AFC Ajax - SC Heerenveen 11-08-2024

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AFC Ajax - SC Heerenveen 11-08-2024

Bericht door Trab » ma aug 12, 2024 3:17 pm

999 schreef:
Trab schreef:
ma aug 12, 2024 2:30 pm
999 schreef:Tijdje terug werd er hier volop, terecht, gemekkerd over de trage opbouw van achteruit.Als ik er nu naar kijk was het een tijdje terug turbo snelheid opbouw t.o.v. wat ik nu zie .. :smallgrin.gif:
Er zit een wezenlijk verschil. Er werd eerst van links naar rechts opgebouwd. Horizontaal van back naar cv, naar de andere back en weer terug naar cv. Daar schiet je geen meter mee op.
Onder Farioli houden de cv’s of Pasveer de bal bewust onder de voet om de tegenstander te lokken. Vervolgens wordt er door het midden onderuit gevoetbald met backs die zich aan de binnenkant opstellen. Als de tegenstander niet hapt oogt het heel traag, maar goed, er zit wel een bedoeling achter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het idee hoef je me niet uit te leggen Trab, het gaat zo verrekte langzaam ( en opzichtig ) dat zelfs mij vriendin het ziet :smallgrin.gif: ( en ze doen het nu allemaal achterin :) )

Ook te zien is dat als de tegenstander niet hapt er blijkbaar 1 ding over blijft, de lange bal naar voren .. die we gisteren dan ook steeds verloren
Je vriendin heeft er kijk op Voets Afbeelding
Gisteren was niet echt een graadmeter. Gaaei en Janse zijn beduidend minder dan Rensch en Hato in de opbouw. Dat automatisme van aan de binnenkant opstellen zit er nog niet zo in als bij Rensch en Hato. En het middenveld gisteren was ook niet veel. Zowel Branco als Hlynsson waren veels te slap in de duels.
Ik heb er wel vertrouwen in. Er wordt echt met een gedachte gespeeld. En er is ook variatie met Pasveer die af en toe lang speelt waardoor het 1 tegen 1 staat. Met een betere spits dan Akpom is het dan al snel een kans. En zelfs Sutalo gaat nu crossballen spelen. We moeten gewoon geduld hebben. Zijn net begonnen en hij doet het met dezelfde spelers als vorig jaar.

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2024 3:29 pm

Trab schreef:
ma aug 12, 2024 3:17 pm
999 schreef:
Trab schreef:
ma aug 12, 2024 2:30 pm

Er zit een wezenlijk verschil. Er werd eerst van links naar rechts opgebouwd. Horizontaal van back naar cv, naar de andere back en weer terug naar cv. Daar schiet je geen meter mee op.
Onder Farioli houden de cv’s of Pasveer de bal bewust onder de voet om de tegenstander te lokken. Vervolgens wordt er door het midden onderuit gevoetbald met backs die zich aan de binnenkant opstellen. Als de tegenstander niet hapt oogt het heel traag, maar goed, er zit wel een bedoeling achter.

Het idee hoef je me niet uit te leggen Trab, het gaat zo verrekte langzaam ( en opzichtig ) dat zelfs mij vriendin het ziet :smallgrin.gif: ( en ze doen het nu allemaal achterin :) )

Ook te zien is dat als de tegenstander niet hapt er blijkbaar 1 ding over blijft, de lange bal naar voren .. die we gisteren dan ook steeds verloren
Je vriendin heeft er kijk op Voets Afbeelding
Gisteren was niet echt een graadmeter. Gaaei en Janse zijn beduidend minder dan Rensch en Hato in de opbouw. Dat automatisme van aan de binnenkant opstellen zit er nog niet zo in als bij Rensch en Hato. En het middenveld gisteren was ook niet veel. Zowel Branco als Hlynsson waren veels te slap in de duels.
Ik heb er wel vertrouwen in. Er wordt echt met een gedachte gespeeld. En er is ook variatie met Pasveer die af en toe lang speelt waardoor het 1 tegen 1 staat. Met een betere spits dan Akpom is het dan al snel een kans. En zelfs Sutalo gaat nu crossballen spelen. We moeten gewoon geduld hebben. Zijn net begonnen en hij doet het met dezelfde spelers als vorig jaar.

Zeker, wat ik schrijf is ook niet echt negatief bedoeld ( nog niet Afbeelding ) , maar wat Yopi öok al schreef.Denk dat veel tegenstanders gewoon Pasveer gaan dwingen om die ( meestal ) kansloze lange bal te gaan spelen. Meer variatie ( en snelheid ) w.b. opbouw is wenselijk, zo moeilijk is dat nu ook weer niet
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » ma aug 12, 2024 4:30 pm

Het is al fijn dat er een idee is. Ajax mist gewoon kwaliteit, punt. Vorig seizoen was er niet eens een idee, gecombineerd met matige spelers die ook niet eens fit waren en we weten het resultaat. Waarschijnlijk wordt er nu gedacht, we hebben een idee en wanneer die matige spelers in ieder geval goed fit zijn, dan zijn we goed van start en een basis om verder te werken

Yopii

Bericht door Yopii » ma aug 12, 2024 4:43 pm

Vind ik ook, hoor. Een idee is mooi.

Nog mooier is het om punten te pakken. Als Ajax de EL niet haalt of een paar keer verliest in de competitie telt dat idee minder zwaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 12, 2024 4:53 pm

Yopii schreef:
ma aug 12, 2024 4:43 pm

Nog mooier is het om punten te pakken. Als Ajax de EL niet haalt of een paar keer verliest in de competitie telt dat idee minder zwaar.
Maar dat is nog niet gebeurd en het is niet zo dat de tegengoals ons tot nu toe om de oren vliegen, dus wat voor zin heeft dat zinnetje van je?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 12, 2024 6:18 pm

Yopii schreef:
ma aug 12, 2024 4:43 pm

En dat is toch nog niet gebeurt? We missen vooral wat kwaliteit voorin. Een deel zal verholpen worden door de spelers die nog niet fit zijn. Een deel zal Farioli op orde willen brengen door middel van training. Maar dat hij eerst gekozen heeft voor wat defensieve zekerheid vind ik wel verstandig.

Bij VI Pro zeiden ze vandaag dat een Expected Goal van 0,4 voor de tegenstander vrij laag is. Op zich niet gek. Maar vorig jaar had alleen Almere City een lagere waarde. Het zegt niet alles maar ook weer genoeg.

Een ander deel zijn de aankopen/verkopen die nog moeten plaatsvinden.

Maar meer kunnen we toch niet vragen op dit moment? Zelfs Gaaei begint als een man te verdedigen…. Sutalo levert, op basis van de afgelopen twee potjes, ook meer op dan voor de zomer.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus

Bericht door Historicus » ma aug 12, 2024 7:16 pm

Ajax Rules schreef:
zo aug 11, 2024 4:14 pm
columbus schreef:
zo aug 11, 2024 3:44 pm

Dat ESPN de opstelling goed heeft geraden of al wist boeit me eigenlijk niet zoveel. Vind al dat geheimzinnige gedoe sowieso nonsens. Als of andere ineens verrast zijn, alle clubs kennen elkaar de spelers door en door.
Dit is toch helemaal het punt niet? Het gaat er om dat een insider lekt en niet betrouwbaar is.

(De kans dat ESPN de opstelling geraden heeft is natuurlijk 0%).

Waar is Kaplan trouwens? Zit ook niet op de bank.
Kaplan speelt vanavond mee met Jong Ajax uit bij Jong PSV.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 12, 2024 7:18 pm

Precies, meer dan dit is op het moment echt niet haalbaar als je ziet waar we vandaan komen en hoe weinig verandering er tot nu toe is in de samenstelling van de spelersgroep. Waar ook nog eens een aantal spelers wat later zijn aangehaakt.

Hij begint dus bij het begin. Een organisatie neerzetten. Spelers topfit krijgen en werken aan automatismen. We zien daar de eerste resultaten van terug want we geven gewoon echt veel minder weg in de tot nu toe gespeelde wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 12, 2024 7:25 pm

Marillion schreef:
ma aug 12, 2024 7:18 pm
Precies, meer dan dit is op het moment echt niet haalbaar als je ziet waar we vandaan komen en hoe weinig verandering er tot nu toe is in de samenstelling van de spelersgroep. Waar ook nog eens een aantal spelers wat later zijn aangehaakt.

Hij begint dus bij het begin. Een organisatie neerzetten. Spelers topfit krijgen en werken aan automatismen. We zien daar de eerste resultaten van terug want we geven gewoon echt veel minder weg in de tot nu toe gespeelde wedstrijden.
En daarbij zijn al onze aanvallende basisspelers afwezig geweest.

De beste man doet geen gekke dingen en maakt ons al stukken stabieler.
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma aug 12, 2024 8:26 pm

Kaplan is toch echt beter dan Baas...

En scoort...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 13, 2024 5:49 am

Helemaal goed. Maar prima dat hij wordt opgetraind. Die jongen heeft toch best lang blessureleed gehad?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 13, 2024 6:46 am

En is later aangesloten bij de groep want hij was met Turkije naar het EK.

Prima plan om spelers eerst echt fysiek op niveau te krijgen voor ze gaan spelen. Hij zal zeker weer gaan spelen. Fijn dat we dan ineens een paar opties hebben.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 11:19 am

Dat klopt wel, maar we moeten niet vergeten dat we nog geen sterke tegenstander hebben gehad. Het spel van afgelopen zondag zal ons niet helpen tegen PSV, F. of zelfs AZ of Twente.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2024 11:55 am

Yopii schreef:
di aug 13, 2024 11:19 am
Dat klopt wel, maar we moeten niet vergeten dat we nog geen sterke tegenstander hebben gehad. Het spel van afgelopen zondag zal ons niet helpen tegen PSV, F. of zelfs AZ of Twente.
Maar wat is nou je punt? We zijn net 4 wedstrijden onderweg en hebben vooralsnog een perfecte score, en dat met precies dezelfde spelers als vorig jaar. Wat is precies jouw kritiek op Farioli? Dat we nog niet op niveau City zitten?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 13, 2024 12:07 pm

Yopii schreef:
We hebben op zich inderdaad nog geen sterkte tegenstander gehad; maar aan de andere kant vond je Pana op voorhand een flinke dobber en had je er weinig fiducie in; zijn ze nu ineens een slechte tegenstander geworden omdat we in Athene (best wel verdiend) gewonnen hebben…?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di aug 13, 2024 12:12 pm

Uiteindelijk is donderdag wel heel belangrijk. Dat is nog echt een horde die we ff moeten nemen, dan hebben we iig groepsfase Europa, 5 keer een volle Arena, wat geld/prestige, etc.

Zo niet dan zijn die 3 eerdere overwinningen geen reet waard en moet je zo'n verschrikkelijke do or die-barrage met Lens gaan spelen, we weten stiekem wel hoe dat gaat aflopen. Voor mij gaat donderdag dus deze fase maken of breken. Let's go! :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 13, 2024 12:18 pm

Gaan we meelopen met de corteo Thijs? :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 13, 2024 1:35 pm

Thijs schreef:
di aug 13, 2024 12:12 pm
Uiteindelijk is donderdag wel heel belangrijk. Dat is nog echt een horde die we ff moeten nemen, dan hebben we iig groepsfase Europa, 5 keer een volle Arena, wat geld/prestige, etc.

Zo niet dan zijn die 3 eerdere overwinningen geen reet waard en moet je zo'n verschrikkelijke do or die-barrage met Lens gaan spelen, we weten stiekem wel hoe dat gaat aflopen. Voor mij gaat donderdag dus deze fase maken of breken. Let's go! :ajax.gif:
Ja, als we naar een alles of niets confrontatie met Lens moeten voel ik de bui ook al hangen.

Gaat spannend worden maar omdat het achterin niet meer zo'n enorm open huis lijkt te zijn heb ik wel vertrouwen. Blijft wel erg lastig dat we aanvallend nog weinig vuurkracht hebben. Hopelijk Brobbey alweer iets langer inzetbaar?
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 13, 2024 1:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 13, 2024 12:07 pm
Yopii schreef:
We hebben op zich inderdaad nog geen sterkte tegenstander gehad; maar aan de andere kant vond je Pana op voorhand een flinke dobber en had je er weinig fiducie in; zijn ze nu ineens een slechte tegenstander geworden omdat we in Athene (best wel verdiend) gewonnen hebben…?
:smallgrin.gif:

0,4 Expected Goals uit 7 schoten weggeven tegen Heerenveen is gewoon prima. Ook tegen Pana zag het er oké uit gegeven de spelers die we hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2024 2:08 pm

Thijs schreef:

Ook als we winnen zijn we toch nog niet zeker van Europees, of wel?

zeux

Bericht door zeux » di aug 13, 2024 2:27 pm

Mr. Ajax schreef:
di aug 13, 2024 2:08 pm
Thijs schreef:

Is het dan niet sowieso groepsfase ConfL?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 13, 2024 3:11 pm

Mr. Ajax schreef:
Thijs schreef:

Jawel, nu door tegen Pana betekent hoe dan ook groepsfase; afhankelijk van resultaat play-offs EL of Conf L.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2024 4:09 pm

Duidelijk, dank.

zeux

Bericht door zeux » di aug 13, 2024 9:03 pm

Ajax treft mogelijk Jagiellonia Bialystok in de play-offs van de Europa League. De Amsterdammers moeten daarvoor eerst zelf de klus klaren tegen Panathinaikos.

Jagiellonia Bialystok werd dinsdag uitgeschakeld in de derde voorronde van de Champions League. De Poolse landskampioen verloor met 4-1 bij het Noorse FK Bodø/Glimt, dat ook de heenwedstrijd in Bialystok had gewonnen.

Afgelopen seizoen veroverde Jagiellonia Bialystok voor het eerst in de clubhistorie de Poolse landstitel. De ploeg van trainer Adrian Siemieniec hield in een zinderende ontknoping Slask Wroclaw onder zich. Jagiellonia Bialystok had een beter onderling resultaat.

Ajax speelt donderdag in de Johan Cruijff ArenA de return tegen Panathinaikos. De ploeg van trainer Francesco Farioli won de heenwedstrijd in Athene met 0-1.

Als Ajax wordt uitgeschakeld door Panathinaikos, zijn de Amsterdammers veroordeeld tot de play-offs van de Conference League.(nu.nl)
Dus sowieso nog play-offs, niet meteen in Conf League.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 13, 2024 9:15 pm

Yep, schreef ik ook hè, afhankelijk van de play-offs.

Plaats reactie