Feyenoord-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
ferry

Bericht door ferry » zo apr 23, 2006 1:35 pm

Blind: "Rosales en Maduro zullen zeker niet spelen a.s. woensdag.

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:36 pm

joey schreef:IK GELOOF....het niet! :rofl:

HAHAHAHA!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Maar wat gaf Ajax een hoop kansen weg, niet te geloven. :X

Koeman bedankt! Vlaar eruit voor Hofs was een meesterzet! :hypocrite: :D
Vlaar was geblesseerd Joey, Koeman kon niks anders.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 23, 2006 1:38 pm

Voetske schreef:Vlaar was geblesseerd Joey, Koeman kon niks anders.
O, was dat zo? Dan had hij een verdediger moeten brengen of in elk geval moeten zorgen dat de verdediging op kracht bleef. Na die wissel liep Ajax er aan alle kanten door.

Die sucker Bosschaart was een van degenen die iets op Kalou aan te merken had, heb ik begrepen.... :X :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Maxwell

Bericht door Maxwell » zo apr 23, 2006 1:39 pm

Goed, het is een waardeloos systeem die play-offs. Maar wat een heerlijk gevoel om twee keer zo ruim van Feyenoord te winnen! :eusa_dance:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 23, 2006 1:39 pm

Ajax gunt Feyenoord geen kans op revanche

23/4/2006 14:20

De strijd om een plek in de voorronde van de Champions League is er voor Feyenoord eentje vol frustratie geworden. De Rotterdammers eindigden de reguliere competitie met elf punten meer, waarvan zes uit de onderlinge duels. Maar in de play-offs bleek het bij lange na niet opgewassen tegen het uiterst effectieve Ajax, dat ook in De Kuip keihard toesloeg (2-4).
Vier dagen geleden had Ajax zich al een uitstekende uitgangspositie verworven door met 3-0 te winnen in eigen huis. Toch wilde Danny Blind waken voor te vroege euforie, niet zo vreemd gezien het wisselvallige jaar dat zijn ploeg doormaakt. Feyenoord startte nog wel sterk en beukte een kwartier lang met overtuiging op het doel van Maarten Stekelenburg.

De schoten die de Feyenoorders loslieten, waren echter van matige kwaliteit. De doelman van Ajax hoefde zich niet al te zeer in te spannen om de nul te houden. Salomon Kalou spande de kroon. De Ivoriaan faalde in de extra tijd voor rust op twee meter van het doel. Via zijn enkel hobbelde de bal op de paal.

Ajax leidde op dat moment al met 2-0. Mauro Rosales profiteerde dankbaar van knullig verdedigen van Pascal Bosschaart en prikte de bal onder Patrick Lodewijks door. De Argentijn leverde bovendien de assist op Klaas Jan Huntelaar, die de Feyenoord-keeper verschalkte met een traag stiftje.

De inhaalrace was toen al onmogelijk geworden voor Feyenoord. De kans dat de ploeg van Erwin Koeman er nog zes zou maken, was alleen voor rasoptimisten en pessimisten een optie. Ook dat scenario kon worden verscheurd toen Ajax na een knappe aanval over Huntelaar, invaller Angelos Charisteas en Nourdin Boukhari op 0-3 kwam in de vijftigste minuut.

In het overbodige vervolg speelde Dirk Kuijt iets van zijn woede weg door twee keer te scoren. Nicolae Mitea vierde een persoonlijk feestje bij Ajax. De Roemeen maakte zijn eerste goal na lang blessureleed.

De comeback van Mitea komt Blind mogelijk goed uit. Rosales liep in de eerste helft namelijk een hamstringblessure op en Hedwiges Maduro verzwikte zijn enkel na rust. Ajax lijkt woensdag tegen de winnaar van de tweestrijd tussen AZ en FC Groningen dan ook geen beroep te kunnen doen op het aangeslagen duo.
vi.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:40 pm

Thomas schreef:Zo kan je die doos wel vergeten. :D
Hij mag z'n doos al houden. :blush:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:41 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Vlaar was geblesseerd Joey, Koeman kon niks anders.
O, was dat zo? Dan had hij een verdediger moeten brengen of in elk geval moeten zorgen dat de verdediging op kracht bleef. Na die wissel liep Ajax er aan alle kanten door.

Die sucker Bosschaart was een van degenen die iets op Kalou aan te merken had, heb ik begrepen.... :X :nooo:
Je kan aan je reactie merken dat je er toch een beetje een hard hoofd in had :D
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 23, 2006 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 23, 2006 1:42 pm

Grimmige sfeer rond De Kuip

Rond het stadion van Feyenoord hangt op dit moment een grimmige sfeer. Nadat Ajax op voorsprong was gekomen, besloten veel Rotterdamse bezoekers De Kuip te verlaten. Een deel van de fans keerde vroegtijdig teleurgesteld naar huis, een ander deel besloot nog niet te vertrekken en in de buurt rond te blijven hangen. Veel politie is op de been en de spanning loopt daardoor buiten het stadion helaas op.
Ajax Netwerk

Wie willen jullie liever tegen komen in de finale? Ik hoop op AZ.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:42 pm

Bertje schreef:Liever AZ dan Groningen. Groningen zal maar de Champions League ingaan, zeg. :X

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:44 pm

Thomas schreef:

Rond het stadion van Feyenoord hangt op dit moment een grimmige sfeer. Nadat Ajax op voorsprong was gekomen, besloten veel Rotterdamse bezoekers De Kuip te verlaten. Een deel van de fans keerde vroegtijdig teleurgesteld naar huis, een ander deel besloot nog niet te vertrekken en in de buurt rond te blijven hangen. Veel politie is op de been en de spanning loopt daardoor buiten het stadion helaas op.
Ajax Netwerk

Wie willen jullie liever tegen komen in de finale. Ik hoop op AZ.
Ik ook, tegen AZ krijg je volgens mij veel meer ruimte.Al denk ik dat Groningen ook geen probleem op zou moeten leveren over twee wedstrijden gezien.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 23, 2006 1:45 pm

Voetske schreef:Je kan aan je reactie merken dat je er toch een beetje een hard hoofd in had :D
Nee, nooit gedacht dat Feyenoord het zou redden. Ajax scoort gemakkelijk op dit moment.

Maar...wel zeker tien kansen weggegeven. Als er in het begin per ongeluk een ingaat... Vond de Ajax-verdediging zeer slordig dekken, keer op keer kwamen er Feyenoorders vrij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:45 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:

Ajax Netwerk

Ik ook, tegen AZ krijg je volgens mij veel meer ruimte.Al denk ik dat Groningen ook geen probleem op zou moeten leveren over twee wedstrijden gezien.
Daar denk je over een paar uurtjes vast wel weer anders over. :aai:

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 23, 2006 1:47 pm

Des Keizers Schaar schreef:Afbeelding

:D
Zie ik paauwe weer een elleboogstoot uitdelen (achterin?) of is het weer de fout van een Ajacied die tegen een elleboog oploopt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:47 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Ajax Netwerk

Daar denk je over een paar uurtjes vast wel weer anders over. :aai:
Nee.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:49 pm

Voetske schreef:Nee.
Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?

En met niemand anders!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo apr 23, 2006 1:50 pm

FC Groningen had eenzelfde wedstrijd als afgelopen donderdag in de Arena met 3-8 gewonnen Ajax blijft een waardeloos zooitje achterin.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:51 pm

Bertje schreef:
Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
Az tikt een stuk minder en Groningen heeft nog nooit getikt.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo apr 23, 2006 1:53 pm

Dr. Living Stoned schreef:FC Groningen had eenzelfde wedstrijd als afgelopen donderdag in de Arena met 3-8 gewonnen Ajax blijft een waardeloos zooitje achterin.
Maak Groningen nu niet beter en Ajax nog slechter. :nooo:
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:53 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Az tikt een stuk minder en Groningen heeft nog nooit getikt.
Echt waar? :eusa_pray:

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 23, 2006 1:54 pm

Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
KJH.

Maar verdedigend zal het beter moeten, want zoveel kansen als Feyenoord miste, dat krijgt AZ of Groningen niet voor elkaar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 23, 2006 1:55 pm

Demosthenes schreef:
Des Keizers Schaar schreef:Afbeelding

:D
Zie ik paauwe weer een elleboogstoot uitdelen (achterin?) of is het weer de fout van een Ajacied die tegen een elleboog oploopt.
Een elleboog is het in ieder geval niet, geloof ik. Maar Boukhari krijgt wel een stoot.

Ik vond het best wel jammer dat er niet een paar gefrustreerde Feyenoorders af moesten met rood. :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 23, 2006 1:55 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Jij hebt de hele wedstrijd gezien. Wat aan dit Ajax geeft jou dan het vertrouwen dat we het tegen een ploeg die echt de buik erin kan gooien of een ploeg die ons helemaal weg kan tikken gaat lukken?
KJH.

Maar verdedigend zal het beter moeten, want zoveel kansen als Feyenoord miste, dat krijgt AZ of Groningen niet voor elkaar.
Maar AZ kan, in tegenstelling tot dat zooitje uit Rotterdam, verdedigen en Groningen heeft de boel al een keer eerder potdicht weten te houden.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 23, 2006 1:56 pm

joey schreef:
KJH.

Mwah, Feyenoord kreeg ook weer niet zoveel echt uitgespeelde kansen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo apr 23, 2006 1:57 pm

Heeft iemand nog de 1-4 op een plaatje van Mitea

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo apr 23, 2006 1:57 pm

Voetske schreef:Maak Groningen nu niet beter en Ajax nog slechter. :nooo:
ik durf niet te zeggen dat Ajax de volgende tegenstander in de play off's ook pakt.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie