Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 3:02 am

Marc Overmars geen Abramovitsj aan IJssel

9/5/2006 23:55

Go Ahead Eagles heeft sinds zijn komst sportief nog weinig laten zien. Maar oud-international Marc Overmars, lid van de raad van commissarissen, gaat niet smijten met geld om de Deventer club er sportief weer boven op te krijgen.
'Ik was gestopt bij Barcelona en ging terug naar Epe. Ik had niet direct de ambitie iets bij een club te gaan doen, maar tijdens een wedstrijd van Go Ahead Eagles sprak voorzitter Hans de Vroome aan', kijkt Overmars in de nieuwe Voetbal International terug op zijn entree bij de Deventer club.

'Het enthousiasme van de mensen en de tijd en energie die ze in de club staken, raakte me. Het water was Go Ahead tot boven de lippen gestegen. Ik kon twee dingen doen: lekker achterover leunen, fijn een wedstrijdje bezoeken en de club het verder laten uitzoeken, óf het met anderen oppakken en proberen er wat van te maken.'

Zijn met onder meer voetballen vergaarde vermogen biedt Overmars de kans de Roman Abramovitsj aan de IJssel te worden. 'Misschien verwachten de mensen dat wel, maar dat zie ik niet zitten. Ik vind het niet goed dat een club te afhankelijk wordt van één man.'

Na het zuur (de financiële gezondmaking) moet nu het zoet (succes op het veld) komen. 'Dit seizoen hebben ze het nog geaccepteerd, dat doen ze komend jaar niet meer. Maar dat doet niemand, de fans niet, de sponsors niet en wij ook niet.'

In de nieuwe VI, nummer 19 van 2006, praat Overmars uitgebreid over de plannen van GO Ahead Eagles. Klik hier voor de inhoud van VI nummer 19.

vi.nl

Een hele sympathieke gast. :xyxthumbs:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo mei 10, 2006 7:49 am

Henk de Gier schreef:Wamberto is sowieso ondergewaardeerd bij Ajax, leuke voetballer, snel, technisch. Hadden we nu maar een Wampie.
Geen voorzet. :X

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 10, 2006 7:53 am

dat hebben onze huidige buitenspelers ook niet, en die zijn technisch en tacktisch nog een stuk minder dan Wampie.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 4:39 pm

Owusu met Spartak naar Russische bekerfinale

10/5/2006 17:21

Quincy Owusu Abeyie kan zich gaan opmaken voor de Russische bekerfinale. Met Spartak Moskou was hij in een dubbele ontmoeting te sterk voor Saturn.
De tweede wedstrijd eindigde in een mooie zege voor Spartak Moskou, dat Saturn op eigen veld op een 3-1 nederlaag trakteerde. Owusu Abeyi maakte in de tweede helft zijn opwachting. Negen minuten na rust kwam hij in het veld.

De strijd om de andere finaleplaats gaat tussen Zenit St. Petersburg en CSKA Moskou, dat in de return een 1-0 overwinning verdedigt.

vi.nl

Thom

Re: Ode aan Jesper

Bericht door Thom » wo mei 10, 2006 5:53 pm

Kowalczyk schreef:De spelers van PSV en Feyenoord hadden coup soleil en permanentjes en snorretjes. Type Sjaak Troost, Bennie Wijnstekers en Ivan Nielsen. [/i]

K.
Type Danny Blind?:D Die had en een akelig snorretje en van die enge krullen, hoewel die waarschijnlijk van hemzelf waren. Coup soleil? Geen idee.

Overigens: dieptreurig van Jesper. Ik heb 'm een of twee keer gezien in De Meer en vond het beide keren genieten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thom

Bericht door Thom » wo mei 10, 2006 5:55 pm

Ik zat overigens gisteren even te kijken op Ajax internet tv en zag daar de zweefduik van Ruud Geels, Ajax-Feijenoord, ik meen '79. Wat is er van hem geworden? Vijf keer scoorde hij die avond, Horst Blankenburg 1 keer.

6-0. Was toen nog ongehoord, tegen Feijenoord dat soort tikken uitdelen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

jabu

Bericht door jabu » wo mei 10, 2006 6:29 pm

Heeft pas nog na Ajax-Groningen de prijs voor Ajacied van het jaar aan KJH uitgereikt.

Thom

Bericht door Thom » wo mei 10, 2006 10:12 pm

Echt waar??!! :blush:

gaizka

Bericht door gaizka » wo mei 10, 2006 10:15 pm

leuk voor escudé dat hij vanavond de uefa cup heeft gewonnen, ik gun het hem van harte :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 11, 2006 8:20 am

Jelle Van Damme op weg naar Anderlecht

De kans is groot dat Jelle Van Damme volgend seizoen voor Anderlecht speelt. De 22-jarige linksachter zou persoonlijk rond zijn met paars-wit, alleen over de afkoopsom is nog geen akkoord bereikt. Daarmee is het huiswerk van Anderlecht allerminst af want ook Standardverdediger Philippe Léonard staat in de belangstelling van de Brusselaars.

,,Op enkele details na, vooral met betrekking tot de afkoopsom, is er een transfer in de maak'', zegt Van Damme. Zelf wil hij niet zeggen om welke club het gaat, maar alles wijst erop dat het Anderlecht is. De kersverse landskampioen zou Van Damme definitief willen overnemen. De negenvoudige Rode Duivel ligt nog tot 2008 onder contract bij de Engelse tweedeklasser Southampton maar die wil wat graag af van zijn riante loon.

Werder Bremen, dat Van Damme dit seizoen huurde van Southampton, lichtte de koopoptie niet en gaat dus niet door met de jonge verdediger. De club uit Zuid-Engeland mikt op een transfersom van circa 700.000 euro maar zal allerminst moeilijk doen om hem voor de helft van de hand te doen. Van Damme gaf eerder al aan dichter bij huis te willen voetballen. Bovendien wil hij zich opnieuw in de kijker spelen. Bij Ajax, Southampton en Bremen kwam hij, deels door blessures, nauwelijks aan spelen toe: nog geen vijftig wedstrijden in vier seizoenen.Van Damme speelde eerder voor Lokeren, Beveren, Germinal Beerschot en Ajax alvorens naar Southampton te verhuizen.
www.sportwereld.be
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 11, 2006 8:35 am

Die is aardig in waarde gedaald, de laatste jaren. Voor hoeveel ging ie naar Southampton, 3 miljoen of zo?
Wel verstandig overigens, dat ie terug gaat naar België.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » do mei 11, 2006 9:26 am

Ook verstandig dat Ajax hem toendertijd voor 3 miljoen euro verkocht. :D Al zal de heer Buijtendijk daar wellicht anders over denken. Als ik het mij goed herinner zag hij een grote toekomst voor Vandamme bij Ajax weggelegd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 11, 2006 9:56 am

Maar die heeft dan ook meer verstand van basketball. :D

(Geintje)

jabu

Bericht door jabu » do mei 11, 2006 10:09 am

Dat valt ook wel weer mee. ;)

Musampa gaat weg bij Manchester City

Manchester City laat tien spelers vertrekken. Eén van hen is Kiki Musampa, die sinds januari 2005 door de Engelse club werd gehuurd van Atlético Madrid.
'We hebben besloten om niet met elkaar verder te gaan', vertelde zaakwaarnemer Kees Vos aan VI.nl. De middenvelder kwam deze competitie 27 keer in actie voor The Citizens.

Dat Musampa weer gaat voetballen voor Atlético lijkt onwaarschijnlijk, ook al heeft hij nog een contract tot medio 2008 bij de Spaanse club. Zaakwaarnemer Vos verklaarde dat de 28-jarige oud-Ajacied op zoek is naar een nieuwe club. 'Er zijn diverse gegadigden', aldus Vos, die alleen een vage voorkeur kon aangeven van de beoogde bestemming: 'Daar waar mooi voetbal wordt gespeeld.'

Naast Musampa zal ook Albert Riera moeten terugkeren naar zijn werkgever, Espanyol. David Sommeil, Geert De Vlieger, Mikkel Bischoff en Tuomas Haapala en vier spelers van de beloften, Ian Bennett, Karl Bermingham, Paul Collins en Michael Ward moeten op zoek naar een nieuwe club.

Man City heeft er een teleurstellend seizoen opzitten. De ploeg van coach Stuart Pearce begon nog sterk aan de competitie, maar verloor liefst elf van de laatste twaalf duels en eindigde daardoor op een tegenvallende vijftiende positie.
Naar PSV zal hij dus sowieso niet gaan. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 3:46 pm

Maartoe schreef:Ook verstandig dat Ajax hem toendertijd voor 3 miljoen euro verkocht. :D Al zal de heer Buijtendijk daar wellicht anders over denken. Als ik het mij goed herinner zag hij een grote toekomst voor Vandamme bij Ajax weggelegd.
Die 3 miljoen voor Van Damme was misschien wel de beste deal die Ajax de laatste 10 jaar heeft gemaakt. :xyxthumbs:

Die jongen heeft wel behoorlijk wat tekengeld bij elkaar geraapt.

'Everton is uitgekeken op Van der Meyde'

11/5/2006 9 :24

Andy van der Meyde mag na één seizoen alweer op zoek naar een nieuwe club. Everton is teleurgesteld over het karige rendement van de buitenspeler, zo meldt The Guardian. Van der Meyde's zaakwaarnemer Chiel Dekker ontkent dat Everton van hem afwil.
Van der Meyde kwam in zijn eerste seizoen bij The Toffees maar tot tien wedstrijden in het Premiership. Zeven keer startte hij in de basis. De ex-Ajacied maakte geen enkele keer de negentig minuten vol en scoorde niet.

De 26-jarige Arnhemmer kampte lang met blessures en deed zijn positie geen goed door in de derby tegen Liverpool vijf minuten na zijn entree een rode kaart te krijgen voor een op het oog redelijk onschuldig luchtduel waarbij hij zijn armen gebruikte.

Everton nam Van der Meyde afgelopen zomer voor bijna drie miljoen euro over van Internazionale. De zeventienvoudig international tekende voor vier jaar en zou nu voor 1,5 miljoen te koop zijn.
vi.nl

Anderhalf miljoen vind ik best verleidelijk voor een jongen die bij Ajax altijd een prima rendement haalde. :blush:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 9:31 pm

jakobg schreef:A quick update on Litmanen again. He just beautifully culred a free-kick into the top right corner and left the keeper with no chance as Malmö FF defeated the Swedish champions Djurgården 3-2 away.
:worshippy:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 11, 2006 9:34 pm

Maartoe schreef:Als ik het mij goed herinner zag hij een grote toekomst voor Vandamme bij Ajax weggelegd.
Ik ook. Vond het wel een leuke speler. Mooie zwiepende voorzet - als hij naar de achterlijn opstoof.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Duke

Bericht door Duke » do mei 11, 2006 9:39 pm

Ik zag vanavond een stukje van één of ander vage WK-quiz op BNN, en daar was onder andere Johnny Rep te gast. Wat is die oud geworden, zeg, zeker als je hem vergelijkt met generatiegenoten als Cruijff en Neeskens.

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 11, 2006 9:45 pm

Duke schreef:Ik zag vanavond een stukje van één of ander vage WK-quiz op BNN, en daar was onder andere Johnny Rep te gast. Wat is die oud geworden, zeg, zeker als je hem vergelijkt met generatiegenoten als Cruijff en Neeskens.
Was Johnny Rep er ook? Ik zat alleen maar naar de tieten van Sophie Hilbrand te kijken. Die vielen er bijna uit!

;)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » do mei 11, 2006 9:52 pm

Van der Meyde voor anderhalf miljoen. Zou hem zeker halen, maar wel van te voren met hem afspreken dat ie niet moet gaan zeiken als ie de helft van het seizoen op de bank zit. Lijkt me een prima speler naast de blessuregevoelige Rosales. Het is ook gewoon een symphatieke jongen, en hij kan ook nog eens een beetje gemeen zijn in het veld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 9:54 pm

Ik vind Van der Meijde nou niet de meest sympathieke speler die er rondloopt. :X

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 11, 2006 11:01 pm

misschien wat voor Porto, want Mandy dweepte nog erger met Co dan onze eigen Lucas. En dat was wederzijds.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 11, 2006 11:05 pm

Valt wel mee. Na het vertrek van Advocaat zei VDM dat van hem Adriaanse geen bondscoach hoefde te worden. Als junior zat hij om de haverklap in de Cotainer. Stout geweest. :whip:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 11, 2006 11:12 pm

maar hij zag Co ook als surogaat vader, zonder Adriaanse was het verkeerd met hem afgelopen heeft hij in meerder interviews geroepen. Vraag maar aan Andy22 :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Duke

Bericht door Duke » vr mei 12, 2006 7:36 am

LouisXIV & co schreef:
Duke schreef:Ik zag vanavond een stukje van één of ander vage WK-quiz op BNN, en daar was onder andere Johnny Rep te gast. Wat is die oud geworden, zeg, zeker als je hem vergelijkt met generatiegenoten als Cruijff en Neeskens.
Was Johnny Rep er ook? Ik zat alleen maar naar de tieten van Sophie Hilbrand te kijken. Die vielen er bijna uit!

;)
Mij niet opgevallen. :hypocrite:

Salvador Dali

Gesloten