Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Nou ja, ze is wel zo sterk dat ze over dit soort dingen wat durft te zeggen. Ik vind het wel dapper van haar dat ze zoveel van zichzelf laat zien.
Nil volentibus arduum
Van mij mag het wel een kilootje minder. Ook die beelden dat ze daar zit uit te hijgen na de finish. Het is allemaal gewoon zo overdone voor de zoemende camera's. Voelt als een act. Kijk mij toch eens lijden, dat werk. Niks mentally strong. Nog steeds een labiele trut en dramaqueen, schreeuwend om aandacht. Je bent verdomme een wereldtopper, geloof dat nou eens een keertje. Dat theater heb je allemaal niet nodig. Vergeleken met haar zijn Vos, Van der Breggen en Van Vleuten vrouwen met kloten. Figuurlijk gesproken dan. 

Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Veel actie gelijk in de Giro. Landa eruit na een val. Vine en Gee tijd verloren door diezelfde val. Arensman toch weer een slechte start van een grote ronde. Gewoon uit de wielen gereden op de klim en verliest anderhalve minuut. Dat zal een dikke teleurstelling zijn.
Pedersen met de winst en de eerste roze trui. Van Aert gewoon goed en op de voor hem zo bekende tweede plek. Sterke prestatie van Lidl-Trek als ploeg. Denk dat Pedersen eigenlijk iets te vroeg op kop kwam maar die jongen is zo sterk.
Van Aert lijkt me met de korte tijdrit van zaterdag wel een kanshebber om dan roze te pakken.
Pedersen met de winst en de eerste roze trui. Van Aert gewoon goed en op de voor hem zo bekende tweede plek. Sterke prestatie van Lidl-Trek als ploeg. Denk dat Pedersen eigenlijk iets te vroeg op kop kwam maar die jongen is zo sterk.
Van Aert lijkt me met de korte tijdrit van zaterdag wel een kanshebber om dan roze te pakken.
Nil volentibus arduum
Hoe is het toch mogelijk weer bij Arensman. Moet toch bijna wel een mentaal dingetje zijn ook. Hij dacht het lek boven te hebben van het relatief slecht starten van een grote ronde, zou met name met voeding te maken hebben. Maar nu overkomt het hem weer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Hij komt in interviews ook altijd onzeker en kwetsbaar over. De berichten leken er op te wijzen dat hij nu een betere modus had gevonden. Ben benieuwd of hij straks wel een goede tijdrit neerzet. Al is die wel wat kort voor hem.
Misschien is hij wel beter af om gewoon voor ritten te gaan rijden en de druk van het klassement te laten varen. Al kan hij het natuurlijk wel goed want hij heeft al meerdere top 10 uitslagen in grote rondes. Ik vraag me alleen af hoeveel plezier hij er dan in heeft.
Misschien is hij wel beter af om gewoon voor ritten te gaan rijden en de druk van het klassement te laten varen. Al kan hij het natuurlijk wel goed want hij heeft al meerdere top 10 uitslagen in grote rondes. Ik vraag me alleen af hoeveel plezier hij er dan in heeft.
Nil volentibus arduum
nou, dat interview sprak boekdelen. zo'n goede renner en dan zo'n mentale zwartkijker. Ik hoop dat hij goede begeleiding houdt, anders zie ik een dodelijke depressie niet ver weg.
Roglic weer superieur.
Roglic weer superieur.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
AD.nlBizarre overmacht van Nederlandse vrouwen in Vuelta geen garantie voor de Tour
Daniël Dwarswaard 10-05-25, 17:24 Laatste update: 17:55
Nederland heerste in de Vuelta voor vrouwen, met Demi Vollering als de eindwinnaar. Toch is de overmacht van de Nederlandse wielrensters geen garantie voor de rest van het seizoen.
Houd u vast: de zes individuele etappes in de Vuelta voor vrouwen werden állemaal gewonnen door vrouwen met een Nederlands vlaggetje achter de naam. En dan mocht Ellen van Dijk ook nog eens als eerste over de finish tijdens de ploegentijdrit die werd gewonnen door Lidl-Trek (nee, geen Nederlandse ploeg).
De opsomming is indrukwekkend: Marianne Vos (2 ritten), Femke Gerritse, Anna van der Breggen en Demi Vollering (2x). Die laatste won als verwacht ook nog het eindklassement. Als bonusje ook nog de bergtrui. Om het Nederlandse feestje in Spanje compleet te maken won Vos ook nog eens de puntentrui.
Niet alleen indrukwekkend, maar ook uniek. Nog nooit in de geschiedenis werden alle ritten in een grote ronde gewonnen door renners/rensters met dezelfde nationaliteit. Bijzonder dus en ergens zorgt het juist ook voor cynisme. In de trant van: dat vrouwenwielrennen stelt internationaal ook weinig voor.
Maar dat verdient wat context. Want of deze succesvolle Vuelta een garantie is voor de rest van het seizoen? Nee, zeker niet. Vast vooruitkijkend naar de Tour in de zomer zullen de verhoudingen namelijk anders zijn.
Uiteraard, Vollering is vooraf gezien de grote favoriet. Maar in deze Vuelta niet aanwezig: de Belgische Lotte Kopecky. Zij heeft na het voorjaar een rustperiode en heeft van de eindwinst van de Tour een groot doel gemaakt. Ze is bezig met haar transformatie van eendagsrenner naar ronderenner. En vlak haar straks maar niet uit.
Dat geldt ook voor de Française Pauline Ferrand-Prévot, de kopvrouw van de Nederlandse ploeg Visma-Lease a Bike. Zij speelde deze Vuelta geen rol omdat ze niet fit was. Ook haar gaan we aankomende zomer terugzien in de vrouwentour.
De Poolse winnares van vorig jaar Kasia Niewiadoma heeft vooralsnog haar topvorm niet te pakken. Zij was wel in de Vuelta, maar speelde geen rol van betekenis.
Toch is het voor Vollering uiteraard precies volgens plan dat ze nu met een zekere overmacht haar titel in de Ronde van Spanje prolongeerde. Ze won zaterdag ook de tweede zware bergrit om haar eindzege nog wat extra glans te geven.
Haar nieuwe ploeg FDJ-Suez deed nog maar eens voorbeeldig werk. Aan alles merk je dat de overstap van SD Worx naar het Franse team Vollering goed doet. Weg van het gekonkel.
Het is niet voor niets dat Vollering in werkelijk elk interview de afgelopen week haar teamgenoten roemde. „Zij waren zó sterk deze week. Ik ben heel blij dat ik beide bergritten heb kunnen winnen’’, zei ze.
Ook Anna van der Breggen zal met een prima gevoel terugkeren uit Spanje. Haar verhaal is inmiddels bekend. Vier jaar nadat ze stopte, maakte Van der Breggen begin dit seizoen haar comeback in het peloton. De drang om te koersen kon ze niet weerstaan. Ze werd, achter de verrassend sterke Zwitserse Marlen Reusser, derde in het eindklassement.
Van der Breggen won ook nog eens een rit, haar eerste in een nieuw wielerleven, en werd verkozen tot meest strijdlustigste renster van de Vuelta. Zij gaf begin dit seizoen aan dat ze tijdens de Tour normaal gesproken in dienst rijdt voor haar Vlaamse ploeggenote.
Als je ziet hoe goed zij nu al is, is het maar de vraag of die verhoudingen in stand blijven als de Tour straks daadwerkelijk onderweg is.
Van der Breggen temperde sowieso een beetje de verwachtingen. Logisch misschien ook wel als je er zo lang uit bent gebleven. Maar ook afgelopen week liet Van der Breggen weer zien dat ze ongekend veel talent en gedrevenheid heeft. Het maakt allemaal extra nieuwsgierig naar straks die ene week in Frankrijk.
Demi Vollerink dus winnaar vd Vuelta. Weliswaar een titel met weinig waarde zonder echte concurrentie (zie boven), maar toch. Staat altijd mooi op je palmares. Gelukkig was deze Vuelta tactisch zonder die concurrentie ook niet erg lastig, want daar heeft ze blijkbaar wel eens ''wat moeite'' mee. Zelfs met veel ploeggenoten in de finale van een WK kan ze immers het spoor al flink bijster raken. Eigenlijk waren twee forse aanvallen bergop en verder meehobbelen ditmaal al voldoende voor de winst van de Vuelta. Dat was te overzien.
Voor de rest hadden we vandaag goddank niet weer zoals eergisteren dat theater van Demi na de finish. Met als toppunt toen 'I am mentally strong''. Ik kan helaas daarvan geen beelden op YT vinden ter onderbouwing. Nee, nu was ze tenminste weer normaal aan het doen bij het recupereren en met de interviews. Ze kan het dus wel. Nogmaals: dat theater heeft ze ook helemaal niet nodig. Een paar extra hersencellen waren misschien best wel handig geweest bij Demi, maar er blijft nog genoeg over om een wereldtopper te zijn.

Vollering maakte op het WK een fout, mede doordat ze zelf zo graag wilde presteren in 'haar' Zwitserland. Daarnaast had ze geen goed overzicht van de koerssituatie zonder oortjes. De Vuelta was een totaal andere situatie, met voldoende steun van haar ploeggenoten. Die steun had ze bij haar oude ploeg niet, waardoor ze er vorig jaar volledig doorheen zat.
Mooi stuk in lequipe zegt veel over de situatie waarin Vollering vorig jaar zat.
Mooi stuk in lequipe zegt veel over de situatie waarin Vollering vorig jaar zat.
Après l'arrivée, Marlen Reusser s'est arrêtée pour enlacer chaleureusement Vollering, comme elle l'avait fait deux jours plus tôt dans les mêmes circonstances. Van der Breggen, elle, passa chaque fois sans un regard. C'est en creux qu'il faut lire la blessure vécue l'année passée. Jeudi, alors qu'elle ne pipa mot sur sa compatriote, l'ancienne directrice sportive chez SD Worx s'épancha sans qu'on lui demande sur Reusser : « Marlen est également très forte. Je suis vraiment contente de la voir revenir à ce niveau. C'est cool de voir d'où elle revient. »
Precies. Bovenkamerwerk. Niet haar sterkste kant.
Dus wat doe je in de koers zonder oortjes? Overzicht houden of herstellen. Ook helaas voor Demi weer bovenkamerwerk.Daarnaast had ze geen goed overzicht van de koerssituatie zonder oortjes.
Ik vind deze Vuelta echt te zwak als graadmeter. Sorry. En steun was niet echt nodig door gebrek aan concurrentie.De Vuelta was een totaal andere situatie, met voldoende steun van haar ploeggenoten.
Oh ja, zo'n situatie is beslist erg stresserend en uitputtend. Grote vraag: hoe is Demi in die situatie terecht gekomen? Wat heeft ze toen gedaan of gezegd dat haar ploeggenoten niet meer voor haar wilden rijden en Van der Breggen haar nog steeds negeert? Er lijkt best wel iets ernstig gebeurd te zijn toen.Die steun had ze bij haar oude ploeg niet, waardoor ze er vorig jaar volledig doorheen zat.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mei 11, 2025 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Eerste bergje vandaag in de Giro. Peloton wilde vluchters niet laten gaan en komt terug tot 1"20 aan de voet van de berg.
Blijkbaar willen de klassementsrenners zich al testen?
Blijkbaar willen de klassementsrenners zich al testen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring