mag kijken, na al die jaren rommelen in de marge bij RKC. ;)
Laatst gewijzigd door joey op vr aug 11, 2006 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » vr aug 11, 2006 11:09 am

Yep, de beste man moest jarenlang naar de Lidl en de Aldi, nu kan hij gewoon naar de Konmar en AH.... ;)

Heeft Vermaelen trouwens nog onder Jol gespeeld of was Jol al weg bij RKC? Net niet geloof ik...?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » vr aug 11, 2006 11:16 am

Nee Vermaelen kwam het seizoen er op. Want Jol is nu 1 seizoen trainer van Tottenham, en was het jaar ervoor assisten trainer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 11:16 am

Vermaelen heeft volgens mij alleen onder Koeman gespeeld.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 11:29 am

Het contract van Vermaelen is op een geweldig moment opengebroken door Van Geel, erg attent en slagvaardig gedaan van de toen kersverse TD. Vermaelen stond nét een aantal wedstrijden bij Ajax in de basis en iedereen twijfelde nog of Vermaelen wel mogelijkheden had voor het hoogste niveau. Maar de inkt was nog niet droog of Vermaelens ster begon te reizen. Ik neem dus aan dat Vermaelen nog niet zo'n mooi contract heeft als vergelijkbare basisspelers, daarom zal dit contract nog zeker een keer opengebroken gaan worden en met 1 a twee jaar verlengd worden. Voor 2010 zie ik hem dus ook niet vertrekken. En gelukkig maar, Vermaelen is een fantastische verdediger aan het worden. Tegen Kopenhagen oogde het erg onzeker, zeldzaam matige wedstrijd van Thomas maar in de tweede helft herstelde hij gelukkig al weer. Ik vind hem meer in de buurt van Chivu komen dan in de buurt van Escudé, alleen qua uitstraling en leidinggevende capaciteiten heeft hij dat niveau nog niet. Misschien dat dit nog komt, hij is nog erg jong. In Stam heeft hij wat dat betreft een fantastische mentor naast zich.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 11, 2006 11:29 am

Bertje schreef:Vermaelen heeft volgens mij alleen onder Koeman gespeeld.
Bedoel je erwin? Nee die zat vorig seizoen al bij feyenoord en werd er vijfde mee.

Thomas Vermaelen lijkt mij een normale voetballer, d.w.z. iemand die weet dat hij bij Ajax de kans krijgt zich enorm te ontwikkelen en dan zal proberen naar een buitenlandse topclub te gaan en dat de Spurs reken ik niet tot een topclub, ondanks alle investeringen.

Afgelopen woensdag speelde hij de eerste helft slecht, maar hij was niet de enige en in mijn ogen niet de slechtste! Thomas is als centrale verdediger jong, in Italië zou hij op die leeftijd nauwelijks aan spelen toekomen. Lekker blijven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 11:30 am

Vermaelen zat vorig jaar toch ook bij Ajax. Twee jaar geleden zat hij bij RKC, onder Erwin Koeman. ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:31 am

Demosthenes schreef:
Bedoel je erwin? Nee die zat vorig seizoen al bij feyenoord en werd er vijfde mee.
vorig seizoen zat Vermaelen al bij Ajax Demos. Het jaar daarvoor zat Koeman bij RKC, net als Vermaelen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 11, 2006 3:25 pm

Henk de Gier schreef:
Demosthenes schreef:
vorig seizoen zat Vermaelen al bij Ajax Demos. Het jaar daarvoor zat Koeman bij RKC, net als Vermaelen.
Je hebt gelijk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 3:29 pm

maar natuurlijk :hypocrite:

;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 11, 2006 4:07 pm

brigade zuid schreef:5,5 Miljoen is niet verkeerd voor een jonge AJAX verdediger die zich internationaal nog moet bewijzen. :yes:
Mwah, als PSV tussen de 5 en 8 miljoen wil zien voor Ooijer vind ik 5,5 miljoen niet bijzonder veel voor een talentvolle verdediger van 20 met nog een contract van 4 jaar.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 11, 2006 4:17 pm

Nou, volgens PSV kost hij dus volgend jaar ruim drie keer zoveel!

Nog een jaartje houden, die Vermaelen dus.... :headbang:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Feest

Bericht door Feest » vr aug 11, 2006 4:45 pm

Ik vind 5'5 mln flink veel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr aug 11, 2006 4:52 pm

Steef schreef:Ik vind 5'5 mln flink veel.
Maar de vraag is of Ajax voor dat geld en dat salaris een jonge op zijn minst gelijkwaardige speler zou kunnen kopen voor 31 augustus.

Ik denk dat we die vraag met 'nee' kunnen beantwoorden. Dus is er voor Ajax geen enkele reden hem te verkopen voor 5,5 miljoen euro. Tenzij jij een Zuid Amerikaantje kent... :hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 4:52 pm

Ik ook. Maar als er iemand is die dat wil betalen moeten ze dat zelf weten. Met 5,5 miljoen moet je zeker een goede vervanger kunnen vinden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 11, 2006 4:56 pm

Hoeveel zouden we voor Sneijder kunnen krijgen? :hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 4:58 pm

Geen idee. Wat mij betreft is iedereen te koop, hoor, maar het is onzin om je spelers na een verschrikkelijke wedstrijd op de transferlijst te zetten.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 11, 2006 4:59 pm

Wat lijkt jou dan een realistischere prijs?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie