Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Nihad

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Nihad » ma mei 19, 2025 10:45 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 10:38 am
Doe dan maar Ten Hag.

Denk alleen niet dat hij er zin in heeft, met de spelers die Kroes haalt. Daarbij, Kroes laat de trainer vallen die hij zelf heeft aangesteld. Dat is omineus voor de nieuwe trainer.
Ik heb het eerder gezegd in deze topics: ik had nooit het gevoel dat Kroes en/of Beuker zeiden "Natuurlijk blijft Farioli, we zijn dolblij met hem".
Neuh. Denk dat LVG heel kritisch was op Farioli. Dat werkt dan door via Blind. Blind was heel zuinigjes over Farioli.
Dat is toch ook niet zo raar? Het voetbal was niet om aan te gluren, we verspelen de titel met 9 punten voorsprong, we hebben een slechte indruk in Europa gemaakt etc.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 10:50 am

Dat is toch ook niet zo raar? Het voetbal was niet om aan te gluren, we verspelen de titel met 9 punten voorsprong, we hebben een slechte indruk in Europa gemaakt etc.
Klopt, en daarnaast staan de benadering en de houding van FF haaks op de Ajax-traditie. Met zo'n voorsprong roepen dat je niet aan het kampioenschap wilt denken, en dan als het misgaat ook laten weten dat je gelijk had... LVG zal niet onder de indruk zijn geweest. Zelf is hij meer van 'borst vooruit en het onmogelijke waarmaken'.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mei 19, 2025 10:58 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 10:50 am
Klopt, en daarnaast staan de benadering en de houding van FF haaks op de Ajax-traditie. Met zo'n voorsprong roepen dat je niet aan het kampioenschap wilt denken, en dan als het misgaat ook laten weten dat je gelijk had... LVG zal niet onder de indruk zijn geweest. Zelf is hij meer van 'borst vooruit en het onmogelijke waarmaken'.
Met deze selectie 2de worden op 1 punt van de gedoodverfde kampioen met 2 keer overtuigend winnen van zowel dezelfde kampioen en Feyenoord, dan doe je het toch zo verkeerd hoor. Vind je ook dat Bosz heeft gefaald door maar 1 punt meer dan Ajax te halen nadat hij er ook 9 punten voor stond? Farioli heeft altijd gelijk gehad, praat niet over het kampioenschap want het team is niet stabiel genoeg. Maar iedereen wilde dat hij het uitsprak maar hij deed het niet. En hij heeft dus gelijk gekregen. Zogenaamde sterkhouders die hem in de laatste wedstrijden enorm in de steek hebben gelaten en geen adequate vervangers hebben om die plaats in te nemen. Natuurlijk maakt hij zelf ook fouten, maar om niet met 'm verder te gaan en te hopen dat faalhaas Kroes er wat beters mee kan doen, belachelijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 19, 2025 11:07 am

achteraf kijk je een koe in den kont, maar er zijn wel wat vraagtekens te plaatsen

1. waarom moest rench weg, die plek hadden we goed kunnen gebruiken na de winterstop en was regeer niet nodig geweest.
2. die soap rondom hendersom verdiende geen schoonheidsprijs.
3. we hebben nog steeds geen topkeeper
4. gaan we nu echt berghuis verlengen ? ik hoop het toch niet
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 11:10 am

Helaas draait de competitie niet om de vier wedstrijden tegen PSV en F, dan waren we ongeslagen kampioen geworden. :smallgrin.gif:

Farioli vond het niet nodig om zijn tactiek aan te passen en zo een manier te vinden om te overtuigen tegen zwakkere teams. Dat is ons uiteindelijk opgebroken. Veel van zulke wedstrijden haalden we nog net binnen, met kunst- en vliegwerk. Het is dan geen toeval dat het een keer niet lukt.

Uiteindelijk is dit zijn stijl, hij kent niet anders. Mijn Franse vrienden waarschuwden me destijds al dat FF een rare keuze was voor Ajax. Countertrainer, attractiviteit interesseert hem niet, enz.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 19, 2025 11:17 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 11:10 am
Helaas draait de competitie niet om de vier wedstrijden tegen PSV en F, dan waren we ongeslagen kampioen geworden. :smallgrin.gif:

Farioli vond het niet nodig om zijn tactiek aan te passen en zo een manier te vinden om te overtuigen tegen zwakkere teams. Dat is ons uiteindelijk opgebroken. Veel van zulke wedstrijden haalden we nog net binnen, met kunst- en vliegwerk. Het is dan geen toeval dat het een keer niet lukt.

Uiteindelijk is dit zijn stijl, hij kent niet anders. Mijn Franse vrienden waarschuwden me destijds al dat FF een rare keuze was voor Ajax. Countertrainer, attractiviteit interesseert hem niet, enz.
Vergeet niet dat hij ook de hele organisatie moest meenemen in het professionaliseren. Voeding, conditie etc etc. Hij begon met een 10-0 achterstand.
Whitey on the moon.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 19, 2025 12:19 pm

Ik vraag mij wel met enige zorg af in hoeverre alle opgedane kennis en ervaring op dat vlak met de staf van Farioli de deur uit loopt.

Nihad

Bericht door Nihad » ma mei 19, 2025 12:22 pm

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 11:10 am

Precies. Denk er nou werkelijk dat als hij volgens seizoen betere selectie ter beschikking heeft dat hij dan opeens veel attractiever gaat voetballen? Natuurlijk niet dat is gewoon echt niet zijn stel. En het feit hoe hij in de laatste paar wedstrijden met negen punten voorsprong de landstitel heeft verspeeld ja sorry dat is voor mij gewoon niet te verteren. Ik denk dat dit het maximale is wat hij kan leveren en ik denk dat het nu wel tijd is om iemand anders voor de groep te zetten die wel de capaciteiten heeft om Ajax naar een hoger plan brengen ook voetballend gezien.

En dat hij verder gister ook weer loopt te huilen en emotioneel loopt doen ja sorry daar kan ik na deze blamage echt niet omrouwen. Ik vind het gewoon theater.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 19, 2025 1:28 pm

Als Taylor en Hato weg gaan dan is het toch vrijwel uitgesloten dat wij volgend jaar een betere selectie hebben dan nu?
De CL miljoenen gaan echt niet allemaal geinvesteerd worden en zoveel gaan onze spelers ook niet opleveren.
Zonder een resultaattrainer als Farioli verwacht ik dat we volgend jaar weer voor een top 5 notering strijden. Maar er zal ongetwijfeld aanvallender gevoetbald worden, dat dan weer wel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 1:54 pm

Arthur schreef:
ma mei 19, 2025 1:28 pm
Als Taylor en Hato weg gaan dan is het toch vrijwel uitgesloten dat wij volgend jaar een betere selectie hebben dan nu?
De CL miljoenen gaan echt niet allemaal geinvesteerd worden en zoveel gaan onze spelers ook niet opleveren.
Zonder een resultaattrainer als Farioli verwacht ik dat we volgend jaar weer voor een top 5 notering strijden. Maar er zal ongetwijfeld aanvallender gevoetbald worden, dat dan weer wel.
Niet per se. Taylor kun je eventueel intern opvangen en/of zo’n Valente voor relatief weinig halen. In theorie kun je ook een verassing of twee uit Zuid Amerika halen om de verdediging en het middenveld te versterken (Martinez kostte 7 mio, Nico 5, bijvoorbeeld). Dan word je niet per se veel zwakker, als de rest intact blijft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 19, 2025 1:57 pm

Ja, als we de juiste transfers doen zullen we er volgend jaar beter voorstaan. Als.

Nihad

Bericht door Nihad » ma mei 19, 2025 2:03 pm

Hato en Taylor moeten wel eerst vertrekken. Met alle respect, wie gaat er de hoofdprijs betalen voor Taylor? Das toch gewoon een modale voetballer? En Hato maakte ook weinig indruk de laatste weken.

Ik zou eerder inzetten op het cashen op spelers als Gaai, Sutalo enzo.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 2:04 pm

Arthur schreef:
ma mei 19, 2025 1:57 pm
Ja, als we de juiste transfers doen zullen we er volgend jaar beter voorstaan. Als.
Dus is het niet bij voorbaat uitgesloten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 2:54 pm

elliquido schreef:
ma mei 19, 2025 11:07 am
achteraf kijk je een koe in den kont, maar er zijn wel wat vraagtekens te plaatsen

1. waarom moest rench weg, die plek hadden we goed kunnen gebruiken na de winterstop en was regeer niet nodig geweest.
2. die soap rondom hendersom verdiende geen schoonheidsprijs.
3. we hebben nog steeds geen topkeeper
4. gaan we nu echt berghuis verlengen ? ik hoop het toch niet
1. Regeer speelde geen rechtsback. Gaaei heeft Rensch redelijk vervangen.
2. Nee, dat was een ramp. De prestaties van Henderson in de tweede seizoenshelft vielen ook tegen.
3. Ajax gaat met een veertiger als eerste keeper de competitie in, de kans op blessures bij zo iemand is dan groot. De vervanger komt pas in de winterstop en maakt ook geen daverende indruk. FF wilde hem wel per se. Zal me benieuwen of hij blijft. Kan me wel voorstellen dat Kroes niet wilde doorgaan met Pasveer én Mattheus.
4. Hoop het ook niet, maar dat was toch zo goed als rond?

5. Kroes wil Tadic halen, een speler met zo'n ego hoort niet op de bank. Met Tadic én Berghuis spelen lijkt me al helemaal zelfmoord.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 3:43 pm

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 2:54 pm
5. Kroes wil Tadic halen, een speler met zo'n ego hoort niet op de bank. Met Tadic én Berghuis spelen lijkt me al helemaal zelfmoord.
Blijft lastig, die scheidslijn tussen TD en coach. Kennelijk heeft Kroes zelf ambities als coach.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 3:47 pm

Zuidema schreef:
ma mei 19, 2025 3:43 pm
Yopii schreef:
Blijft lastig, die scheidslijn tussen TD en coach. Kennelijk heeft Kroes zelf ambities als coach.
Hoe zit dat trouwens met Tadic, die was toch " iets " belooft om bij AJAX in de opleiding te komen doen ?.
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » ma mei 19, 2025 3:52 pm

als je Berghuis verlengd heb je echt oogkleppen.
Als je Tadic terughaalt (als speler), leef je in het verleden.
Als je geen keeper haalt, speel je russisch roulette

en als je als coach in dit Ajax durft te stappen ben je een beginnend coach of heb je niet te verliezen.
Want er moet zoveel vervangen worden, dat gaat echt niet lukken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 3:54 pm

Zuidema schreef:
Yopii schreef:
Grote ego's... :smallgrin.gif:

Van Gaal en Koe, of Beenhakker en Adriaanse, enz. Vaak wil de voorzitter zich er ook nog mee bemoeien. Wat genoot Jaakke er bijvoorbeeld van om Zlatan te verkopen - his finest hour.

Overmars en Ten Hag werkten goed samen, maar Overmars moest wel regelmatig een hebbespelertje van ETH binnenhalen voor de lieve vrede.

Voor elke trainer lijkt het me op dit moment lastig om bij Ajax te werken, nu Kroes er zit, die zichzelf zowat de belichaming vindt van waar Ajax voor staat.
Hoe zit dat trouwens met Tadic, die was toch " iets " belooft om bij AJAX in de opleiding te komen doen ?.
Zulke beloftes zijn onzinnig.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma mei 19, 2025 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2025 3:54 pm

999 schreef:
ma mei 19, 2025 3:47 pm
Zuidema schreef:
Yopii schreef:
Ik denk dat als Tadic komt, hij ook (in de toekomst) een rol in de staf krijgt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 19, 2025 4:50 pm

Mr. Ajax schreef:
ma mei 19, 2025 2:04 pm
Arthur schreef:
ma mei 19, 2025 1:57 pm
Dus is het niet bij voorbaat uitgesloten.
Mijn woorden waren dan ook "*vrijwel* uitgesloten". Dat lijkt mij helaas een vrij reële weergave van zaken.

columbus

Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door columbus » ma mei 19, 2025 5:19 pm

Tadic terug willen halen is echt krankzinnig. Heeft echt helemaal niets meer te zoeken bij Ajax. En dan doorgroeien naar een trainersfunctie? Op basis waarvan?

Als ik zo het stuk lees snap ik Farioli ook wel goed. Lekker terug bij af

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 5:27 pm

Heeft iemand hem gevolgd, wedstrijdje of wat zien spelen.Ik heb um af en toe voor bij zien komen maar maakte weinig indruk ..
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » ma mei 19, 2025 5:37 pm

Pannenkoek Kroes gaat weer wereldkundig maken dat hij ten Hag op het lijstje heeft.

De man snapt echt niets van de wereld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mei 19, 2025 8:48 pm

Sutalo moet/mag echt wel blijven.. was een constante factor onder deze trainer... laten we Groningen /99 min maar ff weg
Weer op zoek naar een Interim coach..

Plaats reactie