Fox had verkeerd bandje opgezet, daar zaten antisemitische teksten in

Moderator: mods
Fox had verkeerd bandje opgezet, daar zaten antisemitische teksten in
2 jaar geleden was de weg naar de CL niet rooskleurig. de voorrondes werden weliswaar gewonnen maar niet overtuigend genoeg om toen al te denken: dat wordt een mooi jaar.Monkey Tonk schreef: ↑wo okt 21, 2020 1:19 pmEen gelijkspel zou een overwining zijn in deze prille fase.
Hoe is het mogelijk dat Ajax tegen Liverpool de CL hervat? Precies het team dat in de finale van 2019 verslagen zou worden, ware het niet dat de altijd op lef hamerende EtH plots van filosofie veranderde in de tweede helft tegen de Spurs...
Het trauma was nog nauwelijks (lees 'nog lang niet') verwerkt, of daar stond een Italiaanse scheids op Stanford Bridge potsierlijk met twee rode kaarten te wapperen, terwijl hij ook nog naar de stip wees. Een schitterend 4-1 overwinning werd naar de klote geholpen. Blind hield aan de gevolgen van een net te late tackle een hartprobleem over, en Ajax hield het na de onterechte CL uitschakeling verder wel voor gezien. Het seizoen was waarschijnlijk op een totaal fiasco uitgedraait als de coronabel niet zo vriendelijk was geweest.
Twee jaar geleden wisten de spelers dat ze de CL konden winnen, en straalden dat ook uit. Het volledige geloof was er. Als je die jongens diep in het hart kon kijken, hadden ze allemaal dezelfde wens. Nu, tijdens het knutselproject van EtH, is het veel vrijblijvender. Het zekere weten is weg. De deur naar de twijfel is nog lang niet keihard in het slot gegooit.
Het middenveld is erg licht, en totaal niet op elkaar ingespeeld. Martinez zou goed passen tegen een Engelse ploeg, maar zit nu onder het roest.
Tadic in de spits is het ei van Columbus, maar je kunt niet verwachten dat dit meteen optimaal aansluit met het nieuwe middenveld. Dat moet je eerst tegen wat mindere goden bijslijpen, zodat de kampioen van Engeland er geen raad mee weet.
Centraal achterin is het ook geen feest. Een prof atleet moet een beetje gek zijn. Zoals Tagliafico. Blind is na de revalidatie een stuk relativerender geworden. Twee keer vader, een mooi gezin, genoeg geld op de bank, en gedoe met het hart... Wie neemt het hem kwalijk als hij niet meer tot het gaatje gaat en de rem erop zet bij 95%?
Over Tagliafico gesproken. Hoe gaan de achterblijvers van een leeggekocht topteam daarmee om? Vooral de twee Ajax-backs zullen denken dat ze veel meer hebben laten zien dan een Dest.
Twee jaar geleden wist Ajax nu al dat ze niet onderdeden voor Bayern. Dat geeft vleugels. Als je er nu achterkomt dat je niet meer meekunt tegen Liverpool dan zinkt er iets in dat je in topsport nooit wilt zien: de harde realiteit.
Is niet zo.Mano schreef: ↑wo okt 21, 2020 2:10 pm2 jaar geleden was de weg naar de CL niet rooskleurig. de voorrondes werden weliswaar gewonnen maar niet overtuigend genoeg om toen al te denken: dat wordt een mooi jaar.
Tegen bayern kwam de Tadic variant tot leven en vanaf dat moment begon men erin te geloven.
Zo denken Ten Hag, maar ook spelers als Tadic en Tagliafico niet. Een gelijkspel is nooit het uitgangspunt voor Ajax. De ploeg zou het zelfs niet kunnen, op 0-0 spelen.
Daar reken ik wel op, Thijs!Thijs schreef: ↑di okt 20, 2020 1:59 pmHet is in zekere zin ook wel een opgave, het voelt niet ' echt.' Ik heb echt zielsveel geluk dat ik er beroepshalve wel bij mag zijn, maar alles wat maakt waarom je er normaliter ontzettend veel zin in hebt is er niet. Die CL-tune, de vlaggetjes, het publiek wat zich oppompt, het Nicooooooo Taaaagliaficoooo, een wedstrijd waarbij je echt elk balcontact in pure spanning bekijkt... Het is er gewoon allemaal niet.Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.
Een hele wedstrijd in een leeg stadion vind ik echt een opgave. De sport is er niet voor gemaakt en als het decors wegvalt zie je ineens hoe matig het in veel gevallen eigenlijk is.
Afgelopen zondag was wat dat betreft ook vreemd. Je hoort maar één iemand praten, de tv-commentator. (Wat vrij irritant is) Verder hoor je letterlijk alle aanwijzingen die spelers naar elkaar geven. Kuipers fluit en loopt naar het VAR-scherm? Alle Heerenveen-spelers: 'oh nee he, tsjongejongejonge..' Scoort Ajax, het enige gejuich is van de spelers zelf, wat ontzettend tegen de tribunes op echoot.
Als jullie dan toch iemand horen juichen, ben ik het. ;)
Vermoedelijke opstelling: Dusan Tadic in de spits
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag tegen Liverpool gaat terugvallen op zijn succesvolle Champions League-opstelling met Dusan Tadic in de spits. Daardoor zal Quincy Promes weer terugkeren in de basis als linksbuiten. In vergelijking met de wedstrijd tegen sc Heerenveen lijkt dat de enige wijziging te worden.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Klaassen, Kudus, Gravenberch, Neres, Tadic, Promes
Vermoedelijke opstelling Liverpool: Adrian, Alexander-Arnold, Gomez, Fabinho, Robertson, Henderson, Milner, Wijnaldum, Salah, Firmino, Mané
En dan ook nog totaal onbegrijpelijke keuzes. Blind op het middenveld tegen misschien wel het meest energieke en atletische middenveld ter wereld. Kudus vindt net zijn draai op het middenveld, dus mag ie weer uitwijken naar de flank. Wat bezielt die man?!
Je vult nu wel veel in. Je weet niet precies welke rol iedereen moet gaan vervullen.