PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

generaal

Re: PSV

Bericht door generaal » wo jul 19, 2023 12:47 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo jul 19, 2023 11:36 am
generaal schreef:
di jul 18, 2023 6:17 pm
Aster Vranckx, Davidson Sanchez, Charles de Ketelaere en Azor Matusiwa zie ik graag komen als vervangers van Sangaré, Ramalho, Simons en Guti. Het geld is er ook voor aanwezig. Nu de ballast nog dumpen en je kunt werken aan een meer gebalanceerd elftal.
————————-Benitez————————————
Sambo - Sanchez - Boscagli - Van Aanholt
—————-Vranckx - Veerman————————
———-—-——-De Ketelaere——————————
Bakayoko——-—-Pepi———-—-Lang—————

————-————Drommel———————————-
Mwene—--Teze——-Van de Blaak—Mauro Jr
—————-Matusiwa——-Land—————————
——————————-Til—————————————-
Vertessen——--De Jong——---El Ghazi———-

Als verdere bankzitters heb je dan nog Babadi, Van Duiven, Saibari en Waterman. Lijkt mij een prima selectie.
Baumgartls contract ontbonden, ik ga hem missen. :blush.gif: Verder vergeet je nog wat namen en zijn die jeugdspelers er nog niet klaar voor.
Het zou me niets verbazen als die jongen een Marcelo’tje doet en het bij Schalke gewoon redt. De voetballer Baumgartl viel tegen, de mens was en is zeer aimabel.

Ik las dat Bosz met twintig veldspelers en vier keepers wil werken. Dat is voor hem een harde kwantitatieve bovengrens. Dan zal die bij blessures dus wat jeugdspelers moeten inpassen.

Persoonlijk denk ik dat je met vier tot vijf echt goede versterkingen meer bereikt dan met allerlei Doan-achtige aankopen. Daar heeft PSV hoop ik toch wel wat van geleerd.

Misschien wordt Van de Blaak wel onze Hato. Land schijnt volgens jeugdkenners iets van Frenkie de Jong weg te hebben. Babadi en Van Duiven zijn twee toptalenten. Zulke gasten moet je dus gewoon voor de leeuwen gooien.

Na Baumgartl is het belangrijk dat onze dikbetaalde beachvolleyballer uitwijkt naar Brazilië, of nog even de expattoerist in Amsterdam uithangt. Dat staat hem beter dan een paar voetbalschoenen.

Obispo zou ik nog een seizoen de kans geven als allerlaatste optie in de achterhoede. Dus achter (hopelijk) Sanchez, Boscagli, Teze en Van de Blaak. Laat ‘m maar eens bewijzen dat die de storing in z’n kop kan ontgroeien.

Resumerend: ballast dumpen, cashen op Sangaré en Vranckx, Matusiwa, Sanchez en De Ketelaere (huur) ophalen. Dan ga je er ten aanzien van het vorige middenveld nog op vooruit ook. Simons was hors categorie, maar je hebt nu de kans om een meer gebalanceerd middenveld (met netto meer voetbal) te smeden.

Bakayoko zie ik nog wel wat stapjes maken. Babadi kan - mits die keurig verlengt - z’n eerste stappen als rechtsbuiten in PSV 1 zetten. Sanchez als sloper naast de voetballer Boscagli zal een gigantisch verschil maken. En dan komt het wel goed.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2023 1:15 pm

En het geld voor deze verbouwing....groeit aan de bomen op De Herdgang?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 19, 2023 1:30 pm

Sanchez zie ik voor hooguit 9 miljoen euro wel verkassen. Tottenham zit er door eigen toedoen mee in de maag. Geen club gaat dan nog 12 miljoen neerleggen. Vranckx zou 12 miljoen moeten kosten. De Ketelaere huur je. Blijft Matusiwa over. Die zal niet al te veel kosten. Met zes miljoen ben je al een heel eind.

Gakpo is verkocht en slechts een deel van die 50 miljoen euro was nodig om gaten te dichten. Madueke is verkocht en die voltallige opbrengst mocht aan transfers worden uitgegeven. Dan nog wat bedragen voor Guti, Simons, Seelt en de verwachte opbrengst van 35 miljoen euro voor Sangaré. Enkel Lang en Pepi zijn tot nu toe gekocht. Dus volgens mij zijn deze wisselingen goed mogelijk..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2023 1:51 pm

Tottenham staat er inderdaad om bekend doorgaans zeer soepel om te gaan met onderhandelingen over transfersommen.

Ik denk dat je jezelf wat rijk rekent. Sowieso zal een jongen als De Ketelaere niet snel voor de Eredivisie kiezen als hij al een tussenstap wil maken. Lijkt me sowieso dat die jongen eerst wil kijken of hij in zijn tweede seizoen wel aan de bak komt bij Milan. En anders liever zou uitwijken naar een competitie die groter is dan die van Nederland. Dat is per saldo nauwelijks beter dan België en daar komt 'ie net vandaan.

Er zal zeker wat mogelijk zijn omdat er tussentijds niets is gedaan met het overgebleven geld van Gakpo en Madueke. Maar de bedoeling zal ook zijn om niet alles uit te geven.

Sangare moet ook eerst nog maar even worden verkocht. Is vorig seizoen aardig weggezakt. Clubs zien dat ook.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2023 2:41 pm

Marillion schreef:
wo jul 19, 2023 1:51 pm
Tottenham staat er inderdaad om bekend doorgaans zeer soepel om te gaan met onderhandelingen over transfersommen.
Creatief boekhouden kunten ze daar als de beste!

Zat die Sangare niet te meesmuilen in z'n auto op de parkeerplaats? En die was toch reserve bij mbesv? Kan ook geen Engels, las ik. Ook niet erg handig.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2023 2:50 pm

De Dominee schreef:
wo jul 19, 2023 1:15 pm
En het geld voor deze verbouwing....groeit aan de bomen op De Herdgang?
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 19, 2023 2:52 pm

generaal schreef:
wo jul 19, 2023 1:30 pm
Madueke is verkocht en die voltallige opbrengst mocht aan transfers worden uitgegeven. Dan nog wat bedragen voor Guti, Simons, Seelt en de verwachte opbrengst van 35 miljoen euro voor Sangaré.
Hoi Rik Elfrink!
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2023 3:00 pm

wimpey schreef:
wo jul 19, 2023 2:41 pm
Marillion schreef:
wo jul 19, 2023 1:51 pm
Creatief boekhouden kunten ze daar als de beste!

Zat die Sangare niet te meesmuilen in z'n auto op de parkeerplaats? En die was toch reserve bij mbesv? Kan ook geen Engels, las ik. Ook niet erg handig.
Hij zal er toch inmiddels wel uit zijn?

Haha, hou me nog steeds aanbevolen voor beelden daarvan. Een volwassen en dikbetaalde prof die boos weg loopt en met z'n armen over elkaar en en chagrijnig gezicht in de auto gaat zitten. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 19, 2023 3:00 pm

Davinson Sanchez is een broodvoetballer. Het moet wel heel raar lopen als PSV het beste brood biedt. Zeker nu we ook nog eens de Saudi's erbij hebben die monsterlijke salarissen/sommen neertikken voor allerhande PL-spelers.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2023 3:10 pm

Marillion schreef:
wo jul 19, 2023 3:00 pm
Hij zal er toch inmiddels wel uit zijn?
:drecul.gif:
Haha, hou me nog steeds aanbevolen voor beelden daarvan. Een volwassen en dikbetaalde prof die boos weg loopt en met z'n armen over elkaar en en chagrijnig gezicht in de auto gaat zitten. :biggrin.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=hwnoPzhjc_w

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 19, 2023 3:37 pm

wimpey schreef:
wo jul 19, 2023 12:11 pm
wo jul 19, 2023 11:36 am
Baumgartls contract ontbonden, ik ga hem missen. :blush.gif:
Ze hadden naar TD wimpey moeten luisteren. :hypocrite.gif:

12M + salaris + management fees door het putje.
Ik heb liiever niet dat zou naar jou luisteren, liever de TD van Ajax die dat doet. :ajaxsmiley.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2023 3:46 pm

wo jul 19, 2023 3:37 pm
Ik heb liiever niet dat zou naar jou luisteren, liever de TD van Ajax die dat doet. :ajaxsmiley.gif:
Laat AR dit niet lezen. :drecul.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 19, 2023 3:59 pm

Sanchez zie ik voor hooguit 9 miljoen euro wel verkassen. Tottenham zit er door eigen toedoen mee in de maag. Geen club gaat dan nog 12 miljoen neerleggen.
9 miljoen zou me verbazen. Sowieso leg je het af op salaris.
Vranckx zou 12 miljoen moeten kosten. De Ketelaere huur je. Blijft Matusiwa over. Die zal niet al te veel kosten. Met zes miljoen ben je al een heel eind.
Vranckx maybe 10 miljoen, Matisuwa zit je echt te laag, Reims betaalde Grrun zelf al 4 miljoen. Contract tot 2026 en basisspeler.
Gakpo is verkocht en slechts een deel van die 50 miljoen euro was nodig om gaten te dichten.
He was reported by BBC Sport to have agreed a five-and-a-half-year contract, for a transfer fee of between £35.4 to £44.3 million (€40 to €50 million) Max 50 en kamp Gakpo krijgt natuurlijk zelf ook wat.
Madueke is verkocht en die voltallige opbrengst mocht aan transfers worden uitgegeven. Dan nog wat bedragen voor Guti, Simons, Seelt en de verwachte opbrengst van 35 miljoen euro voor Sangaré. Enkel Lang en Pepi zijn tot nu toe gekocht. Dus volgens mij zijn deze wisselingen goed mogelijk..
Je weet van dvk van de oude club van Sangare?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 19, 2023 4:12 pm

Persoonlijk denk ik dat je met vier tot vijf echt goede versterkingen meer bereikt dan met allerlei Doan-achtige aankopen. Daar heeft PSV hoop ik toch wel wat van geleerd.
Gaat altijd om wie.
Misschien wordt Van de Blaak wel onze Hato. Land schijnt volgens jeugdkenners iets van Frenkie de Jong weg te hebben. Babadi en Van Duiven zijn twee toptalenten. Zulke gasten moet je dus gewoon voor de leeuwen gooien.
ik ken de verhalen, maar daar wil jij de CL mee in? VDB heeft 800 minuutjes KKD gehad afgelopen jaar en die moet vaste stand in worden met dubbel programma? Spelers als Hato zijn ook bij Ajax de grote uitzondering. Ook Babadi moet eerst maar eens wat consistenter worden voor de rol die jij hem toedicht. Land is ook een berg optimisme.
Na Baumgartl is het belangrijk dat onze dikbetaalde beachvolleyballer uitwijkt naar Brazilië, of nog even de expattoerist in Amsterdam uithangt. Dat staat hem beter dan een paar voetbalschoenen.

Obispo zou ik nog een seizoen de kans geven als allerlaatste optie in de achterhoede. Dus achter (hopelijk) Sanchez, Boscagli, Teze en Van de Blaak. Laat ‘m maar eens bewijzen dat die de storing in z’n kop kan ontgroeien.
@24,5 momenteel, what you see is what you get.
Resumerend: ballast dumpen, cashen op Sangaré en Vranckx, Matusiwa, Sanchez en De Ketelaere (huur) ophalen. Dan ga je er ten aanzien van het vorige middenveld nog op vooruit ook. Simons was hors categorie, maar je hebt nu de kans om een meer gebalanceerd middenveld (met netto meer voetbal) te smeden.
je zal meer aan de verdediging moeten doen.
Bakayoko zie ik nog wel wat stapjes maken. Babadi kan - mits die keurig verlengt - z’n eerste stappen als rechtsbuiten in PSV 1 zetten. Sanchez als sloper naast de voetballer Boscagli zal een gigantisch verschil maken. En dan komt het wel goed.
Boscagli, prachtige opbouwer ook enorme ballwatcher. Dat los je met Sanchez naast hem niet op. Babadi moet eerst maar eens bevestigen.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » do jul 20, 2023 9:25 am

Bij PSV is zeker nog ruimte om te investeren in nieuwe spelers: zo staat de club er financieel voor
ANALYSEPSV begon de afgelopen seizoenen telkens met een min van 40 tot 45 miljoen euro, iets wat dan in de loop van het jaar moest worden ingelopen. Volgens de financiële mensen binnen de club was dat niet houdbaar. Daarna werd ingegrepen en tóch worden nu weer dure spelers gekocht. Kan dat?
Rik Elfrink 20-07-23, 07:01 Laatste update: 07:08 Bron: ED
EINDHOVEN - PSV heeft deze zomer al voor een kleine 25 miljoen euro aan spelers aangetrokken en als alles wat de club op de transfermarkt wil goed valt, is het niet eens ondenkbaar dat nog eenzelfde bedrag of zelfs meer wordt geïnvesteerd. Charles de Ketelaere huren, Davinson Sánchez en Aster Vranckx kopen, hoezo is dat nu allemaal haalbaar? Is er ineens een geldboom gaan groeien in het Philips Stadion en neemt de club niet te veel hooi op de spreekwoordelijke vork?
Wie de financiële stand van zaken bij een voetbalclub wil beoordelen, kan niet alleen kijken naar bedragen die nu worden uitgegeven aan spelers. Veel indicatoren zijn van belang om een goede analyse te maken. Hoe een club zich financieel voelt, is overigens echt geen hogere wiskunde. De totale salarispost, het bedrag dat een club op de bank en dus vrij te besteden heeft, de schuldenlast, de totale afschrijvingen op transfersommen en het tekengeld voor spelers per jaar, het verwachte operationele resultaat, de totale jaarlijkse inkomsten en uitgaven én het gehele eigen vermogen bepalen veel.
Dikke plus
Om met het laatste te beginnen: PSV schrijft over het vorige seizoen een dikke plus waardoor dat laatste bedrag weer op meer dan 30 miljoen euro uitkomt. Voor de coronacrisis was dat saldo al bereikt, maar in die periode verloor PSV door een aantal mislukte transfers en gebrek aan Europese inkomsten veel geld. Afgelopen seizoen zijn de verkopen van de zelf opgeleide Cody Gakpo en Noni Madueke goed geweest voor meer dan 80 miljoen euro aan inkomsten, geld wat deels nodig was om allerlei financiële ratio’s weer gezond en zelfs goed te krijgen.
(verhaal gaat verder onder de foto)
Xavi Simons is weg bij PSV en leverde nog een aantal miljoenen op. Bronnen binnen en buiten PSV houden het op 6 miljoen en Franse bronnen op 4 miljoen.
Xavi Simons is weg bij PSV en leverde nog een aantal miljoenen op. Bronnen binnen en buiten PSV houden het op 6 miljoen en Franse bronnen op 4 miljoen. © AP
Madueke
De opbrengst van Madueke (zo’n 38 miljoen euro) gaf PSV vorig seizoen maar voor een beperkt deel uit: de huur van Thorgan Hazard kostte de club 1,7 miljoen euro en Fábio Silva kostte bijna twee miljoen euro. De rest kon PSV vrijelijk benutten voor nieuwe transfers, van Pepi (rond 9 miljoen) en Lang (15 miljoen euro). Inmiddels is door de transfers van Érick Gutiérrez, Jenson Seelt en de gisteren via PSG aan RB Leipzig verhuurde Xavi Simons weer zo’n 12 miljoen euro binnen, wat weer kan worden geïnvesteerd.
Marktwaarde spelers
PSV zal zelf nooit communiceren dat een x-bedrag beschikbaar is voor spelers, omdat het bij onderhandelingen ook gewoon gaat om de marktwaarde die PSV toekent aan spelers. PSV had bijvoorbeeld makkelijk 3 miljoen euro voor PEC-verdediger Thomas Beelen neer kunnen leggen, maar vond niet dat zijn transferrechten nu al dat bedrag vertegenwoordigden.
Wat betreft de afschrijvingen op de spelersgroep? Die zijn de afgelopen jaren flink omlaag gegaan en lagen voor de komst van Lang en Pepi naar verwachting alweer rond of onder de twintig miljoen euro. Met deze twee nieuwe spelers erbij komt daar weer ruim vijf miljoen euro bij. Door de (aanstaande) transfer van Timo Baumgartl, de verwachte overgang van Maxi Romero, het eerdere vertrek van Armindo Bruma en Érick Gutiérrez waren zulke slagen gemaakt dat PSV investeren nu weer verantwoord achtte.
(verhaal gaat verder onder de foto)
Ibrahim Sangaré in het shirt van PSV.
Ibrahim Sangaré in het shirt van PSV. © Pro Shots / Thomas Bakker
Dekken
Gaat Ibrahim Sangaré voor een bedrag boven de 30 miljoen euro weg, dan kan er zeker nog meer want de Ivoriaan staat hooguit voor tien miljoen in de boeken. Vooral daar lijkt nu het wachten op om nog een paar keer echt door te pakken, want PSV moet er wel rekening mee houden dat het geld van Sangaré nodig kan zijn om de kosten van afschrijvingen op de spelersgroep én het mogelijke operationele verlies van seizoen 2023-2024 te dekken.
Plaatst PSV zich in augustus voor Champions League-voetbal, dan is er dit seizoen helemaal geen reden tot zorg en kan de club nog een paar keer met de geldbuidel rammelen.
Rik Elfrink

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 20, 2023 9:39 am

Hoezo denken ze daar dat Sangare 30+ waard is?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jul 20, 2023 11:15 am

Afgelopen seizoen zijn de verkopen van de zelf opgeleide Cody Gakpo en Noni Madueke goed geweest voor meer dan 80 miljoen euro aan inkomsten, geld wat deels nodig was om allerlei financiële ratio’s weer gezond en zelfs goed te krijgen.
Ja hoor, meer dan 80 miljoen... :excited.gif:

Fanboy Rik telt bedragen zonder meer bij elkaar op, terwijl er nog van alles vanaf gaat aan belastingen, makelaarskosten en percentages voor de speler.
Inmiddels is door de transfers van Érick Gutiérrez, Jenson Seelt en de gisteren via PSG aan RB Leipzig verhuurde Xavi Simons weer zo’n 12 miljoen euro binnen, wat weer kan worden geïnvesteerd.
Nog een voorbeeld: 4 (Simons) +5 (Guttierez) + 2 (Seelt), dit zijn de bedragen die de ronde deden. Kom ik op 11, en dan is er dus nog helemaal niets afgetrokken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 20, 2023 6:02 pm

Clubs die aan PSV willen verkopen kunnen dus hoog in de boom gaan zitten. Er is geld zat!
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 21, 2023 9:48 am

'PSV werkt niet mee aan Duits plan: man van 10 miljoen moet nog wat opleveren'

PSV hoopt toch nog wat over te houden aan de overstap van Timo Baumgartl naar Schalke 04. Het Eindhovens Dagblad spreekt tegen dat de 27-jarige Duitser transfervrij mag vertrekken uit het Philips Stadion.

Sky Sport meldde woensdag dat het tot medio 2024 lopende contract van Baumgartl ontbonden zal worden, zodat hij bij Schalke 04 aan de slag kan. Volgens het ED hangt een deal in de lucht, maar wil PSV nog wel wat geld overhouden en geen al te groot verlies lijden. De pogingen van Die Königsblauen om de centrale verdediger transfervrij in te lijven zijn zodoende nog niet succesvol.

Beide clubs zijn in onderhandeling, maar Baumgartl traint op dit moment nog volop mee met de selectie van Peter Bosz tijdens het trainingskamp in Oostenrijk. Baumgartl staat nog voor enkele miljoenen in de boeken en PSV is niet van plan hem 'weg te geven', nadat in 2019 ruim tien miljoen euro voor hem werd betaald. Zeker niet op een moment dat de transfermarkt nog echt moet losbarsten.

Overigens heeft PSV daar aan de inkomende kant juist zelf last van. De Nederlandse topclub wil nog drie spelers aantrekken, maar verkopende clubs hebben geen haast en hanteren - in Eindhovense ogen - te hoge vraagprijzen. Voor de ploeg van Bosz begint de tijd wel te dringen. Over ruim twee weken wacht de eerste clash in de derde voorronde van de Champions League.
Haha, daar gaan we weer... :smallgrin.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma jul 24, 2023 12:28 pm

De eerste horde op weg naar de CL voor PSV is het Sturm Graz van Kjell Scherpen!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jul 24, 2023 12:46 pm

Dat lukt nog wel. Daarna Marseille? :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 24, 2023 12:56 pm

Yopii schreef:
ma jul 24, 2023 12:46 pm
Hopelijk. Braga zal ook geen feest zijn. Sowieso: een ploeg die er niet in slaagt van Rangers te winnen...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jul 24, 2023 1:55 pm

De Dominee schreef:
ma jul 24, 2023 12:28 pm
De eerste horde op weg naar de CL voor PSV is het Sturm Graz van Kjell Scherpen!
In Oostenrijk beginnen ze wel al deze week met competitie. Vorig seizoen zaten ze in de EL poule bij Feyenoord. Uit dik verloren, maar thuis gewonnen. Hadden wij ze ook niet als tegenstander in 18/19?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 24, 2023 6:01 pm

Yopii schreef:
ma jul 24, 2023 12:46 pm
PSV kan Marseille op geen enkel moment loten.

Frank

Bericht door Frank » ma jul 24, 2023 6:44 pm

Alleen Braga of Rangers, toch?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie