Carlos Borges

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

999

Re: Carlos Borges

Bericht door 999 » zo sep 01, 2024 1:18 pm

wimpey schreef:
zo sep 01, 2024 12:20 pm
999 schreef:
zo sep 01, 2024 11:53 am

Wie had je dan in gedachten als er niks tot weinig financiële ruimte is ?
Henderson dus alvast niet. Want topverdiener. En Weghorst dus ook niet, zeker niet gezien de aanwezigheid van 2 dure spitsen. Bovendien: die spelers verkoop je niet meer.

Ik snap trouwens dat ze iets moeten doen aan het topsportklimaat en dat deze mannen daaraan bijdragen...

Kroes heeft veel verhalen, maar ook onder hem is rechtsbuiten onvoldoende bezet. Amper creativiteit op middenveld. 3 dure spitsen, veel spelers voor CV. Hij heeft alle tijd van de wereld gehad om er iets beters van te maken dan dit, vind ik.
Niet , niet, dat vraag ik niet. Ik vraag wie had je dan in gedachten ?. Zoals ik al schreef dan worden er namen genoemd hier op dit forum en die zijn gewoon NU niet haalbaar voor AJAX.Ach, Wout Weghorst, laten we het even afwachten, jij vond Haller ook ruk .. En die had toch een heel groot aandeel in centjes verdienen in Europa .. En daar gaat het nu eigenlijk toch om ... Met de ( noodgedwongen ) minimale middelen die we nu hebben hopelijk plaatsing voor CL afdwingen dit seizoen .. En verder kun je er toch niks mee dat x-speler bij AJAX volgens personen hier een x bedrag minimaal had moeten op brengen.Of dat een Misehouy had MOETEN bijtekenen bij AJAX , jaja, als of Misehouy daar geen stem in heeft .. Volgens mij ( waar is die trouwens ) had de Dominee uit gerekend dat als we die zooi van Mislintat zouden verkopen we zelfs een kleine winst zouden kunnen boeken ... Hoe dan ..

En wordt ik warm of koud van wat ik nu op het veld zie gebeuren, nee nog niet echt, maar dat heeft dus wel een reden, en die reden is Mislintat ( zoals jij ook steeds aangeeft ) die er voor gezorgd heeft dat we in deze financiële Shit zitten waar door we met Traore en WW aan moet komen zetten. Hopelijk en met een beetje geluk dwingen we dus plaatsing af voor CL, en anders gaat deze shit nog wel effe wat langer duren .. ( wat jij ook al aangaf in eerdere postings )
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2024 2:45 pm

Volgens mij is het vrij logisch wat ik schrijf. Als je weinig geld hebt, dan moet je dat weinige geld misschien niet investeren in spelers op leeftijd, met zeer forse salarissen en geen restwaarde. Dat betekent niet dat Henderson en Weghorst er niets van kunnen.

De vraag 'wie dan wel' is wel heel makkelijk. Alsof ik de hele voetbalwereld in kaart heb. Daar hebben ze bij Ajax scouts voor. Maar die komen er gezien de spelers die gehaald zijn niet aan te pas.

Bij Ajax maakte men rond 2019 de fout te denken structureel bij de Europese top aan te kunnen haken. Dat heeft klauwen met geld gekost en de opleiding is verwaarloosd. Daar ligt m.i. de crux.

999

Bericht door 999 » zo sep 01, 2024 2:51 pm

wimpey schreef:
zo sep 01, 2024 2:45 pm
Volgens mij is het vrij logisch wat ik schrijf. Als je weinig geld hebt, dan moet je dat weinige geld misschien niet investeren in spelers op leeftijd, met zeer forse salarissen en geen restwaarde. Dat betekent niet dat Henderson en Weghorst er niets van kunnen.

De vraag 'wie dan wel' is wel heel makkelijk. Alsof ik de hele voetbalwereld in kaart heb. Daar hebben ze bij Ajax scouts voor. Maar die komen er gezien de spelers die gehaald zijn niet aan te pas.

Bij Ajax maakte men rond 2019 de fout te denken structureel bij de Europese top aan te kunnen haken. Dat heeft klauwen met geld gekost en de opleiding is verwaarloosd. Daar ligt m.i. de crux.
Dat weten we nu wel Wimpey, maar dat heeft wel effe tijd nodig hé .. Het doel van nu lijkt me meer dan duidelijk, plaatsing voor CL deelname ... En als dat NU ( noodgedwongen ) moet met met spelers zonder restwaarden dan is dat maar zo ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 02, 2024 8:03 am

wimpey schreef:

Precies. :biggthumpup.gif:

Ajax begrootte CL-inkomsten + transferinkomsten, anders lukte dat aanhaken niet. :blush.gif:

Dan móet je dus CL-voetbal spelen, worden er risico's genomen, enz.

Het idee is principieel verkeerd: structureel de Europese top is onmogelijk voor Ajax. Uiteindelijk worden we steeds weer leeggekocht als het een keer goed gaat. Die leegloop gaat doorgaans gepaard met een terugval, want de vertrokken spelers vervang je niet even. Als je dan hebt begroot alsof er niets aan de hand is, ga je nat.

999

Bericht door 999 » ma sep 02, 2024 8:36 am

Dat bij ons kopen is toch niet het probleem, is het ook nooit geweest, maar b.v. 100+ miljoen kapot slaan op een zooi 2e divisie spelers is/was het probleem ..

En dat zelfde telt voor nivootje trainers binnen halen ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 02, 2024 10:05 am

Honderd miljoen begroten uit CL en transfergelden is het probleem. Dat gaat een keer goed, maar is op den duur niet houdbaar.

Ook dure spelers mislukken, je hebt geen garanties.

Ik zie die miskopen van de afgelopen twee jaar meer als symptoom dan als de kern van het probleem: de kern van het probleem is dat Ajax niet wilde accepteren dat het gedaan was met de lol. Iedereen raakte verslaafd aan het succes, van de clubleiding tot de supporters tot de journalisten die er bovenop zaten. Opeens bewonderde iedereen In Europa Ajax en gingen alle deuren open. We waren een voorbeeldclub, ja, ja. :onfire.gif: Dan moet je sterk in je schoenen staan om in de buurt van de aarde te blijven en dat lukte de betrokkenen dus niet.

Schoenmaker blijf bij je leest! De jeugd en een enkele sterkhouder, stupid! Geen fratsen met peperdure spelers en zo.

Er is een reden waarom Ajax juist vaak presteert na een periode van armoede. Dan is het gedwongen terug te gaan naar de basis. De jeugd, een enkele aankoop.,.. niets Europese top.

Wij zijn onze ergste vijand. Waarom presteert PSV over de hele linie net zo goed of beter, met veel minder middelen? :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma sep 02, 2024 10:23 am

wimpey schreef:
Jij wilt de periode '19-'22 het liefst uit de geschiedenis van Ajax gummen?
Die periode was er door het eerder - 16/17 - ingezette beleid.

Alles draait om discipline: geen extreme bedragen, niet overeten (teveel spelers kopen). Die had Overmars. Daarnaast was hij succesvol in verkopen, waardoor het ook verantwoord was wat hij herinvesteerde. Periode '16-'22 voor 417 miljoen verkocht en voor 245 ingekocht.

Overige reserve:
30 juni 2012: - 64.924.000
30 juni 2016: 1.216.000
30 juni 2022: 88.262.000

Wat hij fout heeft gedaan is jeugdopleiding verwaarlozen en afspraken niet nakomen (naast zijn lul fotograferen natuurlijk).

Wat betreft het eerste: dat valt hem in de eerste plaats aan te rekenen, maar er was blijkbaar ook geen bestuurscultuur bij Ajax die het grotere plaatje in de gaten hield. Logisch bij zo'n extreem zwakke AD.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2024 11:04 am

zeux schreef:
ma sep 02, 2024 10:23 am
wimpey schreef:
2019 was exceptioneel. Daarna waren Valencia, Bergamo, Getafe, Roma en Benfica een maatje te groot.

Maak het niet groter dan het was, lijkt me. CL-inkomsten + 50M transferoverschot om break-even te spelen is harakiri (gebleken). De panelen werden steeds verder verschoven. Een local hero als Berghuis kreeg 4M per jaar. De trainer kreeg de vrijheid om middelmaat als Marin, Klaiber en Promes voor grote bedragen te halen.

Het succes was op drijfzand gebouwd. Dat was niet gebeurd wanneer men had geaccepteerd dat de club eens per decennium kán pieken (CL), wanneer alles klopt. De club heeft de jeugdopleiding verkwanseld, creatieve middenvelders en buitenspelers worden gekocht. Ajax is weer daar waar het rond 2005 was.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 02, 2024 11:14 am

wimpey schreef:
ma sep 02, 2024 11:04 am
zeux schreef:
ma sep 02, 2024 10:23 am
wimpey schreef:
2019 was exceptioneel. Daarna waren Valencia, Bergamo, Getafe, Roma en Benfica een maatje te groot.

Maak het niet groter dan het was, lijkt me. CL-inkomsten + 50M transferoverschot om break-even te spelen is harakiri (gebleken). De panelen werden steeds verder verschoven. Een local hero als Berghuis kreeg 4M per jaar. De trainer kreeg de vrijheid om middelmaat als Marin, Klaiber en Promes voor grote bedragen te halen.

Het succes was op drijfzand gebouwd. Dat was niet gebeurd wanneer men had geaccepteerd dat de club eens per decennium kán pieken (CL), wanneer alles klopt. De club heeft de jeugdopleiding verkwanseld, creatieve middenvelders en buitenspelers worden gekocht. Ajax is weer daar waar het rond 2005 was.
In '22 werd de discipline losgelaten. Dààr zit het probleem.

Rammen op de slechte aankopen vind ik altijd een zwaktebod. Iedere club/trainer/TD heeft 'miskopen'. Iedere. Een 100% succes-score is totaal onrealistisch. En dus is het flauw om alleen op de missers te wijzen, als er evident een hele serie goede aankopen (pre-'22) was.

Bij Mislintat is dat anders. Die aankopen zijn - zo ongeveer - alle 12 'mis' (wie weet Sutalo niet). Dat is een bijna 100% score de verkeerde kant op, wat ook nog eens een godsvermogen heeft gekost. Daar kun je gerust wat van zeggen (en dat doe je dan ook).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2024 11:24 am

Berghuis werd in 2021 gehaald. Promes en Marin in 2019.

Ineens werden voor mindere goden ook enorme transfersommen en salarissen betaald (waar men het bij Tadic en Blind had moeten houden).

Dus je mening over discipline deel ik niet geheel. Men was al eerder heel erg in zichzelf gaan geloven. In plaats van gewoon de realistische verhoudingen te accepteren en te blijven doen waarin de club goed was.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 02, 2024 11:44 am

wimpey schreef:
ma sep 02, 2024 11:24 am
Berghuis werd in 2021 gehaald. Promes en Marin in 2019.

Ineens werden voor mindere goden ook enorme transfersommen en salarissen betaald (waar men het bij Tadic en Blind had moeten houden).

Dus je mening over discipline deel ik niet geheel. Men was al eerder heel erg in zichzelf gaan geloven. In plaats van gewoon de realistische verhoudingen te accepteren en te blijven doen waarin de club goed was.
Ja, er waren missers.

Iedere TD/club/trainer heeft missers.

Het financiële totaalplaatje van Overmars klopte echter prima, van de 'transferbalans' tot de begroting met een 'overige reserve' (die in 10 jaar met ca 150 miljoen groeide - van negatief naar positief).

Hakken op louter de missers en de rest negeren, vind ik dus niet zo sterk.

