AZ - AFC Ajax zo 8-12 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AZ - AFC Ajax zo 8-12 14:30 uur

Bericht door Trab » zo dec 08, 2024 4:27 pm

peter schreef:
Trab schreef:
zo dec 08, 2024 4:24 pm
Ongelofelijk die voorzetten van Gaaei

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dit kan toch niet man. Tuurlijk zijn er anderen ook slecht, maar dit is niveau fucking Cambuur. Technisch gezien zo’n ontzettende prutser.
En hij heeft gewoon alle tijd hè? Presteert het nog om 2x achterelkaar tegen een rug aan te schieten.

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 4:28 pm

Je verliest niet door Gaaei ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo dec 08, 2024 4:29 pm

Lionel schreef:Verdiende nederlaag maar de tegengoals waren toch grove fouten van Sutalo en Pasveer?
Klopt. Wedstrijd verdiende geen winnaar. Blijft raar dat Hendo niet speelde. Met Gaaei, Boomen en Akpom ga je geen wedstrijd winnen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo dec 08, 2024 4:29 pm

Vrouwen verliezen van Pisvee jeugd van Feyenooit en nu AZ wat een kut weekend

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo dec 08, 2024 4:30 pm

999 schreef:Je verliest niet door Gaaei ..
Hij heeft de hele wedstrijd kut voorzetten afgeleverd

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 4:33 pm

Trab schreef:
zo dec 08, 2024 4:30 pm
999 schreef:Je verliest niet door Gaaei ..
Hij heeft de hele wedstrijd kut voorzetten afgeleverd

Het zal wel Trab.Maar deze reeks aan verliespunten ligt niet aan Gaaei .. hoe veel kut voorzetten hij ook heeft gegeven.Hopelijk pak je a.s Donderdag de volle winst want anders , net als tegen RS, is het weer voor jan lul geweest, de Farioli methode ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 08, 2024 5:13 pm

Trab schreef:
zo dec 08, 2024 4:29 pm
Lionel schreef:Verdiende nederlaag maar de tegengoals waren toch grove fouten van Sutalo en Pasveer?
Klopt. Wedstrijd verdiende geen winnaar. Blijft raar dat Hendo niet speelde. Met Gaaei, Boomen en Akpom ga je geen wedstrijd winnen.

Het kan wel, Trab. Je moet alleen dan anders gaan spelen. En dat vertikt Farioli. Dus ik neem hem dit meer kwalijk dan de spelers.

Had met Akpom en Weghorst in de spits gespeeld en had wat opportunistischer gespeeld. Meer voorzetten, meer duels…

Waarom zou je willen opbouwen met Gaaei, Branco en Akpom en Weghorst? Wat moeten die vier met een bal op eigen helft?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 5:36 pm

Wedstrijd verdiende geen winnaar.
AZ was beter, heeft verdiend gewonnen. Eerliijk is eerlijk.

Ajax hangt als los zand aan elkaar, wat wil je? Dat gewissel ook... :1evil.gif:

Wat blijft er nog over nu Ajax in een neerwaartse spiraal zit, behalve dat Farioli een aardige kerel is? :confused.gif:

Je zult als supporter in de kou naar dit voetbal moeten kijken. :aai.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo dec 08, 2024 6:02 pm

Yopii schreef:

Wat blijft er nog over nu Ajax in een neerwaartse spiraal zit, behalve dat Farioli een aardige kerel is? :confused.gif:

Henderson had last van z’n hamstring. Rensch geblesseerd, Godts is net terug en kon maar kort spelen. Het is geen gewissel uit luxe. Tweede keus is gewoon drama. Als dan Sutalo en Pasveer ook fouten gaan maken dan verlies je. Met Godts erbij zag het spel er al veel beter uit. Als Hendo en Rensch ook terug zijn komt het wel weer goed.

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 6:09 pm

AZ had met 2-0 de buit binnen en liet het lopen. Daardoor kon Ajax nog tot een slotoffensiefje (soort van) komen.

Ineens werd Godts uitgeroepen tot redder, maar het probleem lag niet op zijn positie. Het middenveld marcheerde niet, omdat geen van de drie middenvelders in de wedstrijd zat. De ruimtes worden dan te groot en AZ kan speldenprikjes uitdelen.

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 6:14 pm

Trab schreef:
zo dec 08, 2024 6:02 pm
Yopii schreef:

Henderson had last van z’n hamstring. Rensch geblesseerd, Godts is net terug en kon maar kort spelen. Het is geen gewissel uit luxe. Tweede keus is gewoon drama. Als dan Sutalo en Pasveer ook fouten gaan maken dan verlies je. Met Godts erbij zag het spel er al veel beter uit. Als Hendo en Rensch ook terug zijn komt het wel weer goed.

