De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Feest

Bericht door Feest » za jan 14, 2006 12:10 am

Jöhnk schreef:

Trouwens: in werkelijkheid worden álle potentiële aanwinsten door de scouting aangedragen. Men werkt als team.

Riiiiiiiiiiiight. In werkelijkheid worden de meeste spelers aangebracht/aangeboden door zaakwaarnemers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 14, 2006 12:21 am

Zoals? Boukhari? Soetaers? Sikora? Juanfran?

jabu

Bericht door jabu » za jan 14, 2006 12:51 am

Rishi schreef:Door hem heeft Ajax flink wat geld binnengesleept
Is dat zo? Zlatan heeft wat opgeleverd, maar ook veel gekost. Mido heeft iig niet meer dan z'n transfersom opgeleverd. Trabelsi was transfervrij en gaat transfervrij weg en Maxwell koste aardig wat en loopt gratis de deur uit.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za jan 14, 2006 1:42 am

Zal ik maar even antwoorden? Vleugelspelers kopen. Minimaal één maar bij voorkeur twee. Met KD en KJH dicht je de gaten op de links- en rechtsbuitenpositie niet terwijl dat wat mij betreft topprioriteit heeft.

En 4-4-2 is niet de oplossing. Het is aan van Geel om spelers aan te trekken waarmee Ajax weer als Ajax kan gaan spelen. Als ie dat in de winterstop voor elkaar had gekregen had ie me positief verrast.
Spijker schreef:wat had Van Geel in jouw ogen dan nog meer moeten doen om jou wel positief te verrassen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

MHF

Bericht door MHF » za jan 14, 2006 1:51 am

Jöhnk schreef:Correctie: Adriaanse wilde Zlatan wél. Hij wilde alleen liever Vennegoor of Hesselink. Is trouwens ook geen verkeerde spits.
Elleboog of Hesselink of Zlatan, lastige keuze.... :nooo: Ik hoop niet dat je het als vergelijk bedoelde. en laat ik direct maar even mijn eigen voorzet inkoppen, Zlatan stond hier ook bekend om zijn ellebogen werk ja. Echter, waar Zlatan uitgroeit tot een van de betere spitsen op de mondiale velden zie ik bij EoH een stuntelaar die ik in staat acht door z'n eigen truc te struikelen met z'n beperkte motoriek.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

MHF

Bericht door MHF » za jan 14, 2006 1:58 am

666 schreef:Zal ik maar even antwoorden? Vleugelspelers kopen. Minimaal één maar bij voorkeur twee. Met KD en KJH dicht je de gaten op de links- en rechtsbuitenpositie niet terwijl dat wat mij betreft topprioriteit heeft.

En 4-4-2 is niet de oplossing. Het is aan van Geel om spelers aan te trekken waarmee Ajax weer als Ajax kan gaan spelen. Als ie dat in de winterstop voor elkaar had gekregen had ie me positief verrast.
Spijker schreef:wat had Van Geel in jouw ogen dan nog meer moeten doen om jou wel positief te verrassen?
Eens. Dat is ook wat ik heb aangehaald bij het niet aantrekken van de "nodige aankopen", ik heb er alleen niet de nadruk opgelegd zoals jij nu doet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 14, 2006 3:12 am

brigade zuid schreef:
MHF schreef: Wellicht doet hij inderdaad de zaken die hij moet doen, maar dat is mijns inziens niet meer dan normaal. Prima, een schouderklopje verdiend, maar geen reden wat mij betreft voor de bovenmatig enhousiaste reacties die ik dikwijls lees en de grond voor mijn post.
Ben ik met je eens. Ik heb een goed gevoel bij MvG, maar vind dat er soms idd wat overdreven enthousiast gereageerd wordt.
Ja, met voorgangers als Van Gaal als technisch directeur ben je natuurlijk al snel een halve God. :D

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 14, 2006 9:41 am

Ik heb net het verhaal van MHF gelezen over MvG en hij heeft in grote lijnen gelijk. Het échte werk moet nog gebeuren, alleen door de dingen die hij zegt en al wel gedaan heeft ontstaat een beeld dat alles wel goed zal komen.

Blij dat je er weer wat meer bent MHF :D

MHF

Bericht door MHF » za jan 14, 2006 12:58 pm

Neefkens schreef:Ik heb net het verhaal van MHF gelezen over MvG en hij heeft in grote lijnen gelijk. Het échte werk moet nog gebeuren, alleen door de dingen die hij zegt en al wel gedaan heeft ontstaat een beeld dat alles wel goed zal komen.

:xyxthumbs: Kunnen we elkaar een beetje in het gareel houden als we doorschieten in te veel negatieve dan wel positieve poespas rondom ons cluppie!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 14, 2006 1:03 pm

Doen we :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 14, 2006 1:03 pm

Dan ben ik wel objectief. :hypocrite:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 14, 2006 1:05 pm

Haha :D

Met zijn allen zijn we dan een uiterst genuanceerd, kundige groep experts die alle input kan leveren aan MvG om de beste beslissingen te nemen.

Zoiets ?? ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 14, 2006 1:12 pm

En ik hoef niet eens betaald. :bis:

Behalve misschien in een paar extra Europacupjes. :D

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 14, 2006 1:13 pm

Ik ben toch heel erg benieuwd of er vóór het eind van deze maand nog wat gebeurt. Er is wel wat gepruttel rondom SQD en de Jong, maar volgens mij wordt dat niets. En die vleugelspelers willen we zoooo graag :eusa_pray:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 14, 2006 1:17 pm

Zo'n heerlijke grillige snelheidsduivel die met één beweging een kans creëert. :inlove3:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 14, 2006 3:44 pm

Neefkens schreef:Ik heb net het verhaal van MHF gelezen over MvG en hij heeft in grote lijnen gelijk. Het échte werk moet nog gebeuren, alleen door de dingen die hij zegt en al wel gedaan heeft ontstaat een beeld dat alles wel goed zal komen.

Hij heeft gewoon een paar keer waar gemaakt wat hij heeft gezegd. Contractjes verlengen, spelers duidelijkheid geven en van hen vragen, Huntelaar halen ;) . Ik ben er van overtuigd dat hij al veel nieuwe spelers op het oog heeft. Ik denk dat ze nu niet gehaald worden omdat spelers in de winterstop kopen vaak heel duur is (misschien zijn een aantal spelers die MvG wil halen wel transfervrij na dit seizoen). Volgens mij denkt Van Geel dat het dit seizoen niet veel beter zal worden dan de vierde plek maar dat die vierde plek zeker behaald moet kunnen worden. Als dat nu moet zodat we er volgend seizoen weer staan ben ik daar voorstander van.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za jan 14, 2006 6:48 pm

Als MvG die 4e-plaats-visie van jou deelt lijkt me dat reden voor een flinke dosis corrigerende actie.

Dat we via plee-offs moeten proberen om ons de voorronde van de CL in te wurmen is al erg genoeg. Ajax in één zomer twee keer door de achterdeur...

De transfers in de winterstop zijn niet alleen voor volgend seizoen, maar óók om niet met de olympische gedachte het gevecht om de troostprijs in te gaan. Meedoen alleen is niet genoeg!

De aankopen voor volgend seizoen moeten er in april dus al staan!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 14, 2006 7:13 pm

Maar dat gaat niet gebeuren. De meeste spelers zijn in deze periode van het seizoen veel te duur. Ik kijk alvast naar volgend seizoen. Ik hoop dan een nieuwe trainer voor een frisse groep met zoveel mogelijk nieuwe gezichten te zien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 15, 2006 6:13 pm

- Geen 9 miljoen uitgeven voor KJH maar spelers kopen die onze spitsen van goede voorzetten kunnen voorzien. Wat heb je nu aan 6 centrumspitsen als ze geen van allen een fatsoenlijke bal krijgen.
- In de winterstop een andere trainer voor de groep neerzetten. Naast Blind is MVG net zo goed verantwoordelijk voor dit seizoen, dus als AJAX straks als 7de eindigt is dat ook zijn verantwoording.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 15, 2006 6:45 pm

brigade zuid schreef:
- Geen 9 miljoen uitgeven voor KJH maar spelers kopen die onze spitsen van goede voorzetten kunnen voorzien. Wat heb je nu aan 6 centrumspitsen als ze geen van allen een fatsoenlijke bal krijgen.
- In de winterstop een andere trainer voor de groep neerzetten. Naast Blind is MVG net zo goed verantwoordelijk voor dit seizoen, dus als AJAX straks als 7de eindigt is dat ook zijn verantwoording.
Niet helemaal. Blind wilde geen nieuwe versterkingen. En hij had al een half jaar met deze selectie gewerkt. Als Blind wel om versterkingen had gevraagd had hij die gekregen. En gezien Martin van Geel's aankoopverleden zouden het waarschijnlijk nog goede zijn geweest ook.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 15, 2006 6:48 pm

Thomas schreef: Niet helemaal. Blind wilde geen nieuwe versterkingen. En hij had al een half jaar met deze selectie gewerkt.
Ja maar MVG is toch eindverantwoordelijk hoor, een trainer is maar een passant, MVG voor de langere termijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 15, 2006 6:55 pm

Voor de lange termijn is MvG inderdaad verantwoordelijk. Hij zit er nu nog geen 6 maanden.

Koppige Danny wilde geen versterkingen. Hij dacht dat hij deze selectie wel aan het voetballen kon krijgen. Als de trainer geen versterkingen wil, dan heeft het geen nut dat de TD ze toch gaat halen. En als dat meningsverschil erg groot is en regelmatig punt van discussie is moet de TD (en de rest van het bestuur) op een gegeven moment de beslissing maken om de trainer te ontslaan. Dat kon Martin van Geel natuurlijk moeilijk doen in augustus, nadat hij net aangesteld was (al zou hij het willen). Nu in de winter een nieuwe trainer aanstellen heeft ook nog niet veel nut aangezien ook een nieuwe trainer het met deze baggerselectie moet doen. Ik snap wel dat je dat de nieuwe man niet wilt aandoen. Maar er zijn wel voorwaardes waardoor Blind mag blijven tot de zomer. Hij moet bv toch wel gewoon als vierde eindigen en geen punten verspillen tegen NEC, etc. Daar is zelfs deze selectie nog net even te goed voor.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 16, 2006 3:21 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Niet helemaal. Blind wilde geen nieuwe versterkingen. En hij had al een half jaar met deze selectie gewerkt.
Ja maar MVG is toch eindverantwoordelijk hoor, een trainer is maar een passant, MVG voor de langere termijn.
Van Geel kwam laat binnen, BZ. Lindenbergh, Rosenberg en Manu waren al aangetrokken, meen ik. Alleen Juanfran werd op voorsprak van zowel Blind als MVG aangetrokken, volgens mij.

Ik heb fiducie in Van Geel, hij komt op mij duidelijk over. Het zal alleen even duren voor we weer staan waar we denken thuis te horen, want er schort het nodige aan he.

Feest

Bericht door Feest » ma jan 16, 2006 3:24 pm

Ajax had kenbaar gemaakt dat men op zoek was naar een linksback. Hierop werden diverse spelers aangeboden en bij Juanfran heeft men toegehapt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 16, 2006 3:31 pm

Steef schreef:Ajax had kenbaar gemaakt dat men op zoek was naar een linksback. Hierop werden diverse spelers aangeboden en bij Juanfran heeft men toegehapt.
Vertel eens iets dat we nog niet weten...

Plaats reactie