Absoluut een fenomenen.
Desalniettemin ging Nu.nl weer eens flink politiek-correct uit de bocht door haar de grootste en beroemdste ster van deze Spelen te noemen. Zó vermoeiend.
Absoluut een fenomenen.
Ik denk ook echt dat het goed zou zijn om te snoeien in het aantal onderdelen. In sommige gevallen snap ik verschillende disciplines echt wel maar het slaat door. Het zwemtoernooi is natuurlijk altijd een dankbaar voorbeeld. Dat gaat maar door en er is altijd wel een zwemmer die dan een hele verzameling medailles bij elkaar zwemt omdat hij of zij nu eenmaal de snelste is.Ajax Rules schreef: ↑vr aug 02, 2024 8:24 amEen van mijn eerste posts van mezelf op AT die ik me herinner. Schaf alle gewichtsklassen, technieken (schoolslag, snelwandelen, etc), teamonderdelen/estafettes in individuele sporten, en combinaties (triatlon, meerkamp, steeplechase) af.
Minder onderdelen, meer échte kampioenen, meer spanning en meer binding can de kijker met het deelnemersveld.
Surfen en zeilen is net als judo. Niet te volgen als je geen kenner bent. Ongetwijfeld ontzettend leuk om te doen maar totaal geen kijksport.
Je zou een aantal afstanden kunnen schrappen, maar dat geldt voor atletiek net zo goed. Het zijn bij het zwemmen vier wezenlijk andere technieken, dus daar kun je niet in schrappen. Zoals je bij atletiek al die verschillende technieken hebt. Of bij turnen al die verschillende toestellen. Of bij het roeien de diverse combi's: één riem, twee riemen, alleen, met z'n tweeën, vieren, achten. Of het klimmen?Marillion schreef: ↑vr aug 02, 2024 9:02 amIk denk ook echt dat het goed zou zijn om te snoeien in het aantal onderdelen. In sommige gevallen snap ik verschillende disciplines echt wel maar het slaat door. Het zwemtoernooi is natuurlijk altijd een dankbaar voorbeeld. Dat gaat maar door en er is altijd wel een zwemmer die dan een hele verzameling medailles bij elkaar zwemt omdat hij of zij nu eenmaal de snelste is.
Een iets kleiner totaal aanbod en daardoor meer focus op de overgebleven onderdelen zou interessant zijn. Je krijgt dan ook per onderdeel een sterkere concentratie van favorieten. En eventueel is er nog ruimte voor wat andere sporten die nu niet olympisch zijn.
Dan wint dus altijd de 'vrije slag' (die is er dus al
Dus: exit rugslag, vlinderslag, schoolslag (kijk naar de records, vrije slag is op de 100 meter al bijna 3 seconden sneller dan de snelste andere slag (vlinder), dat wordt bij langere afstanden exponentieel meer).Marillion schreef: ↑vr aug 02, 2024 10:27 amMaar we gaan toch ook niet achteruitlopen op de 100 meter? Of fietsen met ongelijke wielen? Je pakt een afstand en dan is aan het de sporter om binnen de regels zo snel mogelijk te gaan. Het is logisch dat je dan op een techniek uitkomt die het snelste is en dat je die verder gaat perfectioneren.
Het ziet er zo makkelijk uit maar volgens mij is het zo zwaar. Heel knap.999 schreef:Met overmacht ...
Zeker, dit is heel zwaar, verzuring enz. ( topsport is door die pijn grens kunnen en willen gaan ( maar ook doseren ) ) maar ondanks dat Judo niet om aan te zien is , is dat b.v. ook ontzettend zwaar ...
Marillion wil tienkamp deluxe. Is de OS ook gewoon in een dag klaar.columbus schreef: ↑vr aug 02, 2024 10:52 amIs het niet gewoon een idee om het te laten wat het is. Waarom zou alles moeten veranderen? Ik vind het wel mooi, om de 4 jaar al die sporten met wat meer aandacht op tv. Het is toch allemaal fantastisch om naar te kijken?
En ja, judo is moeilijk naar te kijken wanneer je niet weet waar je op letten moet. Turnen snap ik ook niet maar vind het wel mooi om te zien. De zeil onderdelen zijn moeilijk in beeld te brengen en daar zijn de regels ook niet altijd duidelijk wanneer je geen insider bent. En wat is het doel om alles plat te slaan? 1 zwemonderdeel? 1 turnonderdeel, 1 baanwielren onderdeel? Geen gewichtsklasse meer?
Al met al geniet ik werkelijk van alles.
Wel tijdens de wedstrijd. Niet met de finish. :-)
Niet zo extreem hoor. Ik zou gewoon iets willen snoeien om het aanbod van de beste atleten iets meer te concentreren. Sowieso leuk om daarover na te denken. Waarom heb je eigenlijk al die onderdelen?Jinne schreef: ↑vr aug 02, 2024 11:13 amMarillion wil tienkamp deluxe. Is de OS ook gewoon in een dag klaar.columbus schreef: ↑vr aug 02, 2024 10:52 amIs het niet gewoon een idee om het te laten wat het is. Waarom zou alles moeten veranderen? Ik vind het wel mooi, om de 4 jaar al die sporten met wat meer aandacht op tv. Het is toch allemaal fantastisch om naar te kijken?
En ja, judo is moeilijk naar te kijken wanneer je niet weet waar je op letten moet. Turnen snap ik ook niet maar vind het wel mooi om te zien. De zeil onderdelen zijn moeilijk in beeld te brengen en daar zijn de regels ook niet altijd duidelijk wanneer je geen insider bent. En wat is het doel om alles plat te slaan? 1 zwemonderdeel? 1 turnonderdeel, 1 baanwielren onderdeel? Geen gewichtsklasse meer?
Al met al geniet ik werkelijk van alles.
Bij zwemmen vind ik de verschillende technieken juist wel het mooie. Buiten de Phelpsen en Marchands in de zwemwereld zie je ook niemand die het echt kan combineren.
Zo het goud verspelen en je moet door een periode van depressie heen.
Nog meer sporten? Zo'n beetje alles is al Olympisch.En het zou dus ook ruimte kunnen geven aan een sport die nu nog niet Olympisch is.