Andriy Demchenko schreef: ↑ma jan 16, 2023 3:40 pmMag van mij best, maar deze man is zo onorigineel dat je meteen terugverlangt naar Van Roosmalen.

Moderator: mods
Andriy Demchenko schreef: ↑ma jan 16, 2023 3:40 pmMag van mij best, maar deze man is zo onorigineel dat je meteen terugverlangt naar Van Roosmalen.
Ik heb dit al aan meerdere mensen gevraagd, maar iemand Borst ooit iets tactisch voetbalinhoudelijks horen zeggen als in druk zetten, backs die moeten knijpen, alternatieve opbouw, etc..? Ik nog nooit. Wel heel veel psychologie van de koude grond en gemoraalridder.
+1.Die zit er alleen maar om het afzeiken ..Andriy Demchenko schreef: ↑ma jan 16, 2023 4:30 pmIk heb dit al aan meerdere mensen gevraagd, maar iemand Borst ooit iets tactisch voetbalinhoudelijks horen zeggen als in druk zetten, backs die moeten knijpen, alternatieve opbouw, etc..? Ik nog nooit. Wel heel veel psychologie van de koude grond en gemoraalridder.
Borst die enthousiast is over Wiegman bij Ajax? Alle lampjes zijn direct rood aan het flikkeren op het paneel.
Ja, dat vind ik ook. Het zou een interessant experiment kunnen zijn. Uiteindelijk gaat het om visie, inzicht. En je kunt minzaam doen over de kwaliteit van het spel, maar dat zegt helemaal niets over de voetbalvisie die een vrouwelijke coach - met mannelijke spelers - kan inbrengen. En volgens mij ligt het niet aan haar kennis en inzet. Over een maandje of zo (paar weken) ligt Ajax zo ver achter dat het toch niet meer uitmaakt. Als ze maar niet degradeert. :-) Tot aan de zomer proberen en dan verder kijken. (of Van Gaal, dat vind ik ook prima)
Dat zou niet fair zijn. Trainer van ADO is een automatische faal. Dick kan, want al aan einde carrière en Hagenees met Ado-verleden, dus nauwelijks afbreukrisico.
Een kanttekening, het voetbal is minder (denk niet zo laag als een vierdeklasser kwa techniek en taktiek) maar de druk van presteren onder het oog van miljoenen mensen is natuurlijk wel vergelijkbaar. Het maakt niet zoveel uit of je een finale WK speelt bij de mannen of de vrouwen. Vol stadion, miljoenen mensen kijken op t.v. (of het er 80 miljoenof 800 miljoen zijn maakt niet zo heel veel uit).Ajax Rules schreef: ↑di jan 17, 2023 10:08 amIk zie het niet eens als experiment. Ik denk dat de de kans zeer klein is dat het zou kunnen werken.
Ze heeft overigens goed gepresteerd, maar wel bij een vierde klasser amateurs (qua niveau, druk, etc.). Zou je als Ajax een trainer aanstellen die indruk heeft gemaakt in de vierde klasse?
Daarom stipte ik ook techniek en taktiek aan. Denk dat het vrouwenvoetbal wat dat betreft grote stappen heeft gemaakt. Fysiek leggen ze het af inderdaad, maar dat is geen probleem voor een coach.Peter schreef: ↑di jan 17, 2023 11:24 amBij de NOS zijn er nu zo'n drie a vier vrouwen die met enige regelmaat worden uitgenodigd voor analyses.
Ik wil je niet uit een droom helpen, maar ik heb een aantal jaren geleden nog een amateur jeugdteam B1 zien spelen tegen, ik meen, Twente of Ajax. Dat werd een gigantische afstraffing van 9-0 ofzo. Vrouwenteams die tegen volwassen mannen moeten voetballen zijn per definitie kansloos vanwege het fysiek. Daarom oefenen ze nu ook niet meer tegen B'tjes, want dat levert ook al vaak monsterscores op.
De druk van presteren is nog altijd anders toch? Bij vrouwen is het toch nog altijd vrijblijvender? De media maakt toch veel meer ruis bij een Schreuder, van Gaal dan bij een Oranje Leeuwinnen bondscoach?
Enige vergelijking die ik zie is dat ze het qua tactiek en qua people skills wellicht zou kunnen. Al geef ik het je te doen dat je een Bergwijn, Promes of een Ihatarren moet "managen". Dat soort randgevallen heb je niet bij de vrouwen.![]()
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar goed, het is lastig te bepalen wie er hier gelijk heeft.Ajax Rules schreef: ↑di jan 17, 2023 12:07 pmDruk van een vrouwen WK vergelijkbaar met een mannen WK? Of trainer bij Ajax? Kom op zeg, dat is minimaal een factor 10. Minimaal.
Natuurlijk is de druk compleet anders. Echt niet te vergelijken. Wat overigens niks zegt over haar kwaliteiten als coach.raymon schreef: ↑di jan 17, 2023 1:08 pmIk denk het eerlijk gezegd niet. Maar goed, het is lastig te bepalen wie er hier gelijk heeft.Ajax Rules schreef: ↑di jan 17, 2023 12:07 pmDruk van een vrouwen WK vergelijkbaar met een mannen WK? Of trainer bij Ajax? Kom op zeg, dat is minimaal een factor 10. Minimaal.
Verbijsterend dat je in die propaganda trapt. Dit is misschien wel de meest wereldvreemde uitspraak die ik ooit op AT heb gelezen.
Jij denkt dat de vrouwen niet hetzelfde hebben ervaren als de mannen? Dat vind ik juist een wereldvreemde uitspraak.Ajax Rules schreef:Verbijsterend dat je in die propaganda trapt. Dit is misschien wel de meest wereldvreemde uitspraak die ik ooit op AT heb gelezen.
Echt totale bullshit natuurlijk. En ja, jij woont in Engeland en ik niet.
Oh, ik dacht dat je het over de maatschappij had.raymon schreef: ↑di jan 17, 2023 3:06 pmJij denkt dat de vrouwen niet hetzelfde hebben ervaren als de mannen? Dat vind ik juist een wereldvreemde uitspraak.Ajax Rules schreef:Verbijsterend dat je in die propaganda trapt. Dit is misschien wel de meest wereldvreemde uitspraak die ik ooit op AT heb gelezen.
Echt totale bullshit natuurlijk. En ja, jij woont in Engeland en ik niet.