Marc Overmars geen Abramovitsj aan IJssel
9/5/2006 23:55
Go Ahead Eagles heeft sinds zijn komst sportief nog weinig laten zien. Maar oud-international Marc Overmars, lid van de raad van commissarissen, gaat niet smijten met geld om de Deventer club er sportief weer boven op te krijgen.
'Ik was gestopt bij Barcelona en ging terug naar Epe. Ik had niet direct de ambitie iets bij een club te gaan doen, maar tijdens een wedstrijd van Go Ahead Eagles sprak voorzitter Hans de Vroome aan', kijkt Overmars in de nieuwe Voetbal International terug op zijn entree bij de Deventer club.
'Het enthousiasme van de mensen en de tijd en energie die ze in de club staken, raakte me. Het water was Go Ahead tot boven de lippen gestegen. Ik kon twee dingen doen: lekker achterover leunen, fijn een wedstrijdje bezoeken en de club het verder laten uitzoeken, óf het met anderen oppakken en proberen er wat van te maken.'
Zijn met onder meer voetballen vergaarde vermogen biedt Overmars de kans de Roman Abramovitsj aan de IJssel te worden. 'Misschien verwachten de mensen dat wel, maar dat zie ik niet zitten. Ik vind het niet goed dat een club te afhankelijk wordt van één man.'
Na het zuur (de financiële gezondmaking) moet nu het zoet (succes op het veld) komen. 'Dit seizoen hebben ze het nog geaccepteerd, dat doen ze komend jaar niet meer. Maar dat doet niemand, de fans niet, de sponsors niet en wij ook niet.'
In de nieuwe VI, nummer 19 van 2006, praat Overmars uitgebreid over de plannen van GO Ahead Eagles. Klik hier voor de inhoud van VI nummer 19.
vi.nl
Een hele sympathieke gast. :xyxthumbs: