Waaruit blijkt mijn domheid?Ajax Rules schreef: ↑vr jun 11, 2021 8:58 am@Wimnpey: Projecteer je eigen domheid nou niet op mij he?

Emotie mag bij bestuurders van een beursgenoteerde organisatie natuurlijk geen enkele rol spelen.Los van alle emotionele argumenten (die bij een voetbalclub overigens best enigszins relevant zijn), hangt de rationele beslissing niet alleen af van het geld wat je eventueel riskeert (de door jou genoemde 2M+, plus een jaar salaris), maar ook van het (veel hogere) bedrag dat je zou kunnen vragen (en dus misloopt als je genoegen neemt met minder), en de gepercipieerde kansverdeling (hoe groot acht je de kans op een Bogarde-scenario en hoe groot acht je de kans dat je Arsenal/Onana meer geld kunt aftroggelen).
Ik schreef 'aannemelijk bedrag'. Overmars blijkt een goed onderhandelaar. Hij zal Onana voor een aannemelijk bedrag verkopen.
De discussie gaat uiteraard niet over "verantwoorde" vs "onverantwoorde" bedrijfsvoering. Mijn punt is nu juist dat ik akkoord gaan met 2M heel dom vind en symptomatisch voor een onverantwoorde bedrijfsvoering.
En precies dat zal Overmars dus niet doen. De emotie de overhand laten nemen. En een wedstrijdje ver-pissen met Onana en z'n agents aangaan.En als je onverhoopt mis gokt (wat ik niet verwacht), dan hou ik daar als supporter nog steeds een beter gevoel aan over dan wanneer ze zich voor zo'n klein bedrag laten chanteren/piepelen.