FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 07, 2006 6:44 pm

Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!

Keeper is kwetsbaar bij schoten in de voor hem rechterhoek. Het centrum van de defensie is groot en sterk, maar geeft wel 'gewoon' een kopgoal weg. Linksback is Bergdolmo, dat was in z'n Ajax-tijd ook al z'n beste positie. :nooo:

Linderoth speelt obligaat, Gronkjaer was de zwakste en meest irritante speler van de ploeg, die 13 (Hutchinson heet ie, geloof ik) speelt eenvoudig, maar vrij intelligent. Op rechts staat iemand die Silberbauer ofzo heet. Anoniem.

Voorin Allback en Berglund. Na ja, top is anders. Schat de ploeg qua sterkte in op het niveau Twente, RKC. Niets bijzonders, moet Ajax 2 keer van winnen.

Wat me verder opviel is dat de ploeg veel schietkansen weggeeft. Sneyder kan z'n hart op halen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 07, 2006 7:04 pm

Rechtsachter heet Jakobsen trouwens. Oud Ajax-target, die kan wel wat.

Zwakste speler (met Grönkjaer) was de nummer 5, Hangeland ofzo. Centrale verdediger, KJH kan z'n lol niet op woensdag.

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax niet 2 of 3 keer scoort tegen deze ploeg.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma aug 07, 2006 8:11 pm

wimpey schreef:Rechtsachter heet Jakobsen trouwens. Oud Ajax-target, die kan wel wat.

Zwakste speler (met Grönkjaer) was de nummer 5, Hangeland ofzo. Centrale verdediger, KJH kan z'n lol niet op woensdag.

Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.

Arwin

Bericht door Arwin » ma aug 07, 2006 8:16 pm

Volgens VI was Gronkjaer afgelopen weekeinde nog de man van de wedstrijd in het competitie duel, hij zou tot nu een toe een verpletterende indruk achterlaten in Denemarken. Het is natuurlijk ook maar net welk niveau ze gewend zijn daar.
Ik vind gewoon: ajax moet van Kopenhagen kunnen winnen, doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 07, 2006 8:24 pm

Trab schreef:
wimpey schreef:Rechtsachter heet Jakobsen trouwens. Oud Ajax-target, die kan wel wat.

Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.
Op het AT speelden we wel tegen Inter die kwalitatief veel beter is dan Kopenhagen, zelfs met een B-team. Enige waar ik bang voor ben is het verschil in beleving. Kopenhagen zal strijden alsof het hun laatste wedstrijd is en Ajax hobbelt naar de slachtbank.

Feest

Bericht door Feest » ma aug 07, 2006 8:30 pm

Strijden met Gronkjaer in je ploeg? :nooo:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 07, 2006 8:32 pm

Strijden voor volk, vaderland...én Grønkjær!

:alc: :bier: :band: :yelclap:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 07, 2006 8:47 pm

Steef schreef:Strijden met Gronkjaer in je ploeg? :nooo:
Zelfs hij moet toch wel iets van geldingsdrang hebben?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma aug 07, 2006 9:03 pm

Trab schreef:Ik hoop het Wimpey. Het Amsterdam-tournament heeft uitgewezen dat we nog steeds zeer moeizaam kansen creeeren. Durf er niet op te vertrouwen dat we deze tegenstander zomaar oprollen.
Ik vind dat ook.

We hebben nog altijd te weinig spelers die hun mannetje uitspelen en zo de man meer kunnen creeeren. Het is hopen op een vlotte combinatie en dan de ruimte zoeken. Als de Denen met 5 man zouden verdedigen dan wordt dat al een moeilijk verhaal.

Op een of andere manier klopt het middenveld ook nog steeds niet. Kwetsbaar in de omschakeling en niet bijzonder creatief. Hoewel daar wel goede spelers staan.

Achterin zijn we best sterk zo langzamerhand maar de nul houden blijkt toch nog een hele kunst met dit team. Zou Urby de snelle Grønkjær kunnen bijbenen?

Maar Fc Kopenhagen zal ook wel z'n mankementen hebben dus wanhopen hoeft nog niet.

Remco.

Bericht door Remco. » ma aug 07, 2006 9:13 pm

Steef schreef:Strijden met Gronkjaer in je ploeg? :nooo:
Dus met Gronkjaer heeft iedereen zo iets van; laat maar. Als die Gronkjaer al niet wil, wat moeten wij dan?

Kulliekul Steef.

Ben benieuwd naar de wedstrijd. Denk dat het vooral uit een slechte bedoeling wordt, thuis wordt het afgemaakt.
"If you're in the penalty area and don't know what to do, put the bal in the net and we'll discuss the options later."

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 9:24 pm

Arwin schreef:doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.
Haal dat blijkbaar nu maar eens weg. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 4:27 am

brigade zuid schreef:
goodfella schreef: Klopt, als je ze als vleugelspeler beoordeelt kom je niet verder dan het niveau RKC. Het wordt gewoon eens tijd om definitief van dat hele 4-3-3 af te stappen.
Mijn idee. Laat ze maar lekker 442 gaan spelen met KJH-Charisteas of KJH-Rosenberg of KJH-Babel. Altijd maar dat krampachtige vasthouden aan dat 433 hoeft van mij niet hoor.
Vlak na z'n komst heeft Huntelaar volgens mij ook twee of drie wedstrijden in een 4-4-2 systeem gespeeld en dat was geen bijster groot succes. En aangezien Huntelaar misschien wel Ajax' belangrijkste speler is, moeten we proberen zijn kwaliteiten optimaal te benutten. Liever een scorende Huntelaar met matige vleugelbezetters dan een minder scorende Huntelaar zonder matige vleugelspelers.

Sowieso wil ik Perez nog niet afschrijven. In de eerste helft van de competitie regende het assists van Perez op Arveladze. Wat ik wel op z'n minst raar te noemen vind is dat Ajax met Rosenberg, Perez en Babel drie linksbuitens heeft die eigenlijk geen van allen echte linksbuitens zijn.
wimpey schreef:Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!
Daar mag je Ko voor aankijken. :D

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 08, 2006 5:11 am

Wat een negatief gedoe opeens. Selectie versterkt en een wondertrainer aanwezig! Een beetje tijd en krediet mag wel hoor...Alleen nog maar geoefend tot nu toe
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 6:50 am

Kopenhagen haalt Braziliaan

Geschreven door Rogier Deelstra op maandag, 7 augustus om 15:28

FC Kopenhagen heeft de Braziliaan Ailton José Almeida (24) aangetrokken. De Denen hopen de spits woensdag al in te zetten als zij het in de derde voorronde van de Champions League in eigen huis opnemen tegen Ajax.

Almeida, die overkomt van het Zweedse Örgryte, is volgens de regels van de UEFA echter niet speelgerechtigd. Kopenhagen had de spelerslijst uiterlijk 3 augustus bij de Europese voetbalbond moeten inleveren. De Denen zijn het daar echter niet mee eens en willen dit aankaarten. Volgens de club dienen spelers pas een dag voor de wedstrijd uiterlijk te worden aangemeld.

De aanvaller, die eerder bij Corinthians Alagoana en Atletico Mineiro in eigen land speelde, scoorde afgelopen seizoen 21 doelpunten in de Zweedse Allsvenskan.

voetbalzone.nl

Arwin

Bericht door Arwin » di aug 08, 2006 10:16 am

goodfella schreef:
Arwin schreef:doen ze dit niet zou het best wel zielig zijn en hebben we blijkbaar ook niets in de CL te zoeken dit jaar.
Haal dat blijkbaar nu maar eens weg. :X
Waarom zou Ajax niets in de CL te zoeken hebben? Dat ze bijzonder weinig kans hebben hem te winnen is iets anders, maar als Ajax er niets te zoeken heeft, hebben maar heel weinig teams er nog iets te zoeken. Dan kun je ook gelijk Manchester United, Real Madrid, Bayern Munchen en AC Milan ieder jaar tegen elkaar laten spelen vanaf een halve finale. (Zijn ze zelf nog voorstander van ook.)

Voor de duidelijkheid, de ploegen die nog onder Ajax horen en aan de CL meedoen: (niet alle ploegen zijn al gekwalificeerd)

Code: Selecteer alles

Pot 1                          coef.     Pot 2                          coef.
------------------------ --- -------     ------------------------ --- -------
FC Barcelona (TH)        Esp 127.006     Olympique Lyon           Fra  89.757
AC Milan ***             Ita 129.020     FC Porto                 Por  87.533
Real Madrid              Esp 120.006     PSV Eindhoven            Ned  81.640
Internazionale           Ita 112.020     Bayern München           Ger  80.960
Liverpool ***            Eng 105.950     Chelsea                  Eng  79.950
Arsenal ***              Eng 101.950     AS Roma                  Ita  76.020
Manchester United        Eng 100.950     Ajax ***                 Ned  60.640
Valencia ***             Esp  95.006     Celtic                   Sco  60.023

Pot 3                          coef.     Pot 4                          coef.
------------------------ --- -------     ------------------------ --- -------
Lille OSC ***            Fra  54.757     AEK Athens ***           Gre  39.587
Sporting CP Lisbon       Por  54.533     Anderlecht               Bel  38.98
Benfica ***              Por  51.533     Dinamo Kiev **           Ukr  36.77
Girondins Bordeaux       Fra  47.757     Levski Sofia **          Bul  35.016
Steaua Bucuresti **      Rom  46.381     Shakhtar Donetsk ***     Ukr  33.777
Werder Bremen            Ger  43.960     Galatasaray ***          Tur  33.634
Olympiakos Piraeus       Gre  43.587     Hamburger SV ***         Ger  30.960
CSKA Moscow ***          Rus  42.504     Slovan Liberec ***       Cze  28.769

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 08, 2006 10:34 am

Lucas schreef:Wat een negatief gedoe opeens. Selectie versterkt en een wondertrainer aanwezig! Een beetje tijd en krediet mag wel hoor...Alleen nog maar geoefend tot nu toe
:worshippy:

Spijkerman zei gisteren op AT5 dat Ajax de duels moest ontlopen, omdat FCK in dat opzicht sterker is. Hij verwachtte druk naar voren op de centrale verdedigers, in de hoop dat die de bal naar voren zouden peren en FCK de bal dan zou kunnen veroveren. Een sleutelrol zou zijn weggelegd voor de verdedigende middenvelder (Maduro?) en de linksback (waarschijnlijk Emanuelson) die veel vrij zouden komen, aanspeelbaar moesten zijn en de opbouw moesten verzorgen.

Naar verwachting speelt niet Ogararu maar Heitinga.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 08, 2006 10:44 am

Waarom in godsnaam Heitinga in plaats van Ogararu?? Juist hij liet een zeer solide indruk achter, terwijl Heitinga nog niet wakker is. Ik hoop toch op Ogararu.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 08, 2006 10:47 am

Ik vond Ogararu niet beter dan Heitinga. Hij liep een aantal keer meer naar voren, waarna hij een paar keer knullig de bal verspeelde. Heitinga speelde sober, maar maakte dan ook niet die knullige fout die Ogararu wel maakte.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 08, 2006 10:57 am

Ogararu speelde zijn eerste officiele wedstrijd voor AJAX, en liet daarin toch duidelijk zien vooral voetballend (maar ook verdedigend) veel meer toe te kunnen voegen dan Heitinga, die zaterdag ook nog ongeveer drie tempo'tjes lager speelde...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 08, 2006 11:01 am

Mr. Ajax schreef:Waarom in godsnaam Heitinga in plaats van Ogararu??
Gronkjaer?
Heitinga is meer verdediger.
Het stinkt aan alle kanten!

Izmailov

Bericht door Izmailov » di aug 08, 2006 11:03 am

joey schreef:Gronkjaer?
Heitinga is meer verdediger.
En wellicht wat kopsterker?

Feest

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:04 am

Als je al door Downing wordt gedold, zal zelfs Gronkjaer een probleem kunnen zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 08, 2006 11:31 am

Mr. Ajax schreef:Ogararu speelde zijn eerste officiele wedstrijd voor AJAX, en liet daarin toch duidelijk zien vooral voetballend (maar ook verdedigend) veel meer toe te kunnen voegen dan Heitinga, die zaterdag ook nog ongeveer drie tempo'tjes lager speelde...
Dan heb jij dus wat anders gezien dan ik.

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:44 am

Ogararu is dus defensief kwetsbaar en Roger traag. Hmmmmmm. :hypocrite:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 08, 2006 12:23 pm

Mr. Ajax schreef:Waarom in godsnaam Heitinga in plaats van Ogararu?? Juist hij liet een zeer solide indruk achter, terwijl Heitinga nog niet wakker is. Ik hoop toch op Ogararu.
Ik ook. ik vond hem best goed spelen maar ik was eerlijk gezegd al bang dat Heitinga de voorkeur zou krijgen.

Plaats reactie