Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

zeux

Re: Francesco Farioli

Bericht door zeux » zo aug 18, 2024 7:52 pm

Trab schreef:
zo aug 18, 2024 7:46 pm
Lionel schreef:
Yopii schreef:
zo aug 18, 2024 1:39 pm
Klopt, hopelijk waren zowel de kramp als de fantasie-opstelling eenmalig.
Ik ben nu wel klaar met zijn fantasie opstellingen. Tegelijkertijd zijn spelers niet fit en hebben we echt 10 hele slechte spelers.
Hij probeert iedereen speeltijd te geven zodat ze zich allemaal betrokken voelen. Maar het werkt gewoon niet. Het kwaliteitsverschil is gewoon te groot. Deze nederlaag valt Farioli dan ook aan te rekenen. Nu Europees voetbal is veiliggesteld moet je spelers als Mannsverk, Gaaei en Branco meteen duidelijk maken dat ze moeten vertrekken. Gewoon nooit meer opstellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1.

Deze eerste reeks wedstrijden analyseren, op reflecteren, schiften, doorselecteren en met de groep verder gaan waarmee je - als vast elftal - misschien (heel misschien) mee kan gaan doen om de derde plaats.

De rest naar het tweede veld, waar ze hopelijk ontevreden mee zijn en dus hun zaakwaarnemer aan gaan sporen een andere club te zoeken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 8:40 pm

Hij heeft ook wel een klote opdracht met deze mongolen hoor. De helft kan gewoon echt niet voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 8:40 pm

We hadden echt beter geen Europees kunnen spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 18, 2024 9:01 pm

Lionel schreef:Hij heeft ook wel een klote opdracht met deze mongolen hoor. De helft kan gewoon echt niet voetballen.
Is ook zo. Hij klaagt niet, werkt hard en probeert iedereen vertrouwen te geven en er het beste van te maken. Maar hij moet niet doorslaan in dat gezeur over fitheid. Dat werkte met Roger Schmidt ook niet bij PSV. Zoiets werkt alleen als je min of meer gelijkwaardige spelers hebt.
En tegen tegenstanders die zich ingraven mag er wel met iets meer urgentie gespeeld worden. Hoorde hem tegen Kraaij zeggen ‘we had to be patience’ maar dat namen ze iets te letterlijk. 1 kans creeeren in 45 minuten tegen nac is gewoon slecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2024 9:10 pm

Die aanvallende onmacht is nu onze grootste uitdaging. Ik hoop dat het wat beter gaat worden wanneer een aantal jongens echt weer vast spelen. Dan denk ik aan Brobbey en toch ook Berghuis. En wellicht kan er nog iets bij op het middenveld?

Bij een verliespartij is het makkelijk schieten maar vraag is wel hoe belastbaar de spelers nu echt zijn. Ze zijn volop aan het opbouwen geweest. Ik neem aan dat Farioli ook gewoon wil winnen en echt denkt dat dit de beste formatie was voor vandaag. Ik bedoel, hij zal het niet lichtzinnig hebben opgevat.

Het is een lange termijn traject. Iedereen wist dat we opnieuw tegenslagen moeten gaan overwinnen. Alleen je hoopt niet zo snel al tegen zo'n forse aan te lopen. Want van NAC moeten we echt wel winnen als we die top drie in willen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2024 9:22 pm

Trab schreef:
zo aug 18, 2024 9:01 pm
Lionel schreef:Hij heeft ook wel een klote opdracht met deze mongolen hoor. De helft kan gewoon echt niet voetballen.
Is ook zo. Hij klaagt niet, werkt hard en probeert iedereen vertrouwen te geven en er het beste van te maken. Maar hij moet niet doorslaan in dat gezeur over fitheid. Dat werkte met Roger Schmidt ook niet bij PSV. Zoiets werkt alleen als je min of meer gelijkwaardige spelers hebt.
En tegen tegenstanders die zich ingraven mag er wel met iets meer urgentie gespeeld worden. Hoorde hem tegen Kraaij zeggen ‘we had to be patience’ maar dat namen ze iets te letterlijk. 1 kans creeeren in 45 minuten tegen nac is gewoon slecht.

Met alles eens, Trab.

Hij zei in een ander interview ook dat 75% balbezit en 40 balcontacten in de vijandelijke 16 toch wijzen op Ajax voetbal.

Ik vind hem, van wat we lezen, een verademing ten opzichte van de amateurs die we hiervoor hadden. Ik geloof ook echt dat hij een zware taak heeft, net als Kroes en Beuker. Dat het niet allemaal in vier maanden is opgelost maar ik word niet vrolijk van

- 8 man wisselen op de zondag, zo vroeg in het seizoen;
- de aankopen die gedaan worden of de namen die genoemd worden. Waarom ons weinige geld uitgeven aan Rugani?
- met vijf man verdedigen als de tegenstander de bal heeft;
- dat rondtikken achterin duurt me iets te lang.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » zo aug 18, 2024 9:24 pm

Marillion schreef:
zo aug 18, 2024 9:10 pm
Ze zijn volop aan het opbouwen geweest.
Dat geldt voor de andere eredivisieploegen toch ook? Sterker nog, Ajax heeft al vier Europese wedstrijden in de benen en dus wedstrijdritme. Dan zou je ingespeelder moeten zijn dan dit zootje.

Acht nieuwe basisspelers vandaag...

Kappen met het gejojo. Kies een elftal en ga daar mee spelen. Houdt Brobbey het niet vol? Dan kun je hem later altijd nog wisselen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 18, 2024 9:26 pm

Marillion schreef:Die aanvallende onmacht is nu onze grootste uitdaging. Ik hoop dat het wat beter gaat worden wanneer een aantal jongens echt weer vast spelen. Dan denk ik aan Brobbey en toch ook Berghuis. En wellicht kan er nog iets bij op het middenveld?

Bij een verliespartij is het makkelijk schieten maar vraag is wel hoe belastbaar de spelers nu echt zijn. Ze zijn volop aan het opbouwen geweest. Ik neem aan dat Farioli ook gewoon wil winnen en echt denkt dat dit de beste formatie was voor vandaag. Ik bedoel, hij zal het niet lichtzinnig hebben opgevat.

Het is een lange termijn traject. Iedereen wist dat we opnieuw tegenslagen moeten gaan overwinnen. Alleen je hoopt niet zo snel al tegen zo'n forse aan te lopen. Want van NAC moeten we echt wel winnen als we die top drie in willen.
Je kan Baas wisselen voor Kaplan of Janse en Hlynsson (hoewel hij vandaag niet best was) voor Fitz Jim. Maar Henderson, Taylor, Berghuis en ook Rensch kan je gewoon niet missen. Daarvoor zijn Gaaei, Mannsverk en Branco te slecht.
Vooralsnog horen we weinig over versterkingen. Rugani en Traore zijn gekomen. Voor de rest zijn alleen de namen van Rosario en Weghorst genoemd in de wandelgangen. We hebben behoefte aan creativiteit en scorend vermogen. Van ons middenveld hoef je weinig goals te verwachten. Daar moet echt wat bij. Creatieve spelers die ook kunnen scoren. En voorin op de flanken hebben we ook snelheid en creativiteit nodig. Bij Jong loopt er 1 rond. Faberski. Nog jong, maar ik zou hem er wel bij halen. Die had het vandaag onmogelijk slechter gedaan dan Traore.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2024 9:29 pm

Laat Faberski eerst maar lekker minuten maken bij Jong Ajax.

Henderson, Taylor en Berghuis maken het elftal inderdaad echt wel sterker. Toch geven we het na de entree van Taylor en Berghuis uit handen.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 18, 2024 9:32 pm

Marillion schreef:Laat Faberski eerst maar lekker minuten maken bij Jong Ajax.

Henderson, Taylor en Berghuis maken het elftal inderdaad echt wel sterker. Toch geven we het na de entree van Taylor en Berghuis uit handen.
Dat was volledig te wijten aan die lamzak van een Gaaei

columbus

Bericht door columbus » zo aug 18, 2024 10:17 pm

Wat een onzin en ook niet fair om weer alles aan de usual suspects te hangen. Ook met Gaaie moet Ajax meer op de mat kunnen leggen. Er werd geen moer gecreëerd, vanuit het middenveld was het statisch en voorspelbaar en bakte Traore, Brobbey en Godts er ook helemaal niets van. De laatst genoemde luidde bijzonder makkelijk de 1-0

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 18, 2024 11:53 pm

columbus schreef:
zo aug 18, 2024 10:17 pm
Wat een onzin en ook niet fair om weer alles aan de usual suspects te hangen. Ook met Gaaie moet Ajax meer op de mat kunnen leggen. Er werd geen moer gecreëerd, vanuit het middenveld was het statisch en voorspelbaar en bakte Traore, Brobbey en Godts er ook helemaal niets van. De laatst genoemde luidde bijzonder makkelijk de 1-0
Grappig dat je dan wel Godts eruit pikt. Het was namelijk Gaaei die en de overtreding veroorzaakte en stond te pitten toen die vrije trap werd binnen geknikt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

T82

Bericht door T82 » ma aug 19, 2024 6:11 am

columbus schreef:
Inderdaad. Bij NAC spelen meerdere Gaaies. Het gaat niet zozeer om de individuen.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 8:36 am

Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:
Grappig dat je dan wel Godts eruit pikt. Het was namelijk Gaaei die en de overtreding veroorzaakte en stond te pitten toen die vrije trap werd binnen geknikt.
Dat deed ik min of meer express. Om aan te stippen dat het nu alweer post na post gaat over Gaaie. En dat vind ik dus niet fair omdat er nog 14 staan te klootviolem

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2024 8:40 am

Daar ben ik het ook mee eens. Hij maakte inderdaad fouten maar feitelijk was het hele elftal onder de maat. We kregen aanvallend werkelijk niets van de grond. En dan kun je dus op 1 of 2 momenten onderuit gaan.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 9:03 am

Lang verhaal kort. Voorbereiding zal allemaal wel geweldig zijn geweest. Maar we hebben alweer 2 potten op rij verloren en nauwelijks kansen gecreëerd. Volgens mij is het alweer alarmfase rood.

columbus

Francesco Farioli

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 9:09 am

Mwoah, tegen Panathinaikos sta je met een beetje meer geluk 3-0 voor. De kansen waren er best wel. Gisteren was het hopeloos.

Alarmfase rood is het al een tijdje. Deze spelersgroep is nog steeds hetzelfde als vorig seizoen namelijk. Na 4 maanden is het enige verschil dat het wat compacter staat en er minder ruimtes worden weggegeven.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2024 9:19 am

Lijkt net alsof er alleen getraind is op verdedigen.

Je kunt met de bal onder de voet wachten tot NAC komt, maar NAC komt niet, tenzij er een zee aan ruimte ligt.

Het aanvalsspel is veel te traag, spelers vinden elkaar niet, er zijn tal van misverstanden. Er gaat van alles mis waarop te trainen valt.
En dat vind ik dus niet fair omdat er nog 14 staan te klootviolem
Vind ik ook. Traoré bijvoorbeeld was bar en boos. De hele aanval was sowieso onder de maat. Die jongens hebben ruimte nodig. Dus moet je snel spelen, maar dat mag juist niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2024 9:20 am

columbus schreef:
ma aug 19, 2024 9:09 am
Mwoah, tegen Panathinaikos sta je met een beetje meer geluk 3-0 voor. De kansen waren er best wel. Gisteren was het hopeloos.

Alarmfase rood is het al een tijdje. Deze spelersgroep is nog steeds hetzelfde als vorig seizoen namelijk. Na 4 maanden is het enige verschil dat het wat compacter staat en er minder ruimtes worden weggegeven.
Eens, maar dan zou het wel helpen om gewoon met een vaste 11 te gaan werken aan automatismen en om het aanvallende gedeelte te gaan ontwikkelen.

Dat roulatie-gedoe vind ik logisch totaal niet consequent. Dat bepaalde spelers qua data iets frisser zijn betekent toch niet meteen dat ze ook beter/geschikter zijn? De selectie (geen selectie) bestaat uit 25 gelijkwaardige spelers. Dan moet je - zeker in deze fase - gewoon met je beste spelers spelen. En dan staat minder minuten in de benen niet gelijk aan beter.

Ik vrees dat dit een stuk dogmatische onervarenheid is van onze trainer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2024 9:25 am

Ik vrees dat dit een stuk dogmatische onervarenheid is van onze trainer.
Dat denk ik ook. Hij doet er zo gepikeerd over.

We zijn hier niet in Engeland, waar elke PL-club 25 dure spelers op de loonlijst heeft staan.

Haal bij PSV een paar sterkhouders weg en het wordt ook lastig.

En zelfs in Engeland... Pep stelt week na week zijn beste spelers op, want dat is de beste manier om de automatismen erin te houden. Dat rouleren is meer een trainersspelletje. Voetballers vinden het vervelend, die willen gewoon spelen.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 9:59 am

Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom Unuvar zo snel is afgeschreven. We hebben 0 creativiteit vanaf het middenveld. Als we toch geen geld hebben om creatieve middenvelders te halen dan kan hij toch wel een kansje krijgen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 19, 2024 10:04 am

Alexander schreef:
ma aug 19, 2024 9:59 am
Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom Unuvar zo snel is afgeschreven. We hebben 0 creativiteit vanaf het middenveld. Als we toch geen geld hebben om creatieve middenvelders te halen dan kan hij toch wel een kansje krijgen?
De beleidsbepalers lijken het niet zo te hebben op creativiteit en voetbalgogme. Halen in de winter Rijkhoff en Henderson en komen tot op heden met Traoré, Rugani en naar het schijnt Weghorst op de proppen. Begin me langzaamaan wel wat zorgen te maken of men snapt waar het bij Ajax om draait. Kijk, er is weinig tot geen geld, maar zijn dit de dan kwaliteiten waar je voor wil gaan? Je zou er ook voor kunnen kiezen om het accent juist te leggen op creativiteit en voetbalslimheid.

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2024 10:08 am

Precies, ik ga al eerder aan dat ik heel weinig hoor over creativiteit, techniek, aanvallende tactiek, enz. Het is werken, bal veroveren, fitheid, blablabla.

Uiteraard belangrijke zaken, maar alleen als basis voor het voetbal.

Weghorst is een beperkte speler bijvoorbeeld, met hem krijg je geploeter. Rosario is een werkertje.

Zien ze het echt niet? :confused.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2024 10:15 am

Daarom begrijp ik ook niet dat ze met het eerste geld wat vrijkomt Rugani halen. We hebben voor de verdediging al Kaplan, Sutalo, Rensch, Janse, Hato en Baas beschikbaar. Vorig jaar is Medic tot amper minuten gekomen, en dan zijn dit jaar met Janse en Baas ook nog eens 2 extra spelers beschikbaar. Het zou toch veel logischer zijn om dan de posities te versterken die echt een probleem zijn? Lees: rechtsback, het gehele middenveld en rechtsbuiten.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2024 10:16 am

Kom op zeg. Unuvar heeft inmiddels een handvol kansen gehad maar is gewoon te licht bevonden. Ook bij Twente bakte hij er helemaal niets van. Dat er een enorme vraag naar creativiteit is ben ik helemaal eens. Maar al die jongens hebben allemaal de kans gehad en allemaal niets gegrepen. En niet alleen nu bij deze trainer.

Plaats reactie