PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 5:54 pm

Ze omschrijven dat op een aparte wijze. :smallgrin.gif:

En ze waren heus niet bang dat Brands naar Ajax zou gaan, hetgeen betekent: ze waren het wel.

Rare jongens, die Brabanders. :hypocrite.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 6:28 pm

Scherrer schreef:
ma feb 14, 2022 5:47 pm
Yopii schreef:
ma feb 14, 2022 4:11 pm
Zijn contract loopt nog door tot medio 2025, maar de wegen van de Eredivisie-topclub en de beleidsbepaler scheiden dus al eerder: "Het gaat niet om mij, het gaat om PSV. Als er zich een kans voordoet, dan is het van neem een kop koffie mee, ga praten met mij en dan lossen we het op. Nu is dat ook zo gegaan."
:smallgrin.gif:

Dus Toon Gerbrands, die ook gas en licht moet betalen, stapt vrijwillig op omdat het belang van PSV boven het zijne gaat?

HAHAHAHAHA

Ik begrijp wel waarom ze dit nu doen.

HAHAHAHA
'ga praten met mij en dan lossen we het op' betekent natuurlijk overduidelijk dat Ome Toon een mooie afkoopsom heeft ontvangen. Daar doen ze toch niet geheimzinnig over?
Het staat er wel heel omfloerst beschreven toch?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 14, 2022 6:47 pm

Misschien komt Scherrer uit Brabant?

Lil Kleine gaat 120 uur aan de slag als afvalprikker; dit heeft hij afgesproken met de rechter. Het was van neem een kop koffie, ga in gesprek en ze kwamen eruit.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma feb 14, 2022 7:41 pm

Jöhnk schreef:
ma feb 14, 2022 6:47 pm
Misschien komt Scherrer uit Brabant?
Nou meer jarenlange ervaring in het bedrijfsleven, waar menig directeur met dit soort vage teksten met pensioen wordt gestuurd. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 14, 2022 8:00 pm

Waar is de tijd gebleven dat ze hier in Eindhoven een gevulde koek bij serveerden?

Dit lijkt inderdaad een variant op in goed overleg uit elkaar. Misschien had hij intern al eens aangegeven dat hij zijn langste tijd in deze rol had gehad? Het is alweer even geleden dat Brands naar buiten moest bij Everton. Het is dus niet dat hij daar is weggelokt of zo.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 14, 2022 9:46 pm

Zouden ze de afspraken nog achterop een bierviltje schrijven in Eindhoven?

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 14, 2022 10:09 pm

Brands heeft vast wel een leuke stereotoren gekregen. Met cassettedeck en al
I think I lost my fucking headache

elliquido

Bericht door elliquido » ma feb 14, 2022 11:04 pm

Die topsportcultuur is goed geland in eindhoven.

Cocu wel 3x kampioen in 4 jaar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 15, 2022 9:38 am

Marillion schreef:
ma feb 14, 2022 8:00 pm
Waar is de tijd gebleven dat ze hier in Eindhoven een gevulde koek bij serveerden?

Dit lijkt inderdaad een variant op in goed overleg uit elkaar. Misschien had hij intern al eens aangegeven dat hij zijn langste tijd in deze rol had gehad? Het is alweer even geleden dat Brands naar buiten moest bij Everton. Het is dus niet dat hij daar is weggelokt of zo.
Daar is helaas samen met de Van Kemenade Kroketten (de menselijke warmte was volgensde geruchten zo hoog dat die niet eens meer in de frituur moesten) gesneuveld. Ik vrees ook het ergste voorde worstebroijkes.

https://www.vi.nl/audio/voeding-nu-echt ... s-voorbij-
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee

Bericht door De Dominee » di feb 15, 2022 11:03 am

Peter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

generaal

Bericht door generaal » di feb 15, 2022 11:10 am

De Dominee schreef:
di feb 15, 2022 11:03 am
Peter Bosz wordt nu genoemd als voornaamste kandidaat voor de vacante positie als trainer bij PSV. Zou ik zelf erg jammer vinden.
Wow. Waar? Krijgt Ajax volgend seizoen misschien eindelijk een andere concurrent dan alleen zichzelf :biggthumpup.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 11:16 am

De Dominee schreef:
Het jaar onder Peter Bosz was erg leuk. Heb ervan genoten.

Helaas wonnen we niets.

En dat is meteen het probleem van Peter Bosz: hij wint nooit wat.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 15, 2022 11:40 am

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 11:16 am
Dan is ie bij mbesv op de juiste plek.

Geen slechte trainer, maar geen ijzervreter als Ten Hag. Bosz past trouwens niet in de clubcultuur van ut counterke en d'n underdog. Bosz wil aanvallen. Da's lastig met de defensie van de brainies.

Mano

Bericht door Mano » di feb 15, 2022 12:09 pm

"Het gaat niet om mij, het gaat om PSV. Als er zich een kans voordoet, dan is het van neem een kop koffie mee, ga praten met mij en dan lossen we het op. Nu is dat ook zo gegaan."
Wat is het toch een grote leider dat hij gewoon opzij stapt voor het grote PSV. :smallgrin.gif:
Serieuze zak geld mee en hij vond het best.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 12:14 pm

Zou de AD van Ajax mee moeten aankomen, dan werd hij afgemaakt.

PSV klaagt steevast over de pers, maar de relatief rustige omgeving daar is een groot voordeel.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di feb 15, 2022 12:15 pm

Toch lijkt Gerbrands me een goede AD. Beter dan Sar vermoed ik. Mocht Sar vertrekken zou ik Toon geen gekke optie vinden.
generaal schreef:
di feb 15, 2022 11:10 am
De Dominee schreef:
Wow. Waar? Krijgt Ajax volgend seizoen misschien eindelijk een andere concurrent dan alleen zichzelf :biggthumpup.gif:
Telegraaf oa.
Yopii schreef:
De Dominee schreef:
Het jaar onder Peter Bosz was erg leuk. Heb ervan genoten.

Helaas wonnen we niets.

Dat is waar, maar ik wil ook graag een wervelend Ajax zien. Aanvallend. Frivool. Er is nu ook meer mogelijk dan in zijn eerste periode.

Ten Hag is beter, maar die gaat komende zomer vertrekken vermoed ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 12:21 pm

Speelstijl van Peter Bosz is ren-je-rot. Kost zoveel kracht dat je er op den duur (zelfs tijdens een wedstrijd) de prijs voor betaalt.

Ik verwacht niet dat PSV er qua prijzen iets mee opschiet, maar ongetwijfeld zullen de toeschouwers van de club zich beter vermaken dan als ze Cocu aanstellen.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 15, 2022 12:25 pm

Mano schreef:
di feb 15, 2022 12:09 pm
Wat is het toch een grote leider dat hij gewoon opzij stapt voor het grote PSV. :smallgrin.gif:
Serieuze zak geld mee en hij vond het best.
Die krijgt geen oprotpremie. Is wel een man van zijn woord.

Rooie

Bericht door Rooie » di feb 15, 2022 12:46 pm

wimpey schreef:
di feb 15, 2022 11:40 am
Yopii schreef:
Dan is ie bij mbesv op de juiste plek.

Geen slechte trainer, maar geen ijzervreter als Ten Hag. Bosz past trouwens niet in de clubcultuur van ut counterke en d'n underdog. Bosz wil aanvallen. Da's lastig met de defensie van de brainies.
Hoe doet Bosz het op dit moment? Ik zie af en toe wat uitslagen van Lyon voorbij komen en daar komt een wisselvallig beeld uit naar voren. Willen ze daar van 'm af? Bij goed presteren lijkt me de stap van Lyon naar PSV geen logische.

999

Bericht door 999 » di feb 15, 2022 2:28 pm

Met Brands achter Ajax aan
Na acht jaar maakt Toon Gerbrands bij PSV plaats voor oud-collega
door Jeroen Kapteijns

en Wilber Hack

EINDHOVEN Vier jaar na zijn vertrek naar Everton keert Marcel Brands terug bij PSV. Niet als technisch directeur, de functie die hij in Eindhoven tussen 2010 en 2018 bekleedde, maar als algemeen directeur. Hoewel zijn contract in Eindhoven nog drie seizoenen doorliep, maakt Toon Gerbrands plaats voor Brands, met wie hij bij zowel AZ als PSV intensief samenwerkte.

De naam van Brands (59) viel recent ook voor de vacante post van directeur topvoetbal bij de KNVB, maar toen PSV aanklopte, kende de Bosschenaar geen enkele twijfel. „Ik heb meerdere gesprekken gevoerd met verschillende leden van de RvC en aangegeven dat er in Nederland maar één club is waar ik wil werken. Dat is PSV.”

Met Brands aan het roer wil PSV het gat met Ajax zien te verkleinen. Een van de eerste belangrijke taken die Brands wacht, is de aanstelling van een nieuwe trainer. Zijn netwerk is groot. Zo werkte hij bij PSV al vier seizoenen samen met Phillip Cocu, wiens naam veel wordt genoemd in relatie tot de trainersvacature, en speelde Brands bij RKC Waalwijk samen met Peter Bosz, die ook een belangrijke kandidaat voor de vacante post lijkt.

Gerbrands (64) maakt naar eigen zeggen ondanks zijn doorlopende contract graag plaats voor Brands. „Mijn contract is een apart verhaal. Ik teken omdat de club weet dat ik loyaal zal blijven en niet open sta voor andere aanbiedingen. Maar als een club wat anders wil, dan drinken we een kop koffie en lossen we het samen op. Ik ben trots op de manier waarop dit is gegaan. In de voetbalwereld worden vaak mensen beschadigd. Hier is open over gesproken. Dan heb je aan mij een makkelijke. In januari deed de kans Marcel Brands zich voor. Die ken ik ontzettend goed. Ik heb negen jaar met hem gewerkt bij AZ en PSV. Als je zo iemand binnen kunt halen, is het slim om dat te doen.”

Gerbrands heeft straks acht jaar aan het roer gestaan, even lang als oud-voorzitter Harry van Raaij. Slechts vier voorzitters in de 109-jarige historie van PSV leidden de Eindhovense club langer. Zijn aanstelling in 2014 was een trendbreuk, omdat PSV daarvoor altijd geleid was door iemand met banden in het regionale bedrijfsleven, veelal via Philips, of door iemand met een sterke PSV-connectie. Die was er niet bij Gerbrands, die daarvoor twaalf jaar algemeen directeur van AZ was geweest en oorspronkelijk uit het volleybal kwam.

Gerbrands had een vliegende start met twee kampioenschappen in zijn eerste twee jaar. Een van zijn belangrijkste beleidskeuzes maakte hij direct in zijn eerste maanden toen hij besloot niet toe te happen op aanbiedingen om Memphis Depay en Georginio Wijnaldum te verkopen. Beide sterkhouders bleven nog één seizoen met een verbeterd contract en de toezegging dat een jaar later meegewerkt zou worden aan een transfer. Het pakte geweldig uit en na zeven jaar zonder titel kon PSV weer een kampioenschap vieren, waarna Depay en Wijnaldum voor nog grotere bedragen werden verkocht. Waar zijn voorganger Tiny Sanders vaak het financiële aspect liet prevaleren, had Gerbrands het sportieve belang altijd voorop staan, wat erin resulteerde dat hij financieel scherper aan de wind durfde te varen met het oog op de concurrentiestrijd met Ajax.

Gerbrands beleefde ook bittere tijden bij PSV. De uitschakeling in Europa door NK Osijek in 2017 beschouwt hij als het absolute sportieve dieptepunt. Na drie kampioenschappen in zijn eerste vier jaar zag hij na het vertrek van Brands en Cocu in 2018 PSV sportief achterop raken bij Ajax. De sportieve crisis onder Mark van Bommel, de enige trainer die hij moest ontslaan in acht jaar PSV, liet ook diepe sporen na. Zijn huis moest beveiligd worden en hij kreeg brieven in de bus waarvan hij de inhoud liever niet wilde onthullen.

Buiten het voetbal-gedeelte wist Gerbrands het gevoelige proces, waarbij Philips zich steeds meer terugtrok, in goede banen te leiden. De naamgever van de Philips Sport Vereniging verdween in 2016 als hoofdsponsor en werd opgevolgd door eerst Energiedirect en later Brainport Eindhoven.

Gerbrands kijkt met tevredenheid terug op acht jaar PSV. „Een keer per twee jaar kampioen worden was het doel. Ik kom dus nog een titel tekort, al kan het dit seizoen natuurlijk nog gebeuren”, aldus Gerbrands, die hoopt dat de vertrekkende trainer Roger Schmidt erin slaagt om een achterstand van vijf punten op koploper Ajax goed te maken.

De vertrekkende directeur legt op 1 mei zijn werkzaamheden neer bij PSV en treedt ook terug als lid van de raad van commissarissen van de Eredivisie CV.
De T.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 15, 2022 3:42 pm

Hoezo is de eerste taak van een nieuwe algemeen directeur een trainer aanstellen. Misschien dom, maar ik zou denken dat dat bij een ander thuishoort
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 15, 2022 4:39 pm

Afgelopen seizoenen was natuurlijk al duidelijk dat John de Jong niet heel veel te vertellen heeft. Die zit meer in een uitvoerende rol. Dat zal nu niet anders zijn. De kans dat Marcel Brands zich als AD ook gaat bemoeien met het technisch beleid lijkt me gezien zijn achtergrond bijzonder groot.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 4:39 pm

Precies, dat moet John de Jong doen. :hypocrite.gif: :headbang.gif:

Maar serieus, wie betaalt, bepaalt. Dus zullen de geldschieters een hoop te zeggen hebben. Zo is het daar tegenwoordig toch geregeld?

Mano

Bericht door Mano » di feb 15, 2022 4:58 pm

JdJ weer terug bij af, de loopjongen van Brands :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 9:01 pm

Brands gaat nu proberen tweede garnituur uit Engeland te halen, schat ik in. Hij heeft altijd spelers weggehaald bij zijn oude clubs.

Overigens is de functie van AD heel iets anders dan die van TD. Moet blijken of Brands geschikt is.

Plaats reactie