PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PSV

Bericht door Marillion » di aug 24, 2021 10:16 pm

Trab schreef:
di aug 24, 2021 10:15 pm
Ben wel blij dat die Vertonghen niet teruggekeerd is naar Ajax. Die legde de bal zo klaar voor psv. Gelukkig mist die Zahavi voor open goal

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij Spurs was het beste er ook gewoon al af.

Was dat overigens geen buitenspel? Ik ben het eerlijk gezegd een beetje kwijt met de spelregel wijzigingen. Maar Zahavi staat bij die pass volgens mij te diep en hij heeft daar voordeel van.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 24, 2021 10:17 pm

Van ginkel fakkelt zijn trainer af over de wissels, zo... dat wordt gezelllig in eindhoven
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » di aug 24, 2021 10:18 pm

Wesley is ook aan het genieten dat psv geen Cl speelt 😂😂😂
Laatst gewijzigd door Mano op di aug 24, 2021 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 24, 2021 10:18 pm

Dit is natuurlijk een flinke tik voor psv. Ben benieuwd hoe ze dat gaan managen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano

Bericht door Mano » di aug 24, 2021 10:18 pm

elliquido schreef:
di aug 24, 2021 10:17 pm
Van ginkel fakkelt zijn trainer af over de wissels, zo... dat wordt gezelllig in eindhoven
Ja die was wel raak 😬
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 24, 2021 10:22 pm

De tweets van Rik Elfrink lezend vermoed ik dat er in de loop van de volgende 24 uur een stapeltje artikelen van zijn hand zal verschijnen waarin wordt benadrukt dat een bal tegen de lat het verschil maakte. Hij zal eraan voorbijgaan dat ook met 1-0 PSV niet zomaar gekwalificeerd was.

columbus

Bericht door columbus » di aug 24, 2021 10:29 pm

elliquido schreef:Van ginkel fakkelt zijn trainer af over de wissels, zo... dat wordt gezelllig in eindhoven
En terecht! Was geen woord van gelogen.

60 minuten tegen 10 man, bijzonder weinig echt gevaarlijk geweest. Slechte wissels, slecht plan.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di aug 24, 2021 10:31 pm

Morgen mogen ze lekker met z’n allen naar de CL loting van Ajax kijken

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 24, 2021 10:33 pm

Jöhnk schreef:
di aug 24, 2021 10:22 pm
De tweets van Rik Elfrink lezend vermoed ik dat er in de loop van de volgende 24 uur een stapeltje artikelen van zijn hand zal verschijnen waarin wordt benadrukt dat een bal tegen de lat het verschil maakte. Hij zal eraan voorbijgaan dat ook met 1-0 PSV niet zomaar gekwalificeerd was.
Waarschijnlijk nog met een leuke verwijzing van een uitspraak dat binnen of buitenkant paal niet het beleid bepaalt bij PSV door Gerbrands uitgesproken.

Verder natuurlijk

- Ver komen in de Europa League
- PSV mag trots zijn
- Vergeten zichzelf te belonen
- Nederlandse clubs bijten zich vaak stuk op Portugese ploegen
- PSV een vlugge leerling
- De wil opgelegd aan de Portugezen
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 24, 2021 10:38 pm

Trab schreef:
di aug 24, 2021 10:31 pm
Morgen mogen ze lekker met z’n allen naar de CL loting van Ajax kijken Afbeelding

Kan me de tijden herinneren dat plaatjes zoals deze het erg goed deden.

https://memegenerator.net/instance/6742 ... ons-league
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 24, 2021 10:46 pm

Ach, ik heb hier 186545 keer gelezen dat de EL toch veel leuker is dan de Champions League.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 24, 2021 10:51 pm

Nee, dat is pas na de winterstop. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo aug 25, 2021 5:38 am

Marillion schreef:Nee, dat is pas na de winterstop. :smallgrin.gif:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding. Precies. Eerst de miljoenen oppikken Afbeelding

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 25, 2021 6:06 am

Ik krijg het idee dat psv en feyenoord inspiratie putten uit Ajax, en ook zo willen spelen. Op zich goed voor het NL voetbal. Het steekpassenfestijn waarmee een bus kapot is te spelen is alleen van een te hoge moeilijkheidsgraad (waarschijnlijk ook voor Ajax zelf dit jaar). De bal op de lat (buitenspel) kwam, veelzeggend, uit een counter.

In het laatste kwartier van de eerste helft stond Benfica met tien man op instorten, maar na de rust hadden ze het goed voor elkaar. Bij psv vloeide het geloof al vrij snel weg in de tweede helft. Ook bij de trainer, met die EtH wissels. De ervaring, het koel blijven als de druk toeneemt, ontbrak.

Je zag vooraf aan de wedstrijd al teksten die niet klopten, op de toon van 'Benfica heeft niks laten zien en wij gaan zeker verder'. Ook dat is gebrek aan ervaring. Dat zijn de laatste dingen die je wilt denken voor zo'n cruciale ontmoeting.

Ik meet Ajax niet tegen psv dus de uitschakeling doet me geen plezier. Voor de kwaliteit van het NL voetbal is het beter dat zoveel mogelijk ploegen zo hoog mogelijk spelen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 25, 2021 6:46 am

Op nos een filmpje van een aangeslagen toon gerbrandts 😁

Die was met de begroting bezig in z’n hoofd en dacht: fuck hoe krijg ik die rond 😂

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo aug 25, 2021 7:12 am

Monkey Tonk schreef:Ik krijg het idee dat psv en feyenoord inspiratie putten uit Ajax, en ook zo willen spelen. Op zich goed voor het NL voetbal. Het steekpassenfestijn waarmee een bus kapot is te spelen is alleen van een te hoge moeilijkheidsgraad (waarschijnlijk ook voor Ajax zelf dit jaar). De bal op de lat (buitenspel) kwam, veelzeggend, uit een counter.

In het laatste kwartier van de eerste helft stond Benfica met tien man op instorten, maar na de rust hadden ze het goed voor elkaar. Bij psv vloeide het geloof al vrij snel weg in de tweede helft. Ook bij de trainer, met die EtH wissels. De ervaring, het koel blijven als de druk toeneemt, ontbrak.

Je zag vooraf aan de wedstrijd al teksten die niet klopten, op de toon van 'Benfica heeft niks laten zien en wij gaan zeker verder'. Ook dat is gebrek aan ervaring. Dat zijn de laatste dingen die je wilt denken voor zo'n cruciale ontmoeting.

Ik meet Ajax niet tegen psv dus de uitschakeling doet me geen plezier. Voor de kwaliteit van het NL voetbal is het beter dat zoveel mogelijk ploegen zo hoog mogelijk spelen.
Er was geen kans op steekpassenvoetbal want Benfica speelde veel verdedigender dan in de heenwedstrijd. Gotze werd geneutraliseerd door een extra middenvelder. De ruimte lag bij Max aan de zijkant. De rode kaart speelde Benfica in de kaart. Toen beperkten ze zich alleen nog maar tot verdedigen en dat kunnen ze goed. En die keeper is ook bovengemiddeld. Heeft ze uiteindelijk op de been gehouden bij die 3 grote kansen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 25, 2021 8:00 am

PSV had wel echt meer verdiend. Die bal van Zahavi prikt hij normaliter wel.

Sangare is aan de bal nog beroerder dan Alvarez. Waarom hij niet gewisseld werd :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » wo aug 25, 2021 8:07 am

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat Ajax tegen dit Benfica niet beter had gepresteerd (dit seizoen)

Op Twitter onz’ Rik met positieve woorden :smallgrin.gif:
Reacties over een 1-0 die er in zaten maar iedereen lijkt te vergeten dat je er dan nog niet was maar alleen een verlenging had afgedwongen :confused.gif:

Sons of Johan

Bericht door Sons of Johan » wo aug 25, 2021 8:37 am

Trab schreef:
di aug 24, 2021 10:15 pm
Ben wel blij dat die Vertonghen niet teruggekeerd is naar Ajax. Die legde de bal zo klaar voor psv. Gelukkig mist die Zahavi voor open goal

Dat was Morato, niet Vertonghen.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 25, 2021 8:40 am

Wel goed dat dit is gebeurt, euforie is al aardig omgeslagen. :hypocrite.gif:

Overigens lees je daar hetzelfde op de fora zodra ze een keer verliezen, dan kan ook geen 1 speler er iets meer van.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 25, 2021 8:41 am

Ik merk dat ik het PSV vooral niet gun omdat ze hun financiële mogelijkheden niet zelf bij elkaar voetballen.
Ze krijgen steeds weer externe kapitaalinjecties om op die manier kunstmatig op niveau te blijven. Daarom heb ik bij hen hetzelfde gevoel als bij Barcelona: trek eerst eens een broek aan die je past en ga je vanuit daar weer opwerken.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 25, 2021 8:41 am

Als ik oprecht kijk, had PSV het initiatief. Zij speelde het wel volledig verkeerd uit waardoor het beperkt bleef tot 3 kansen.
De wissels van Schmidt waren ronduit slecht en verzwakte PSV alleen maar. Het schot van Zahavi was volgens mij buitenspel, als je de lijntjes had getrokken. (maar dat zullen we nooit weten) Dit schot kwam nb. vanuit een fout van Benfica, niet door eigen kracht.

PSV speelt fris voetbal maar mist het finesse om een wedstrijd naar de hand te zetten. Heel herkenbaar voor ons. Vorig seizoen leken wij ook regelmatig de betere maar gingen vaak met te weinig punten naar huis. Dat is geen pech, dan ben je gewoon net niet goed genoeg.

Benfica is een luizenploeg, kunnen uitermate goed verdedigen.

de coach:
De Portugezen trokken echter een muur op en bereikten de groepsfase van de Champions League.
Niet met mooi voetbal, maar dat deert de coach niet. In gesprek met de krant Record vertelt hij: "Voetbal is geen kunstschaatsen. Bij kunstrijden krijg je cijfers als beoordeling. In het voetbal tellen de goals. Wil je overal een artistieke beoordeling voor? Het hoeft van mij niet altijd mooi te gaan. Aan de andere kant was ons spel ook kwalitatief sterk, want we hebben uitstekend verdedigd.

Ik hoop dat het ze een tikkie geeft en dat Schmidt weer denkt dat hij 6 man rust moet geven de volgende wedstrijd :hypocrite.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 25, 2021 8:51 am

@ Mano, klopt aardig!

En ze zijn wel heel afhankelijk van Gakpo en Madueke. Ik vind Gakpo echt een geweldige speler, Madueke heeft af en toe wel iets te veel oogkleppen op, denk dat zijn medespelers zich daar ook nog wel aan gaan irriteren.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 25, 2021 8:54 am

Gaizka1985 schreef:
wo aug 25, 2021 8:51 am
@ Mano, klopt aardig!

En ze zijn wel heel afhankelijk van Gakpo en Madueke. Ik vind Gakpo echt een geweldige speler, Madueke heeft af en toe wel iets te veel oogkleppen op, denk dat zijn medespelers zich daar ook nog wel aan gaan irriteren.
Klopt, Gakpo zou ik wel graag bij Ajax zien.
Oogkleppen, Zahavi heeft daar ook last van, die maakt ze liever zelf dan dat hij ze aflegt.

oh, op twitter zie je ook teksten als: Bruma als 12de man ipv Berghuis, dat is het verschil.
Wel goed om te zien dat zij ook zien dat Berghuis op de bank hoort te beginnen :biggrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » wo aug 25, 2021 8:57 am

de analyse van Wesley Sneijder was leuk in de nabeschouwing

zegt hij op een gegeven moment: Twee minuten voor tijd wissel je beide backs...pauze... voor 2 nieuwe backs (en begint te glimlachen) :biggrin.gif:

Plaats reactie