Ajax - Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Naar de Kuip?

Ja
44
90%
Nee
5
10%

Totaal aantal stemmen: 49

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 21, 2006 2:02 pm

Is idd wel erg weinig en dan te bedenken dat er voor de andere halve finale bij Psv wel gewoon 30.000 kaarten zijn verkocht. Het is idd wel erg laat, als ik met de trein zou gaan zou ik net de laatste trein kunnen halen en een evt. verlenging zou ik zelfs geen eens kunnen zien.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 21, 2006 2:08 pm

Roda komt geloof ik met 20 bussen en dan nog wat los komt.
21.00uur is ook wel een minder tijdstip, maar echt problemen heb ik er zelf niet mee. Het is voor Ajax wel een belangrijke wedstrijd, steun zal er dus ook moeten zijn. Maar ik weet zeker dat het merendeel gewoon gemakzuchtig is en lekker thuis voor de buis blijft. :nooo:

Arthur

Bericht door Arthur » di mar 21, 2006 2:17 pm

Nepsupporters! Ik ben er gewoon!

;)

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 21, 2006 2:58 pm

Ik ben er ook wel gewoon, maar het was wel pas zaterdag dat ik mijn kaartje ben gaan halen. Daarom eens niet op de 1e ring voor een (Europese) bekerwedstrijd, maar bijna op mijn eigen normale plekkie. Alleen iets hoger en meer achter het doel op Noord. Ben wel blij dat wij om 9 uur moeten en niet al om 7. Kan ik tenminste op een normaal tijdstip eten voor een avondwedstrijd.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 21, 2006 3:04 pm

Niet getreurd, ik ben er ook gewoon :D

Ik snap ook niet zo waarom er zo weinig animo is. Eigenlijk altijd met bekerwedstrijden. Ik vind het juist wel leuk. Een vol uitvak doet het ook altijd goed, ik heb er zin in...

Vossie

Bericht door Vossie » di mar 21, 2006 3:05 pm

Lange zijdes 2e ring zijn dus leeg... die zal je toch niet missen. De eerste ring zit hopelijk wel een beetje vol. Ik had ook gelezen dat Noord 2 al aardig vol was, dat is wel leuk, zeker met een vol Roda vak in de buurt.
Zuid en 2e ring moeten toch ook nog wel een beetje vol raken... de kaarten zijn niet duur. Het is idd wel erg laat. Snap niet waarom ze het niet gewoon over 2 dagen verdelen, dinsdag en woensdag, ipv na elkaar.
Ik mag ook hopen dat we doorgaan... de laatste kans op een prijsje en een mooie middag in de kuip. :yes:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 3:34 pm

Spijker schreef:Ik snap ook niet zo waarom er zo weinig animo is. Eigenlijk altijd met bekerwedstrijden.
Yep. Je gaat met weemoed terugdenken aan het seizoen 2001-2002, toen we eerst een paar 'double headers' hadden (Jong Ajax en Ajax-1 na elkaar op dezelfde avond). In de 'eerste' ronde (voor de winterstop) kwamen er al 18.000 man voor Jong Ajax - Twente en Ajax - RBC. In de kwartfinale, toen Jong Ajax tegen Stormvogels Telstar speelde en Ajax-1 tegen Groningen) zaten er 37.000 mensen. En daarna de halve finale tegen PSV: wéér 38.000 man. Dan ontstaat er vanzelf iets als een cupsfeer: het bouwde mooi op richting de finale en er was zoiets als een 'Road to De Kuip'-gevoel. Het gevolg was ook dat er een prima animo voor de finale tegen Utrecht was.

Dat was nog eens een móói, memorabel seizoen bekervoetbal, ook al omdat de beker deel uitmaakte van de 'dubbel' (de dubbel winnen is dan weer wél bijzonder, want tamelijk zeldzaam). Dit seizoen zit er kraak noch smaak aan. Als we 'm winnen, is het een heel flets bekertje. Je zet 'm er uiteraard graag bij in de prijzenkast, maar verder niet te opgewonden over doen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di mar 21, 2006 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » di mar 21, 2006 3:35 pm

Ajax wint 'm niet. Zowel PSV als AZ zijn een stuk sterker.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 21, 2006 3:41 pm

Dat was niet de vraag. :redcard:

rush2112

Bericht door rush2112 » di mar 21, 2006 4:05 pm

Steef schreef:Ajax wint 'm niet. Zowel PSV als AZ zijn een stuk sterker.
Tsja en de kans zit erin, dat we nog 4 maal tegen AZ spelen...
Als Ajacied moet je de hoop vestigen, dat er tegen die tijd een fitte selectie staat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 21, 2006 4:07 pm

Waarom zou Ajax 'm niet kunnen winnen? De vorige finale Ajax - PSV had toch ook geen misselijke uitslag. ;)
Ajax is in de Kuip bijna altijd in goede doen, en bovendien neemt Ajax zeer waarschijnlijk veel meer supporters mee.
AZ idem dito.

7 mei, een schitterend lentezonnetje in de Kuip...Ajax - PSV 2-0. :yes:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 4:07 pm

Op dit moment heb ik het gevoel dat we de bekerfinale wel halen, maar hem verliezen van PSV. En dat we de play-offs wel halen, maar daarin verliezen van AZ.

Volgend jaar UEFA Cup. Leuk! :cheer: :bis:

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 21, 2006 4:15 pm

Kowalczyk schreef:Op dit moment heb ik het gevoel dat we de bekerfinale wel halen, maar hem verliezen van PSV. En dat we de play-offs wel halen, maar daarin verliezen van AZ.

K.
Eindelijk, hè Ko. :D

Had je niet genoeg aan FC Thun? ;)
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 21, 2006 4:31 pm

Van Roda winnen we nog wel, dat mag toch geen probleem zijn.
Roda is ook niet op zijn best, ze zullen veel strijd proberen te leveren, maar ze zullen niet winnen.

Geef mij volgend jaar ook maar UEFA-cup voetbal, maar dat had ik ook al gezegd in het Plee-off gedeelte. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 21, 2006 4:33 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Op dit moment heb ik het gevoel dat we de bekerfinale wel halen, maar hem verliezen van PSV. En dat we de play-offs wel halen, maar daarin verliezen van AZ.

K.

Speel je volgend jaar Uefa-cup, loot je weer Arsenal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 21, 2006 4:33 pm

Aan de ene kant denk ik dat een jaartje rust in de Uefa Cup zo slecht niet is, maar Ajax heeft wel geld nodig en in de Champions League valt toch wel even wat meer te verdienen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 21, 2006 4:35 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:

K.

Speel je volgend jaar Uefa-cup, loot je weer Arsenal.
Tja, dat wordt dan 3 keer in zeer korte tijd.
Maar wel in een ander stadion, dus als je in de zomer niet kan of niet gaat, dan heb je dan alsnog de kans om het nieuwe stadion te bewonderen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 21, 2006 4:35 pm

Het is wel slecht. (Buitenlandse) talenten dromen niet van de Nederlandse competitie, die willen CL spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 21, 2006 4:37 pm

En ook al speel je CL, dan nog dromen ze niet van de NL-se competitie. Maakt verder dus geen mallemoer uit (op het financiele aspect van de CL na)

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 4:46 pm

K.
Dat is heiligschennis hier op Ajax Talk, Ko.

Ik kan me er voor de rest goed in vinden. Lokomotiv Moskou, Olympique Marseille, Palermo, Middlesborough. Het is weer eens wat anders. :yes:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 4:48 pm

Eén ronde overleven tegen Knatspyrnuffelag Tandenstøkor uit IJsland, en dan een poultje met uitwedstrijden in Edinburgh tegen Hearts en in Stockholm tegen Djurgårdens IF... Of een vaag klein plaatsje in Slowakije, waar een biertje 30 cent kost. En daarna in de eerste knock-out ronde tegen West Ham United. En daarna tegen Paris St. Germain. En daarna met 7000 man naar Wolfsburg.

Ge-wel-dig.

Fuck AC Milan. Fuck Arsenal. Fuck Juventus. Fuck Inter.

Ik heb er zin an. Écht. Is geen geintje.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di mar 21, 2006 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 4:51 pm

Stockholm wil ik met de voorronde ook al wel heen, Ko. Graadje of 20, zonnetje erbij, genieten van Stockholm in de zomer. :yes:

Dublin staat ook op de lijst hier.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 21, 2006 4:54 pm

Ik vind alles goed, als het maar niet de standaard clubs zijn. En waar we dan belanden zal me verder worst wezen (Oostblok, Scandinavie, Schotland.... allemaal prima!)
Knus leuk stadion is een pré.... geen betonkolos met een sintelbaan.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 21, 2006 4:56 pm

goodfella schreef:Stockholm wil ik met de voorronde ook al wel heen, Ko. Graadje of 20, zonnetje erbij, genieten van Stockholm in de zomer. :yes:

Dublin staat ook op de lijst hier.
Als het één van die twee wordt, is het eerste rondje voor mij, Goodfella.

Promise.

K.
Still alive...

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 21, 2006 4:56 pm

Bertje schreef:Aan de ene kant denk ik dat een jaartje rust in de Uefa Cup zo slecht niet is, maar Ajax heeft wel geld nodig en in de Champions League valt toch wel even wat meer te verdienen.
joey schreef:Het is wel slecht. (Buitenlandse) talenten dromen niet van de Nederlandse competitie, die willen CL spelen.
Het is natuurlijk ook een kwestie van tijd dat deze argumenten erbij gehaald worden. Alsof (buitenlandse) talenten uberhaupt van de Nederlandse competitie dromen of ooit hebben gedroomd. Denk je nu echt dat van Basten of Gullit droomden over VVV of NAC uit? Die droomden alleen van een grote Nederlandse club om daarna een transfer naar een buitenlandse grootmacht te verdienen. In dat opzicht is er niks veranderd.

De discussie over geld vind ik helemaal irrelevant. Veel supporters die daadwerkelijk hun club in Europa achterna reizen zien de Uefacup wel zitten. Prima toch?

Plaats reactie