Jaakke is daar heel duidelijk in..Jöhnk schreef:Bwah, ik denk dat ik Blind duidelijkheid zou verschaffen op het moment dat Ten Cate de garantie krijgt dat hij komend seizoen hoofdtrainer van Ajax is.
Maargoed, de wijze heren hebben anders besloten. (Wat hun motieven daarbij waren, weet/begrijp ik niet.) Het zij zo. Wel zou ik dan niet met een stalen smoel stellen dat het goede slot van het seizoen heeft meegewogen in het besluit.
Een plausibel verhaal als je het mij vraagt, men heeft dit besluit in het belang van Ajax genomen.John Jaakke op Ajax.nl
Waarom hebben we niet in een eerder stadium geëvalueerd en waarom niet eerder een besluit genomen en dat ook aan Danny Blind bekendgemaakt?
Reden daarvoor is dat er nog belangrijke play-offwedstrijden en een bekerfinale voor de deur stonden. Wat was ons alternatief? Voor die tijd evalueren? Met het reële risico dat dit van grote invloed zou zijn geweest op de resultaten? Met als mogelijke uitkomst dat we de play-offs niet winnend zouden hebben afgesloten, we de beker niet hadden gewonnen? En welke uitleg had men dan van ons verwacht?! Wat had dat over de clubleiding van Ajax gezegd?! Een andere dan de gekozen weg, was voor ons eenvoudigweg geen optie.
Weet je het zeker, ik kom het op Ajax.nl namelijk niet tegen. Maar mocht hij het gezegd hebben, dan nog liegt hij niet. Het heeft wel meegewogen, maar het gewicht was niet zwaar genoeg t.o.v. alles wat nog meer meegewogen heeft. Zelfs als hij in maart al met Ten Cate heeft gespoken, heeft hij bekerwinst en CL-kwalificatie mee kunnen wegen door uit te gaan van het meest positieve scenario en dan de balans op te maken. Als die balans dan nog steeds in het nadeel van Danny Blind uitslaat, heeft bekerwinst en CL-kwalificatie dus wel meegewogen, maar mocht het simpelweg niet baten omdat het alles bijelkaar zwaar onvoldoende was.Jöhnk schreef:Hij heeft letterlijk gezegd dat de plee-offs- en bekerwinst hebben meegewogen in het besluit. :yes: