FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)
Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!
Keeper is kwetsbaar bij schoten in de voor hem rechterhoek. Het centrum van de defensie is groot en sterk, maar geeft wel 'gewoon' een kopgoal weg. Linksback is Bergdolmo, dat was in z'n Ajax-tijd ook al z'n beste positie. :nooo:
Linderoth speelt obligaat, Gronkjaer was de zwakste en meest irritante speler van de ploeg, die 13 (Hutchinson heet ie, geloof ik) speelt eenvoudig, maar vrij intelligent. Op rechts staat iemand die Silberbauer ofzo heet. Anoniem.
Voorin Allback en Berglund. Na ja, top is anders. Schat de ploeg qua sterkte in op het niveau Twente, RKC. Niets bijzonders, moet Ajax 2 keer van winnen.
Wat me verder opviel is dat de ploeg veel schietkansen weggeeft. Sneyder kan z'n hart op halen.
Keeper is kwetsbaar bij schoten in de voor hem rechterhoek. Het centrum van de defensie is groot en sterk, maar geeft wel 'gewoon' een kopgoal weg. Linksback is Bergdolmo, dat was in z'n Ajax-tijd ook al z'n beste positie. :nooo:
Linderoth speelt obligaat, Gronkjaer was de zwakste en meest irritante speler van de ploeg, die 13 (Hutchinson heet ie, geloof ik) speelt eenvoudig, maar vrij intelligent. Op rechts staat iemand die Silberbauer ofzo heet. Anoniem.
Voorin Allback en Berglund. Na ja, top is anders. Schat de ploeg qua sterkte in op het niveau Twente, RKC. Niets bijzonders, moet Ajax 2 keer van winnen.
Wat me verder opviel is dat de ploeg veel schietkansen weggeeft. Sneyder kan z'n hart op halen.
Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.wimpey schreef:Rechtsachter heet Jakobsen trouwens. Oud Ajax-target, die kan wel wat.
Zwakste speler (met Grönkjaer) was de nummer 5, Hangeland ofzo. Centrale verdediger, KJH kan z'n lol niet op woensdag.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax niet 2 of 3 keer scoort tegen deze ploeg.
Volgens VI was Gronkjaer afgelopen weekeinde nog de man van de wedstrijd in het competitie duel, hij zou tot nu een toe een verpletterende indruk achterlaten in Denemarken. Het is natuurlijk ook maar net welk niveau ze gewend zijn daar.
Ik vind gewoon: ajax moet van Kopenhagen kunnen winnen, doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.
Ik vind gewoon: ajax moet van Kopenhagen kunnen winnen, doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.
-
Op het AT speelden we wel tegen Inter die kwalitatief veel beter is dan Kopenhagen, zelfs met een B-team. Enige waar ik bang voor ben is het verschil in beleving. Kopenhagen zal strijden alsof het hun laatste wedstrijd is en Ajax hobbelt naar de slachtbank.Trab schreef:Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.wimpey schreef:Rechtsachter heet Jakobsen trouwens. Oud Ajax-target, die kan wel wat.
Zwakste speler (met Grönkjaer) was de nummer 5, Hangeland ofzo. Centrale verdediger, KJH kan z'n lol niet op woensdag.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax niet 2 of 3 keer scoort tegen deze ploeg.
-
Ik vind dat ook.Trab schreef:Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.
We hebben nog altijd te weinig spelers die hun mannetje uitspelen en zo de man meer kunnen creeeren. Het is hopen op een vlotte combinatie en dan de ruimte zoeken. Als de Denen met 5 man zouden verdedigen dan wordt dat al een moeilijk verhaal.
Op een of andere manier klopt het middenveld ook nog steeds niet. Kwetsbaar in de omschakeling en niet bijzonder creatief. Hoewel daar wel goede spelers staan.
Achterin zijn we best sterk zo langzamerhand maar de nul houden blijkt toch nog een hele kunst met dit team. Zou Urby de snelle Grønkjær kunnen bijbenen?
Maar Fc Kopenhagen zal ook wel z'n mankementen hebben dus wanhopen hoeft nog niet.
Dus met Gronkjaer heeft iedereen zo iets van; laat maar. Als die Gronkjaer al niet wil, wat moeten wij dan?Steef schreef:Strijden met Gronkjaer in je ploeg? :nooo:
Kulliekul Steef.
Ben benieuwd naar de wedstrijd. Denk dat het vooral uit een slechte bedoeling wordt, thuis wordt het afgemaakt.
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."
Vlak na z'n komst heeft Huntelaar volgens mij ook twee of drie wedstrijden in een 4-4-2 systeem gespeeld en dat was geen bijster groot succes. En aangezien Huntelaar misschien wel Ajax' belangrijkste speler is, moeten we proberen zijn kwaliteiten optimaal te benutten. Liever een scorende Huntelaar met matige vleugelbezetters dan een minder scorende Huntelaar zonder matige vleugelspelers.brigade zuid schreef:Mijn idee. Laat ze maar lekker 442 gaan spelen met KJH-Charisteas of KJH-Rosenberg of KJH-Babel. Altijd maar dat krampachtige vasthouden aan dat 433 hoeft van mij niet hoor.goodfella schreef: Klopt, als je ze als vleugelspeler beoordeelt kom je niet verder dan het niveau RKC. Het wordt gewoon eens tijd om definitief van dat hele 4-3-3 af te stappen.
Sowieso wil ik Perez nog niet afschrijven. In de eerste helft van de competitie regende het assists van Perez op Arveladze. Wat ik wel op z'n minst raar te noemen vind is dat Ajax met Rosenberg, Perez en Babel drie linksbuitens heeft die eigenlijk geen van allen echte linksbuitens zijn.
Daar mag je Ko voor aankijken. :Dwimpey schreef:Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!
Kopenhagen haalt Braziliaan
Geschreven door Rogier Deelstra op maandag, 7 augustus om 15:28
FC Kopenhagen heeft de Braziliaan Ailton José Almeida (24) aangetrokken. De Denen hopen de spits woensdag al in te zetten als zij het in de derde voorronde van de Champions League in eigen huis opnemen tegen Ajax.
Almeida, die overkomt van het Zweedse Örgryte, is volgens de regels van de UEFA echter niet speelgerechtigd. Kopenhagen had de spelerslijst uiterlijk 3 augustus bij de Europese voetbalbond moeten inleveren. De Denen zijn het daar echter niet mee eens en willen dit aankaarten. Volgens de club dienen spelers pas een dag voor de wedstrijd uiterlijk te worden aangemeld.
De aanvaller, die eerder bij Corinthians Alagoana en Atletico Mineiro in eigen land speelde, scoorde afgelopen seizoen 21 doelpunten in de Zweedse Allsvenskan.
voetbalzone.nl
Waarom zou Ajax niets in de CL te zoeken hebben? Dat ze bijzonder weinig kans hebben hem te winnen is iets anders, maar als Ajax er niets te zoeken heeft, hebben maar heel weinig teams er nog iets te zoeken. Dan kun je ook gelijk Manchester United, Real Madrid, Bayern Munchen en AC Milan ieder jaar tegen elkaar laten spelen vanaf een halve finale. (Zijn ze zelf nog voorstander van ook.)goodfella schreef:Haal dat blijkbaar nu maar eens weg. :XArwin schreef:doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.
Voor de duidelijkheid, de ploegen die nog onder Ajax horen en aan de CL meedoen: (niet alle ploegen zijn al gekwalificeerd)
Code: Selecteer alles
Pot 1 coef. Pot 2 coef.
------------------------ --- ------- ------------------------ --- -------
FC Barcelona (TH) Esp 127.006 Olympique Lyon Fra 89.757
AC Milan *** Ita 129.020 FC Porto Por 87.533
Real Madrid Esp 120.006 PSV Eindhoven Ned 81.640
Internazionale Ita 112.020 Bayern München Ger 80.960
Liverpool *** Eng 105.950 Chelsea Eng 79.950
Arsenal *** Eng 101.950 AS Roma Ita 76.020
Manchester United Eng 100.950 Ajax *** Ned 60.640
Valencia *** Esp 95.006 Celtic Sco 60.023
Pot 3 coef. Pot 4 coef.
------------------------ --- ------- ------------------------ --- -------
Lille OSC *** Fra 54.757 AEK Athens *** Gre 39.587
Sporting CP Lisbon Por 54.533 Anderlecht Bel 38.98
Benfica *** Por 51.533 Dinamo Kiev ** Ukr 36.77
Girondins Bordeaux Fra 47.757 Levski Sofia ** Bul 35.016
Steaua Bucuresti ** Rom 46.381 Shakhtar Donetsk *** Ukr 33.777
Werder Bremen Ger 43.960 Galatasaray *** Tur 33.634
Olympiakos Piraeus Gre 43.587 Hamburger SV *** Ger 30.960
CSKA Moscow *** Rus 42.504 Slovan Liberec *** Cze 28.769
:worshippy:Lucas schreef:Wat een negatief gedoe opeens. Selectie versterkt en een wondertrainer aanwezig! Een beetje tijd en krediet mag wel hoor...Alleen nog maar geoefend tot nu toe
Spijkerman zei gisteren op AT5 dat Ajax de duels moest ontlopen, omdat FCK in dat opzicht sterker is. Hij verwachtte druk naar voren op de centrale verdedigers, in de hoop dat die de bal naar voren zouden peren en FCK de bal dan zou kunnen veroveren. Een sleutelrol zou zijn weggelegd voor de verdedigende middenvelder (Maduro?) en de linksback (waarschijnlijk Emanuelson) die veel vrij zouden komen, aanspeelbaar moesten zijn en de opbouw moesten verzorgen.
Naar verwachting speelt niet Ogararu maar Heitinga.
Het stinkt aan alle kanten!
Dan heb jij dus wat anders gezien dan ik.Mr. Ajax schreef:Ogararu speelde zijn eerste officiele wedstrijd voor AJAX, en liet daarin toch duidelijk zien vooral voetballend (maar ook verdedigend) veel meer toe te kunnen voegen dan Heitinga, die zaterdag ook nog ongeveer drie tempo'tjes lager speelde...
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
- AT Toto winner 15/16