PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Rooie

Re: PSV

Bericht door Rooie » ma feb 14, 2022 10:32 am

Gerbrands heeft toch recent z'n contract verlengd? Benieuwd wat daar het verhaal achter is.

generaal

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 10:36 am

Afbeelding
Dit is wel de branie die de afgelopen jaren in Eindhoven ontbrak. Brands lijkt me ook wel in staat om Ronald Koeman te strikken als opvolger van Pierlala. Of nog beter: Bosz als ETH blijft zitten :biggthumpup.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 14, 2022 10:37 am

Ik kan alleen wat terugvinden van eind 2019. Toen verlengde hij tot 2025. Is er bij Oranje nog een vacature?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

generaal

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 10:38 am

Rooie schreef:
ma feb 14, 2022 10:32 am
Gerbrands heeft toch recent z'n contract verlengd? Benieuwd wat daar het verhaal achter is.
Wellicht een topfunctie bij de KNVB. Of boegbeeld van de volleybalbond!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 14, 2022 10:42 am

Jinne schreef:
ma feb 14, 2022 10:37 am
Ik kan alleen wat terugvinden van eind 2019. Toen verlengde hij tot 2025. Is er bij Oranje nog een vacature?
Misschien is er binnenkort een vacature bij de grootste club van Nederland. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 14, 2022 10:48 am

Gerbrands is toch gewoonweg te licht voor de functie? Daarom is hij weg, lijkt me.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 10:53 am

Jinne schreef:
ma feb 14, 2022 10:37 am
Mij komt in no-time wel ter ore waarom d'n Toon daar vertrekt. Wordt vervolgd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 10:54 am

generaal schreef:
ma feb 14, 2022 10:36 am
Dit is wel de branie die de afgelopen jaren in Eindhoven ontbrak. Brands lijkt me ook wel in staat om Ronald Koeman te strikken als opvolger van Pierlala. Of nog beter: Bosz als ETH blijft zitten :biggthumpup.gif:
Koe werd bij AZ toch door Brands ontslagen?

Koe volgt LvG op? Dat lijkt me net zo zeker als dat EtH na dit seizoen bij Ajax vertrekt.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 10:59 am

Jöhnk schreef:
ma feb 14, 2022 10:48 am
Gerbrands is toch gewoonweg te licht voor de functie? Daarom is hij weg, lijkt me.

Grensoverschrijdend gedrag, hahaha. :hypocrite.gif:

@Wimpey: ben benieuwd. Vond Toon G. geen doorslaand succes bij PSV. Hij is verbaal wel sterker dan Van der Sar bijvoorbeeld, maar hij heeft voor PSV maar bar weinig kunnen bewerkstelligen.

De Tovenaar dus terug, dat wordt een aparte situatie. JdJ zit nu geramd, of gaan hij de facto terug naar zijn oude functie van hulpje?

Wie zou de nieuwe trainer worden? Gaat Ome Toon nog bij iemand voor de deur liggen of spreekt de Tovenaar zijn netwerk aan?
Laatst gewijzigd door Yopii op ma feb 14, 2022 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 11:07 am

wimpey schreef:
ma feb 14, 2022 10:54 am
generaal schreef:
ma feb 14, 2022 10:36 am
Koe werd bij AZ toch door Brands ontslagen?

Koe volgt LvG op? Dat lijkt me net zo zeker als dat EtH na dit seizoen bij Ajax vertrekt.
Zo had ik het nog niet bekeken. En Gino Bosz is al werkzaam als scout bij Ajax.

Dan zal Cocu het wel worden. Na PSV overal mislukt. En toch een hele vooruitgang ten aanzien van ruige Roger :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 11:12 am

Yopii schreef:
ma feb 14, 2022 10:59 am
JdJ zit nu geramd, of gaan hij de facto terug naar zijn oude functie van hulpje?
Was toch nu vooral hulpje van Schmidt? Maakt geen sterke indruk, die Jong(en).

Brands als AD, dat roept herinnering op aan LvG als TD bij Ajax. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 11:19 am

Jöhnk schreef:
Hans Wijers heeft voor de aanstelling van vd Sar meermaals met Gerbrands gepraat. Om AD van Ajax te horen dus. Seal of approval van Cruijff... Maar Gerbrands had geen zin om als loopjongen van Cruijff te fungeren. Begrijpelijk.

Het avontuur met Van Bommel wordt hem natuurlijk aangerekend. De financiers zullen ook hun vraagtekens zetten bij het beeld (op mij dan) dat Schmidt zo ongeveer de sleutels van die club in handen kreeg. Maar ik ben wel verbaasd dat hij nu sneuvelt, het probleem leek me daar eerder die (i.m.o. halfzachte) TD van ze. Die heeft toch echt wel een bak ellende aangetrokken. Dan wel zich laten aanleunen door Schmidt.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 11:26 am

wimpey schreef:
ma feb 14, 2022 11:19 am
Jöhnk schreef:
Hans Wijers heeft voor de aanstelling van vd Sar meermaals met Gerbrands gepraat. Om AD van Ajax te horen dus. Seal of approval van Cruijff... Maar Gerbrands had geen zin om als loopjongen van Cruijff te fungeren. Begrijpelijk.

Het avontuur met Van Bommel wordt hem natuurlijk aangerekend. De financiers zullen ook hun vraagtekens zetten bij het beeld (op mij dan) dat Schmidt zo ongeveer de sleutels van die club in handen kreeg. Maar ik ben wel verbaasd dat hij nu sneuvelt, het probleem leek me daar eerder die (i.m.o. halfzachte) TD van ze. Die heeft toch echt wel een bak ellende aangetrokken. Dan wel zich laten aanleunen door Schmidt.
Mwoah John De Jong was niet sterk maar vond jij Brands nou zo zaligmakend bij PSV?

De reden dat Gerbrands vertrekt is simpelweg lobbywerk van Van der Wallen geweest, die wilde de boel opschudden. Dus ze konden kiezen of John De Jong eruit gooien of deze constructie. Waarbij ze natuurlijk ook bang waren dat ze Brands zouden mislopen mocht die bijvoorbeeld naar de KNVB gaan. Dusja 'opportunity' want ze hadden het contract van Gerbrands verlengd recent.

Officieel wilde Gerbrands niet naar Ajax omdat hij door een headhuntersbureau benaderd was en door niemand uit de club zelf.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma feb 14, 2022 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 14, 2022 11:30 am

Brands is voor mij voor eeuwig de man van die vertoning bij het gemeentehuis. Kan ‘m niet serieus nemen.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 11:32 am

Marillion schreef:
ma feb 14, 2022 11:30 am
Brands is voor mij voor eeuwig de man van die vertoning bij het gemeentehuis. Kan ‘m niet serieus nemen.
Ik vond Tiny Sanders in die hele setting nog net even genanter, juist omdat hij er zat als AD. Die foto van generaal blijft goud. Echt dat tovert altijd en glimlach op m'n gezicht.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 11:32 am

Van der Sar wordt aangerekend dat hij onzichtbaar was, maar dat gold toch ook voor Gerbrands? In slechte tijden hoorden en zagen we hem niet.

Daarbij is hij medeverantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van Bommel, JdJ, VoH, er komt bij PSV weinig uit. Scouting lijkt een zooitje bovendien.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 11:37 am

Yopii schreef:
ma feb 14, 2022 11:32 am
Van der Sar wordt aangerekend dat hij onzichtbaar was, maar dat gold toch ook voor Gerbrands? In slechte tijden hoorden en zagen we hem niet.

Daarbij is hij medeverantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van Bommel, JdJ, VoH, er komt bij PSV weinig uit. Scouting lijkt een zooitje bovendien.
Dat verwijt heeft Gerbrands vaak gehad, deels terecht inderdaad. Gerbrands was altijd de man van de tegeltjeswijsheden als "wij bepalen geen beleid op binnen of buitenkant paal, wij kijken naar de lange termijn" en meer van dat soort oneliners. Als AD moet je voor een deel ook wel een politicus zijn maar er kleeft meer aan die functie. Als je naar Gerbrands periode kijkt als directeur vind ik PSV weinig inventief en innovatief.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 11:39 am

Andriy Demchenko schreef:
ma feb 14, 2022 11:26 am
Mwoah John De Jong was niet sterk maar vond jij Brands nou zo zaligmakend bij PSV?
Krijg bij die club wel eens het idee van "wie betaalt bepaalt". Ze hebben daar al vele jaren een krankzinnig slechte achterhoede. Alsof die financiers van ze liever hebbedingetjes als Götze, Zahavi, Doan, Bruma enzo halen. Geld maakt geld ofzo. I.p.v. een evenwichtige selectie neer te zetten. Dat was t.t.v. TD Brands ook al zo. Alleen had je toen een Ajax dat mbesv met kneuzen als Schwaab en Luckassen kampioen liet worden.

Schreef het effe terug al: wie is de leider van die ploeg op het veld? Gakpo (prima speler) stond na AZ-thuis half lacherig voor de camera. Geen leider. Non-playing captain Van Ginkel. :smallgrin.gif:
Officieel wilde Gerbrands niet omdat hij door een headhuntersbureau benaderd was en door niemand uit de club zelf.
Ja, klopt. Je frist m'n geheugen op. :biggthumpup.gif: Maar hij heeft daarna toch nog 2 of 3 keer met Wijers zitten praten. In de Amsteltoren, als ik me goed herinner.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 11:39 am

Bovendien slechte timing van zijn boekpresentaties, meen ik me te herinneren.

:smallgrin.gif:

generaal

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 11:49 am

Toon keek altijd enorm op tegen Schmidt. Ik heb de indruk dat die nare Feldwebel hem totaal heeft afgebluft. Behandel je iemand als een celebrity, dan behandelt die jou vroeg of laat als een fan. Dat verklaart ook wel de keuze voor Brands. Die is veel meer een klootzak. En dat heeft een AD nodig. Schmidt had bij Brands nooit zo ver kunnen gaan. Noem het maar de zonnebankfactor :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 12:04 pm

Ja, ze hadden bij hem voor de deur gelegen en zo. Door zulk onderdanig gedrag kun je later iemand haast niet meer corrigeren. Het leek wel of Pep Guardiola of Jürgen Klopp zich in Eindhoven had gemeld.

Daarbij is het Toon al die jaren niet gelukt om Calimero uit Eindhoven te verjagen, ondanks zijn stoere praat over topsportklimaat.

999

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 12:06 pm

Waarom Toon Gerbrands nu al plaatsmaakt voor Marcel Brands, onder wie straks een nieuw PSV wordt opgebouwd
Binnen PSV was er geen enkele vrees dat Marcel Brands op korte termijn bij Ajax aan de slag wilde gaan. Wel is hij nu vrij man en dat was de belangrijkste reden voor de raad van commissarissen om na dit seizoen een nieuwe koers te gaan varen met de Eindhovense club. Toon Gerbrands gaat drie jaar eerder weg dan contractueel overeengekomen.
BD.
Blij met de punten ...

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 12:08 pm

Yopii schreef:
ma feb 14, 2022 12:04 pm
Ja, ze hadden bij hem voor de deur gelegen en zo. Door zulk onderdanig gedrag kun je later iemand haast niet meer corrigeren. Het leek wel of Pep Guardiola of Jürgen Klopp zich in Eindhoven had gemeld.

Daarbij is het Toon al die jaren niet gelukt om Calimero uit Eindhoven te verjagen, ondanks zijn stoere praat over topsportklimaat.
Haha, ja die hele Schmidt saga doet toch erg denken aan het sprookje van De kleren van de keizer.

Calimero laat zich niet wegjagen uit Eindhoven, die heeft al jarenlang zijn nest op de Herdgang, onderdeel van de clubcultuur.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 12:09 pm

Je weet wat je kreeg met TD Brands: Raiola. En telkens dezelfde namen. Arias die in de interesse stond van Everton. Goh!

Wellicht dat Gerbrands z'n oren liet hangen naar Schmidt. Maar niet naar zo'n vd Wallen. Brands zal 'kneedbaarder' zijn.

999

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 12:10 pm

999 schreef:
ma feb 14, 2022 12:06 pm
Waarom Toon Gerbrands nu al plaatsmaakt voor Marcel Brands, onder wie straks een nieuw PSV wordt opgebouwd
Binnen PSV was er geen enkele vrees dat Marcel Brands op korte termijn bij Ajax aan de slag wilde gaan. Wel is hij nu vrij man en dat was de belangrijkste reden voor de raad van commissarissen om na dit seizoen een nieuwe koers te gaan varen met de Eindhovense club. Toon Gerbrands gaat drie jaar eerder weg dan contractueel overeengekomen.
BD.
Raad een van wie dit stukkie is ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie