Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2025 7:18 am

Trab schreef:
ma mei 19, 2025 7:00 am
Lionel schreef:
Marcel schreef:
ma mei 19, 2025 6:41 am
Ik heb weinig vertrouwen in die Kroes... maar laat het maar zien dan.
Hij moet het eerste elftal toch echt op vier posities kunnen versterken met het zak met geld wat binnenkomt.

Daarbij lijkt het mij heus wel dat je wat spelers kunt verkopen of moet kunnen dumpen.
Kan er geen kloot van die Kroes. Hij had Perisic voor het oprapen maar die wou hij niet. Nu komt ie opeens met Tadic aanzetten. Mosterd na de maaltijd want we hebben nu al 2 linksbuitens.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik weet niet wat waar is van dat Perisic verhaal en hoeveel hij verdient. Maar als hij haalbaar bleek en het een keuze was om het vervolgens niet te doen… tja.

De keuze om Tadic terug te halen snap ik ook niet zo goed. Wat doe je dan met Akpom, Edvardsen, Traore, Weghorst en Berghuis?

We hebben gezien dat veel ervaring geen reet uitmaakt als je te weinig kwaliteiten hebt. Pasveer, Weghorst, Klaassen, Berghuis stonden allemaal op het veld toen we tegen 10 man de titel verneukten, thuis tegen NEC pakkie krijgen etc.

We hebben kwaliteit nodig. En spelers met tempo.
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma mei 19, 2025 7:43 am

Ja, het Perisic verhaal klopt gewoon hoor. Die is eerst bij Ajax aangeboden, had daar zeker oren naar (en ook een voorkeur tov Eindhoven), maar 'Ajax heeft een andere keus gemaakt' waarna er door de zaakwaarnemer is doorgeschakeld naar Psv.

Oppervlakkig gezien was dat toen wel verklaarbaar (leeftijd Perisic + vertrek Hadjuk), maar iemand die een beetje moeite had gedaan, had de informatie eruit gekregen die Stewart en Bosz hebben doen besluiten wel die 'gok' te nemen (ultieme professional, winnaar, kartrekker).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma mei 19, 2025 7:57 am

Lionel schreef:
Trab schreef:
ma mei 19, 2025 7:00 am
Lionel schreef: Hij moet het eerste elftal toch echt op vier posities kunnen versterken met het zak met geld wat binnenkomt.

Daarbij lijkt het mij heus wel dat je wat spelers kunt verkopen of moet kunnen dumpen.
Kan er geen kloot van die Kroes. Hij had Perisic voor het oprapen maar die wou hij niet. Nu komt ie opeens met Tadic aanzetten. Mosterd na de maaltijd want we hebben nu al 2 linksbuitens.

Ik weet niet wat waar is van dat Perisic verhaal en hoeveel hij verdient. Maar als hij haalbaar bleek en het een keuze was om het vervolgens niet te doen… tja.

De keuze om Tadic terug te halen snap ik ook niet zo goed. Wat doe je dan met Akpom, Edvardsen, Traore, Weghorst en Berghuis?

We hebben gezien dat veel ervaring geen reet uitmaakt als je te weinig kwaliteiten hebt. Pasveer, Weghorst, Klaassen, Berghuis stonden allemaal op het veld toen we tegen 10 man de titel verneukten, thuis tegen NEC pakkie krijgen etc.

We hebben kwaliteit nodig. En spelers met tempo.
Als hij Tadic kan betalen kan hij Perisic ook betalen. Maar hij was drukker met het verlengen van grootverdiener Berghuis die nooit levert. Met Bergwijn was hij te laat met het halen van een vervanger en na de winterstop haalde hij Edvardsen ook pas last minute en na de wedstrijd tegen Feyenoord. Nu laat hij spelers als Klaassen, Hendo en Pasveer ook weer in het ongewisse. Schep eens duidelijkheid man.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 19, 2025 8:06 am

Mwa, Ajax heeft nu wel een ander financieel plaatje dan vorig jaar. Het halen van Tadic op financieel vlak vergelijken met Perisic kan je niet vergelijken. Achter gezien is het makkelijk praten, maar Perisic erbij was een wereld van verschil geweest.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 19, 2025 8:09 am

Wat een gekrakeel in dit topic zeg.

De man heeft vorig jaar met een zeer beperkt budget keuzes moeten maken. Objectief gezien hebben al die keuzes hun meerwaarde gehad: Farioli, Weghorst, Klaassen en Edvardsen.
Klaassen heeft flink moeten inleveren om bij Ajax te komen he?
Perisic was dat niet bereid om te doen, dus wilde Ajax dat risico niet nemen.

Hij moest daarbij ook nog een karrevracht zien te lozen, dat is deels gelukt.

Volgend jaar heeft Kroes de beschikking over CL geld. Zijn de contracten binnen EL budget afgesloten.

Maar er komen nog steeds een aantal Mislintat boys terug die 30% meer gaan krijgen... Tevens zullen een aantal goede spelers weggaan, waaronder Hato en Taylor. Die ga je missen.
Als ze Brobbey weten te slijten is dat pure winst. :smallgrin.gif:

Vooralsnog krijgt Kroes zeker het voordeel van de twijfel. En ik denk dat er met Tadic een strategische keuze voor de toekomst wordt gemaakt.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 19, 2025 8:15 am

Eens hoor. Objectief gezien heeft Kroes het heel goed gedaan. Veel beslissingen die uiteindelijk goed zijn uitgepakt. Maar ik neem hem het verlengen van Berghuis wel echt kwalijk. Maar hij gaat een waanzinnig moeilijke zomer tegemoet. Onze beste spelers willen vertrekken. Hopelijk lukt het hem om in ieder geval Hato binnenboord te houden. Er komt veel bagger terug. Ik heb niet het idee dat er veel clubs staan te springen om die jongens op te halen, zelfs tegen enorme kortingen. Dat gaat dus een probleem worden.

Maar goed, als we de scouting op orde hebben moet het lukken om toch een aantal versterkingen binnen te halen. Sanchez was ooit 5 miljoen. Tagliafico 4,5. Martinez 7. Het moet mogelijk zijn om met beperkte middelen goede spelers op te halen.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 19, 2025 8:23 am

GangstaRiB schreef:
ma mei 19, 2025 8:09 am
Wat een gekrakeel in dit topic zeg.

De man heeft vorig jaar met een zeer beperkt budget keuzes moeten maken. Objectief gezien hebben al die keuzes hun meerwaarde gehad: Farioli, Weghorst, Klaassen en Edvardsen.
Klaassen heeft flink moeten inleveren om bij Ajax te komen he?
Perisic was dat niet bereid om te doen, dus wilde Ajax dat risico niet nemen.

Hij moest daarbij ook nog een karrevracht zien te lozen, dat is deels gelukt.

Volgend jaar heeft Kroes de beschikking over CL geld. Zijn de contracten binnen EL budget afgesloten.

Maar er komen nog steeds een aantal Mislintat boys terug die 30% meer gaan krijgen... Tevens zullen een aantal goede spelers weggaan, waaronder Hato en Taylor. Die ga je missen.
Als ze Brobbey weten te slijten is dat pure winst. :smallgrin.gif:

Vooralsnog krijgt Kroes zeker het voordeel van de twijfel. En ik denk dat er met Tadic een strategische keuze voor de toekomst wordt gemaakt.
+1

Voice of reason.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 8:56 am

Het moet mogelijk zijn om met beperkte middelen goede spelers op te halen.
Had hij een jaar geleden moeten doen. In tegenstelling tot jou ben ik totaal niet onder de indruk van de aankopen die hij tot nu toe heeft gedaan. Vooral middelmaat, en dan vaak nog op leeftijd ook. Heb je niets aan.

En dan al die moeite voor Weghorst, terwijl Ajax geen spelers heeft die een voorzet kunnen geven.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 19, 2025 9:01 am

Alexander schreef:
ma mei 19, 2025 8:15 am

Maar goed, als we de scouting op orde hebben moet het lukken om toch een aantal versterkingen binnen te halen. Sanchez was ooit 5 miljoen. Tagliafico 4,5. Martinez 7. Het moet mogelijk zijn om met beperkte middelen goede spelers op te halen.
Gooi alsjeblieft de deur naar Zuid-Amerika weer open. Genoeg parels daar voor relatief weinig geld. En maak WK-Cees dan de hoofdscout op dat continent. Give him an offer he cannot refuse, Kroes! :ajax.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma mei 19, 2025 9:18 am

Ik besef me terdege dat er hier ook mensen zijn die onderstaande zouden toejuichen... heel kortzichtig. Naar mijn mening, zou dit de zoveelste dramatisch onprofessionele keuze op weg naar een verder verval van Ajax zijn.

Als je kijkt naar voormalige topclubs die uiteindelijk zijn afgezakt naar een grijs bestaan, dan herken je een aantal sleutelmomenten waar slechte keuzes zijn gemaakt terwijl men alle kans had om zaken om te draaien. Maar een gebrek aan realisme, beperkte kennis gepaard aan een groot ego en overschatting van de eigen competenties stonden dat in de weg.

Ajax heeft er al een paar gehad, waar we nu langzaam van opkrabbelen. Ik denk niet dat Ajax nog zo'n strategische blunder gaat kunnen 'overleven'.

Farioli en Ajax koersen af op breuk

Francesco Farioli lijkt op weg naar de uitgang bij Ajax. Door de vele onenigheden tussen de Italiaanse trainer en de Ajax-directie zijn er grote twijfels bij Farioli. "Mijn eigen toekomst? De toekomst van Ajax is het belangrijkste."

Gretig en ambitieus zet Farioli vorige zomer zijn eerste stappen als trainer van Ajax. De Amsterdamse club heeft de dan 35-jarige oefenmeester losgeweekt bij OGC Nice en wil na een historisch slecht seizoen een frisse start maken. Er heerst optimisme. Farioli wordt geroemd om zijn professionele, bevlogen en energieke werkwijze.

Na één van zijn eerste trainingen laat Farioli zich lyrisch uit over Alex Kroes, de technisch directeur die hem naar Ajax heeft gehaald. “Alex is de beste baas die ik had kunnen wensen. Ik ben verliefd geworden op zijn energie en zijn verlangen om dingen hier te veranderen. Zijn manier van werken is exact hetzelfde als mijn manier.”

Elf maanden later is er niets meer over van deze saamhorigheid en lijkt het aanvankelijke droomhuwelijk vroegtijdig te stranden.

Eerste scheuren
Hoewel Ajax sportief gezien voortvarend aan het seizoen begint, met kwalificatie voor de groepsfase van de Europa League en een prima start in de Eredivisie, ontstaan op de achtergrond de eerste scheuren in de samenwerking tussen Farioli en de Ajax-directie.

De Italiaan is woest als tegen het einde van de zomerse transferwindow blijkt dat het vertrek van Steven Bergwijn en Carlos Forbs niet wordt opgevangen. De komst van Kamaldeen Sulemana ketst af en met de negentienjarige Mika Godts als enige pure linksbuiten moet Farioli de eerste seizoenshelft zien door te komen. De trainer krijgt de toezegging dat Ajax in een vroeg stadium van de winterse transferperiode de markt opgaat voor een extra vleugelaanvaller, iets waar later niet aan wordt voldaan.

ANP
Als doekje tegen het bloeden krijgt Farioli na flink aandringen wel zijn zin met de terugkeer van Davy Klaassen. De dan clubloze middenvelder traint op eigen verzoek bij Ajax mee om zijn conditie op peil te houden, maar al na twee dagen heeft Farioli genoeg gezien. Hij wil Klaassen aan zijn selectie toevoegen, maar dat blijkt lastiger dan gedacht.

De beleidsbepalers van Ajax vinden de bezetting op het middenveld voldoende en willen ervoor waken dat de ontwikkeling van Kian Fitz-Jim en Kristian Hlynsson wordt geremd. Na een week zeuren krijgt Farioli alsnog zijn zin en wordt Klaassen transfervrij aan de selectie toegevoegd. Met acht doelpunten heeft de routinier dit seizoen ontegenzeggelijk zijn waarde. Hlynsson wordt verhuurd en Fitz-Jim wordt door Klaassen in de pikorde al snel voorbij gestreefd.

Tegelijkertijd schrikt Farioli in de eerste maanden van het seizoen van de manier waarop de performance-afdeling wordt gerund. De trainer vindt de procedures van het herstellen na wedstrijden gedateerd en doet zijn beklag over de voeding die de Ajax-selectie krijgt voorgeschoteld. Onprofessioneel en topclub-onwaardig, zo laat Farioli intern meermaals blijken.

Lijnrecht tegenover Kroes
Ondanks de goede resultaten borrelt de onvrede bij Farioli. De trainer heeft het gevoel dat er te weinig naar hem geluisterd wordt. Tijdens de winterse transferperiode komt dit voor het eerst voor de buitenwereld aan het licht. Richting de transferwindow in januari legt Farioli diverse transfertargets bij Kroes en de scouting van Ajax neer voor de posities van rechtsback en buitenspeler, maar met zijn aanbevelingen wordt niets gedaan.

In plaats daarvan zet Ajax, tegen de wens van Farioli in, al vroeg in op de komst van Raúl Moro. Farioli vindt dat de transfersom die Real Valladolid voor Moro verlangt beter besteed kan worden en bovendien wil de Ajax-trainer liever een buitenspeler met meer diepgang. Moro is een dribbelaar, maar zo’n type heeft Farioli met Godts al tot zijn beschikking.

Het duurt lang voordat Ajax tot een akkoord met Real Valladolid komt en als Moro uiteindelijk geblesseerd raakt, schakelen de Amsterdammers alsnog door. In dezelfde periode wordt Youri Regeer teruggehaald van FC Twente. Hij lijkt aanvankelijk de opvolger van de naar AS Roma vertrokken Devyne Rensch, maar daarover laat Farioli geen misverstand bestaan. “Ik vind het een goede middenvelder”, sneert hij op een persconferentie subtiel richting Kroes, die Regeer juist als een rechtsback ziet.

Eind januari krijgt Farioli met Lucas Rosa en Oliver Edvardsen alsnog zijn rechtsback en linksbuiten, maar dit had de trainer liever direct na de winterstop gehad. Bovendien baalt Farioli van de soap die er rond Jordan Henderson ontstaat. Ajax onderhandelt in de week van de belangrijke wedstrijden tegen Galatasaray en Feyenoord met AS Monaco over een verrassend vertrek van Henderson. Farioli overtuigt zijn aanvoerder uiteindelijk om te blijven, maar de Italiaan is woest over de onrust die dit alles in een cruciale periode teweegbrengt.

Groeiende onvrede
Ondanks de groeiende onvrede tussen Farioli en de Ajax-directie kent Ajax op het veld een ijzersterke periode. Tussen 8 december en 20 april wordt er niet verloren in de Eredivisie en mede door een overtuigende zege op PSV groeit het gat tussen Ajax en de Eindhovense runner-up op een gegeven moment naar negen punten.

Tegen alle verwachtingen in koerst Ajax af op een landstitel, maar op de achtergrond staan de neuzen al ver voor de sportieve ineenstorting niet meer dezelfde kant op. Na de tumultueuze verlopen winterse transferperiode groeien Farioli en zijn leidinggevenden alleen maar verder uit elkaar.

play
3:20
Pasveer openhartig over toekomst: "Twee opties: Ajax of stoppen"Als het aan Remko Pasveer (41) ligt, speelt de ervaren doelman ook volgend seizoen bij Ajax.
De Italiaan geeft in een vroeg stadium aan dat hij langer door wil met Klaassen en Remko Pasveer, maar waar de verbintenis van Steven Berghuis al snel met twee jaar wordt opengebroken, laat Ajax de andere routiniers tot aan dit moment in onzekerheid. “Het laatste contact was drie maanden geleden, dus ik weet het niet”, verzucht Pasveer recentelijk. “Davy en ik zijn het makkelijkste om ermee uit te komen. Een middagje zitten en dan ben je eruit. Nee is ook een antwoord, maar wees dan in ieder geval duidelijk.”

Onrealistische eisen
Farioli merkt de onvrede binnen zijn selectie en verwijt het Kroes dat hij deze onduidelijkheid in de allesbeslissende fase van het seizoen in de spelersgroep heeft laten sluipen. Terwijl Ajax op het veld vier keer op rij puntenverlies lijdt en de landstitel verspeelt aan PSV, merkt Farioli in meerdere evaluatiegesprekken dat de basis voor een goede samenwerking is verdwenen.

Op haast ieder technisch vlak zijn de Ajax-trainer en de directie het niet met elkaar eens. Kroes vraagt Farioli om volgend seizoen aanvallender voetbal te spelen, maar de trainer vindt dit een zeer onrealistisch verzoek. Farioli heeft te horen gekregen dat slechts een gedeelte van de inkomende transfersommen en Champions League-opbrengsten deze zomer geherinvesteerd kan worden.

Met beperkte financiële middelen en een scoutingsafdeling die Farioli’s verzoeken negeert, vreest de trainer volgend jaar voor een kwalitatief mindere selectie dan waarmee hij dit seizoen bij Ajax heeft moeten werken. Recent worden weer enkele backs, een controlerende middenvelder en een spits die Farioli bij de scouting aandraagt als ongeschikt bestempeld.

Bovendien heeft Ajax tegen Farioli’s zin in nog altijd niet verlengd met Klaassen en Pasveer, maar krijgt de Italiaan wel te horen dat de club dicht bij een terugkeer van Dusan Tadic is. Farioli heeft respect voor de geliefde status van de oud-Ajacied in Amsterdam, maar geeft bij Kroes aan niet open te staan voor een terugkeer van Tadic. Binnen zijn speelwijze, met veel intensiteit en lopende spelers, ziet Farioli geen sportieve meerwaarde voor Tadic weggelegd. Het stuit de trainer tegen de borst dat Ajax alsnog onderhandelt met Tadic, die zelf graag wil terugkeren.

De doelstelling om Ajax terug te brengen naar de Champions League heeft hij ruimschoots behaald, maar door de grote verschillen van inzicht in beleid, werkwijze en professionaliteit twijfelt Farioli hevig aan zijn toekomst in de Johan Cruijff Arena.

Na afloop van Ajax' laatste competitiewedstrijd tegen FC Twente gaat de trainer in op zijn toekomst en die van de club. "Ik hou ervan om een bladzijde om te slaan en naar de toekomst te kijken, maar na deze emotionele dag met allerlei gevoelens ga ik pas vanaf morgenochtend weer over mijn toekomst nadenken. Over de toekomst van Ajax heb ik geen twijfel. Mijn eigen toekomst? De toekomst van Ajax is het belangrijkste", zegt Farioli cryptisch.

Komende week spreekt de trainer opnieuw met de Ajax-directie, maar de kans is klein dat deze eindevaluatie de onderlinge onvrede kan wegnemen. Een akkoord met een andere club heeft Farioli nog niet. Aan een topclub uit Saudi-Arabië verkocht de afzwaaiende Ajax-trainer een nee, maar verder gaat hij zich nu het seizoen voorbij is op zijn eigen toekomst oriënteren. Een vroegtijdig Ajax-vertrek is daarbij dichterbij dan ooit.
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... f-op-breuk
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 19, 2025 9:24 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 8:56 am
Had hij een jaar geleden moeten doen. In tegenstelling tot jou ben ik totaal niet onder de indruk van de aankopen die hij tot nu toe heeft gedaan. Vooral middelmaat, en dan vaak nog op leeftijd ook. Heb je niets aan.

En dan al die moeite voor Weghorst, terwijl Ajax geen spelers heeft die een voorzet kunnen geven.
Jezus Yopii, wat een geklets. Hoe kan je nou zeggen dat zijn aankopen geen waarde hebben gehad? Letterlijk iedere aankoop heeft een (grote) bijdrage gehad. Dat is bij Ajax nog nooit gebeurd hoor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 19, 2025 9:37 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 8:56 am

Weghorst kun je toch heel moeilijk geen goede aankoop vinden? Ja het is een beperkte voetballer, maar die jongen heeft ons zo vaak gered en valt zo vaak beslissend in. Ik had een bloedhekel aan die jongen, maar nu is het wel 'onze' bloedzuiger. Die jongen gaat door het vuur voor Ajax.

Ik maak me grote zorgen dat Kroes denkt dat hij het "licht" is. Hij heeft voor de rest veel te laat gehandeld, voor onrust gezorgd (Henderson) en zijn lastminute aankopen zijn niet van het niveau dat Ajax daar beter van wordt. Allemaal doekjes voor het bloeden die dan weer jaren bij ons mogen ballen. Tel daarbij op zijn contractverlenging voor Berghuis en nu de signalen dat Farioli vertrekt en je voelt aan alles dat je volgend jaar weer wordt teruggeworpen. Wel met Tadic, maar daar ga je niet een volgende stap mee maken. Waar ga je die jongen neerzetten? Als buitenspeler was het 2 jaar geleden al moeizaam qua intensiteit en snelheid.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 9:45 am

Weghorst kun je toch heel moeilijk geen goede aankoop vinden? Ja het is een beperkte voetballer, maar die jongen heeft ons zo vaak gered en valt zo vaak beslissend in. Ik had een bloedhekel aan die jongen, maar nu is het wel 'onze' bloedzuiger. Die jongen gaat door het vuur voor Ajax.
Uiteindelijk maakt hij tien doelpunten en geeft hij twee assists. Best aardig, maar ook niet beslissend. De laatste wedstrijden kon hij het verschil niet maken.

Onze prioriteiten lagen elders: op rechtsbuiten en op het middenveld. Daar is het echt behelpen geweest.

999

Bericht door 999 » ma mei 19, 2025 9:56 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 9:45 am
Uiteindelijk maakt hij tien doelpunten en geeft hij twee assists. Best aardig, maar ook niet beslissend. De laatste wedstrijden kon hij het verschil niet maken.

Onze prioriteiten lagen elders: op rechtsbuiten en op het middenveld. Daar is het echt behelpen geweest.
Dit is natuurlijk lulkoek ..
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 10:08 am

Inderdaad. Ik was aanvankelijk geen fan van Weghorst maar hij is een uitstekende spits gebleken en is feitelijk meerdere keren beslissend geweest dit seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2025 10:11 am

Nou, Alex mag aan de bak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 10:14 am

Twee polls opzetten: wie wil je als trainer zien en wie verwacht je dat Kroes aanstelt. Ik vrees dat die polls totaal niet overeen zullen komen bij de meesten hier.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mei 19, 2025 10:15 am

Het zal of Ten Hag of Simonis worden. Van beide ben ik geen voorstander.

Dit is doodzonde. En 100% te wijten aan Kroes.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 10:20 am

Alexander schreef:
ma mei 19, 2025 10:15 am
Het zal of Ten Hag of Simonis worden. Van beide ben ik geen voorstander.

Dit is doodzonde. En 100% te wijten aan Kroes.
Wat dat eerste betreft - ik ben ook geen voorstander van die twee, maar dat zou nog meevallen. Keizer, Heitinga, Jansen zie ik ook zomaar nog gebeuren. Dan nog liever Ten Hag natuurlijk.

Wat dat tweede betreft - helaas mee eens.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mei 19, 2025 10:32 am

Waren er mensen binnen de RC die toch gelijk aan hun kant gaan krijgen over Kroes..mag toch hopen dat ook Kroes moet overleggen en zijn beslissingen moet verantwoorden anders was dit seizoen voor niks en speel je volgend jaar werkelijk om plek 4/6..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » ma mei 19, 2025 10:38 am

Ik heb het eerder gezegd in deze topics: ik had nooit het gevoel dat Kroes en/of Beuker zeiden "Natuurlijk blijft Farioli, we zijn dolblij met hem".

Er verschenen zelfs artikelen op Ajax Showtime met als kop dat Beuker had gezegd dat ze er van uitgingen dat beide partijen langer met elkaar doorgingen. Maar ik had dan in datzelfde interview het tegenovergestelde gehoord: een opmerkelijk gebrek aan enthousiasme en stelligheid. Het was vooral de toon die opvallend was en wat er niet werd gezegd.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 10:38 am

Doe dan maar Ten Hag.

Denk alleen niet dat hij er zin in heeft, met de spelers die Kroes haalt. Daarbij, Kroes laat de trainer vallen die hij zelf heeft aangesteld. Dat is omineus voor de nieuwe trainer.
Ik heb het eerder gezegd in deze topics: ik had nooit het gevoel dat Kroes en/of Beuker zeiden "Natuurlijk blijft Farioli, we zijn dolblij met hem".
Neuh. Denk dat LVG heel kritisch was op Farioli. Dat werkt dan door via Blind. Blind was heel zuinigjes over Farioli.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma mei 19, 2025 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2025 10:41 am

Simonis of Ten Hag kan ik mee leven.

Maar belangrijker zijn de spelers die hij haalt. Is de ruzie daadwerkelijk geëscaleerd om bijvoorbeeld Tadic?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2025 10:43 am

Yopii schreef:
ma mei 19, 2025 10:38 am
Doe dan maar Ten Hag.

Denk alleen niet dat hij er zin in heeft, met de spelers die Kroes haalt. Daarbij, Kroes laat de trainer vallen die hij zelf heeft aangesteld. Dat is omineus voor de nieuwe trainer.
Neuh. Denk dat LVG heel kritisch was op Farioli. Dat werkt dan door via Blind. Blind was heel zuinigjes over Farioli.
Waarom denk je dat?

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 19, 2025 10:45 am

Waarom denk ik wat? :confused.gif:

Plaats reactie