Wij hebben dan denk ik verschillende opvattingen. Voor mij is een doorbraak niet: een door Ajax opgeleide speler die het vervolgens leuk gaat doen bij een modale eredivisieclub. Ik vind dat je de lat erg laag legt.WP_Legend schreef:Hoezo dan?Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die goeie spelers halen we of uit de opleiding (en die stagneert inmiddels best al wel een tijdje), of op heel korte termijn door te kopen. En daar is dan natuurlijk dat geld weer voor nodig, dat zit voor een deel wel een onlosmakelijk verband tussen goeie spelers en geld.
Godts, Hlynsson, Hato, Janse, Baas, FJ... Allemaal de afgelopen 2 jaar doorgebroken...
Daarnaast de wat oudere Talenten Taylor, Rensch en Brobbey... Dan tel ik er 9 uit de eigen jeugd.
Godts kan wat worden, maar heeft een lange weg te gaan. Hato heeft een (ik denk logisch) terugvalletje maar is een talent.
Maar Hlynnson, Baas en FJ moeten nog écht stappen gaan maken. Janse heeft net een wedstrijdje in de benen. Dit zijn bepaald geen onomstreden toppers voor mij.
Rensch heeft nooit meer zo gedraaid als in zijn debuutjaar. Taylor kan nog alle kanten op. Brobbey stagneert momenteel.
Ik zie vooral spelers van het kaliber Donny van de Beek, of misschien zelfs nog wel lichter. Soms best aardig, maar geen échte toppers. Godts en Hato dicht ik de beste kansen toe. Maar de tijden dat onze jeugdopleiding spelers afleverde voor de wereldtop liggen toch al een aardig tijdje achter ons. Om maar te zwijgen van aanvallend toptalent.
Ik zie vooralsnog weinig kansen voor de hierboven genoemde spelers dat je ze snel in bijvoorbeeld de top 6 van de PL, top 3 Bundesliga, top 3 Primera division of top 5 Serie A inde basis zal terugzien. Dat zou toch het niveau moeten zijn dat onze jeugdopleiding wil nastreven?