Kom op Voetske, jij vindt toch ook de plee-offs en de dennenappel niet te vergelijken met de landstitel? Daarbij is de kans gewoon een stuk kleiner dat je met oerlelijk voetbal kampioen wordt. Maar goed, deze discussie is totaal onzinnig, want Blind won niet de landstitel en speelde geen mooi voetbal.Voetske schreef:Beetje krom, Blind zou wel mogen blijven zitten als hij de landstitel zou hebben gepakt met oerlelijk voetbal.Maar met hetzelfde voetbal 2 andere belangrijke prijzen gepakt te hebben niet.LouisXIV & co schreef:Ja, maar het simpele feit wil dat hij dus geen landskampioen is geworden. Dus deze als-dandiscussie is totaal overbodig.Voetske schreef:Onzin, ik stel aan het einde van mijn kijk op de gang van zaken een simpele vraag. ("Mocht Blind met het zelfde slechte voetbal de landstitel hebben gepakt of ze dan hem ook er uit gekiepert hadden.") En het simpele antwoord is dat Blind dan had mogen blijven zitten, ondanks dat er van een van AJAX belangrijke doelstelling " prijzen pakken op de AJAX manier " niks van terecht is gekomen.
En ik maar denken dat het en en zou moeten zijn volgens velen hier ...
Dus dan kunnen we wel allerlei academische, theoretische, hypothetische als-danredeneringen gaan bedenken om alsnog de beslissing van Van Geel te gaan betwijfelen. Maar het hele gezeur begint gewoon bij Blind die er een puinhoop van heeft gemaakt. Van drie potjes winnen in de plee-offs en vier in de beker, krijg ik geen stijve pik.