Feyenoord-Ajax
O, was dat zo? Dan had hij een verdediger moeten brengen of in elk geval moeten zorgen dat de verdediging op kracht bleef. Na die wissel liep Ajax er aan alle kanten door.Voetske schreef:Vlaar was geblesseerd Joey, Koeman kon niks anders.
Die sucker Bosschaart was een van degenen die iets op Kalou aan te merken had, heb ik begrepen.... :X :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!
vi.nlAjax gunt Feyenoord geen kans op revanche
23/4/2006 14:20
De strijd om een plek in de voorronde van de Champions League is er voor Feyenoord eentje vol frustratie geworden. De Rotterdammers eindigden de reguliere competitie met elf punten meer, waarvan zes uit de onderlinge duels. Maar in de play-offs bleek het bij lange na niet opgewassen tegen het uiterst effectieve Ajax, dat ook in De Kuip keihard toesloeg (2-4).
Vier dagen geleden had Ajax zich al een uitstekende uitgangspositie verworven door met 3-0 te winnen in eigen huis. Toch wilde Danny Blind waken voor te vroege euforie, niet zo vreemd gezien het wisselvallige jaar dat zijn ploeg doormaakt. Feyenoord startte nog wel sterk en beukte een kwartier lang met overtuiging op het doel van Maarten Stekelenburg.
De schoten die de Feyenoorders loslieten, waren echter van matige kwaliteit. De doelman van Ajax hoefde zich niet al te zeer in te spannen om de nul te houden. Salomon Kalou spande de kroon. De Ivoriaan faalde in de extra tijd voor rust op twee meter van het doel. Via zijn enkel hobbelde de bal op de paal.
Ajax leidde op dat moment al met 2-0. Mauro Rosales profiteerde dankbaar van knullig verdedigen van Pascal Bosschaart en prikte de bal onder Patrick Lodewijks door. De Argentijn leverde bovendien de assist op Klaas Jan Huntelaar, die de Feyenoord-keeper verschalkte met een traag stiftje.
De inhaalrace was toen al onmogelijk geworden voor Feyenoord. De kans dat de ploeg van Erwin Koeman er nog zes zou maken, was alleen voor rasoptimisten en pessimisten een optie. Ook dat scenario kon worden verscheurd toen Ajax na een knappe aanval over Huntelaar, invaller Angelos Charisteas en Nourdin Boukhari op 0-3 kwam in de vijftigste minuut.
In het overbodige vervolg speelde Dirk Kuijt iets van zijn woede weg door twee keer te scoren. Nicolae Mitea vierde een persoonlijk feestje bij Ajax. De Roemeen maakte zijn eerste goal na lang blessureleed.
De comeback van Mitea komt Blind mogelijk goed uit. Rosales liep in de eerste helft namelijk een hamstringblessure op en Hedwiges Maduro verzwikte zijn enkel na rust. Ajax lijkt woensdag tegen de winnaar van de tweestrijd tussen AZ en FC Groningen dan ook geen beroep te kunnen doen op het aangeslagen duo.
Je kan aan je reactie merken dat je er toch een beetje een hard hoofd in had :Djoey schreef:O, was dat zo? Dan had hij een verdediger moeten brengen of in elk geval moeten zorgen dat de verdediging op kracht bleef. Na die wissel liep Ajax er aan alle kanten door.Voetske schreef:Vlaar was geblesseerd Joey, Koeman kon niks anders.
Die sucker Bosschaart was een van degenen die iets op Kalou aan te merken had, heb ik begrepen.... :X :nooo:
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 23, 2006 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ajax NetwerkGrimmige sfeer rond De Kuip
Rond het stadion van Feyenoord hangt op dit moment een grimmige sfeer. Nadat Ajax op voorsprong was gekomen, besloten veel Rotterdamse bezoekers De Kuip te verlaten. Een deel van de fans keerde vroegtijdig teleurgesteld naar huis, een ander deel besloot nog niet te vertrekken en in de buurt rond te blijven hangen. Veel politie is op de been en de spanning loopt daardoor buiten het stadion helaas op.
Wie willen jullie liever tegen komen in de finale? Ik hoop op AZ.
Ik ook, tegen AZ krijg je volgens mij veel meer ruimte.Al denk ik dat Groningen ook geen probleem op zou moeten leveren over twee wedstrijden gezien.Thomas schreef:Ajax NetwerkGrimmige sfeer rond De Kuip
Rond het stadion van Feyenoord hangt op dit moment een grimmige sfeer. Nadat Ajax op voorsprong was gekomen, besloten veel Rotterdamse bezoekers De Kuip te verlaten. Een deel van de fans keerde vroegtijdig teleurgesteld naar huis, een ander deel besloot nog niet te vertrekken en in de buurt rond te blijven hangen. Veel politie is op de been en de spanning loopt daardoor buiten het stadion helaas op.
Wie willen jullie liever tegen komen in de finale. Ik hoop op AZ.
Blij met de punten ...
Nee, nooit gedacht dat Feyenoord het zou redden. Ajax scoort gemakkelijk op dit moment.Voetske schreef:Je kan aan je reactie merken dat je er toch een beetje een hard hoofd in had :D
Maar...wel zeker tien kansen weggegeven. Als er in het begin per ongeluk een ingaat... Vond de Ajax-verdediging zeer slordig dekken, keer op keer kwamen er Feyenoorders vrij.
Daar denk je over een paar uurtjes vast wel weer anders over. :aai:Voetske schreef:Ik ook, tegen AZ krijg je volgens mij veel meer ruimte.Al denk ik dat Groningen ook geen probleem op zou moeten leveren over twee wedstrijden gezien.Thomas schreef:Ajax NetwerkGrimmige sfeer rond De Kuip
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nee.Bertje schreef:Daar denk je over een paar uurtjes vast wel weer anders over. :aai:Voetske schreef:Ik ook, tegen AZ krijg je volgens mij veel meer ruimte.Al denk ik dat Groningen ook geen probleem op zou moeten leveren over twee wedstrijden gezien.Thomas schreef: Ajax Netwerk
Blij met de punten ...
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Az tikt een stuk minder en Groningen heeft nog nooit getikt.Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?Voetske schreef:Nee.
Blij met de punten ...
Echt waar? :eusa_pray:Voetske schreef:Az tikt een stuk minder en Groningen heeft nog nooit getikt.Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?Voetske schreef:Nee.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
KJH.Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
Maar verdedigend zal het beter moeten, want zoveel kansen als Feyenoord miste, dat krijgt AZ of Groningen niet voor elkaar.
Een elleboog is het in ieder geval niet, geloof ik. Maar Boukhari krijgt wel een stoot.Demosthenes schreef:Zie ik paauwe weer een elleboogstoot uitdelen (achterin?) of is het weer de fout van een Ajacied die tegen een elleboog oploopt.Des Keizers Schaar schreef:
:D
Ik vond het best wel jammer dat er niet een paar gefrustreerde Feyenoorders af moesten met rood. :D
Maar AZ kan, in tegenstelling tot dat zooitje uit Rotterdam, verdedigen en Groningen heeft de boel al een keer eerder potdicht weten te houden.joey schreef:KJH.Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
Maar verdedigend zal het beter moeten, want zoveel kansen als Feyenoord miste, dat krijgt AZ of Groningen niet voor elkaar.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mwah, Feyenoord kreeg ook weer niet zoveel echt uitgespeelde kansen.joey schreef:KJH.Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
- Dr. Living Stoned
- Founding Father