Overmars kocht nooit meer dan vijf spelers en betaalde in die tien jaar maar één keer meer dan 20 miljoen (22.5 voor Haller --> die hij later voor 31m miljoen verkocht --> 8.5m winst + de CL-premies die mede door Haller's goals binnen werden gevoetbald).

Dat is de discipline waar ik het over heb.

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 02, 2024 11:46 am

Wat mij betreft heeft Overmars qua transfers over het algemeen goed werk geleverd, maar helaas werkte hij zo informeel dat zijn werk niet over te dragen was aan een ander.
We zaten dus al die tijd op een tikkende tijdbom die sowieso een keer was afgegaan. Dat is iets wat hem wel erg aan te rekenen valt.

zeux

Carlos Borges

Bericht door zeux » ma sep 02, 2024 11:49 am

Arthur schreef:
ma sep 02, 2024 11:46 am
Wat mij betreft heeft Overmars qua transfers over het algemeen goed werk geleverd, maar helaas werkte hij zo informeel dat zijn werk niet over te dragen was aan een ander.
We zaten dus al die tijd op een tikkende tijdbom die sowieso een keer was afgegaan. Dat is iets wat hem wel erg aan te rekenen valt.
Ja, heel slordig in vastleggen afspraken.

Maar is dat de 'tikkende' tijdbom? Het was toch meer vervelend dat daardoor één of twee spelers uit hun contract konden lopen? (wat in directe zin natuurlijk wel inkomstenverlies is). Om meer spelers ging het toch niet?

De tijdbom is extreem veel (en duur) investeren - met navenante salarissen. 'Overeten' dus.

elliquido

Bericht door elliquido » za jan 11, 2025 4:09 pm

Zelfs in de facup tegen bristol geen minuten mogen maken. Wordt een kansloos verhaal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 11, 2025 4:16 pm

Misschien wil Valladodid hem nog wel een half jaartje als vervanger van Moro. Of had Carlos al minuutjes bij ons gemaakt?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 28, 2025 5:03 pm

Ajax onderhandelt over terugkeer Forbs

Ajax onderhandelt met Wolverhampton Wanderers over de terugkeer van Carlos Forbs, zo bevestigen bronnen aan ESPN na eerdere berichtgeving van Voetbal International. Daarmee wordt alsnog een grote wens ingewilligd van trainer Francesco Farioli: hij wilde deze transferperiode een linksbuiten aan zijn selectie toevoegen die er gelijk staat.

Om die reden pakt Ajax vooralsnog niet door met Raúl Moro. De buitenspeler van Real Valladolid was deze transferwindow Ajax' eerste keuze, maar tijdens de lange onderhandelingen raakte de Spanjaard geblesseerd. Hoewel Ajax nog altijd geïnteresseerd is in Moro, gaat de voorkeur op dit moment uit naar een vleugelaanvaller die direct inzetbaar is.

Daarom heeft Ajax de gesprekken met Wolverhampton Wanderers opgestart over een terugkeer van Forbs. De razendsnelle linksbuiten wordt door Ajax verhuurd aan de Premier League-club, maar kan in Londen niet rekenen op een basisplaats. Ajax heeft geen clausule om de verhuurperiode van Forbs eerder te beëindigen, waardoor de Amsterdammers nog tot een akkoord moeten zien te komen. Wolves zou Forbs bij tien basisplaatsen verplicht moeten overnemen van Ajax, maar tot dusver stond hij in Engeland pas eenmaal aan de aftrap.

Ajax nam Forbs in de zomer van 2023 voor zo'n veertien miljoen euro over van Manchester City. Na een wisselvallig eerste seizoen werd de linkspoot afgelopen zomer verhuurd aan Wolverhampton Wanderers. In de Europa League-kwalificatiewedstrijden die Ajax dit seizoen afwerkte, deed Farioli vijf keer een beroep op Forbs als basisspeler. Eenmaal was hij invaller, evenals tijdens de eerste competitiewedstrijd tegen sc Heerenveen. Hierna werd Forbs verhuurd aan Wolves, waar hij tot slechts 232 minuten in de Premier League kwam.
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... keer-forbs

:confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 28, 2025 5:08 pm

Ongelooflijk. Beursgenoteerd he.

Straks stevig dokken voor je eigen speler. Vintage Kroes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 5:12 pm

Hmm...ik geloof niet dat ze ons hiermee erg enthousiast gaan maken.

Toch is het niet volslagen idioot. Kennelijk ziet Farioli dit zitten en het is aan hem om te cheffen dat we top 2 eindigen. Zijn stem is dus belangrijk, ook omdat hij in andere dossiers aan het kortste eind heeft getrokken. En deze jongen kan wel meer bijdragen dan Rasmussen en Banel doen. Daarbij is het voor zijn transferwaarde beter dat hij bij ons af en toe speelt in plaats van bij Wolves op de bank te zitten.

Ik had zelf liever gehad dat ze Moro alsnog zouden vastleggen omdat ik wel wat in die jongen zie (op basis van wat YouTube scouting). Voorwaarde is wel dat hij met een week of drie/vier inzetbaar zou moeten zijn. De status van zijn herstel is me onduidelijk. Misschien doen ze dat alsnog richting de zomer?
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Carlos Borges

Bericht door Trab » di jan 28, 2025 5:36 pm

Marillion schreef:Hmm...ik geloof niet dat ze ons hiermee erg enthousiast gaan maken.

Toch is het niet volslagen idioot. Kennelijk ziet Farioli dit zitten en het is aan hem om te cheffen dat we top 2 eindigen. Zijn stem is dus belangrijk, ook omdat hij in andere dossiers aan het kortste eind heeft getrokken. En deze jongen kan wel meer bijdragen dan Rasmussen en Banel doen. Daarbij is het voor zijn transferwaarde beter dat hij bij ons af en toe speelt in plaats van bij Wolves op de bank te zitten.

Ik had zelf liever gehad dat ze Moro alsnog zouden vastleggen omdat ik wel wat in die jongen zie (op basis van wat YouTube scouting). Voorwaarde is wel dat hij met een week of drie/vier inzetbaar zou moeten zijn. De status van zijn herstel is me onduidelijk. Misschien doen ze dat alsnog richting de zomer?
Kan er ook wel mee leven. Is toch 2e keus achter Godts en eventueel Akpom die er ook kan spelen. En met zijn snelheid kan hij wellicht handig zijn om in te brengen als we voorstaan en de tegenstander moet komen. Zo heeft Vertessen bij PSV ook vaak wedstrijden beslist. Dat was ook geen technisch wonder. Een nieuwe rechtsback lijkt mij meer prio.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 5:48 pm

Ja, een nieuwe back zou zondag gewoon bij de groep moeten zitten. Aan Gaaei en de klassieker heb ik slechte herinneringen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 28, 2025 6:39 pm

Toch is het niet volslagen idioot.
:eusa_silenced.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 28, 2025 6:47 pm

Ik kon wel janken toen ik het las. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 28, 2025 7:07 pm

Lex moet nog wonderhandelen met Wolves dus het wordt nog wel lastig om hem binnen te halen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 28, 2025 7:07 pm

We hebben geen plan en geen idee. Zoveel is nu wel duidelijk toch? Wat een ontzettende armoede.

En heel erg benieuwd hoe Kroes deze deal gaat sluiten. Het zou me niks verbazen als we in the end er nog voor moeten betalen ook. Die 10 duels vanaf de start was sowieso al ambitieus, maar we weten nu allemaal dat we die jongen nooit meer ergens gaan slijten. Ja misschien Cardiff volgend jaar, Samen ballen met Mannsverk, al zit daar ook geen optie tot koop bij haha.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di feb 04, 2025 9:27 am

Zal ie nog komen vandaag? Of is Bounida erbij houden de extra optie voor voorin?

Plaats reactie