Weet je die Farioli leunt heel erg op data, net zoals bij Mislintat data heilig was .. Henderson had een gevoel. Je kan ook te veel leunen w.b. data .. Maar dit gaat ook niet alleen over deze wedstrijd. .Ook al is iedereen fit zijn ze niet in staat om 2 ( 3) wedstrijden reeksen te spelen.Als ie zo door gaat kunnen bepaalde spelers over 2 maanden maar 60 wedstrijd minuten van de 90 spelen.

En hoorde je wat ie zei over Berghuis .. lol ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 6:18 pm

Wat dan, Voetske? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 6:21 pm

Yopii schreef:
zo dec 08, 2024 6:18 pm
Hoe bedoel je ?

Zet als trainer de NLD competie op de eerste plaats, die gaat bepalen hoe groot het financiele gat straks wordt .. Laat die mindere goden maar lekker ballen in de EL.

In de NLD competie worden spelers die deel uit maken van de basis alleen gewisseld als de stand ( tijd ) dat toe laat. Of , natuurlijk als ze dat zelf aangeven.Of als alles of niets middel. Farioli heeft zijn wissel schema en wanneer bijna altijd al klaar liggen voor begin wedstrijd lijkt het wel.

Breng de intensiteit van trainen ( wat (meer ) ) omlaag ..

Kies je basis elf voor de competie en blijf daar bij zo lang dat kan.Vandaag verving ie heel de rechterkant.

Neem de spits positie ? Als er een speler is die gebaat is bij regelmaat is het Brobbey wel

Ik zou zelfs het aandurven om b.v. jong AJAX spelers die weggevallen posities te laten invullen.En dan niet voor 1 wedstrijdje.Kunnen het niet slechter doen als zo'n Akpom b.v.

Ik hoor Farioli steeds zeggen, je maar straks hebben wij de meeste fitste spelers, ja en, geen zicht meer op directe plaatsing Ch. L. .. tel uit je winst .

Overigens , Steijn deed dat ook volgens mij, steeds een andere opstelling ... zagen we ook niks groeien, geen automatismen enz.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 08, 2024 7:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 6:41 pm

Wat zei hij dan?

Voorheen las ik steeds dat het wisselbeleid van Farioli werkte. Inmiddels werkt het niet meer, hoe kijken we er dan tegenaan?

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... en-az.html

Zijn vast geen Nederlanders. Zulke dingen doen wij niet. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 6:46 pm

Yopii schreef:
zo dec 08, 2024 6:41 pm
Wat zei hij dan?

Voorheen las ik steeds dat het wisselbeleid van Farioli werkte. Inmiddels werkt het niet meer, hoe kijken we er dan tegenaan?

Kwam er op neer dat Berghuis heel goed bezig is, meerwaarde voor het team heeft ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 08, 2024 6:57 pm

Dat hebben we gezien. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 08, 2024 7:03 pm

Yopii schreef:
zo dec 08, 2024 6:41 pm
Wat zei hij dan?

Het is niet dat hij wil rouleren. Het is niet iets waarvan hij vindt dat het altijd moet.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 08, 2024 7:14 pm

Eens wel met 999 qua intensiteit. Je ziet dat het roulatiesysteem niet werkt, want de basis is te smal. Ook onder Farioli blijkt dat die Mislintat boys niet kunnen voetballen. In de eerste zestig minuten mis je creativiteit en diepgang voorin en kwamen we op het middenveld niet tot voetballen. Ja Branco kreeg ruimte, maar is echt een luie spelverdeler. Deed me bij tijd en wijle aanv volleybal denken.
En ik blijf erbij dat je dan normaal gesproken met Rensch en Traoré een oplossing hebt op rechts, maar dat Gaaei en Berghuis gewoon echt abominabel is. Beneden alle perken. Aan de linkerkant had Hato het lastig met die Poku en werd Akpom niet gebruikt zoals tegen PSV. Verder dan ik dat die linkerkant ook beter werkt met Brobbey er naast. Dan kun je inspelen en kan Hato door. Ook fijner voor Taylor. Weghorst trekt en sleurt anders.

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 7:16 pm

Yopii schreef:
zo dec 08, 2024 6:57 pm
Dat hebben we gezien. :smallgrin.gif:
Woutje zet grote vraagtekens bij het gewauwel , mentale moeheid, van de trainert :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo dec 08, 2024 7:27 pm

peter schreef:
zo dec 08, 2024 7:14 pm
Eens wel met 999 qua intensiteit. Je ziet dat het roulatiesysteem niet werkt, want de basis is te smal. Ook onder Farioli blijkt dat die Mislintat boys niet kunnen voetballen. In de eerste zestig minuten mis je creativiteit en diepgang voorin en kwamen we op het middenveld niet tot voetballen. Ja Branco kreeg ruimte, maar is echt een luie spelverdeler. Deed me bij tijd en wijle aanv volleybal denken.
En ik blijf erbij dat je dan normaal gesproken met Rensch en Traoré een oplossing hebt op rechts, maar dat Gaaei en Berghuis gewoon echt abominabel is. Beneden alle perken. Aan de linkerkant had Hato het lastig met die Poku en werd Akpom niet gebruikt zoals tegen PSV. Verder dan ik dat die linkerkant ook beter werkt met Brobbey er naast. Dan kun je inspelen en kan Hato door. Ook fijner voor Taylor. Weghorst trekt en sleurt anders.
Overigens : Intensiteit -> AZ .. 4 dagen -> Lazio ... 3 dagen -> Almere City thuis .. ..
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 08, 2024 7:38 pm

Die kopbal van Brobbey was overigens echt 300% geldig. Helemaal niks aan de hand daar.

Zwakste scheids die ik in tijden heb gezien (los van hoe slecht wij waren vandaag).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo dec 08, 2024 7:40 pm

999 schreef:
Yopii schreef:
zo dec 08, 2024 6:18 pm
Hoe bedoel je ?

Zet als trainer de NLD competie op de eerste plaats, die gaat bepalen hoe groot het financiele gat straks wordt .. Laat die mindere goden maar lekker ballen in de EL.

In de NLD competie worden spelers die deel uit maken van de basis alleen gewisseld als de stand ( tijd ) dat toe laat. Of , natuurlijk als ze dat zelf aangeven.Of als alles of niets middel. Farioli heeft zijn wissel schema en wanneer bijna altijd al klaar liggen voor begin wedstrijd lijkt het wel.

Breng de intensiteit van trainen ( wat (meer ) ) omlaag ..

Kies je basis elf voor de competie en blijf daar bij zo lang dat kan.Vandaag verving ie heel de rechterkant.

Neem de spits positie ? Als er een speler is die gebaat is bij regelmaat is het Brobbey wel

Ik zou zelfs het aandurven om b.v. jong AJAX spelers die weggevallen posities te laten invullen.En dan niet voor 1 wedstrijdje.Kunnen het niet slechter doen als zo'n Akpom b.v.

Ik hoor Farioli steeds zeggen, je maar straks hebben wij de meeste fitste spelers, ja en, geen zicht meer op directe plaatsing Ch. L. .. tel uit je winst .

Overigens , Steijn deed dat ook volgens mij, steeds een andere opstelling ... zagen we ook niks groeien, geen automatismen enz.
Dit is iets te makkelijk gesteld. We moesten voorrondes spelen om überhaupt Europees te kunnen spelen. Om het vervolgens te laten lopen door je 2e elftal op te stellen lijkt me ook niet de bedoeling. Los van dat de spelers die wedstrijden ook graag willen spelen.
Intensiteit omlaag? We hadden de fysiek zwakste selectie uit de Eredivisie. Die intensiteit komt niet vanzelf terug.
Je kan je vraagtekens zetten bij z’n keuzes qua wisselbeleid, maar feit blijft dat we in de breedte een te zwakke selectie hebben. We zijn niet voor niks als 5e geëindigd vorig seizoen.

roelf

Bericht door roelf » ma dec 09, 2024 3:48 am

Volgende keer maar eens iets eerder beginnen te voetballen dan in de 80e minuut. Dat constante getik tussen pasveer en de centrale verdedigers levert ook niks op.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 09, 2024 5:12 am

Ajax is toch gewoon veel beter met Fitz-Jim en Godts? Allebei erin in minuut 73... Ipv data zou Ravioli uit moeten gaan van chemie, elan, en een vonk die overslaat. Daar kun je iets mee.

Berghuis heb ik het niet meer over. Mentaal eenzelfde type als Bergwijn. Kwamen allebei om mee te liften op het success. Maar de schouders eronder als het minder gaat? Toen Ajax weer begon te draaien was hij niet meer geblesseerd... En wat voegt hij toe?
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 09, 2024 8:06 am

Ik denk dat iedereen ziet dat het met Godts beter gaat. Maar die jongen was wekenlang geblesseerd he.. En we hebben geen buitenspelers. Ik snap wel dat Farioli voorzichtig is met Godts en Traore. Ik zou alleen dan anders gaan voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie