Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Moderator: mods
Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Het keepersdossier is ook interessant. Door met het duo Pasveer en Matheus, en in welke verhouding dan? Of komt er tenminste één andere keeper?
De Mislintat miskopen gaan we slecht kunnen slijten. Dat maakt zo'n rechtsbuiten dossier nog eens extra lastig want je krijgt daar Forbs gewoon terug. Een speler als Van den Boomen krijgt elders nooit meer zo'n contract dus dat is verhuur op zijn best. Medic gaat geloof ik degraderen dus die zal ook wel terugkeren. Akpom en Sosa heb ik niet zo'n beeld. Punt is dat die spelers door CL kwalificatie ook een hoger salaris krijgen. Dat maakt verkoop nog lastiger want ze zullen niet snel afzien van het Ajax contract. Gaat dus vooral weer verhuren worden.
De Mislintat miskopen gaan we slecht kunnen slijten. Dat maakt zo'n rechtsbuiten dossier nog eens extra lastig want je krijgt daar Forbs gewoon terug. Een speler als Van den Boomen krijgt elders nooit meer zo'n contract dus dat is verhuur op zijn best. Medic gaat geloof ik degraderen dus die zal ook wel terugkeren. Akpom en Sosa heb ik niet zo'n beeld. Punt is dat die spelers door CL kwalificatie ook een hoger salaris krijgen. Dat maakt verkoop nog lastiger want ze zullen niet snel afzien van het Ajax contract. Gaat dus vooral weer verhuren worden.
Nil volentibus arduum
Nou ja, we zitten nu ook met Klaassen (krijgt blijkbaar een nieuw contract), Berghuis, Traoré, Rosa, enz. Zo krijg je steeds meer zwakke spelers. Halen we nog Tadic van 36 erbij, for old times' sake...
- Cluijffert
Zeker, Kroes heeft niet de kennis, niet de ervaring, niet het netwerk buiten zijn voormalige toko. Dus dan hou je vast aan de bekenden die er al zijn en de aanwinsten die je al kent.
Komt dus helemaal goed volgend seizoen!
Komt dus helemaal goed volgend seizoen!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Dit is een heel zwak TD-tje. Geen TD-tje. Een omhooggevallen sjacheraar.
Na mbesv-uit pakte ie meteen de camera's. Had ie beter gister kunnen doen, om z'n trainer te beschermen...
Na mbesv-uit pakte ie meteen de camera's. Had ie beter gister kunnen doen, om z'n trainer te beschermen...
Trainer beschermen , was dat nou ..
Blij met de punten ...
Wat Kroes betreft is de resultaat van gisteren in maar een opzicht belangrijk - CL is veiliggesteld. Voor zijn takenpakket de komende weken/maanden maakt wel of geen titel verder niets uit. Hij moet nu rap gaan handelen om de selectie van volgend seizoen vorm te gaan geven.
Ik mag hopen dat we binnen een paar weken al nieuwe aankopen mogen verwelkomen (en van bepaalde spelers afscheid mogen gaan nemen). Er is geen enkel excuus om daarmee te gaan wachten.
Ik mag hopen dat we binnen een paar weken al nieuwe aankopen mogen verwelkomen (en van bepaalde spelers afscheid mogen gaan nemen). Er is geen enkel excuus om daarmee te gaan wachten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Precies. Zodra de transferzomer begint voorbereid zijn. Hit the ground running. Begint ook bij helderheid van de coach: ben je er voor 25/26 of niet?Mr. Ajax schreef: ↑ma mei 12, 2025 12:17 pmWat Kroes betreft is de resultaat van gisteren in maar een opzicht belangrijk - CL is veiliggesteld. Voor zijn takenpakket de komende weken/maanden maakt wel of geen titel verder niets uit. Hij moet nu rap gaan handelen om de selectie van volgend seizoen vorm te gaan geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Deze man mag je afrekenen op 31/8 als de nieuwe competitie gestart is.. Heeft deze man een waardig Ajax neergezet en een Coach die Ajax waardig is
Weer op zoek naar een Interim coach..
Daar is Farioli ook bij, die wil Berghuis blijkbaar houden.
Ik zie trouwens Tadic wel terugkomen. We missen routine, nietwaar?
Ik zie trouwens Tadic wel terugkomen. We missen routine, nietwaar?

-
Je moet een mix hebben, dat lijkt me wel duidelijk toch?
Kroes heeft eerder laten weten dat Ajax contact houdt met talloze oud-spelers om ze eventueel te warm te maken voor een terugkeer. Tadic zie ik overigens als iemand die steeds meer naar het trainersvak transformeert.
Kroes heeft eerder laten weten dat Ajax contact houdt met talloze oud-spelers om ze eventueel te warm te maken voor een terugkeer. Tadic zie ik overigens als iemand die steeds meer naar het trainersvak transformeert.
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Waarbij ik denk dat Tadic een heel slechte trainer wordt.GangstaRiB schreef: ↑di mei 13, 2025 8:35 amJe moet een mix hebben, dat lijkt me wel duidelijk toch?

Zulke nostalgische keuzes zijn er vooral om een wit voetje te halen bij de achterban. Tadic heeft het geweldig gedaan bij Ajax, maar we moeten verder.
Zo werkt het niet. Als FF Berghuis nooit had opgesteld was die contractverlenging er ook niet gekomen.
Ik heb niets met Kroes, integendeel, maar je kunt niet alles op hem afschuiven.
Ik heb niets met Kroes, integendeel, maar je kunt niet alles op hem afschuiven.
Ik denk zeker dat Berghuis een zwarte vlek is van Farioli. Maar als TD schat je de inbreng van een 33-jarige met rollator op waarde.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Nou is het ook niet zo dat je ruim in de vervangende spelers zit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Bij AZ is de eerste aanwinst alvast vastgelegd. Just saying.Mr. Ajax schreef: ↑ma mei 12, 2025 12:17 pmWat Kroes betreft is de resultaat van gisteren in maar een opzicht belangrijk - CL is veiliggesteld. Voor zijn takenpakket de komende weken/maanden maakt wel of geen titel verder niets uit. Hij moet nu rap gaan handelen om de selectie van volgend seizoen vorm te gaan geven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Meneer mag aan de bak met 60 miljoen plus 4 keer een volle Arena aan inkomsten.
IK GELOOF!!!!!!
Ik heb weinig vertrouwen in die Kroes... maar laat het maar zien dan.
Hij moet het eerste elftal toch echt op vier posities kunnen versterken met het zak met geld wat binnenkomt.
Daarbij lijkt het mij heus wel dat je wat spelers kunt verkopen of moet kunnen dumpen.
IK GELOOF!!!!!!
- Cluijffert
Nou, van die CL inkomsten zal uiteindelijk maar een (veel) kleiner deel beschikbaar komen voor transfers.
Ik zou me niet te rijk rekeningen wat dat betreft. Aan de andere kant, het huwelijk tussen Ajax en veel (transfer) geld loopt uiteindelijk eerder dan later uit op een pijnlijke vechtscheiding.
En om Kroes nou een grote zak aan geld te geven. Ik vraag me uberhaupt af of er bij Ajax inmiddels wel een vruchtbare organisatie en structuur staat die zorgt voor een gedegen voetbal technisch beleid waarmee er wel geschikte prospects op een boodschappenlijstje gezet kunnen worden.
Ik zou me niet te rijk rekeningen wat dat betreft. Aan de andere kant, het huwelijk tussen Ajax en veel (transfer) geld loopt uiteindelijk eerder dan later uit op een pijnlijke vechtscheiding.
En om Kroes nou een grote zak aan geld te geven. Ik vraag me uberhaupt af of er bij Ajax inmiddels wel een vruchtbare organisatie en structuur staat die zorgt voor een gedegen voetbal technisch beleid waarmee er wel geschikte prospects op een boodschappenlijstje gezet kunnen worden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Kan er geen kloot van die Kroes. Hij had Perisic voor het oprapen maar die wou hij niet. Nu komt ie opeens met Tadic aanzetten. Mosterd na de maaltijd want we hebben nu al 2 linksbuitens.Lionel schreef:Hij moet het eerste elftal toch echt op vier posities kunnen versterken met het zak met geld wat binnenkomt.
Daarbij lijkt het mij heus wel dat je wat spelers kunt verkopen of moet kunnen dumpen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk