PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii

Re: PSV

Bericht door Yopii » di aug 30, 2022 12:54 pm

Rik Elfrink
@RikElfrink
Officiële reactie van PSV is dat er geen enkel contact is geweest met Stengs. Geen bod, geen verzoek om informatie zelfs. Niets, bezweert men. Recent benaderd via een makelaar of wat dan ook. Dat kan het verklaren.
Hoe dan ook: Stengs gaat niet naar PSV, maar naar Antwerp.
Let op het woord 'officiële'. :smallgrin.gif:

Met Stengs zelf niet, natuurlijk.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2022 12:55 pm

Yopii schreef:
di aug 30, 2022 12:49 pm
Boadu dan maar? :smallgrin.gif:
Us René wil vast wel. Die neemt zelfs eierkoeken méé naar De Herdgang. :neutral.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 30, 2022 1:05 pm

Tuurlijk niet Rik
I think I lost my fucking headache

Mano

Bericht door Mano » di aug 30, 2022 1:11 pm

:smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2022 1:18 pm

Perschef Rik heeft het er maar lastig en druk mee, he....
Rik Elfrink
@RikElfrink
Officiële reactie van PSV is dat er geen enkel contact is geweest met Stengs. Geen bod, geen verzoek om informatie zelfs. Niets, bezweert men. Recent benaderd via een makelaar of wat dan ook. Dat kan het verklaren.
Hoe dan ook: Stengs gaat niet naar PSV, maar naar Antwerp.
PSV heeft zich nu inderdaad gemeld voor Calvin Stengs, zoals ook Fabrizio Romano al aangeeft. De optie voor vervanging Gakpo. Eerder vielen de namen Karlsson en Stengs al. Karlsson te duur, Stengs mogelijk wel haalbaar.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di aug 30, 2022 1:19 pm

Lol, hoeveel tijd zat er tussen die tweets?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2022 1:22 pm

Jinne schreef:
di aug 30, 2022 1:19 pm
Lol, hoeveel tijd zat er tussen die tweets?
Geen idee. Maar wat een gast joh. De tikgleuf van wat 'm gedicteerd wordt. Onafhankelijke journalistiek... :excited.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 30, 2022 2:17 pm

Hij heeft wel succes, want zijn berichten worden uitgebreid gelezen. Vooral in de regio-Amsterdam, naar het schijnt. :smallgrin.gif:

Frank

Bericht door Frank » di aug 30, 2022 2:51 pm

wimpey schreef:
ma aug 29, 2022 8:18 pm
Frank schreef:
ma aug 29, 2022 6:10 pm
Dat jij nog kunt reageren in deze topic Generaal, mij lukt het (afgezien van deze post) niet meer in ieder geval. :excited.gif:
Hoezo niet? :confused.gif:
Het zou kunnen dat het mijn eigen invulling is van de posts, maar je moet voor de gein is terugkijken naar de denigrerende toon die er vaak gepost wordt.
Zeker richting Elferink.

Gewoon niet prettig om te lezen als (oud-) PSV-er, laten we het daar maar op houden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di aug 30, 2022 2:52 pm

Maar Rik Elferink speelt toch ook gewoon een dubieuze rol, Frank?
Tijd voor iets nieuws.

generaal

Bericht door generaal » di aug 30, 2022 3:00 pm

Elfrink komt op mij over als een aardige man, maar ook een tikkeltje naïef. Dat terwijl die een rechtenstudie heeft afgerond en eerst als economieredacteur werkzaam was.

Dan is het een beetje vreemd dat hij zich als een loopjongen laat behandelen. Vroeger had je met Jan Sommerdijk een prima sportjournalist bij Omroep Gelderland. Aan z’n accent kon je al afleiden dat die Vitessenaar is, maar zijn verslaggeving over die club was zeer kritisch en scherp. Dat mis ik bij Rik. PSV verdient een watcher die zo kritisch is als Jan Sommerdijk.
Laatst gewijzigd door generaal op di aug 30, 2022 3:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 30, 2022 3:15 pm

Misschien willen jullie Mike Verweij hebben? :hypocrite.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 30, 2022 3:16 pm

Hij wil geen moeilijkheden, denk ik. Bij PSV zijn ze nogal snel op hun teentjes getrapt. Misschien doet hij zo omdat hij anders geen informatie krijgt.

Een clubwatcher moet niet te lang bij dezelfde club blijven zitten, dan wordt het te gezellig.

@Frank: wij zijn hier net zo goed kritisch op Ajax, als ze er bij onze club een zooitje van maken.

generaal

Bericht door generaal » di aug 30, 2022 3:21 pm

Yopii schreef:
di aug 30, 2022 3:16 pm
Hij wil geen moeilijkheden, denk ik. Bij PSV zijn ze nogal snel op hun teentjes getrapt. Misschien doet hij zo omdat hij anders geen informatie krijgt.

Een clubwatcher moet niet te lang bij dezelfde club blijven zitten, dan wordt het te gezellig.

@Frank: wij zijn hier net zo goed kritisch op Ajax, als ze er bij onze club een zooitje van maken.
Ik denk dat je goed zit. PSV garandeert hem zo van ‘leuke stukjes’ die de fans slikken. En dus verkoopt hij meer AD Premium-abonnementen. Maar met journalistiek heeft het niet veel te maken.

Eigenlijk zou een of andere freelance sportjournalist in dat gat moeten springen. Persmomentjes aangrijpen om vriendelijk doch kritisch op de staf en directie te vuren met scherpe vragen.

Kan Rik daar weer veilig commentaar op geven :smallgrin.gif:

columbus

Bericht door columbus » di aug 30, 2022 3:21 pm

Ook als het geen zooitje is hoor

In principe kan er helemaal niemand wat van en is Ajax nagenoeg failliet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 30, 2022 3:23 pm

Het is met al die zogenaamde club watchers in meer of mindere mate hetzelfde. Ze willen de relatie goed houden omdat ze anders hun contacten verliezen. En daarmee worden ze dan feitelijk een soort perschef.

Binnen de groep club watchers maakt onze Rik het wel vrij bont is mijn persoonlijke indruk.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 30, 2022 3:48 pm

De Dominee schreef:
di aug 30, 2022 3:15 pm
:biggrin.gif: Rik is gewoon een fan. Verweij is niets anders dan een vals kreng.

Frank

Bericht door Frank » di aug 30, 2022 3:52 pm

Yopii schreef:
di aug 30, 2022 3:16 pm
Weet ik, maar er zit een verschil in kritisch zijn of denigrerend zijn.

Maar goed, ik besef dat ik op een Ajax site zit, vandaar dat ik er meestal geen opmerkingen over maak.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 30, 2022 3:57 pm

generaal schreef:
di aug 30, 2022 3:00 pm
Elfrink komt op mij over als een aardige man, maar ook een tikkeltje naïef. Dat terwijl die een rechtenstudie heeft afgerond en eerst als economieredacteur werkzaam was.

Dan is het een beetje vreemd dat hij zich als een loopjongen laat behandelen. Vroeger had je met Jan Sommerdijk een prima sportjournalist bij Omroep Gelderland. Aan z’n accent kon je al afleiden dat die Vitessenaar is, maar zijn verslaggeving over die club was zeer kritisch en scherp. Dat mis ik bij Rik. PSV verdient een watcher die zo kritisch is als Jan Sommerdijk.
Sommerdijk heeft het veel makkelijker. Ten eerste bestaat zijn publiek uit Arnhemse notoire zwartkijkers en zeikers. Ten tweede gaat er bij Vitesse zelden iets goed, dus kun je altijd lekker kritisch zijn.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 30, 2022 4:27 pm

wimpey schreef:
di aug 30, 2022 3:48 pm
De Dominee schreef:
:biggrin.gif: Rik is gewoon een fan. Verweij is niets anders dan een vals kreng.
Verweij is een intrigant, een vervelende man.
Ik denk dat je goed zit. PSV garandeert hem zo van ‘leuke stukjes’ die de fans slikken. En dus verkoopt hij meer AD Premium-abonnementen. Maar met journalistiek heeft het niet veel te maken.
Je bedoelt dat hij bewust zo kritiekloos is?
Ik krijg juist de indruk dat hij het niet zo door heeft van zichzelf. Hij is langzamerhand steeds wat meer opgeschoven richting onbezoldigde functie bij PSV, zeg maar.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 30, 2022 4:42 pm

De berichten van Elfrink zijn eigenlijk net als opmerkingen van een licht verstandelijk beperkt buurjongetje, grappig aandoenlijk.

generaal

Bericht door generaal » di aug 30, 2022 4:51 pm

Yopii schreef:
di aug 30, 2022 4:27 pm
wimpey schreef:
di aug 30, 2022 3:48 pm
De Dominee schreef:
Verweij is een intrigant, een vervelende man.
Je bedoelt dat hij bewust zo kritiekloos is?
Ik krijg juist de indruk dat hij het niet zo door heeft van zichzelf. Hij is langzamerhand steeds wat meer opgeschoven richting onbezoldigde functie bij PSV, zeg maar.
Ik denk dat hij vrij kneedbaar is. Of dat nou door Brands, Slegers of z’n redactiechef is. Rik wil aardig gevonden worden. Hij accepteert dus ook dat DPG Media zelfs z’n minst nieuwswaardige kopiestukjes van een geel Premiumslot voorziet.

Z’n schrijfstijl is gekunsteld. Hij schrijft zoals hij denkt dat een journalist hoort te schrijven. De krampachtigheid straalt ervan af. Maar daarom werkt hij ook bij het ED.

Nou begrijp ik dat niet elke journalist naar de stijlprijs dingt, maar bij Elsevier zou die niet over de drempel komen.

Nu is dit geen ramp, mits de journalist dan in ieder geval inhoudelijk verrassend en onderscheidend is. Dat is bij Rik veel vaker niet dan wel het geval. Rik is het vriendelijke clichémannetje dat met versleten uitdrukkingen en merkwaardige synoniemen verslag doet en commentaar geeft. Maar hij hobbelt vooral achter de feiten aan. Wel een hele aardige man. Te aardig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 30, 2022 5:35 pm

Het is soms gewoon Jiskefet. Met enige regelmaat moet ik gewoon hardop lachen om zijn teksten.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » di aug 30, 2022 6:10 pm

Het lijkt me wel een aardige kerel eerlijk gezegd. Al die club watchers zijn toch vrij apart en staan contact op een kruising, een kritisch stuk en je krijgt misschien heen info meer. En daar wordt je toch voor afgerekend bij de baas lijkt me. Die Martijn krabbedam mocht toch ook op een gegeven moment niet meer bij Feijenoord naar binnen?

Frank

Bericht door Frank » di aug 30, 2022 7:06 pm

Liberty schreef:
di aug 30, 2022 2:52 pm
Maar Rik Elferink speelt toch ook gewoon een dubieuze rol, Frank?
Hoe moet ik dit in vredesnaam bepalen? Ik ken de beste man helemaal niet (niemand hier neem ik aan) en heb geen idee wat de opdracht is die hij van de krant meekrijgt (jullie ook niet neem ik aan).

Ik vind het gewoon uiterst vaag dat hij hier gewoon volledig uitgelachen en belachelijk gemaakt wordt. Maar goed dat hij hier niet meeleest (ook hier, neem ik aan).

Plaats reactie