En ze waren heus niet bang dat Brands naar Ajax zou gaan, hetgeen betekent: ze waren het wel.
Rare jongens, die Brabanders.

Moderator: mods
Het staat er wel heel omfloerst beschreven toch?Scherrer schreef: ↑ma feb 14, 2022 5:47 pm'ga praten met mij en dan lossen we het op' betekent natuurlijk overduidelijk dat Ome Toon een mooie afkoopsom heeft ontvangen. Daar doen ze toch niet geheimzinnig over?Yopii schreef: ↑ma feb 14, 2022 4:11 pmZijn contract loopt nog door tot medio 2025, maar de wegen van de Eredivisie-topclub en de beleidsbepaler scheiden dus al eerder: "Het gaat niet om mij, het gaat om PSV. Als er zich een kans voordoet, dan is het van neem een kop koffie mee, ga praten met mij en dan lossen we het op. Nu is dat ook zo gegaan."![]()
Dus Toon Gerbrands, die ook gas en licht moet betalen, stapt vrijwillig op omdat het belang van PSV boven het zijne gaat?
HAHAHAHAHA
Ik begrijp wel waarom ze dit nu doen.
HAHAHAHA
Daar is helaas samen met de Van Kemenade Kroketten (de menselijke warmte was volgensde geruchten zo hoog dat die niet eens meer in de frituur moesten) gesneuveld. Ik vrees ook het ergste voorde worstebroijkes.Marillion schreef: ↑ma feb 14, 2022 8:00 pmWaar is de tijd gebleven dat ze hier in Eindhoven een gevulde koek bij serveerden?
Dit lijkt inderdaad een variant op in goed overleg uit elkaar. Misschien had hij intern al eens aangegeven dat hij zijn langste tijd in deze rol had gehad? Het is alweer even geleden dat Brands naar buiten moest bij Everton. Het is dus niet dat hij daar is weggelokt of zo.
Wow. Waar? Krijgt Ajax volgend seizoen misschien eindelijk een andere concurrent dan alleen zichzelfDe Dominee schreef: ↑di feb 15, 2022 11:03 amPeter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.
Het jaar onder Peter Bosz was erg leuk. Heb ervan genoten.De Dominee schreef: ↑di feb 15, 2022 11:03 amPeter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.
Dan is ie bij mbesv op de juiste plek.
Wat is het toch een grote leider dat hij gewoon opzij stapt voor het grote PSV."Het gaat niet om mij, het gaat om PSV. Als er zich een kans voordoet, dan is het van neem een kop koffie mee, ga praten met mij en dan lossen we het op. Nu is dat ook zo gegaan."
Telegraaf oa.generaal schreef: ↑di feb 15, 2022 11:10 amWow. Waar? Krijgt Ajax volgend seizoen misschien eindelijk een andere concurrent dan alleen zichzelfDe Dominee schreef: ↑di feb 15, 2022 11:03 amPeter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.![]()
Dat is waar, maar ik wil ook graag een wervelend Ajax zien. Aanvallend. Frivool. Er is nu ook meer mogelijk dan in zijn eerste periode.Yopii schreef: ↑di feb 15, 2022 11:16 amHet jaar onder Peter Bosz was erg leuk. Heb ervan genoten.De Dominee schreef: ↑di feb 15, 2022 11:03 amPeter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.
Helaas wonnen we niets.
En dat is meteen het probleem van Peter Bosz: hij wint nooit wat.
Hoe doet Bosz het op dit moment? Ik zie af en toe wat uitslagen van Lyon voorbij komen en daar komt een wisselvallig beeld uit naar voren. Willen ze daar van 'm af? Bij goed presteren lijkt me de stap van Lyon naar PSV geen logische.
De T.Met Brands achter Ajax aan
Na acht jaar maakt Toon Gerbrands bij PSV plaats voor oud-collega
door Jeroen Kapteijns
en Wilber Hack
EINDHOVEN Vier jaar na zijn vertrek naar Everton keert Marcel Brands terug bij PSV. Niet als technisch directeur, de functie die hij in Eindhoven tussen 2010 en 2018 bekleedde, maar als algemeen directeur. Hoewel zijn contract in Eindhoven nog drie seizoenen doorliep, maakt Toon Gerbrands plaats voor Brands, met wie hij bij zowel AZ als PSV intensief samenwerkte.
De naam van Brands (59) viel recent ook voor de vacante post van directeur topvoetbal bij de KNVB, maar toen PSV aanklopte, kende de Bosschenaar geen enkele twijfel. „Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met verschillende leden van de RvC en aangegeven dat er in Nederland maar één club is waar ik wil werken. Dat is PSV.”
Met Brands aan het roer wil PSV het gat met Ajax zien te verkleinen. Een van de eerste belangrijke taken die Brands wacht, is de aanstelling van een nieuwe trainer. Zijn netwerk is groot. Zo werkte hij bij PSV al vier seizoenen samen met Phillip Cocu, wiens naam veel wordt genoemd in relatie tot de trainersvacature, en speelde Brands bij RKC Waalwijk samen met Peter Bosz, die ook een belangrijke kandidaat voor de vacante post lijkt.
Gerbrands (64) maakt naar eigen zeggen ondanks zijn doorlopende contract graag plaats voor Brands. „Mijn contract is een apart verhaal. Ik teken omdat de club weet dat ik loyaal zal blijven en niet open sta voor andere aanbiedingen. Maar als een club wat anders wil, dan drinken we een kop koffie en lossen we het samen op. Ik ben trots op de manier waarop dit is gegaan. In de voetbalwereld worden vaak mensen beschadigd. Hier is open over gesproken. Dan heb je aan mij een makkelijke. In januari deed de kans Marcel Brands zich voor. Die ken ik ontzettend goed. Ik heb negen jaar met hem gewerkt bij AZ en PSV. Als je zo iemand binnen kunt halen, is het slim om dat te doen.”
Gerbrands heeft straks acht jaar aan het roer gestaan, even lang als oud-voorzitter Harry van Raaij. Slechts vier voorzitters in de 109-jarige historie van PSV leidden de Eindhovense club langer. Zijn aanstelling in 2014 was een trendbreuk, omdat PSV daarvoor altijd geleid was door iemand met banden in het regionale bedrijfsleven, veelal via Philips, of door iemand met een sterke PSV-connectie. Die was er niet bij Gerbrands, die daarvoor twaalf jaar algemeen directeur van AZ was geweest en oorspronkelijk uit het volleybal kwam.
Gerbrands had een vliegende start met twee kampioenschappen in zijn eerste twee jaar. Een van zijn belangrijkste beleidskeuzes maakte hij direct in zijn eerste maanden toen hij besloot niet toe te happen op aanbiedingen om Memphis Depay en Georginio Wijnaldum te verkopen. Beide sterkhouders bleven nog één seizoen met een verbeterd contract en de toezegging dat een jaar later meegewerkt zou worden aan een transfer. Het pakte geweldig uit en na zeven jaar zonder titel kon PSV weer een kampioenschap vieren, waarna Depay en Wijnaldum voor nog grotere bedragen werden verkocht. Waar zijn voorganger Tiny Sanders vaak het financiële aspect liet prevaleren, had Gerbrands het sportieve belang altijd voorop staan, wat erin resulteerde dat hij financieel scherper aan de wind durfde te varen met het oog op de concurrentiestrijd met Ajax.
Gerbrands beleefde ook bittere tijden bij PSV. De uitschakeling in Europa door NK Osijek in 2017 beschouwt hij als het absolute sportieve dieptepunt. Na drie kampioenschappen in zijn eerste vier jaar zag hij na het vertrek van Brands en Cocu in 2018 PSV sportief achterop raken bij Ajax. De sportieve crisis onder Mark van Bommel, de enige trainer die hij moest ontslaan in acht jaar PSV, liet ook diepe sporen na. Zijn huis moest beveiligd worden en hij kreeg brieven in de bus waarvan hij de inhoud liever niet wilde onthullen.
Buiten het voetbal-gedeelte wist Gerbrands het gevoelige proces, waarbij Philips zich steeds meer terugtrok, in goede banen te leiden. De naamgever van de Philips Sport Vereniging verdween in 2016 als hoofdsponsor en werd opgevolgd door eerst Energiedirect en later Brainport Eindhoven.
Gerbrands kijkt met tevredenheid terug op acht jaar PSV. „Een keer per twee jaar kampioen worden was het doel. Ik kom dus nog een titel tekort, al kan het dit seizoen natuurlijk nog gebeuren”, aldus Gerbrands, die hoopt dat de vertrekkende trainer Roger Schmidt erin slaagt om een achterstand van vijf punten op koploper Ajax goed te maken.
De vertrekkende directeur legt op 1 mei zijn werkzaamheden neer bij PSV en treedt ook terug als lid van de raad van commissarissen van de Eredivisie CV.