Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » zo nov 19, 2023 5:40 pm

GangstaRiB schreef:
zo nov 19, 2023 2:37 pm
Ja Sar was letterlijk en figuurlijk ‘op’ nadat de Overmars affaire gespeeld had. En toch moest hij op een of andere manier nog een keer dwars liggen door Kroes buiten te houden. En als je de geruchten mag geloven, ook Bosz (maar daar staat niks over in het boek).

Sar komt er niet goed uit in het boek. Iedereen respecteert hem vanwege z’n carrière, maar had altijd hulp nodig in zijn functie. Zijn rechterhand was commissaris Leen Meijaart die er zelf bijna aan onderdoor is gegaan doordat ie constant (dagelijks) zijn hulp aan Sar moet bieden. :excited.gif:
Laten we eerlijk zijn. Is er ooit iemand ook maar een beetje van hem onder de indruk geweest als directeur? Ik geloof best dat hij intern misschien een prima werkverhouding had met het personeel maar zodra hij er moest staan als AD was het altijd zeer moeizaam. Het ging goed zolang het goed ging doordat Overmars en Ten Hag het voldoende voor elkaar hadden op technisch vlak.

Wat Kroes betreft. Ik hou er niet van om de publiciteit te zoeken terwijl je notabene nog niet eens in functie bent. Al is hij achter de schermen natuurlijk gewoon volop bezig. Hou nou gewoon je mond en regel de dingen zoals het wel moet.

We lijken nu van het ene in het andere uiterste te gaan. Van der Sar die het liefst nooit zichtbaar was en Kroes die het juist opzoekt. Een sterk figuur heeft Ajax wel nodig maar het mag van mij een onsje minder.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 19, 2023 8:43 pm

Kroes wist na twee gesprekken al dat Mislintat een luchtfietser was…

Ik houd hier niet zo van. De beste man is nog niet eens begonnen of werkt al mee aan boeken :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 20, 2023 1:42 pm

Lionel schreef:
zo nov 19, 2023 8:43 pm
Mislintat is een omhooggevallen scoutje met een vlotte babbel. Dus ik geloof meteen dat Kroes 'm snel door had.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 20, 2023 2:08 pm

wimpey schreef:
ma nov 20, 2023 1:42 pm
Lionel schreef:
Mislintat is een omhooggevallen scoutje met een vlotte babbel. Dus ik geloof meteen dat Kroes 'm snel door had.
Ik vind het kwalijk dat dit in een boek naar buiten komt, Wimpey.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » ma nov 20, 2023 2:51 pm

De man heeft nog geen minuut voor Ajax gemaakt maar komt al continue met quotes en opmerkingen in het nieuws. Nu zelfs in een boek.

Hij lijkt het allemaal heel goed te weten :excited.gif:
Dit is geen achter de schermen persoon. Als Ajax kampioen wordt, zal hij iedereen laten weten dat het door HEM komt.
en als Ajax door het ijs zakt, zal hij iedereen laten weten dat het vooral niet door HEM komt.

past dus helemaal in het bestuur van Ajax met wat rugdekking uit de media die hij nu als structureel voert

uiteindelijk gaat het er gewoon om: heb je een goede coach en (minimaal) 2 spelers die bovengemiddeld zijn.
als je dat hebt, haal je in NL het goud binnen en doe je het internationaal wel aardig.
Wij hebben op dit moment geen van beide maar kan in 1 transferwindow wijzigen, alleen komt dat door een TD die bingo heeft (met zijn aankoop) en niet zo zeer door een lekkere aanwezige AD.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma nov 20, 2023 5:09 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
ma nov 20, 2023 1:42 pm
Lionel schreef:
Ik vind het kwalijk dat dit in een boek naar buiten komt, Wimpey.
Maakt het uit. Zijn geen onwaarheden toch? We zullen zien hoe het onder hem zal gaan. Slechter dan Sar kan bijna niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 20, 2023 5:25 pm

Mano schreef:
ma nov 20, 2023 2:51 pm
Wij hebben op dit moment geen van beide maar kan in 1 transferwindow wijzigen, alleen komt dat door een TD die bingo heeft (met zijn aankoop) en niet zo zeer door een lekkere aanwezige AD.
Je bedoelt dat Mislintat enorm veel bingo-kaarten had, maar niet één keer bingo heeft gehad?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2023 6:18 pm

Het is toch gewoon de bedoeling dat we binnen de club met elkaar communiceren en niet via de media? We hebben ons hier de afgelopen tijd enorm opgewonden over het lekken naar de Telegraaf. Dan is het toch ook niet wenselijk dat de toekomstig AD op deze manier de publiciteit zoekt?

