Slavia Praag - AFC Ajax do 03-10-2024 18:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Slavia Praag - AFC Ajax do 03-10-2024 18:45

Bericht door 999 » do okt 03, 2024 8:41 pm

Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:35 pm
999 schreef:
Marillion schreef:
do okt 03, 2024 7:57 pm
Misschien interessant om hier dan een suggestie te doen hoe het met deze spelers beter zou werken.
Begin eens met ze wat langer te laten staan, wissel een buitenspeler voor een buitenspeler.Dan verzuipt ie maar 1 keer, maar als die zo'n momentjes krijgt als Gaai dan weet ie tenminste wel wat ie moet doen .

Train g.v.d op positie spel, automatisme enz. , en pas je trainings intensiteit wat aan omdat je nu wat meer wedstrijden speelt.

Train de voorhoede, train Brobbey .

En zo kun je nog wel even door gaan ..

Maar jij vind zijn wissels en tactische aanpassingen wel goed toen we constant onder druk stonden.Daarna werd de druk alleen maar meer en meer.

Jij had het over hij heeft een plan van Farioli.

Dit is zijn plan: Bal onder de voet en tegenstander lokken om ruimtes te creeeren.

Geloof dat we dat 1 keer hebben zien lukken dit seizoen, maar tegenstanders zijn gekke henkie niet, dat zag je b.v. in deze wedstrijd heel goed.
We weten allemaal hoe kwetsbaar Brobbey is. Je wilt toch niet dat die ook geblesseerd raakt? Ik vond de wissel Brobbey-Akpom niet onlogisch. Gaaei voor Rasmussen is discutabeler. Ik had Faberski gebracht. Maar goed, misschien vond hij het gezien de fysieke duels te riskant.
Er wordt wel degelijk op positiespel getraind. Alleen waren er een paar slordig aan de bal in de 1e helft. Baas, Hato, Sutalo. Daar kan je moeilijk de trainer de schuld van geven. Nogmaals, de tegenstander heeft nauwelijks kansen gehad. Onze verdediging staat als een huis, daar waar hij de afgelopen jaren een gatenkaas was. Brobbey krijgt twee 100% kansen. Als hij die maakt win je hier makkelijk. Ik ben tevreden gezien de personele problemen en de rode kaart van Baas.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trab, als je wilt dat spelers niet geblesseerd raken dan moet je ze niet opstellen.Simpel.

Ach, nu stonden er ook weer een hoop te pitten bij de gelijkmaker.

En dat Slavia is ook niks bijzonders, jankers, en duelkracht en dat was het wel.Heb geen tactische ingrepen gezien behalve een zooi onbegrijpelijke positie wissels ..
Laatst gewijzigd door 999 op do okt 03, 2024 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 03, 2024 8:41 pm

999 schreef:
Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:12 pm
peter schreef:7 wisselingen bij slavia aldus Sierd.
Wij toch ook? Weet niet wat jullie voor referentiekader hebben, maar we komen uit 2 seizoenen waarin we de ene na de andere kans weggaven in de omschakeling. Dat was vandaag niet het geval. Ze waren alleen dreigend met voorzetten. Zonder dat er nou echt veel kansen uitkwamen. Aan de bal moet het beter uiteraard, maar het was gewoon zwaar vandaag tegen een fysieke en irritante tegenstander. Beetje a la Getafe.

Nee, nu stonden 80 minuten constant onder druk, en teren op 3 slaap momentjes van de tegenstander, komop Trab, dat zie jij toch ook.
Je overdrijft een beetje Voets. De 1e helft had 0-3 moeten staan en gaven we vrijwel niks weg. Er was alleen een fase rond het halfuur dat we onder druk stonden. Maar dat duurde welgeteld 5 minuten.
Na de rust maakten we teveel onnodige overtredingen halverwege onze helft. Al gingen die lui wel heel makkelijk liggen. Dan slingeren ze hem voor de pot en is het dreigend, maar hoeveel kansen hebben ze nou werkelijk gehad? Alleen die bal die Pasveer uit de hoek tikte.
Na de rode kaart stonden we constant onder druk ja. Maar dat is niet gek met 10 man.

999

Bericht door 999 » do okt 03, 2024 8:44 pm

Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:41 pm
999 schreef:
Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:12 pm

Wij toch ook? Weet niet wat jullie voor referentiekader hebben, maar we komen uit 2 seizoenen waarin we de ene na de andere kans weggaven in de omschakeling. Dat was vandaag niet het geval. Ze waren alleen dreigend met voorzetten. Zonder dat er nou echt veel kansen uitkwamen. Aan de bal moet het beter uiteraard, maar het was gewoon zwaar vandaag tegen een fysieke en irritante tegenstander. Beetje a la Getafe.

Nee, nu stonden 80 minuten constant onder druk, en teren op 3 slaap momentjes van de tegenstander, komop Trab, dat zie jij toch ook.
Je overdrijft een beetje Voets. De 1e helft had 0-3 moeten staan en gaven we vrijwel niks weg. Er was alleen een fase rond het halfuur dat we onder druk stonden. Maar dat duurde welgeteld 5 minuten.
Na de rust maakten we teveel onnodige overtredingen halverwege onze helft. Al gingen die lui wel heel makkelijk liggen. Dan slingeren ze hem voor de pot en is het dreigend, maar hoeveel kansen hebben ze nou werkelijk gehad? Alleen die bal die Pasveer uit de hoek tikte.
Na de rode kaart stonden we constant onder druk ja. Maar dat is niet gek met 10 man.

Nee hoor, niks weg geven in de 1e helft klopt ook niet, was regelmatig paniek in de zestien. En de druk was er toen wel degelijk.

Op naar Groningen dan maar, maar als die 40% beter voetballen als Slavia dan weet ik het wel ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 03, 2024 8:47 pm

999 schreef:
Trab schreef:
999 schreef: Begin eens met ze wat langer te laten staan, wissel een buitenspeler voor een buitenspeler.Dan verzuipt ie maar 1 keer, maar als die zo'n momentjes krijgt als Gaai dan weet ie tenminste wel wat ie moet doen .

Train g.v.d op positie spel, automatisme enz. , en pas je trainings intensiteit wat aan omdat je nu wat meer wedstrijden speelt.

Train de voorhoede, train Brobbey .

En zo kun je nog wel even door gaan ..

Maar jij vind zijn wissels en tactische aanpassingen wel goed toen we constant onder druk stonden.Daarna werd de druk alleen maar meer en meer.

Jij had het over hij heeft een plan van Farioli.

Dit is zijn plan: Bal onder de voet en tegenstander lokken om ruimtes te creeeren.

Geloof dat we dat 1 keer hebben zien lukken dit seizoen, maar tegenstanders zijn gekke henkie niet, dat zag je b.v. in deze wedstrijd heel goed.
We weten allemaal hoe kwetsbaar Brobbey is. Je wilt toch niet dat die ook geblesseerd raakt? Ik vond de wissel Brobbey-Akpom niet onlogisch. Gaaei voor Rasmussen is discutabeler. Ik had Faberski gebracht. Maar goed, misschien vond hij het gezien de fysieke duels te riskant.
Er wordt wel degelijk op positiespel getraind. Alleen waren er een paar slordig aan de bal in de 1e helft. Baas, Hato, Sutalo. Daar kan je moeilijk de trainer de schuld van geven. Nogmaals, de tegenstander heeft nauwelijks kansen gehad. Onze verdediging staat als een huis, daar waar hij de afgelopen jaren een gatenkaas was. Brobbey krijgt twee 100% kansen. Als hij die maakt win je hier makkelijk. Ik ben tevreden gezien de personele problemen en de rode kaart van Baas.

Trab, als je wilt dat spelers niet geblesseerd raken dan moet je ze niet opstellen.Simpel.

En dat Slavia is ook niks bijzonders, jankers, en duelkracht en dat was het wel.Heb geen tactische ingrepen gezien behalve een zooi onbegrijpelijke positie wissels ..
Jij vind zelf de competitie toch belangrijker? Misschien kan Brobbey nu gewoon starten zondag. Prima toch?
Ja de gelijkmaker was een kopie van die goal tegen de Polen. Corners die voor de goal geslingerd worden verdedigen we prima, maar als ze hem kort nemen letten we soms niet op. Dat was jammer en onnodig.
Je mag Slavia niks vinden, maar de resultaten die ze gehaald hebben spreken toch voor zich denk ik. Ook al deden er vandaag een hoop niet mee. Maar dat was ook aan onze kant.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 03, 2024 8:49 pm

999 schreef:
Trab schreef:
999 schreef: Nee, nu stonden 80 minuten constant onder druk, en teren op 3 slaap momentjes van de tegenstander, komop Trab, dat zie jij toch ook.

Nee hoor, niks weg geven in de 1e helft klopt ook niet, was regelmatig paniek in de zestien. En de druk was er toen wel degelijk.

Op naar Groningen dan maar, maar als die 40% beter voetballen als Slavia dan weet ik het wel ..
Paniek in de zestien bij fases maar geen echte kansen. Dit in tegenstelling tot ons.

999

Bericht door 999 » do okt 03, 2024 8:50 pm

Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:47 pm
999 schreef:
Trab schreef:

Jij vind zelf de competitie toch belangrijker? Misschien kan Brobbey nu gewoon starten zondag. Prima toch?
Ja de gelijkmaker was een kopie van die goal tegen de Polen. Corners die voor de goal geslingerd worden verdedigen we prima, maar als ze hem kort nemen letten we soms niet op. Dat was jammer en onnodig.
Je mag Slavia niks vinden, maar de resultaten die ze gehaald hebben spreken toch voor zich denk ik. Ook al deden er vandaag een hoop niet mee. Maar dat was ook aan onze kant.

Ald ie niet geblesseerd raakt op de vrijdag training :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2024 8:52 pm

Klopt, Ajax had twee echte kansen in de eerste helft. Van Slavia kan ik me die niet herinneren. Tweede helft viel dat eerlijk gezegd eigenlijk ook mee. Ik had wel het gevoel dat het ieder moment mis kon gaan en dat er een bal verkeerd zou vallen maar los van dat doelpunt is het eigenlijk niet gebeurd.

Dat maakt het spel van Ajax niet ineens beter maar het zegt wel iets over de defensie in deze lastige pot.

Met dit middenveld krijg je de wedstrijd niet in handen. Als je daar met Henderson en Fitz Jim kunt spelen (en dan in zijn Besiktas vorm) dan is het beeld totaal anders. Maar goed, dat kon dus niet.
Nil volentibus arduum

T82

Bericht door T82 » do okt 03, 2024 8:52 pm

Mr. Ajax schreef:
T82 schreef:
do okt 03, 2024 8:17 pm
We eindigden met de 3e optie op 6, de 5e optie op 10, de 4e optie op 7 en de 3e optie op 9. Dat is deels een keuze. Het is in ieder geval niet vreemd dat je hierbij geen automatismen ziet.
Wat had jij anders gedaan dan?
Heel de aanval in 1x wisselen vroeg in de tweede helft vond ik wel bijzonder. En ik had voor Faberski gekozen om vooruit te kunnen blijven aanvallen.

Verder wil ik er vooral mee zeggen dat de kritiek op Farioli dan wel het spel van Ajax te zwaar is. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat er veel goed ging. Het houdt alleen gewoon niet over qua beschikbaarheid van belangrijke spelers en 68 uur na het eindsignaal begint Groningen al.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 03, 2024 8:53 pm

999 schreef:
Trab schreef:
999 schreef: Trab, als je wilt dat spelers niet geblesseerd raken dan moet je ze niet opstellen.Simpel.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding. Ik zeg niet meer trainen tot zondag Afbeelding

999

Bericht door 999 » do okt 03, 2024 8:56 pm

Trab schreef:
do okt 03, 2024 8:53 pm
999 schreef:
Trab schreef:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding. Ik zeg niet meer trainen tot zondag Afbeelding

Normaal gesproken heb je een dag na de wedstrijd een " uitloop " training , nu hadden ze het over training in Praag op vrijdag :confused.gif:

Hoop toch dat het een " uitloop " training is .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2024 9:03 pm

De opdracht voor Wijndal en Gaaei was om de voorzetten eruit te halen om zo de druk te verminderen begrijp ik uit de reactie van Farioli.

Niet gelukt maar kan me er gezien de beperkte mogelijkheden wel iets bij voorstellen dat je dat doet met een 1-0 voorsprong. Tegenstander zo proberen onschadelijk te maken.

Akpom voor Brobbey kan ik niet heel anders zien dan Brobbey heel houden want Akpom is als aanspeelpunt natuurlijk echt minder. Al kun je altijd hopen dat hij een keer tegen een bal aanloopt. Vorig seizoen lukte dat nog wel eens. Alleen kwamen we niet eens in die positie. Zeker niet met een man minder.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 03, 2024 9:49 pm

Lang verhaal kort; met gemankeerde selectie naar 4 uit 2.

Niet meer over lullen, op naar Groningen zondag.

Mano

Bericht door Mano » vr okt 04, 2024 6:57 am

Brobbey blijft toch wel een gemankeerde spits. Zeker voor de top.
Je krijgt in een wedstrijd zoals deze misschien 2 kansen en 1 moet erin.

Die eerste kans, Weet niet eens hoe hij hem raakt maar de bal gaat bijna naar de hoekvlag. Ik mag in zo'n situatie toch wel verwachten/hopen dat een spits van Ajax tenminste tussen de palen schiet. :confused.gif: Dan is het aan de keeper of het een goal wordt of niet. Een topspits schiet hem zo in dat de keeper er niets mee kan.

daarnaast vond ik Hato slordig in de opbouw. Hoeveel passes van hem niet aankwamen.
Als Ajax minder slordig was, hadden ze gewonnen. Die slordigheid van Ajax zal ook wel (gebrek aan) kwaliteit zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2024 7:40 am

Trab schreef:
do okt 03, 2024 7:48 pm
Wat een negativiteit allemaal. We hebben met 10 man een punt gepakt tegen een heel irritant team. Prima.
Menigeen leeft nog in 2019, blijkbaar. Verwachten champagne-spel. Moeten even op zich laten inwerken dat Ajax de afgelopen 2 jaar in Europa enkel kon winnen van Rangers, Ludogorets en AEK. Deze pot had je de voorbije 2 seizoenen zeker verloren.

Ajax miste 4 middenvelders, 5 als je Berghuis meetelt. Je speelt met een B-team en Nederlandse ploegen hebben het vaak lastig tegen Tsjechen. Dan is een punt gewoon prima. Stond Akpom bij de corner voorafgaand aan de 1-1 nou een heel verhaal af te steken met z'n rug naar de bal toe? Of was dat bij een andere corner?

Farioli verbant de ellende van Schreuder en Mislintat niet voor niets naar JA. Gisteren zag je ook waarom Wijndal en Tahirovic niets in Ajax-1 te zoeken hebben.
999 schreef:
do okt 03, 2024 6:31 pm
Haller had er al 2 gemaakt ha
Haller is zo traag als Weghorst. Had een sprintduel moeten winnen om überhaupt die 2e kans te krijgen.

Dat Brobbey die 2e had moeten maken is een feit. Zonder Brobbey en met Akpom was iedere vorm van dreiging trouwens weg. Maar Brobbey heeft effe een goaltje nodig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2024 8:38 am

Ja, dat zou lekker zijn. Hopelijk krijgt hij dan wat meer vertrouwen en brengt dat iets van rust in zijn spel.

We zien in ieder geval dat het niveau flink inzakt op het moment dat we een paar spelers missen. Dat was al niet echt een verrassing natuurlijk maar het is nog eens bevestigd. Positief puntje is dat er dan ondanks het slechte spel alsnog een punt is gehaald en dat het team defensief niet als los zand uit elkaar viel.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr okt 04, 2024 9:03 am

De uitwedstrijden tegen Slavia en Sociedad zijn ook wel de potten waar elk resultaat meegenomen is.

Nu uit naar Qarabag (eerste 2 wedstrijden verloren) en dan thuis tegen Tel Aviv (ook eerste 2 wedstrijden verlopen). Als je daar 'gewoon' je werk doet sta je op 10 punten en sta je halverwege de groepsfase al met één been in de volgende ronde. Dan kun je in dat moordende schema ook wat meer rouleren zonder dat het elke week weer 'do or die' wordt.

Het was op het eind wel ons C-elftal tegen hun A-elftal, ik denk niet dat we in deze wedstrijd wat aan een Faberski hadden gehad tegen die vierkante halve garen bij Praag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2024 9:08 am

Marillion schreef:
vr okt 04, 2024 8:38 am
Ja, dat zou lekker zijn. Hopelijk krijgt hij dan wat meer vertrouwen en brengt dat iets van rust in zijn spel.
Die 1e rondt ie slecht af. Hoek was lastig, die moet heel precies op het doel net rechts van de verre paal.

Bij de 2e doet ie niet veel fout. Aanname en laatste touch voor afronding prima, hij behoudt op snelheid de balcontrole. Keeper verkleint z'n goal, helaas afronding net iets te ver naar rechts.

Je hebt in het open spel en verder van de vijandelijke goal veel meer aan Brobbey dan aan Akpom, Weghorst (en Haller, die hoe langer ie weg is steeds beter en zelf snel wordt :smallgrin.gif: ), maar hij is geen killer.

999

Bericht door 999 » vr okt 04, 2024 9:20 am

wimpey schreef:
Dat Brobbey die 2e had moeten maken is een feit. Zonder Brobbey en met Akpom was iedere vorm van dreiging trouwens weg. Maar Brobbey heeft effe een goaltje nodig.
Brobbey heeft elke keer wel iets nodig
.lol

De 1e was de makkelijkste kans , de 2e was ook niet zo moeilijk.Als Brobbey zo in scoringskans komt is het altijd afwachten wat het gaat worden.Dat is ook wat ik bedoelde t.o.v. Haller. Niet dat gelul steeds dat Haller langzaam is, we weten nu onderhand wel dat Haller nooit jou favoriet is geweest.

Dit zijn 2 enorme kansen, die moet je als spits maken, dan is het over en uit met Slavia en dan lullen we hier hoe makkelijk het ging en dat Slavia tegenviel.Nu is Slavia opeens een wonderploeg en moeten we blij zijn dat we een puntje hebben gehaald. Tja ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr okt 04, 2024 9:41 am

999 schreef:
wimpey schreef:
.lol

De 1e was de makkelijkste kans , de 2e was ook niet zo moeilijk.Als Brobbey zo in scoringskans komt is het altijd afwachten wat het gaat worden.Dat is ook wat ik bedoelde t.o.v. Haller. Niet dat gelul steeds dat Haller langzaam is, we weten nu onderhand wel dat Haller nooit jou favoriet is geweest.

Dit zijn 2 enorme kansen, die moet je als spits maken, dan is het over en uit met Slavia en dan lullen we hier hoe makkelijk het ging en dat Slavia tegenviel.Nu is Slavia opeens een wonderploeg en moeten we blij zijn dat we een puntje hebben gehaald. Tja ..
Tegen de tijd dat ie gaat scoren raakt ie weer geblesseerd Afbeelding
Ik vond de eerste kans lastiger dan de tweede. Die tweede kan hij gewoon over de keeper stiften. Die eerste was de hoek lastiger, maar een beetje spits legt hem hoog in de korte hoek.
De contradictie met Brobbey is dat hij de kansen zelf creeert met z’n snelheid. Had Akpom er gestaan dan was er überhaupt geen kans geweest. Maar het zou fijn als iemand na zoveel jaar in de jeugdopleiding eens aan de slag met hem gaat.

999

Bericht door 999 » vr okt 04, 2024 9:59 am

Trab schreef:
vr okt 04, 2024 9:41 am
999 schreef:
wimpey schreef:
.lol

Tegen de tijd dat ie gaat scoren raakt ie weer geblesseerd Afbeelding
Ik vond de eerste kans lastiger dan de tweede. Die tweede kan hij gewoon over de keeper stiften. Die eerste was de hoek lastiger, maar een beetje spits legt hem hoog in de korte hoek.
De contradictie met Brobbey is dat hij de kansen zelf creeert met z’n snelheid. Had Akpom er gestaan dan was er überhaupt geen kans geweest. Maar het zou fijn als iemand na zoveel jaar in de jeugdopleiding eens aan de slag met hem gaat.

Ik ga er geen wedstrijdje van maken, maar bij de 1e kans legt een spits um gewoon rustig in de verre hoek ( en op die afstand moet je als keeper wel van heel goede huize komen ) als je um dan toch hard wIl raken dan in de korte hoek hoog wat Lammers deed tegen MU.

Nu kwam ergens bij de ballenjongen terecht volgens mij .. Spit onwaardig ....
Laatst gewijzigd door 999 op vr okt 04, 2024 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr okt 04, 2024 10:02 am

Wout had er 1 van gemaakt denk ik...

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2024 10:02 am

999 schreef:
vr okt 04, 2024 9:20 am
Niet dat gelul steeds dat Haller langzaam is, we weten nu onderhand wel dat Haller nooit jou favoriet is geweest.
Ik kijk gewoon naar de feiten. Die 2e was met Haller geen kans geweest, want hij zou die verdediger er niet uitgerend hebben. Dat Haller op bepaalde punten een betere spits is dan Brobbey: feit. Andersom ook.

999

Bericht door 999 » vr okt 04, 2024 10:09 am

wimpey schreef:
vr okt 04, 2024 10:02 am
999 schreef:
vr okt 04, 2024 9:20 am
Niet dat gelul steeds dat Haller langzaam is, we weten nu onderhand wel dat Haller nooit jou favoriet is geweest.
Ik kijk gewoon naar de feiten. Die 2e was met Haller geen kans geweest, want hij zou die verdediger er niet uitgerend hebben. Dat Haller op bepaalde punten een betere spits is dan Brobbey: feit. Andersom ook.
Willem, jij mag van mij Brobbey steeds over zijn bolletje aaien bij gemis van zulke kansen , ik vind het prima ..
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr okt 04, 2024 10:18 am

Ik word nog niet warm van deze competitie opzet. Plek bij de eerste 8 zal het wel niet worden, maar voor de rest voelt het wat Nations League achtig aan. Semi serieus, semi oefen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2024 10:23 am

Ik ook niet. Voelt onnatuurlijk aan. Dat zal deels wennen zijn maar het is toch gewoon heel gek dat je ploegen maar eenmaal treft en dat je toch een soort scheve ranglijst krijgt.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie