Het zou me niets verbazen als die jongen een Marcelo’tje doet en het bij Schalke gewoon redt. De voetballer Baumgartl viel tegen, de mens was en is zeer aimabel.Andriy Demchenko schreef: ↑wo jul 19, 2023 11:36 amBaumgartls contract ontbonden, ik ga hem missen.generaal schreef: ↑di jul 18, 2023 6:17 pmAster Vranckx, Davidson Sanchez, Charles de Ketelaere en Azor Matusiwa zie ik graag komen als vervangers van Sangaré, Ramalho, Simons en Guti. Het geld is er ook voor aanwezig. Nu de ballast nog dumpen en je kunt werken aan een meer gebalanceerd elftal.
————————-Benitez————————————
Sambo - Sanchez - Boscagli - Van Aanholt
—————-Vranckx - Veerman————————
———-—-——-De Ketelaere——————————
Bakayoko——-—-Pepi———-—-Lang—————
————-————Drommel———————————-
Mwene—--Teze——-Van de Blaak—Mauro Jr
—————-Matusiwa——-Land—————————
——————————-Til—————————————-
Vertessen——--De Jong——---El Ghazi———-
Als verdere bankzitters heb je dan nog Babadi, Van Duiven, Saibari en Waterman. Lijkt mij een prima selectie.Verder vergeet je nog wat namen en zijn die jeugdspelers er nog niet klaar voor.
Ik las dat Bosz met twintig veldspelers en vier keepers wil werken. Dat is voor hem een harde kwantitatieve bovengrens. Dan zal die bij blessures dus wat jeugdspelers moeten inpassen.
Persoonlijk denk ik dat je met vier tot vijf echt goede versterkingen meer bereikt dan met allerlei Doan-achtige aankopen. Daar heeft PSV hoop ik toch wel wat van geleerd.
Misschien wordt Van de Blaak wel onze Hato. Land schijnt volgens jeugdkenners iets van Frenkie de Jong weg te hebben. Babadi en Van Duiven zijn twee toptalenten. Zulke gasten moet je dus gewoon voor de leeuwen gooien.
Na Baumgartl is het belangrijk dat onze dikbetaalde beachvolleyballer uitwijkt naar Brazilië, of nog even de expattoerist in Amsterdam uithangt. Dat staat hem beter dan een paar voetbalschoenen.
Obispo zou ik nog een seizoen de kans geven als allerlaatste optie in de achterhoede. Dus achter (hopelijk) Sanchez, Boscagli, Teze en Van de Blaak. Laat ‘m maar eens bewijzen dat die de storing in z’n kop kan ontgroeien.
Resumerend: ballast dumpen, cashen op Sangaré en Vranckx, Matusiwa, Sanchez en De Ketelaere (huur) ophalen. Dan ga je er ten aanzien van het vorige middenveld nog op vooruit ook. Simons was hors categorie, maar je hebt nu de kans om een meer gebalanceerd middenveld (met netto meer voetbal) te smeden.
Bakayoko zie ik nog wel wat stapjes maken. Babadi kan - mits die keurig verlengt - z’n eerste stappen als rechtsbuiten in PSV 1 zetten. Sanchez als sloper naast de voetballer Boscagli zal een gigantisch verschil maken. En dan komt het wel goed.