Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 10:33 pm

Voetske schreef:
LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:Onzin, ik stel aan het einde van mijn kijk op de gang van zaken een simpele vraag. ("Mocht Blind met het zelfde slechte voetbal de landstitel hebben gepakt of ze dan hem ook er uit gekiepert hadden.") En het simpele antwoord is dat Blind dan had mogen blijven zitten, ondanks dat er van een van AJAX belangrijke doelstelling " prijzen pakken op de AJAX manier " niks van terecht is gekomen.
Ja, maar het simpele feit wil dat hij dus geen landskampioen is geworden. Dus deze als-dandiscussie is totaal overbodig.
Beetje krom, Blind zou wel mogen blijven zitten als hij de landstitel zou hebben gepakt met oerlelijk voetbal.Maar met hetzelfde voetbal 2 andere belangrijke prijzen gepakt te hebben niet.

En ik maar denken dat het en en zou moeten zijn volgens velen hier ...
Kom op Voetske, jij vindt toch ook de plee-offs en de dennenappel niet te vergelijken met de landstitel? Daarbij is de kans gewoon een stuk kleiner dat je met oerlelijk voetbal kampioen wordt. Maar goed, deze discussie is totaal onzinnig, want Blind won niet de landstitel en speelde geen mooi voetbal.

Dus dan kunnen we wel allerlei academische, theoretische, hypothetische als-danredeneringen gaan bedenken om alsnog de beslissing van Van Geel te gaan betwijfelen. Maar het hele gezeur begint gewoon bij Blind die er een puinhoop van heeft gemaakt. Van drie potjes winnen in de plee-offs en vier in de beker, krijg ik geen stijve pik.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 10:36 pm

LouisXIV & co schreef: Van drie potjes winnen in de plee-offs en vier in de beker, krijg ik geen stijve pik.
Moet dat nou...

:sad: :D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » zo mei 14, 2006 10:37 pm

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:
LouisXIV & co schreef: Ja, maar het simpele feit wil dat hij dus geen landskampioen is geworden. Dus deze als-dandiscussie is totaal overbodig.
Beetje krom, Blind zou wel mogen blijven zitten als hij de landstitel zou hebben gepakt met oerlelijk voetbal.Maar met hetzelfde voetbal 2 andere belangrijke prijzen gepakt te hebben niet.

En ik maar denken dat het en en zou moeten zijn volgens velen hier ...
Kom op Voetske, jij vindt toch ook de plee-offs en de dennenappel niet te vergelijken met de landstitel? Daarbij is de kans gewoon een stuk kleiner dat je met oerlelijk voetbal kampioen wordt. Maar goed, deze discussie is totaal onzinnig, want Blind won niet de landstitel en speelde geen mooi voetbal.

Dus dan kunnen we wel allerlei academische, theoretische, hypothetische als-danredeneringen gaan bedenken om alsnog de beslissing van Van Geel te gaan betwijfelen. Maar het hele gezeur begint gewoon bij Blind die er een puinhoop van heeft gemaakt. Van drie potjes winnen in de plee-offs en vier in de beker, krijg ik geen stijve pik.
Als jij nu nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel dan laat maar ...
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 10:42 pm

Ik begrijp het wel, maar vind het onnozel geneuzel. Jij doet namelijk net alsof de redenering van Van Geel (en van de meesten hier op AT) niet logisch is. Maar dat issie wel.

Van Geel zegt:

* De belangrijkste doelstelling is meedoen met de landstitel.
* Ook belangrijk is Ajax-voetbal spelen.

Welnu: Blind won de landstitel niet, en sterker: hij deed niet eens mee.

Dan zeg jij: als hij hem wel gewonnen had met lelijk voetbal hadden ze hem vast nooit ontslagen. Nee, inderdaad. Want dan had hij boven verwachting aan de belangrijkste doelstelling voldaan. Niet alleen meedoen, maar zelfs winnen.

Als hij dat niet op een attractieve wijze had gedaan, was dat zeker door de vingers gezien. Logisch.

Ik blijf het dus een non-discussie vinden. Want die andere twee prijzen die jij noemt, zijn geen echte prijzen, maar troostprijzen. Doekjes voor het bloeden.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 11:39 pm

joey schreef:Zoals gezegd, garanties heb je niet. In het verleden viel HtC me wel in positieve zin op. Zijn teams stonden, zoals PSV staat en zoals AZ staat. Dat hebben we bij Ajax gemist.
Ik voel en mis een 'maar'. Toch? Jawel...
Jesse schreef:
Marco schreef: Wat verwacht je nog meer van die beroerde selectie?
Dat je iets van een stijgende lijn, of iets wat daar op lijkt, zou zien naarmate het seizoen vorderde?
In de competitie verloren we 2x van Feyenoord. Tijdens het toetje wonnen we 2x van Feyenoord. Buiten dat, pieken op het juiste moment is ook een kwaliteit. :yes:

Ben het wel met je eens, hoor. Zoiets zei ik al...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 1:02 am

Opvallend dat er een aantal mensen zijn die het wel eens zijn met het ontslag van Blind, maar toch z'n prestaties nu lopen te verdedigen. :confused:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 15, 2006 1:16 am

Die twee gewonnen potjes tegen Feyenoord waren net zo slecht als die twee verloren wedstrijden. Niks geen stijgende lijn bij Ajax maar een gevolg van de dalende lijn bij Feyenoord.

Het enige dat dit seizoen verbeterde was de spits, en dat is niet dankzij maar ondanks de trainer die hem eerst als schaduwspits liet spartelen.

Maar uiteraard heeft onze danny fantastisch gepresteerd dit jaar want hij is een echte ajacied en als je in tokyo een penalty erin schiet moet je wel een toptrainer zijn. En hoeveel trainers van Ajax kunnen zeggen dat ze een 40 jaar oud record hebben geëvenaard? Dus jaakke rot op en blind moet blijven.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

999

Bericht door 999 » ma mei 15, 2006 7:12 am

LouisXIV & co schreef:Ik begrijp het wel, maar vind het onnozel geneuzel. Jij doet namelijk net alsof de redenering van Van Geel (en van de meesten hier op AT) niet logisch is. Maar dat issie wel.

Van Geel zegt:

* De belangrijkste doelstelling is meedoen met de landstitel.
* Ook belangrijk is Ajax-voetbal spelen.

Welnu: Blind won de landstitel niet, en sterker: hij deed niet eens mee.

Dan zeg jij: als hij hem wel gewonnen had met lelijk voetbal hadden ze hem vast nooit ontslagen. Nee, inderdaad. Want dan had hij boven verwachting aan de belangrijkste doelstelling voldaan. Niet alleen meedoen, maar zelfs winnen.

Als hij dat niet op een attractieve wijze had gedaan, was dat zeker door de vingers gezien. Logisch.

Ik blijf het dus een non-discussie vinden. Want die andere twee prijzen die jij noemt, zijn geen echte prijzen, maar troostprijzen. Doekjes voor het bloeden.
Dat de andere twee prijzen geen prijzen zijn is natuurlijk ook weer onzin.Jij als supporter vind het geen prijzen.Ik krijg zelfs sterk het idee dat enkele hier het geen prijzen vinden om zo hun betoog kracht bij te zetten.Voetballers vinden dit wel een prijs(zen).En ik ook.Verder slaat het natuurlijk nergens op VCL een troostprijs te noemen.

Van Geel zei niet of/of, van Geel zei en/en.En de landstitel en op de AJAX manier.Mijn vraag is legitiem, zou AJAX Blind ook hebben ontslagen als Blind de landstitel had gewonnen met het voetbal wat Blind en het elftal laat zien.Mijn idee is, natuurlijk niet.

Je zegt het zelf al, meedoen met de landstitel, die was al na 10 wedstrijden niet meer te halen.Dan had het bestuur en Van Geel Blind veel eerder de zak moeten geven.Het voetbal was na 10 wedstrijden niet meer om aan te zien en werd met de week slechter en slechter, dus daar is/was de en/en reden om Blind op een veel eerder tijdstip de laan uit te sturen.

Integendeel, men wacht en wacht met alle risico van dien, raar, want als je op de persconferentie staat te tetteren het allemaal in het belang van AJAX te doen had Blind in het belang van AJAX met kerstmis al de zak moeten hebben.En hem niet tot het einde seizoen aan moeten laten klooien ...
Blij met de punten ...

M..

Bericht door M.. » ma mei 15, 2006 7:39 am

Andere 2 prijzen? Volgens mij heeft Ajax een beker en een JC schaal gekregen dit jaar. Meer prijzen heb ik niet gezien?

jabu

Bericht door jabu » ma mei 15, 2006 8:03 am

Misschien is voorronde CL tegenwoordig ook al een prijs. Huldigen maar weer! :cheer:

M..

Bericht door M.. » ma mei 15, 2006 8:20 am

Was het een mooie beker?

jabu

Bericht door jabu » ma mei 15, 2006 8:30 am

Misschien moet ik mijn opmerking nog even toelichten: ;) .

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Twee troostprijzen waar Ajax in totaal 5 wedstrijden voor heeft moeten spelen...... Erg matigjes. Voorronde CL is absoluut geen prijs te noemen, meer een nederlaag omdat Ajax geen eerste is geworden.

M..

Bericht door M.. » ma mei 15, 2006 8:37 am

Voor mij hoefde je nets toe te lichten.. had alleen geen zin om een lachebekje er in te plakken ;)

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 15, 2006 8:52 am

666 schreef:Die twee gewonnen potjes tegen Feyenoord waren net zo slecht als die twee verloren wedstrijden. Niks geen stijgende lijn bij Ajax maar een gevolg van de dalende lijn bij Feyenoord.

Het enige dat dit seizoen verbeterde was de spits, en dat is niet dankzij maar ondanks de trainer die hem eerst als schaduwspits liet spartelen.

Maar uiteraard heeft onze danny fantastisch gepresteerd dit jaar want hij is een echte ajacied en als je in tokyo een penalty erin schiet moet je wel een toptrainer zijn. En hoeveel trainers van Ajax kunnen zeggen dat ze een 40 jaar oud record hebben geëvenaard? Dus jaakke rot op en blind moet blijven.
Die 2 wedstrijden tegen feyenoord waren ook de reden waardoor Blind mateloos populair werd bij de supporters. Iedereen verwachte een nederlaag, sommigen een historische afstraffing. 4x verliezen tegen feyenoord, iedereen hield z'n hart vast. Maar Ajax won en de opluchting was zo groot dat Blind dankbaar gebruik maakte van de sfeer die er toen hing. Een keertje terug naar het publiek lopen, met je hand op je hart slaan, beetje tranen voor de camera. Ik wil niet zeggen dat het krokodillentranen waren, maar het waren vooral tranen van opluchting volgens mij.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 15, 2006 9:52 am

Voetske schreef: Dat de andere twee prijzen geen prijzen zijn is natuurlijk ook weer onzin.Jij als supporter vind het geen prijzen.Ik krijg zelfs sterk het idee dat enkele hier het geen prijzen vinden om zo hun betoog kracht bij te zetten.Voetballers vinden dit wel een prijs(zen).En ik ook.Verder slaat het natuurlijk nergens op VCL een troostprijs te noemen.
:shock:

De onlangs gewonnen beker is inderdaad een prijs. Een troostprijs in vergelijking met de landstitel, maar een prijs. Dat we de Johan Cruijff schaal ook al als prijs zien, gaat mijn pet eigenlijk al te boven, what's next? Het winnen van het Amsterdam Tournament is ook een prijs?

Het behalen van de voorrondes een prijs noemen is opzich al belachelijk, maar vooruit. Maar ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dit geen troostprijs kan zijn? De landstitel (nr.1) is de enige echte prijs, waar je je ook direct mee plaatst voor de Champions League. Dat we via een nieuw systeem toch nog op de valreep 2e worden en daardoor een ticket voor de voorrondes van die Champions League bemachtigen kan alleen maar als troostprijs worden gezien.

We zijn toch geen Utrecht of Groningen waar de hele stad in rep en roer is als ze Europa in gaan? Kom op zeg!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » ma mei 15, 2006 10:05 am

De altijd kritische Voetske legt de lat nu wel erg laag.

999

Bericht door 999 » ma mei 15, 2006 10:18 am

Tjonge jongen, het heeft toch helemaal niks met de lat te laag leggen te maken.En ook niks met het " we zijn toch geen Fc Utrecht of Fc Groningen ".

Men koppelt aan een VCL-Ticket zelfs een mini-toernooitje in de vorm van de plee-offs, tja als dat niet het winnen van een prijs is weet ik het niet meer.
Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 15, 2006 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

J.C.

Bericht door J.C. » ma mei 15, 2006 10:28 am

Dan weet jij het niet meer. Dat toernooitje is natuurlijk geen argument om de VCL nu ineens een prijs te noemen, of is de Intertoto nu ook al een prijs?

Het is gewoon een omslachtige manier om de nummer 2 aan te wijzen, sprak je vorig seizoen ook van een prijs toen Ajax tweede werd?

999

Bericht door 999 » ma mei 15, 2006 10:34 am

Ja, je wint een VCL ticket voor mij is dat een prijs.Voor jou niet, prima toch.Jullie denken bij het halen van prijzen alleen aan de eerste plaats.Ik denk bij prijzen winnen wat er te winnen valt.Een voor mij is het winnen van een VCL ticket een prijs.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 15, 2006 10:56 am

En het behalen van de UEFA-cup? Is dat ook een prijs?

999

Bericht door 999 » ma mei 15, 2006 10:58 am

Jesse schreef:En het behalen van de UEFA-cup? Is dat ook een prijs?
Zucht, laat maar pubers ... :X
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 11:00 am

Heel Nederland is het erover eens dat Ajax op basis van het hele seizoen dat CL-ticket niet verdiend heeft. We hebben gewoon enorm veel mazzel gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 15, 2006 11:01 am

Dan niet, Voetske. Ik vroeg me gewoon af of het alleen aan de Champions League lag, of dat het om het feit ging dat je Europa in mag.

J.C.

Bericht door J.C. » ma mei 15, 2006 11:26 am

Voetske schreef:
Jesse schreef:En het behalen van de UEFA-cup? Is dat ook een prijs?
Zucht, laat maar pubers ... :X
Ouwe sok! :sneaky1: ;)

Maar goed, daar zijn we het dan niet over eens, prima. Is ook niet zo boeiend, het zijn tenslotte allemaal maar bijzaken. Het belangrijkste is dat m.i. de juiste beslissingen zijn genomen. Dat het in de besluitvorming (van beide kanten) niet helemaal netjes is gespeeld is jammer, maar daar doen we verder weinig meer aan. Al zullen er nog wel de nodige pagina's gevuld worden met de zoveelste herhaling van zetten.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 15, 2006 11:35 am

joey schreef:Heel Nederland is het erover eens dat Ajax op basis van het hele seizoen dat CL-ticket niet verdiend heeft. We hebben gewoon enorm veel mazzel gehad.
Er zijn talloze sporten waar op deze wijze aan het eind van het seizoen de eindrangschikking wordt opgemaakt. Sterker nog, bij deze sporten moet ook de 'kampioen' gewoon nog play-offs spelen. Het hoort erbij; degene die de play-offs wint verdient het ook; zo werkt topsport nou eenmaal. Pieken op het juiste moment is ook een kwaliteit die een topsporter hoort te bezitten.

Verdiend telt niet toch Joey? Tenminste, als er na een nederlaag wordt aangevoerd dat het niet verdiend was, of dat de scheidsrechter beslissende invloed had, dan noem je het 'Ajax onwaardig piepen'. Dit was het systeem, bij iedereen al een jaar bekend. Zorg dus dat je er staat als de prijzen worden verdeeld zou ik zeggen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie