Silvano Vos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Silvano Vos

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 23, 2024 2:30 pm

WP_Legend schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
Hoezo dan?

Godts, Hlynsson, Hato, Janse, Baas, FJ... Allemaal de afgelopen 2 jaar doorgebroken...

Daarnaast de wat oudere Talenten Taylor, Rensch en Brobbey... Dan tel ik er 9 uit de eigen jeugd.
Wij hebben dan denk ik verschillende opvattingen. Voor mij is een doorbraak niet: een door Ajax opgeleide speler die het vervolgens leuk gaat doen bij een modale eredivisieclub. Ik vind dat je de lat erg laag legt.

Godts kan wat worden, maar heeft een lange weg te gaan. Hato heeft een (ik denk logisch) terugvalletje maar is een talent.

Maar Hlynnson, Baas en FJ moeten nog écht stappen gaan maken. Janse heeft net een wedstrijdje in de benen. Dit zijn bepaald geen onomstreden toppers voor mij.

Rensch heeft nooit meer zo gedraaid als in zijn debuutjaar. Taylor kan nog alle kanten op. Brobbey stagneert momenteel.

Ik zie vooral spelers van het kaliber Donny van de Beek, of misschien zelfs nog wel lichter. Soms best aardig, maar geen échte toppers. Godts en Hato dicht ik de beste kansen toe. Maar de tijden dat onze jeugdopleiding spelers afleverde voor de wereldtop liggen toch al een aardig tijdje achter ons. Om maar te zwijgen van aanvallend toptalent.

Ik zie vooralsnog weinig kansen voor de hierboven genoemde spelers dat je ze snel in bijvoorbeeld de top 6 van de PL, top 3 Bundesliga, top 3 Primera division of top 5 Serie A inde basis zal terugzien. Dat zou toch het niveau moeten zijn dat onze jeugdopleiding wil nastreven?

Lionel

Re: Silvano Vos

Bericht door Lionel » vr aug 23, 2024 2:37 pm

Denk dat iedereen het daarover eens is. Denk dat WP_Legend meer bedoelt dat Vos gewoon niet zo goed genoeg is gezien de hoeveelheid jeugdspelers die op dit moment wel kansen krijgen. Ongeacht hun niveau.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Silvano Vos

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 23, 2024 2:49 pm

Dat is de vraag; is ie ondanks een tamelijk gebrek aan concurrentie niet goed genoeg, of een cashcow?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 23, 2024 3:01 pm

elliquido schreef:
vr aug 23, 2024 12:58 pm
Nogmaals, wie zegt dat ajax dat doet? Ik denk dat dit uit kamp vos komt
Hoe bedoel je? Farioli heeft zelf letterlijk gezegd dat hij (al dan niet samen met Kroes en Beuker) besloten heeft dat Vos weg moet en dus niet meer deel uitmaakt van de selectie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 23, 2024 3:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 23, 2024 2:30 pm
WP_Legend schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
Hoezo dan?

Godts, Hlynsson, Hato, Janse, Baas, FJ... Allemaal de afgelopen 2 jaar doorgebroken...

Daarnaast de wat oudere Talenten Taylor, Rensch en Brobbey... Dan tel ik er 9 uit de eigen jeugd.
Wij hebben dan denk ik verschillende opvattingen. Voor mij is een doorbraak niet: een door Ajax opgeleide speler die het vervolgens leuk gaat doen bij een modale eredivisieclub. Ik vind dat je de lat erg laag legt.

Godts kan wat worden, maar heeft een lange weg te gaan. Hato heeft een (ik denk logisch) terugvalletje maar is een talent.

Maar Hlynnson, Baas en FJ moeten nog écht stappen gaan maken. Janse heeft net een wedstrijdje in de benen. Dit zijn bepaald geen onomstreden toppers voor mij.

Rensch heeft nooit meer zo gedraaid als in zijn debuutjaar. Taylor kan nog alle kanten op. Brobbey stagneert momenteel.

Ik zie vooral spelers van het kaliber Donny van de Beek, of misschien zelfs nog wel lichter. Soms best aardig, maar geen échte toppers. Godts en Hato dicht ik de beste kansen toe. Maar de tijden dat onze jeugdopleiding spelers afleverde voor de wereldtop liggen toch al een aardig tijdje achter ons. Om maar te zwijgen van aanvallend toptalent.

Ik zie vooralsnog weinig kansen voor de hierboven genoemde spelers dat je ze snel in bijvoorbeeld de top 6 van de PL, top 3 Bundesliga, top 3 Primera division of top 5 Serie A inde basis zal terugzien. Dat zou toch het niveau moeten zijn dat onze jeugdopleiding wil nastreven?
Eens hoor. En zeker Godts en Hlynsson zijn niet door Ajax opgeleid, maar dat terzijde.

Zo’n Hlynsson hier bij opnoemen bevestigt overigens alleen maar wat WeekendCees stelt. Dat is toch niveau RKC?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr aug 23, 2024 3:21 pm

Ja maar als niveau RKC wel een kans krijgt, hoe slecht is Vos dan wel niet?

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 23, 2024 3:24 pm

Hij is denk ik vooral te duur.
Om maar te zwijgen van aanvallend toptalent.
Dat is in Nederland een probleem over de hele linie. Oranje is nog steeds afhankelijk van subtopper Depay, dat zegt genoeg.

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 23, 2024 3:38 pm

Mr. Ajax schreef:
vr aug 23, 2024 3:01 pm
elliquido schreef:
Hoe bedoel je? Farioli heeft zelf letterlijk gezegd dat hij (al dan niet samen met Kroes en Beuker) besloten heeft dat Vos weg moet en dus niet meer deel uitmaakt van de selectie.
Ajax kan niet investeren in een speler die over een jaar gratis weggaat. Farrioli heeft ook gezegd dat je graag voor ajax wilt spelen. Ik vermoed dat dit niet het geval is. Maar we weten het niet, dus om ajax te verwijten is te kort door de bocht

Feiten zijn , hij heeft nog 1 jaar contract, wil niet bijtekenen,is regelmatig geblesseerd, blinkt niet uit in jong ajax, is bereid om bij acmilan handelswaar te worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 23, 2024 3:53 pm

elliquido schreef:
vr aug 23, 2024 3:38 pm
Mr. Ajax schreef:
vr aug 23, 2024 3:01 pm
elliquido schreef:
Ajax kan niet investeren in een speler die over een jaar gratis weggaat. Farrioli heeft ook gezegd dat je graag voor ajax wilt spelen. Ik vermoed dat dit niet het geval is. Maar we weten het niet, dus om ajax te verwijten is te kort door de bocht

Feiten zijn , hij heeft nog 1 jaar contract, wil niet bijtekenen,is regelmatig geblesseerd, blinkt niet uit in jong ajax, is bereid om bij acmilan handelswaar te worden
Hij heeft afgelopen zomer toch verlengd? Waar heb jij gelezen/gehoord dat ie niet wil verlengen? Dat is volgens mij helemaal niet aan de orde geweest gezien hij zoals gezegd dus een jaar geleden een nieuw contract tekende.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 23, 2024 3:56 pm

Voor de zeker ff opgezocht. Zijn contract loopt tot 2028, elliquido.

Voor de rest is 90% van wat je feiten noemt in je post hierboven dus geen feiten, maar juist onwaarheden, met alle respect.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 23, 2024 4:08 pm

vr aug 23, 2024 2:49 pm
Dat is de vraag; is ie ondanks een tamelijk gebrek aan concurrentie niet goed genoeg, of een cashcow?
Ik denk dat de waarheid weer eens in het midden ligt. Cashcow is een groot woord. Maar zijn ontwikkeling blijft achter bij de verwachtingen en omdat hij in de markt nog wel een goede naam heeft komt hij op de transferlijst terecht. Had hij meer indruk gemaakt op Farioli was hij niet op die lijst terechtgekomen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 23, 2024 4:21 pm

Ik denk dat hij niet goed genoeg is. Anders had hij wel gespeeld. Hato speelt toch ook gewoon? En die is juist een cashcow en op zijn plek hebben we in theorie genoeg spelers. Meer dan goede middenvelders.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 23, 2024 4:21 pm

Marillion schreef:
vr aug 23, 2024 4:08 pm
Ik denk dat de waarheid weer eens in het midden ligt. Cashcow is een groot woord. Maar zijn ontwikkeling blijft achter bij de verwachtingen en omdat hij in de markt nog wel een goede naam heeft komt hij op de transferlijst terecht. Had hij meer indruk gemaakt op Farioli was hij niet op die lijst terechtgekomen.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 23, 2024 4:22 pm

Lijkt me niet zo ingewikkeld: komt niet in aanmerking voor een basisplaats in Ajax 1, verdient een hoop en kan geld opleveren.

Dan hoeven we er niet meteen dingen bij te bedenken als:hij is lui, arrogant, toch niet zo talentvol, enz.

Die jongen kun je ook niets verwijten. Hij wilde bij Ajax slagen maar moet verkocht. Dan komt Milan, moet hij dan nee zeggen? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op vr aug 23, 2024 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 23, 2024 4:23 pm

Het management van Vos, onder leiding van Pini Zahavi, staat al een tijdje in nauw contact met AC Milan. De Nederlands jeugdinternational wordt gezien als directe versterking voor het nieuw opgezette beloftenteam, dat zal uitkomen in de Serie C, en wordt ook geacht om uiteindelijk de stap naar de hoofdmacht te maken.
:excited.gif:

Lekker in de Serie C willen ballen. We weten allemaal dat deze jongen zijn carriere niet zo serieus neemt he.. Anders ga je niet naar de Serie C voor een paar ton meer dan je bij Ajax verdient.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 23, 2024 4:26 pm

Hangt ervan af wat zijn opties zijn.

Ik vind het gemakkelijk oordelen: misschien heeft Milan daadwerkelijk een plan met hem. Daarbij, geld is belangrijk voor iedereen, en zeker voor voetballers.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 23, 2024 4:30 pm

Yopii schreef:
vr aug 23, 2024 4:26 pm
Hangt ervan af wat zijn opties zijn.

Ik vind het gemakkelijk oordelen: misschien heeft Milan daadwerkelijk een plan met hem. Daarbij, geld is belangrijk voor iedereen, en zeker voor voetballers.
Hij heeft aangegeven bij Ajax te willen blijven. Ook nadat hij te horen kreeg dat hij weg moet gaf hij aan toch te willen blijven en te vechten voor zijn kans. Maar hij moet alsnog weg van de club. Wat doet die jongen nou verkeerd? Moet ie Milan afwijzen en genoegen nemen met trainen bij Jong?

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 23, 2024 4:33 pm

Precies, die jongen valt niets te verwijten.

Misschien valt hij tegen, dat kan hij ook niet helpen. Dan hebben ze hem bij Ajax te hoog ingeschat en hem een te vet contract gegeven.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 23, 2024 4:37 pm

Yopii schreef:
vr aug 23, 2024 4:33 pm
Precies, die jongen valt niets te verwijten.

Misschien valt hij tegen, dat kan hij ook niet helpen. Dan hebben ze hem bij Ajax te hoog ingeschat en hem een te vet contract gegeven.
Of hij gooit er met z'n pet naar. Hij hoeft Milan niet te weigeren maar een bepaalde realiteitszin lijkt hem niet vreemd.

Maar goed... we weten inderdaad niet alles. Er is een kamp wat het zonde vindt en vindt dat Ajax hem verkeerd heeft behandeld en een kamp wat de schuld iets meer bij de speler legt :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 24, 2024 9:45 am

De toekomst zal het leren.

Ik schrijf niet dat Ajax hem per se verkeerd behandeld heeft, het is op basis van de feiten die we kennen wel onnodig om die jongen een schop na te geven.

Ik snap wel dat hij naar het buitenland gaat en niet bijvoorbeeld naar FC Utrecht. Daar is hij toch dat mislukte Ajax-talent.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za aug 24, 2024 10:11 am

Yopii schreef:De toekomst zal het leren.

Ik schrijf niet dat Ajax hem per se verkeerd behandeld heeft, het is op basis van de feiten die we kennen wel onnodig om die jongen een schop na te geven.

Ik snap wel dat hij naar het buitenland gaat en niet bijvoorbeeld naar FC Utrecht. Daar is hij toch dat mislukte Ajax-talent.
Dat laatste hoeft niet perse natuurlijk. Zie Quinten Timber

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 24, 2024 10:22 am

Timber wilde zelf weg, hij is niet richting uitgang gedirigeerd.
Tweelingbroer Jurriën groeide in 2021 uit tot onbetwiste basisspeler voor Ajax. Voor Quinten liep het anders, hij moest het doen met minuten in Jong Ajax en een debuut bij het eerste bleef uit. De talentvolle middenvelder besloot daarom te vertrekken bij de Amsterdammers. 'Ik denk dat het goed heeft uitgepakt dat ik naar FC Utrecht ben gegaan om meer te gaan spelen.'
Zijn contract liep af, toch?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za aug 24, 2024 10:26 am

Yopii schreef:Timber wilde zelf weg, hij is niet richting uitgang gedirigeerd.
Tweelingbroer Jurriën groeide in 2021 uit tot onbetwiste basisspeler voor Ajax. Voor Quinten liep het anders, hij moest het doen met minuten in Jong Ajax en een debuut bij het eerste bleef uit. De talentvolle middenvelder besloot daarom te vertrekken bij de Amsterdammers. 'Ik denk dat het goed heeft uitgepakt dat ik naar FC Utrecht ben gegaan om meer te gaan spelen.'
Zijn contract liep af, toch?
Ja klopt. Maar doelde meer dat de weg via Utrecht niet nadeliger hoeft te zijn dan naar Milan en daar dan waarschijnlijk uitgeleend worden. Is toch binnen een jaar bij Feyenoord terechtgekomen en is nu international.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 24, 2024 10:35 am

Ik weet niet hoe het daar tegenwoordig gaat. In het verleden gingen veel jonge spelers richting Milan maar brak er echt zelden of nooit iemand door.

Een traject via een club als Utrecht lijkt me inderdaad meer kans op veel speeltijd te geven. Of hij zou bij Milan gelijk door moeten naar een andere club met een huurconstructie. Daar moet 'ie dan wel gaan spelen. Anders krijg je zo'n Bouy traject. Ook ooit een groot talent in de opleiding.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 24, 2024 10:47 am

Overigens vind ik wel echt dat we hier een heel bijzonder traject van hebben gemaakt. 21 juli 2023 hebben we zijn contract verlengd tot 2028 en daarna hebben we Tahirovic, Mannsverk en in meer of mindere mate Branco en Henderson gehaald. Dat is ook wel echt zwalkend beleid, met name van onze Duitse vriend. Je kan toch niet het vertrouwen uitspreken en daar een contract van 5 jaar aan hangen en dan een maand later iets van derde of vierde keuze van hem maken. En dan nu ook weer verbannen en hem willen verkopen omdat hij centjes kan opleveren.

Plaats reactie