Ik snap wel dat het nu misschien lekker voelt omdat we er zo bizar slecht voor staan. Maar dat neemt niet weg dat het voor de club niet goed is om zo de publiciteit te zoeken. Mijn inschatting is dat hier ook nog wat oud zeer opspeelt rondom zijn eerdere mislukte aanstelling als TD. Want hij zou oorspronkelijk natuurlijk de positie krijgen die naar Mislintat is gegaan.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 20, 2023 8:32 pm

Lionel schreef:

Ik houd hier niet zo van. De beste man is nog niet eens begonnen of werkt al mee aan boeken :excited.gif:
Jij wilde Mislintat nog even een paar jaar door laten klooien totdat Ajax echt failliet was? :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 21, 2023 9:10 am

GangstaRiB schreef:
ma nov 20, 2023 8:32 pm
Lionel schreef:

Jij wilde Mislintat nog even een paar jaar door laten klooien totdat Ajax echt failliet was? :smallgrin.gif:
Dat zeg ik zeker niet. Ik denk alleen dat Steijn een groter probleem was. De spelers die Mislintat gekocht heeft zijn zo slecht nog niet. Maar wat mij stoort aan die Kroes dat hij niet wist dat AZ zou meewerken en dat hij alles lekt. Werkelijk alles.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 21, 2023 9:11 am

Marillion schreef:
ma nov 20, 2023 6:18 pm
Het is toch gewoon de bedoeling dat we binnen de club met elkaar communiceren en niet via de media? We hebben ons hier de afgelopen tijd enorm opgewonden over het lekken naar de Telegraaf. Dan is het toch ook niet wenselijk dat de toekomstig AD op deze manier de publiciteit zoekt?

Ik snap wel dat het nu misschien lekker voelt omdat we er zo bizar slecht voor staan. Maar dat neemt niet weg dat het voor de club niet goed is om zo de publiciteit te zoeken. Mijn inschatting is dat hier ook nog wat oud zeer opspeelt rondom zijn eerdere mislukte aanstelling als TD. Want hij zou oorspronkelijk natuurlijk de positie krijgen die naar Mislintat is gegaan.
Alex Kroes? Zou hij de TD worden? Hoe word je dan ineens AD?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 21, 2023 11:53 am

Lionel schreef:
di nov 21, 2023 9:10 am
Dat zeg ik zeker niet. Ik denk alleen dat Steijn een groter probleem was. De spelers die Mislintat gekocht heeft zijn zo slecht nog niet. Maar wat mij stoort aan die Kroes dat hij niet wist dat AZ zou meewerken en dat hij alles lekt. Werkelijk alles.
Het is een cluster fuck. Geen enkele organisatie overleeft Sar + Schreuder + Steijn + Mislintat. Tegen gebundelde incompetentie, een gebrek aan communicatie en samenwerking is niet op te knokken.

En of Steijn of Mislintat nou een groter probleem was... Dat is kiezen tussen de watersnoodramp en de Spaanse griep.

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 21, 2023 11:59 am

wimpey schreef:
di nov 21, 2023 11:53 am
En of Steijn of Mislintat nou een groter probleem was... Dat is kiezen tussen de watersnoodramp en de Spaanse griep.
Ehhm, als het gaat tussen de watersnoodramp en de Spaanse griep dan is het niet zo moeilijk te kiezen wat het grootste probleem was :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 21, 2023 12:00 pm

wimpey schreef:
di nov 21, 2023 11:53 am
Lionel schreef:
di nov 21, 2023 9:10 am
Het is een cluster fuck. Geen enkele organisatie overleeft Sar + Schreuder + Steijn + Mislintat. Tegen gebundelde incompetentie, een gebrek aan communicatie en samenwerking is niet op te knokken.

Dit ben ik met je eens. Wat een keuzes, ongelooflijk. En dan nog worden er bonussen uitgekeerd :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 21, 2023 2:06 pm

Lionel schreef:
di nov 21, 2023 9:11 am
Marillion schreef:
ma nov 20, 2023 6:18 pm

Alex Kroes? Zou hij de TD worden? Hoe word je dan ineens AD?
Hij was eerder serieus in gesprek met Ajax om Overmars op te volgen. Zijn aandelen bij GA Eagles had hij al van de hand gedaan en toen bleef het stil vanuit Amsterdam. Verhaal is volgens mij dat Van de Sar een andere voorkeur had destijds maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Punt is dus dat hij de functie uiteindelijk toch niet kreeg en vervolgens zag hoe het onder Mislintat fout is gegaan. Daar speelt dus meer dan de eenvoudige conclusie dat het een bende is.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 21, 2023 6:00 pm

Ah, dank! Blijf het wel verrassend vinden hoe hij van TD ineens AD wordt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 21, 2023 6:51 pm

Hij heeft overal verstand van.

Ik kijk er overigens niet van op als hij gaat proberen om de macht vrijwel volledig naar zich toe te trekken. Dat er geen echte opvolger van Mislintat komt maar meer een soort Technisch Manager die met en onder Kroes moet gaan werken. Hij was al in beeld voor de rol als TD. De zoektocht naar Mislintat heeft aangetoond dat Ajax die rol lastig weet in te vullen. Kroes heeft een verleden in de wereld van zaakwaarnemers. En hij is nog niet begonnen en heeft over alles een meer dan uitgesproken mening.

Als ze überhaupt al iemand gaan zoeken gaan ze niemand vinden die naast hem wil gaan zitten.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 21, 2023 8:20 pm

En hij lekt alles.

Kroes wordt onze TD en AD.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » vr nov 24, 2023 1:32 pm

Marillion schreef:
di nov 21, 2023 6:51 pm

Ik kijk er overigens niet van op als hij gaat proberen om de macht vrijwel volledig naar zich toe te trekken. Dat er geen echte opvolger van Mislintat komt maar meer een soort Technisch Manager die met en onder Kroes moet gaan werken. Hij was al in beeld voor de rol als TD. De zoektocht naar Mislintat heeft aangetoond dat Ajax die rol lastig weet in te vullen. Kroes heeft een verleden in de wereld van zaakwaarnemers. En hij is nog niet begonnen en heeft over alles een meer dan uitgesproken mening.

Als ze überhaupt al iemand gaan zoeken gaan ze niemand vinden die naast hem wil gaan zitten.
Een beetje het scenario van Feyenoord waar oud Ajax scout Ter Kloese na wat technische functies AD werd, Arnesen wipte en de TD functie ook ging doen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii

Bericht door Yopii » vr nov 24, 2023 2:53 pm

Marillion schreef:
di nov 21, 2023 6:51 pm

Nederlandse zaakwaarnemers zullen verrukt zijn, die gaan hun zakken vullen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 24, 2023 3:53 pm

100 * meer fiducie in Kroes dan in die Duitse sjacheraar. Die heeft onze club mooi bij de klote gehad. Eigen schuld.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr nov 24, 2023 4:39 pm

wimpey schreef:
vr nov 24, 2023 3:53 pm
100 * meer fiducie in Kroes dan in die Duitse sjacheraar. Die heeft onze club mooi bij de klote gehad. Eigen schuld.
Jij vindt het geen probleem wanneer de zaakwaarnemers hun zakken vullen over de rug van Ajax?
Tijd voor iets nieuws.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 27, 2023 12:38 pm

wimpey schreef:
Tja https://m.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kr ... lub/427455
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 27, 2023 12:39 pm

Liberty schreef:
vr nov 24, 2023 4:39 pm
wimpey schreef:
Jij vindt het geen probleem wanneer de zaakwaarnemers hun zakken vullen over de rug van Ajax?
Kroes was net weg bij SEG maar dit soort spelletjes werden daar dus gespeeld:
https://nos.nl/artikel/2418004-waarom-d ... -rechtbank

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma nov 27, 2023 1:18 pm

Echt waar. Hij beschuldigde Mislintat van louche zaken maar is zelf totaal niet zuiver blijkbaar.

Ik hoop echt dat de RvC zijn aanstelling terug gaat draaien want volgens mij haal je met deze man alleen maar problemen binnen.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie