Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mei 12, 2006 3:34 pm

Jöhnk schreef:Bwah, ik denk dat ik Blind duidelijkheid zou verschaffen op het moment dat Ten Cate de garantie krijgt dat hij komend seizoen hoofdtrainer van Ajax is.

Maargoed, de wijze heren hebben anders besloten. (Wat hun motieven daarbij waren, weet/begrijp ik niet.) Het zij zo. Wel zou ik dan niet met een stalen smoel stellen dat het goede slot van het seizoen heeft meegewogen in het besluit.
Jaakke is daar heel duidelijk in..
John Jaakke op Ajax.nl
Waarom hebben we niet in een eerder stadium geëvalueerd en waarom niet eerder een besluit genomen en dat ook aan Danny Blind bekendgemaakt?
Reden daarvoor is dat er nog belangrijke play-offwedstrijden en een bekerfinale voor de deur stonden. Wat was ons alternatief? Voor die tijd evalueren? Met het reële risico dat dit van grote invloed zou zijn geweest op de resultaten? Met als mogelijke uitkomst dat we de play-offs niet winnend zouden hebben afgesloten, we de beker niet hadden gewonnen? En welke uitleg had men dan van ons verwacht?! Wat had dat over de clubleiding van Ajax gezegd?! Een andere dan de gekozen weg, was voor ons eenvoudigweg geen optie.
Een plausibel verhaal als je het mij vraagt, men heeft dit besluit in het belang van Ajax genomen.
Jöhnk schreef:Hij heeft letterlijk gezegd dat de plee-offs- en bekerwinst hebben meegewogen in het besluit. :yes:
Weet je het zeker, ik kom het op Ajax.nl namelijk niet tegen. Maar mocht hij het gezegd hebben, dan nog liegt hij niet. Het heeft wel meegewogen, maar het gewicht was niet zwaar genoeg t.o.v. alles wat nog meer meegewogen heeft. Zelfs als hij in maart al met Ten Cate heeft gespoken, heeft hij bekerwinst en CL-kwalificatie mee kunnen wegen door uit te gaan van het meest positieve scenario en dan de balans op te maken. Als die balans dan nog steeds in het nadeel van Danny Blind uitslaat, heeft bekerwinst en CL-kwalificatie dus wel meegewogen, maar mocht het simpelweg niet baten omdat het alles bijelkaar zwaar onvoldoende was.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 12, 2006 3:44 pm

Ja, dat weet ik zeker. Kijk anders zelf bij www.nosstudiosport.nl --> beeld en geluid --> woensdag.

Ten Cate ligt allang vast hoor. Wat dacht je anders?

MVG - "Ha, die Henk. Ik hoorde dat je in de belangstelling staat van Psv."
HTC - "Ja, dat klopt. Ik heb hun aanbieding in beraad."
MVG - "Maar Henk, wij zouden jou ook graag als hoofdtrainer hebben."
HTC - "Klinkt aanlokkelijk. Dus dat betekent dat Danny Blind ontslagen wordt?"
MVG - "Dat is nog niet zeker. Pas na de plee-offs en de bekerfinale kunnen we daar een beslissing in nemen."
HTC - "Weet je wat? We doen het. Ik bel Psv af. En als Danny Blind toch mag blijven? Dan ga ik lekker naar Nac."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 3:49 pm

:D

Ik vind het opvallend dat Blind zelfs nu nog Ajax blijft trainen.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mei 12, 2006 3:49 pm

Ok maar dan nog. Ga eens in op mijn uitleg?

Dat Ten Cate een mondeling akkoord heeft geloof ik wel, al is het (nog) niet hard te maken.
joey schreef::D

Ik vind het opvallend dat Blind zelfs nu nog Ajax blijft trainen.
Hij zal wel moeten :D
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 12, 2006 3:52 pm

Vind je? De meeste trainers die ontslagen worden pakken hun biezen en komen niet meer terug. Maar Blind zit volgende week nog gewoon op de bank bij twee oefenwedstrijden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 12, 2006 3:54 pm

Tja, op zo'n manier kun je alles verklaren.

En wat was het meest positieve scenario? Wat als Ajax die wedstrijden met een doelsaldo van 100-0 gewonnen had? ;)

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mei 12, 2006 3:57 pm

Giacomo Puccini schreef:
Jöhnk schreef:Hij heeft letterlijk gezegd dat de plee-offs- en bekerwinst hebben meegewogen in het besluit. :yes:
Weet je het zeker, ik kom het op Ajax.nl namelijk niet tegen. Maar mocht hij het gezegd hebben, dan nog liegt hij niet. Het heeft wel meegewogen, maar het gewicht was niet zwaar genoeg t.o.v. alles wat nog meer meegewogen heeft. Zelfs als hij in maart al met Ten Cate heeft gespoken, heeft hij bekerwinst en CL-kwalificatie mee kunnen wegen door uit te gaan van het meest positieve scenario en dan de balans op te maken. Als die balans dan nog steeds in het nadeel van Danny Blind uitslaat, heeft bekerwinst en CL-kwalificatie dus wel meegewogen, maar mocht het simpelweg niet baten omdat het alles bijelkaar zwaar onvoldoende was.
Sterker nog, Van Geel zegt het letterlijk!! ´Heden, verleden en toekomst zijn door ons gewogen.` Bekerfinale en winst in de play-offs zijn dus meegewogen, maar omdat bijna alle andere doelstellingen niet waren gehaald of meer gehaald konden worden, was de eindbalans hoe dan ook negatief.

Toch wel handig, zo´n advocaat binnen de club die mooie speeches in elkaar kan zetten waar geen speld tussen te krijgen valt :D
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 12, 2006 3:57 pm

Jöhnk schreef:Allereerst, ik keur het gedrag van Blind af.
joey schreef: De afspraak is dat zijn werk aan het eind van het seizoen beoordeeld zal worden, daar heeft hij mee ingestemd.
Aan die afspraak heeft de directie zich dus ook niet gehouden. Blind is al eerder beoordeeld en die beoordeling is negatief uitgevallen. (MVG verklaarde zelfs dat de uiteindelijke beslissing pas eergisteren is genomen, en dat de plee-offs en bekerfinale hebben meegewogen in die beslissing. Dat is gewoon onzin.)

Volgens mij zijn er meerdere schuldigen in deze kwestie.
Volgens mij ook. Toch is er een wezenlijk verschil tussen het gedrag van Blind en dat van de anderen. Danny Blind begon bij een goede reeks resultaten opeens wild om zich heen te slaan. Voor zover wij kunnen zien alleen in de media, maar het zou zomaar kunnen dat hij binnenkamers ook opeens praatjes kreeg, etc. Waarom deed Blind dat? Om z'n eigen hachie te redden.

Het bestuur heeft een en ander ge-sugarcoat (je mag het ook voorgelogen noemen), maar wel in het belang van Ajax.

Uiteindelijk ben ik daar blij mee. :blush:

Thomvak425 schreef:Dat begrijp ik wel; ik verdedig 'm ook niet perse tegen je. ik verbaasde me alleen over jouw toon over Danny die al heel lang heel scherp is, en niet altijd even terecht. Ik herinner me dat je wist te melden dat hij een matennaaier is (of woorden van gelijke strekking) en je meldde het vol overtuiging. Nu ken ik jou al een tijdje en meestal ben je redelijk in je oordelen en niet ongenuanceerd. Daarom verbaast het me dus want hij is toch een echte Ajacied, met zijn mankementen maar vooral met zijn goede eigenschappen.
Dat is nou precies waarom ik ook een tijdje feller heb gereageerd richting Blind dan misschien nodig was. Laatst vroeg iemand me hier zelfs hoe ik in vredesnaam een bestuurskwal als Van Geel kon geloven en niet echte Ajacied Danny Blind, die 20 jaar in dienst van Ajax is.

Het spijt me, maar iemand die successen met Ajax heef behaald als speler is niet heilig. Als voetballer misschien, maar niet als hoofdtrainer van Ajax 1 en al helemaal niet als mens.
Jöhnk schreef:Zie mijn post van de vorige pagina. Van Geel zei dat ook de resultaten in de plee-offs en de bekerfinale hebben meegewogen in het besluit. Nou, ik denk dat we kunnen concluderen dat dat onzin is. Immers, Ten Cate zal, inmiddels enkele weken geleden, ongetwijfeld een principe-akkoord met Ajax hebben ondertekend, of anderszins garanties hebben gekregen. Hij zegt niet voor niets dat baantje bij Psv af.
Ik denk inderdaad dat die resultaten niet meer uitmaakten. Terecht, in mijn ogen.

Van Geel had nog meer supportersdruk over het bestuur van Ajax heen gehaald als hij had gezegd dat ze niet meer naar de laatste 5 wedstrijden hebben gekeken bij het beoordelen van Blind.
Jöhnk schreef:Nee, vind ik niet. Ik vraag me nog steeds af waarom de directie Blind niet geinformeerd heeft toen hij daar om vroeg. Omdat het invloed op de prestaties zou hebben? Lijkt me niet. Iedereen wist toch al dat Blind en co aan hun afscheidstournee bezig waren.
Ik zou het risico ook niet willen nemen, Jöhnk. Volgens mij doen de meeste vertrekkende werkenemers hun laatste dagen minder hun best. Vooral als het om ontslag gaat kunnen ze er behoorlijk de pest in hebben.
Jöhnk schreef:Blind heeft weldegelijk intern om duidelijkheid gevraagd. Dat zei Van Geel woensdag nog.

Daarnaast heeft Blind nooit in de media om duidelijkheid gevraagd. Hij heeft wel, wanneer het hem gevraagd werd, aangegeven dat hij nog geen duidelijkheid had, wat ook gewoon zo was. Ook heeft hij gezegd dat de club een blok moest vormen. Maar expliciet om duidelijkheid vwb. zijn wankele positie vragen was er niet bij.

Maar de manier waarop Blind zich de laatste weken profileerde keur ik allerminst goed, laat dat duidelijk zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Zo makkelijk lag het niet. Blind heeft volgens mij wel degelijk geprobeerd druk uit te oefenen op het bestuur via de media. Hij vertelde openlijk dat hij vond dat je op dit soort momenten als bestuur achter je trainer moest gaan staan.

En sorry, ik geloof er heilig in dat Danny Blind best wist dat de supporters nog meer achter hem waren gaan staan als het bestuur had gelogen dat men vertrouwen in hem had en hem vervolgens toch had ontslagen. Hoe durven ze te liegen tegen onze Danny? De man die 20 j... Goed, je snapt wat ik bedoel? ;)

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr mei 12, 2006 4:08 pm

Jöhnk schreef:En wat was het meest positieve scenario? Wat als Ajax die wedstrijden met een doelsaldo van 100-0 gewonnen had? ;)
Het meest positieve scenario was ongtwijfeld dat in de tweede PO ronde 2x van AZ werd gewonnen, maar het werd een keer winst en een keer verlies tegen FC Groningen. Ach, verder ook niet zo belangrijk meer... in maart was al bekend dat Blind de doelstellingen niet meer zou halen, en daar heeft Van Geel ongetwijfeld op geanticipeerd. Ook daar liegt Van Geel niet over: `het zou zeer, zeer slecht zijn als we daar onze gedachten niet al eens over hadden laten gaan, in het belang van Ajax´

´Gedachten niet al eens over hadden laten gaan´ staat in dit geval gelijk aan ´van gedachten wisselen met Ten Cate´, dat geloof ik best. Dat Ten Cate al een contract zou hebben getekend betwijfel ik, maar als die twee goede gesprekken hebben gehad en beiden de intentie hebben uitgesproken met elkaar in zee te willen, dan is dat ook niet zo belangrijk en komt dat later wel.
Ajax!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr mei 12, 2006 5:16 pm

joey schreef:Vind je? De meeste trainers die ontslagen worden pakken hun biezen en komen niet meer terug. Maar Blind zit volgende week nog gewoon op de bank bij twee oefenwedstrijden.
Het is dus misschien tóch wel een echte Ajacied die wat voor de club over heeft? Je zou dit als iets positiefs over hem kunnen zien. Zou kunnen. Maar er zal wel weer een 'Scholletje-theorie' achter zitten.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » vr mei 12, 2006 6:15 pm

Natuurlijk, hij doet het alleen zodat mensen positieve dingen over hem blijven zeggen! De man is intens doortrapt! :redcard:

:X

Thom

Bericht door Thom » vr mei 12, 2006 9:37 pm

joey schreef:Vind je? De meeste trainers die ontslagen worden pakken hun biezen en komen niet meer terug. Maar Blind zit volgende week nog gewoon op de bank bij twee oefenwedstrijden.
So what?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

jabu

Bericht door jabu » vr mei 12, 2006 9:42 pm

Thomvak425 schreef:
So what?
Hij toont aan een echte clubman te zijn. :xyxthumbs:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 1:54 am

Thomvak425 schreef:
Henk de Gier schreef:Aicha was net weer op TV, ik wil haar echt als nieuwe presentatrice van Godenzonen :yes:
Wie is dat? www.aicha.be ?
lees de topic maar
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za mei 13, 2006 7:06 am

Voer voor Blindbashers:

Seizoen niet afmaken = werkweigering = geen afkoopsom?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 9:49 am

Blind heeft zelf in de media geroepen dat hij graag het seizoen af wilde maken, het "kk bestuur met de grote boze Jaakke" gunt hem dat.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 13, 2006 10:52 am

666 schreef:Voer voor Blindbashers:

Seizoen niet afmaken = werkweigering = geen afkoopsom?
Blind wist zogenaamd al dat hij weg moest, voelde geen vertrouwen, de meeste trainers stappen dan zelf op. Maar dan krijg je dit scenario...

zelf opstappen = geen afkoopsom

Dus koos hij voor dit scenario...

zich laten ontslaan = oprotpremie meekrijgen

Het blijft toch een gierige Zeeuw he..

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 10:54 am

Houd eens op met die ranzige onzin. Alsof jij daar ook maar enig benul van hebt. :aai:

Huntelaar een lelijke boer die naar Feyenoord moest; Blind een geldwolf; Molenaar ipv. Fontein; Yildirim de nieuwe Hagi: het zal allemaal wel. :nooo:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 13, 2006 11:04 am

Jöhnk schreef:Houd eens op met die ranzige onzin. Alsof jij daar ook maar enig benul van hebt. :aai:
Wie zegt dat jou waarheid DE waarheid is. Ik vind Blind gewoon een scholletje en ik vind mijn scenario best aanemelijk hoor. Trouwens mensen als Steef en Ko die wat dichter bij het vuur zitten bevestigen alleen maar het beeld dat ik heb van de mens Blind.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 11:05 am

Hoezo mijn waarheid? Ik zeg toch niets over financiele zaken? Daar is nl. niets over bekend.

Maar BZ weet wel even dat Blind een geldwolf is. :hypocrite:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 13, 2006 11:07 am

Nou ik ga ervan uit dat het niet zo gaat: 'Hee Blind je bent ontslagen en weet je wat, je krijgt lekker ook geen geld mee ook al had je nog een contract.'

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 11:09 am

Maar dan nog. Wat waren zijn overwegingen om te blijven zitten? Alleen dat geld? Misschien wilde hij wel een beker winnen. Knap dat jij het weet.

En waarom blijft hij nu nog zitten? Het geld is toch al binnen? En wie zegt dat Blind niet schadeloos was gesteld als hij zelf uit onvrede was opgestapt?

Ik vind het sowieso een redenatie van niets. Blind heeft een contract, maar hij moet opstappen want anders is hij een geldwolf. :nooo:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za mei 13, 2006 11:13 am

als Blind een geldwolf was dan had hij niet 20 jaar bij Ajax gezeten, maar dan had hij op latere leeftijd nog even poen gaan scheppen bij Aston Villa (dat hem toen wilde hebben) of bij een andere buitenlandse club.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 13, 2006 11:16 am

Jöhnk schreef: Ik vind het sowieso een redenatie van niets. Blind heeft een contract, maar hij moet opstappen want anders is hij een geldwolf. :nooo:
Het gaat erom als je weken loopt te piepen en zielig loopt te doen dat je geen vertrouwen krijgt en ach en wee...etc etc. en je weet al dat je weg moet dat het dan niet zo gek is om te zeggen jongens tabee, met jullie wil ik niks meer te maken hebben, ik krijg geen vertrouwen van jullie. In plaats daarvan verkiest hij om via de media oorlog te voeren, niet in het belang van AJAX maar in het belang van Blind.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2006 11:21 am

Ja, dat was fout. En bovendien niet in het belang van Ajax, nee.

Blind heeft er voor gekozen om niet op te stappen. En daar had hij het volste recht op, want hij had nog een contract. Wat zijn overwegingen daarvoor waren, weet ik niet. Ik sluit niet uit dat hij dat voor die afkoopsom was, maar wellicht wilde hij die bekerfinale wel winnen. Ook niet ondenkbaar...

Maargoed, Blind is een scholletje en weet ik wat nog allemaal meer, dus het zal wel voor de afkoopsom geweest zijn.

Plaats reactie