Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 9:02 am

columbus schreef:
za mei 17, 2025 1:20 pm
Tja, als je alles negatief en pessimistisch bekijkt wordt het als snel wishful thinking.

Ik zie reden waarom zal Farioli vertrekken.
Nog steeds niet? :confused.gif:

columbus

Bericht door columbus » ma mei 19, 2025 5:01 pm

Verrassend vooral. En had niet niet aan zien komen. Ben ook wel erg benieuwd naar waar ze zo rechtlijnig tegen over elkaar stonden.

Ben echt benieuwd. Farioli stond voor professionalisering en altijd beter willen worden. En op ieder gebied in de context van topsport, voeding, arbeid/rust. Verder vond ik hem realistisch in zijn spel opvatting. We krijgen natuurlijk nu weer dat getoeter over Ajax dna en Ajax voetbal

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 7:45 am

columbus schreef:
ma mei 19, 2025 5:01 pm
Farioli stond voor professionalisering en altijd beter willen worden. En op ieder gebied in de context van topsport, voeding, arbeid/rust. Verder vond ik hem realistisch in zijn spel opvatting.
Alles waar de Ajax organisatie niet voor staat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2025 11:18 am

Valente schijnt naar de kakkies te gaan. Voor wat het waard is.

Lijkt mij dat wij toch echt de betere kaarten hebben op dit moment. Als Kroes weer gaat wachten tot er een nieuw trainer wordt aangesteld en/of tot we eerst verkopen gaan we weer van alles mislopen.

Zo’n Valente lijkt mij een relatief goedkope en bruikbare aanvulling aan de selectie - zeker als Taylor nog verkocht wordt. Maar Kroes treuzelt weer eens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » di mei 20, 2025 11:27 am

Kroes moet alles met de Telegraaf bespreken en daarmee zijn onderhandelingspositie verkloten :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 11:27 am

Mr. Ajax schreef:
di mei 20, 2025 11:18 am

Lijkt mij dat wij toch echt de betere kaarten hebben op dit moment. Als Kroes weer gaat wachten tot er een nieuw trainer wordt aangesteld en/of tot we eerst verkopen gaan we weer van alles mislopen.

Zo’n Valente lijkt mij een relatief goedkope en bruikbare aanvulling aan de selectie - zeker als Taylor nog verkocht wordt. Maar Kroes treuzelt weer eens.
Ik weet het niet, maar wellicht dat Valente niet uit het bekende netwerkje van Kroes komt?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2025 11:48 am

Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 11:27 am
Mr. Ajax schreef:

Ik weet het niet, maar wellicht dat Valente niet uit het bekende netwerkje van Kroes komt?
Zou niet moeten uitmaken. Ik kan die jongen nog vastleggen.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 12:00 pm

Ik ben vooral verbaasd over het handelen van Kroes in de winterstop. Hoe kom je op Rosa? Die is blijkbaar slechter dan Gaaei. Op een breedteaankoop zaten we niet te wachten. Bovendien wilde Kroes ook Moro nog, dus stonden er twee spelers op de verlanglijst die onderdeel uitmaakten van het allerslechtste team in de PD, een team dat amper scoorde en sloten doelpunten tegenkreeg en bovendien een heel ander type voetbal speelt dan Ajax.

Dan haalde hij nog Regeer (oude bekende) en Edvardsen (van GAE), dat verbaast me dan weer minder. :smallgrin.gif:

Al met al een heel slechte transferperiode. :excited.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 12:03 pm

Mr. Ajax schreef:
di mei 20, 2025 11:48 am
Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 11:27 am
Mr. Ajax schreef:

Zou niet moeten uitmaken. Ik kan die jongen nog vastleggen.
Nou, ik twijfel er niet aan dat dit niet gaat of dit moeilijk of makkelijk is... maar wel door wie de speler wordt aangeboden en wie hier mee eet uit de ruif.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 20, 2025 1:32 pm

Ik ben vooral verbaasd over het handelen van Kroes in de winterstop. Hoe kom je op Rosa? Die is blijkbaar slechter dan Gaaei. Op een breedteaankoop zaten we niet te wachten. Bovendien wilde Kroes ook Moro nog, dus stonden er twee spelers op de verlanglijst die onderdeel uitmaakten van het allerslechtste team in de PD, een team dat amper scoorde en sloten doelpunten tegenkreeg en bovendien een heel ander type voetbal speelt dan Ajax.

Dan haalde hij nog Regeer (oude bekende) en Edvardsen (van GAE), dat verbaast me dan weer minder. :smallgrin.gif:

Al met al een heel slechte transferperiode. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » di mei 20, 2025 3:39 pm

na aankopen als Wout Weghorst, Regeer, en Rosa heb ik 0,0 verwachtingen.
De CL miljoenen gaan gewoon door het doucheputje
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 20, 2025 7:01 pm

Die Rosa ligt nog vast tot de zomer van 2029, maar misschien dat we hem deze zomer gewoon weer terug kunnen sturen. Al zie ik in Nederland ook niet zo echt een verbetering. Rensch was met kop en schouders de beste rechtsback die we hadden.

Je ergert je soms echt kapot he. Weet nog goed dat we AZ 'verlosten' van Wijndal en dat we hier al zeiden dat de opvolger Kerkez nu al beter was. En dan lees je vandaag dat de gesprekken tussen Bournemouth en Liverpool gaande zijn voor een overgang van die jongen. Soms vraag ik me echt af hoe onze beleidsmakers uit komen bij al die jongens. Los even van Dwaallicht Mislintat, maar het is eigenlijk al 4 jaar kommer en kwel met af en toe een toevallige voltreffer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2025 7:42 pm

Ik vind de grotere vraag hoe en waarom clubs als AZ, Utrecht en zelfs zo’n Willem 2 uitkomen bij gasten als Kerkez, die Spanjaard die tegen ons scoorde of Pavlidis. En wij bij…

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 20, 2025 8:22 pm

peter schreef:
di mei 20, 2025 7:01 pm
Die Rosa ligt nog vast tot de zomer van 2029, maar misschien dat we hem deze zomer gewoon weer terug kunnen sturen. Al zie ik in Nederland ook niet zo echt een verbetering. Rensch was met kop en schouders de beste rechtsback die we hadden.

Je ergert je soms echt kapot he. Weet nog goed dat we AZ 'verlosten' van Wijndal en dat we hier al zeiden dat de opvolger Kerkez nu al beter was. En dan lees je vandaag dat de gesprekken tussen Bournemouth en Liverpool gaande zijn voor een overgang van die jongen. Soms vraag ik me echt af hoe onze beleidsmakers uit komen bij al die jongens. Los even van Dwaallicht Mislintat, maar het is eigenlijk al 4 jaar kommer en kwel met af en toe een toevallige voltreffer.
Nou precies, maar volgens mij hadden we in een andere context al geconcludeerd dat competentie niet een eerste voorwaarde is voor een aanstelling bij Ajax. En hoe hoger in de hierarchie, hoe minder dat lijkt uit te maken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2025 8:28 pm

Cluijffert schreef:
di mei 20, 2025 8:22 pm
peter schreef:
di mei 20, 2025 7:01 pm

Nou precies, maar volgens mij hadden we in een andere context al geconcludeerd dat competentie niet een eerste voorwaarde is voor een aanstelling bij Ajax. En hoe hoger in de hierarchie, hoe minder dat lijkt uit te maken.
Maar waar en wanneer is dat misgegaan dan, met de scouting? Onder het bewind van Overmars werden er nog best regelmatig goede spelers gescout en gehaald. Vooral uit Zuid Amerika.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di mei 20, 2025 11:50 pm

Mwah Rensch was ook zooo matig, als hij niet uit de eigen jeugd was gekomen dan hadden we hem nooit bij de selectie gehad.

Ben blij dat we Gaaei en Regeer hebben, daar zit veel meer voetbal in. Rosa begrijp ik niks van, was een van de mindere bij een Spaanse degradatie kandidaat. Ik zou dat scouting report wel eens willen zien, maar ik denk dat we die niet hebben....

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 21, 2025 9:09 am

Mr. Ajax schreef:
di mei 20, 2025 7:42 pm
Ik vind de grotere vraag hoe en waarom clubs als AZ, Utrecht en zelfs zo’n Willem 2 uitkomen bij gasten als Kerkez, die Spanjaard die tegen ons scoorde of Pavlidis. En wij bij…
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, zelfs Go Ahead scout beter dan Ajax...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 21, 2025 10:00 am

Verwachtings niveau is wel lager dus die jongens krijgen wat meer tijd dan bij ons.

En het meer dan alleen scouten. Bij Ajax heeft een TD, trainer, zaakwaarnemer of (ex-)speler nog wel eens een overrulende vinger in de pap.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 21, 2025 10:42 am

Jinne schreef:
wo mei 21, 2025 10:00 am
Verwachtings niveau is wel lager dus die jongens krijgen wat meer tijd dan bij ons.
Klopt, de lat ligt hoger bij Ajax, maar een goede scout houdt daar rekening mee. Ajax vist natuurlijk in een veel grotere vijver dan een club als Go Ahead.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 21, 2025 2:06 pm

WP_Legend schreef:
di mei 20, 2025 11:50 pm
Mwah Rensch was ook zooo matig, als hij niet uit de eigen jeugd was gekomen dan hadden we hem nooit bij de selectie gehad.

Ben blij dat we Gaaei en Regeer hebben, daar zit veel meer voetbal in. Rosa begrijp ik niks van, was een van de mindere bij een Spaanse degradatie kandidaat. Ik zou dat scouting report wel eens willen zien, maar ik denk dat we die niet hebben....
Denk het ook niet, nee. Ik stel me voor dat ze voor Moro kwamen op het moment dat ze wanhopig zochten naar een back, en dat ze Rosa toen blind genomen hebben.

Ajax scout volgens mij alleen serieus in België.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr mei 23, 2025 6:58 am

Ben benieuwd met welke keepers Ajax aankomt , nu Olij bv onderweg is naar 040..

Dit is dus een nadeel mbt geen trainer en een Kroes die....
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » vr mei 23, 2025 7:57 am

elke speler waar je nu interesse in hebt, zal zeggen: Wie wordt mijn trainer/coach?
dan is nu nog het antwoord: weten we nog niet
En dan kiest de speler sneller voor een ander team.

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 23, 2025 9:32 am

Mano schreef:
vr mei 23, 2025 7:57 am
elke speler waar je nu interesse in hebt, zal zeggen: Wie wordt mijn trainer/coach?
dan is nu nog het antwoord: weten we nog niet
En dan kiest de speler sneller voor een ander team.
Dat lijkt me logisch, helaas. Kroes moet dus opschieten. Het is al eind mei. We moeten binnen een week een nieuwe trainer hebben, en dan a.u.b. iemand die iets kan, geen Steijn of Schip of zo.

Het vertrek van FF zag je aankomen, er had al iemand in de startblokken moeten staan.

999

Bericht door 999 » vr mei 23, 2025 9:45 am

Spelers hebben gewoon nog ern contract
. En liever 1 week langer en goed dan jullie haastige spoed ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » za mei 24, 2025 9:05 am

We kunnen ervan uitgaan dat vijf, zes basisspelers vertrekken. Dan moet je anticiperen.

Plaats reactie