Jij gaat snel van het ene uiterste in het andere.
Priske is geen Ancelotti, zoveel is wel duidelijk geworden. Ik ben benieuwd hoe Farioli PSV gaat aanpakken. Dat is a different cook.
Het staat je vrij mij opje shitlist te zetten. Boeit me niet wat jij van mij vindt.Ho. Dat kan niet bij Yopi.
Ajax is slecht. A priori. Alle winst is 'mazzel' (ook in retrospectief onder Ten Hag).
Eerst was het: jaja scorebordjournalistiek dat Ajax het goed doet, ze hebben nog geen sterke tegenstander gehad.
En nu die vooraf als veel sterker geachte tegenstander (door ongeveer de hele NL-voetbalwereld, maar zeker ook AT) is geneutraliseerd, is het: ze hebben mazzel gehad.
Vermoeiend.

Overigens, geluk en toeval zijn belangrijke, vaak zelfs cruciale factoren bij het voetbal. Bovendien hangt de prestatie van een team sterk af van de tegenstander. Steef wees er ooit terecht op dat supporters doorgaans alleen naar hun eigen team kijken. De supporters van F. bijvoorbeeld vonden Ajax helemaal niet goed, ze vonden hun eigen team slecht. Daar kijkt men op de Ajax-forums dus anders tegenaan.

Een belangrijke factor is ook de druk. F. had vooraf de wedstrijd al half gewonnen. Het hoefde alleen maar te komen opdagen. Dan geeft die keeper twee doelpunten weg en zinkt de Kakkies de moed in de schoenen. Ajax daarentegen had niets te verliezen, vervolgens stond het opeens met 2-0 voor. Dan krijgen de spelers vleugels. Was duidelijk te zien, Ajax won de meeste duels. (Dit zag je ook destijds tegen Madrid en Juventus, maar dat terzijde. Ajax moest niets. Daarentegen kwam in de thuiswedstrijd tegen de Spurs de druk volledig bij Ajax te liggen, dat had een goede uitgangspositie en zou wel even naar de finale gaan. Toen kwam Ajax dus de man met de hamer tegen: de benen liepen vol. )
Die aspecten vind ik fascinerend. Het blijft mensenwerk, waarbij het ene team het andere probeert te intimideren. Faalangst sloop erin bij F, door het verloop van de wedstrijd verkeert het optimisme van voor de wedstrijd in hulpeloosheid. Uiteindelijk is voetbal ook een mindgame.