PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Koe werd bij AZ toch door Brands ontslagen?
Koe volgt LvG op? Dat lijkt me net zo zeker als dat EtH na dit seizoen bij Ajax vertrekt.
Grensoverschrijdend gedrag, hahaha.

@Wimpey: ben benieuwd. Vond Toon G. geen doorslaand succes bij PSV. Hij is verbaal wel sterker dan Van der Sar bijvoorbeeld, maar hij heeft voor PSV maar bar weinig kunnen bewerkstelligen.
De Tovenaar dus terug, dat wordt een aparte situatie. JdJ zit nu geramd, of gaan hij de facto terug naar zijn oude functie van hulpje?
Wie zou de nieuwe trainer worden? Gaat Ome Toon nog bij iemand voor de deur liggen of spreekt de Tovenaar zijn netwerk aan?
Laatst gewijzigd door Yopii op ma feb 14, 2022 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo had ik het nog niet bekeken. En Gino Bosz is al werkzaam als scout bij Ajax.
Dan zal Cocu het wel worden. Na PSV overal mislukt. En toch een hele vooruitgang ten aanzien van ruige Roger

Hans Wijers heeft voor de aanstelling van vd Sar meermaals met Gerbrands gepraat. Om AD van Ajax te horen dus. Seal of approval van Cruijff... Maar Gerbrands had geen zin om als loopjongen van Cruijff te fungeren. Begrijpelijk.
Het avontuur met Van Bommel wordt hem natuurlijk aangerekend. De financiers zullen ook hun vraagtekens zetten bij het beeld (op mij dan) dat Schmidt zo ongeveer de sleutels van die club in handen kreeg. Maar ik ben wel verbaasd dat hij nu sneuvelt, het probleem leek me daar eerder die (i.m.o. halfzachte) TD van ze. Die heeft toch echt wel een bak ellende aangetrokken. Dan wel zich laten aanleunen door Schmidt.
-
Mwoah John De Jong was niet sterk maar vond jij Brands nou zo zaligmakend bij PSV?wimpey schreef: ↑ma feb 14, 2022 11:19 amHans Wijers heeft voor de aanstelling van vd Sar meermaals met Gerbrands gepraat. Om AD van Ajax te horen dus. Seal of approval van Cruijff... Maar Gerbrands had geen zin om als loopjongen van Cruijff te fungeren. Begrijpelijk.
Het avontuur met Van Bommel wordt hem natuurlijk aangerekend. De financiers zullen ook hun vraagtekens zetten bij het beeld (op mij dan) dat Schmidt zo ongeveer de sleutels van die club in handen kreeg. Maar ik ben wel verbaasd dat hij nu sneuvelt, het probleem leek me daar eerder die (i.m.o. halfzachte) TD van ze. Die heeft toch echt wel een bak ellende aangetrokken. Dan wel zich laten aanleunen door Schmidt.
De reden dat Gerbrands vertrekt is simpelweg lobbywerk van Van der Wallen geweest, die wilde de boel opschudden. Dus ze konden kiezen of John De Jong eruit gooien of deze constructie. Waarbij ze natuurlijk ook bang waren dat ze Brands zouden mislopen mocht die bijvoorbeeld naar de KNVB gaan. Dusja 'opportunity' want ze hadden het contract van Gerbrands verlengd recent.
Officieel wilde Gerbrands niet naar Ajax omdat hij door een headhuntersbureau benaderd was en door niemand uit de club zelf.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma feb 14, 2022 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Ik vond Tiny Sanders in die hele setting nog net even genanter, juist omdat hij er zat als AD. Die foto van generaal blijft goud. Echt dat tovert altijd en glimlach op m'n gezicht.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Van der Sar wordt aangerekend dat hij onzichtbaar was, maar dat gold toch ook voor Gerbrands? In slechte tijden hoorden en zagen we hem niet.
Daarbij is hij medeverantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van Bommel, JdJ, VoH, er komt bij PSV weinig uit. Scouting lijkt een zooitje bovendien.
Daarbij is hij medeverantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van Bommel, JdJ, VoH, er komt bij PSV weinig uit. Scouting lijkt een zooitje bovendien.
-
Dat verwijt heeft Gerbrands vaak gehad, deels terecht inderdaad. Gerbrands was altijd de man van de tegeltjeswijsheden als "wij bepalen geen beleid op binnen of buitenkant paal, wij kijken naar de lange termijn" en meer van dat soort oneliners. Als AD moet je voor een deel ook wel een politicus zijn maar er kleeft meer aan die functie. Als je naar Gerbrands periode kijkt als directeur vind ik PSV weinig inventief en innovatief.Yopii schreef: ↑ma feb 14, 2022 11:32 amVan der Sar wordt aangerekend dat hij onzichtbaar was, maar dat gold toch ook voor Gerbrands? In slechte tijden hoorden en zagen we hem niet.
Krijg bij die club wel eens het idee van "wie betaalt bepaalt". Ze hebben daar al vele jaren een krankzinnig slechte achterhoede. Alsof die financiers van ze liever hebbedingetjes als Götze, Zahavi, Doan, Bruma enzo halen. Geld maakt geld ofzo. I.p.v. een evenwichtige selectie neer te zetten. Dat was t.t.v. TD Brands ook al zo. Alleen had je toen een Ajax dat mbesv met kneuzen als Schwaab en Luckassen kampioen liet worden.Andriy Demchenko schreef: ↑ma feb 14, 2022 11:26 amMwoah John De Jong was niet sterk maar vond jij Brands nou zo zaligmakend bij PSV?
Schreef het effe terug al: wie is de leider van die ploeg op het veld? Gakpo (prima speler) stond na AZ-thuis half lacherig voor de camera. Geen leider. Non-playing captain Van Ginkel.

Ja, klopt. Je frist m'n geheugen op.Officieel wilde Gerbrands niet omdat hij door een headhuntersbureau benaderd was en door niemand uit de club zelf.

Toon keek altijd enorm op tegen Schmidt. Ik heb de indruk dat die nare Feldwebel hem totaal heeft afgebluft. Behandel je iemand als een celebrity, dan behandelt die jou vroeg of laat als een fan. Dat verklaart ook wel de keuze voor Brands. Die is veel meer een klootzak. En dat heeft een AD nodig. Schmidt had bij Brands nooit zo ver kunnen gaan. Noem het maar de zonnebankfactor 

Ja, ze hadden bij hem voor de deur gelegen en zo. Door zulk onderdanig gedrag kun je later iemand haast niet meer corrigeren. Het leek wel of Pep Guardiola of Jürgen Klopp zich in Eindhoven had gemeld.
Daarbij is het Toon al die jaren niet gelukt om Calimero uit Eindhoven te verjagen, ondanks zijn stoere praat over topsportklimaat.
Daarbij is het Toon al die jaren niet gelukt om Calimero uit Eindhoven te verjagen, ondanks zijn stoere praat over topsportklimaat.
BD.Waarom Toon Gerbrands nu al plaatsmaakt voor Marcel Brands, onder wie straks een nieuw PSV wordt opgebouwd
Binnen PSV was er geen enkele vrees dat Marcel Brands op korte termijn bij Ajax aan de slag wilde gaan. Wel is hij nu vrij man en dat was de belangrijkste reden voor de raad van commissarissen om na dit seizoen een nieuwe koers te gaan varen met de Eindhovense club. Toon Gerbrands gaat drie jaar eerder weg dan contractueel overeengekomen.
Blij met de punten ...
-
Haha, ja die hele Schmidt saga doet toch erg denken aan het sprookje van De kleren van de keizer.Yopii schreef: ↑ma feb 14, 2022 12:04 pmJa, ze hadden bij hem voor de deur gelegen en zo. Door zulk onderdanig gedrag kun je later iemand haast niet meer corrigeren. Het leek wel of Pep Guardiola of Jürgen Klopp zich in Eindhoven had gemeld.
Calimero laat zich niet wegjagen uit Eindhoven, die heeft al jarenlang zijn nest op de Herdgang, onderdeel van de clubcultuur.
Je weet wat je kreeg met TD Brands: Raiola. En telkens dezelfde namen. Arias die in de interesse stond van Everton. Goh!
Wellicht dat Gerbrands z'n oren liet hangen naar Schmidt. Maar niet naar zo'n vd Wallen. Brands zal 'kneedbaarder' zijn.
Wellicht dat Gerbrands z'n oren liet hangen naar Schmidt. Maar niet naar zo'n vd Wallen. Brands zal 'kneedbaarder' zijn.
Raad een van wie dit stukkie is ..999 schreef: ↑ma feb 14, 2022 12:06 pmBD.Waarom Toon Gerbrands nu al plaatsmaakt voor Marcel Brands, onder wie straks een nieuw PSV wordt opgebouwd
Binnen PSV was er geen enkele vrees dat Marcel Brands op korte termijn bij Ajax aan de slag wilde gaan. Wel is hij nu vrij man en dat was de belangrijkste reden voor de raad van commissarissen om na dit seizoen een nieuwe koers te gaan varen met de Eindhovense club. Toon Gerbrands gaat drie jaar eerder weg dan contractueel overeengekomen.
Blij met de punten ...