Bij Spurs was het beste er ook gewoon al af.
Was dat overigens geen buitenspel? Ik ben het eerlijk gezegd een beetje kwijt met de spelregel wijzigingen. Maar Zahavi staat bij die pass volgens mij te diep en hij heeft daar voordeel van.
Moderator: mods
Bij Spurs was het beste er ook gewoon al af.
En terecht! Was geen woord van gelogen.elliquido schreef:Van ginkel fakkelt zijn trainer af over de wissels, zo... dat wordt gezelllig in eindhoven
Waarschijnlijk nog met een leuke verwijzing van een uitspraak dat binnen of buitenkant paal niet het beleid bepaalt bij PSV door Gerbrands uitgesproken.Jöhnk schreef: ↑di aug 24, 2021 10:22 pmDe tweets van Rik Elfrink lezend vermoed ik dat er in de loop van de volgende 24 uur een stapeltje artikelen van zijn hand zal verschijnen waarin wordt benadrukt dat een bal tegen de lat het verschil maakte. Hij zal eraan voorbijgaan dat ook met 1-0 PSV niet zomaar gekwalificeerd was.
Kan me de tijden herinneren dat plaatjes zoals deze het erg goed deden.
Er was geen kans op steekpassenvoetbal want Benfica speelde veel verdedigender dan in de heenwedstrijd. Gotze werd geneutraliseerd door een extra middenvelder. De ruimte lag bij Max aan de zijkant. De rode kaart speelde Benfica in de kaart. Toen beperkten ze zich alleen nog maar tot verdedigen en dat kunnen ze goed. En die keeper is ook bovengemiddeld. Heeft ze uiteindelijk op de been gehouden bij die 3 grote kansen.Monkey Tonk schreef:Ik krijg het idee dat psv en feyenoord inspiratie putten uit Ajax, en ook zo willen spelen. Op zich goed voor het NL voetbal. Het steekpassenfestijn waarmee een bus kapot is te spelen is alleen van een te hoge moeilijkheidsgraad (waarschijnlijk ook voor Ajax zelf dit jaar). De bal op de lat (buitenspel) kwam, veelzeggend, uit een counter.
In het laatste kwartier van de eerste helft stond Benfica met tien man op instorten, maar na de rust hadden ze het goed voor elkaar. Bij psv vloeide het geloof al vrij snel weg in de tweede helft. Ook bij de trainer, met die EtH wissels. De ervaring, het koel blijven als de druk toeneemt, ontbrak.
Je zag vooraf aan de wedstrijd al teksten die niet klopten, op de toon van 'Benfica heeft niks laten zien en wij gaan zeker verder'. Ook dat is gebrek aan ervaring. Dat zijn de laatste dingen die je wilt denken voor zo'n cruciale ontmoeting.
Ik meet Ajax niet tegen psv dus de uitschakeling doet me geen plezier. Voor de kwaliteit van het NL voetbal is het beter dat zoveel mogelijk ploegen zo hoog mogelijk spelen.
De Portugezen trokken echter een muur op en bereikten de groepsfase van de Champions League.
Niet met mooi voetbal, maar dat deert de coach niet. In gesprek met de krant Record vertelt hij: "Voetbal is geen kunstschaatsen. Bij kunstrijden krijg je cijfers als beoordeling. In het voetbal tellen de goals. Wil je overal een artistieke beoordeling voor? Het hoeft van mij niet altijd mooi te gaan. Aan de andere kant was ons spel ook kwalitatief sterk, want we hebben uitstekend verdedigd.
Klopt, Gakpo zou ik wel graag bij Ajax zien.Gaizka1985 schreef: ↑wo aug 25, 2021 8:51 am@ Mano, klopt aardig!
En ze zijn wel heel afhankelijk van Gakpo en Madueke. Ik vind Gakpo echt een geweldige speler, Madueke heeft af en toe wel iets te veel oogkleppen op, denk dat zijn medespelers zich daar ook nog wel aan gaan irriteren.