AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » wo okt 21, 2020 2:02 pm

Scherrer schreef:
wo okt 21, 2020 12:15 pm
Ajax Rules schreef:
wo okt 21, 2020 12:14 pm
Ik mis het fake geluid wel de laatste tijd.
Ja inderdaad! Waarom is dat weer weg eigenijk?
Fox had verkeerd bandje opgezet, daar zaten antisemitische teksten in :smallgrin.gif:
:biggrin.gif: Vast een stagaire uit Rotterdam die geluidsbandje had gemaakt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » wo okt 21, 2020 2:04 pm

stel dat er halverwege de groepsfase publiek wordt toegelaten. Is dat competitievervalsing? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » wo okt 21, 2020 2:10 pm

Monkey Tonk schreef:
wo okt 21, 2020 1:19 pm
Ramona schreef:
wo okt 21, 2020 10:53 am
Iets anders...maare, denken jullie dat AJAX wint?
Een gelijkspel zou een overwining zijn in deze prille fase.

Hoe is het mogelijk dat Ajax tegen Liverpool de CL hervat? Precies het team dat in de finale van 2019 verslagen zou worden, ware het niet dat de altijd op lef hamerende EtH plots van filosofie veranderde in de tweede helft tegen de Spurs...

Het trauma was nog nauwelijks (lees 'nog lang niet') verwerkt, of daar stond een Italiaanse scheids op Stanford Bridge potsierlijk met twee rode kaarten te wapperen, terwijl hij ook nog naar de stip wees. Een schitterend 4-1 overwinning werd naar de klote geholpen. Blind hield aan de gevolgen van een net te late tackle een hartprobleem over, en Ajax hield het na de onterechte CL uitschakeling verder wel voor gezien. Het seizoen was waarschijnlijk op een totaal fiasco uitgedraait als de coronabel niet zo vriendelijk was geweest.

Twee jaar geleden wisten de spelers dat ze de CL konden winnen, en straalden dat ook uit. Het volledige geloof was er. Als je die jongens diep in het hart kon kijken, hadden ze allemaal dezelfde wens. Nu, tijdens het knutselproject van EtH, is het veel vrijblijvender. Het zekere weten is weg. De deur naar de twijfel is nog lang niet keihard in het slot gegooit.

Het middenveld is erg licht, en totaal niet op elkaar ingespeeld. Martinez zou goed passen tegen een Engelse ploeg, maar zit nu onder het roest.

Tadic in de spits is het ei van Columbus, maar je kunt niet verwachten dat dit meteen optimaal aansluit met het nieuwe middenveld. Dat moet je eerst tegen wat mindere goden bijslijpen, zodat de kampioen van Engeland er geen raad mee weet.

Centraal achterin is het ook geen feest. Een prof atleet moet een beetje gek zijn. Zoals Tagliafico. Blind is na de revalidatie een stuk relativerender geworden. Twee keer vader, een mooi gezin, genoeg geld op de bank, en gedoe met het hart... Wie neemt het hem kwalijk als hij niet meer tot het gaatje gaat en de rem erop zet bij 95%?

Over Tagliafico gesproken. Hoe gaan de achterblijvers van een leeggekocht topteam daarmee om? Vooral de twee Ajax-backs zullen denken dat ze veel meer hebben laten zien dan een Dest.

Twee jaar geleden wist Ajax nu al dat ze niet onderdeden voor Bayern. Dat geeft vleugels. Als je er nu achterkomt dat je niet meer meekunt tegen Liverpool dan zinkt er iets in dat je in topsport nooit wilt zien: de harde realiteit.
2 jaar geleden was de weg naar de CL niet rooskleurig. de voorrondes werden weliswaar gewonnen maar niet overtuigend genoeg om toen al te denken: dat wordt een mooi jaar.
Tegen bayern kwam de Tadic variant tot leven en vanaf dat moment begon men erin te geloven.

JE moet een beetje geluk hebben in zo'n proces. Poppetjes op de juiste plek, collectief geloof, en geen blessures.
Dit maal komt er nog een hobbel bij. Intrinsieke motivatie bij jezelf vandaan halen ipv door 50.000 mensen te worden aangewakkerd.

Dat zijn mij te veel vinkjes.
gelijkspel is een overwinning

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:28 pm

Mano schreef:
wo okt 21, 2020 2:10 pm
2 jaar geleden was de weg naar de CL niet rooskleurig. de voorrondes werden weliswaar gewonnen maar niet overtuigend genoeg om toen al te denken: dat wordt een mooi jaar.
Tegen bayern kwam de Tadic variant tot leven en vanaf dat moment begon men erin te geloven.
Is niet zo.
Twee jaar geleden werd er tegen Dynamo Kiev echt al heel goed gespeeld en Luik kreeg in de JC Arena ook alle hoeken van het veld te zien. (In Luik 0-2 voorsprong nemen en het nog 2-2 laten worden was slordig, maar ook wat geflatteerd)

Ronde eerder was Sturm Graz ook al achteloos opzij gezet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:35 pm

Vorig jaar Mano, toen waren de twee voorrondes wel bumpy: strompelen, Diego Biseswar 2 maal laten scoren, net wat te makkelijke strafschoppen nodig hebben en bijna struikelen over PAOK en Apoel Nicosia.
Mano schreef:
wo okt 21, 2020 2:10 pm
gelijkspel is een overwinning
Zo denken Ten Hag, maar ook spelers als Tadic en Tagliafico niet. Een gelijkspel is nooit het uitgangspunt voor Ajax. De ploeg zou het zelfs niet kunnen, op 0-0 spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2020 2:35 pm

Maar het was, voor Bayern-uit, toch echt niet de vraag of we zouden verliezen maar meer met hoeveel? Zeker na de vroege 1-0 dacht ik dat het 5-0 zou worden.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 2:40 pm

Lionel schreef:
wo okt 21, 2020 2:35 pm
Maar het was, voor Bayern-uit, toch echt niet de vraag of we zouden verliezen maar meer met hoeveel?
Lionel schreef:
wo okt 21, 2020 2:35 pm
Zeker na de vroege 1-0 dacht ik dat het 5-0 zou worden.

Dat had het na een beroerde start tegen Benfica en zelfs in Bernabeu ook kunnen worden na die kopbal van Varrane tegen de lat.
Sommige dagen is het mean't to be.

Ajax begon bij Bayern met zenuwachtig balverlies, laat Robben lekker ballen in swingen en vergeet de gevaarlijkste kopper te dekken.
Dat was geen beste start, maar indrukwekkend herpakt. Mazraoui maakte werkelijk een geweldige goal, maar het omslagpunt van Ajax neemt het vanaf nu over lag al voor die gelijkmaker.

Alsnog heb je dan iemand die een klassegoal maakt zoals op die avond Mazraoui nodig, wat --met zijn mindere been-- echt een puik staaltje was. Niet elke rechtsback kan er zo één maken.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 21, 2020 3:50 pm

Interview Davy Klaassen in VI:

Na drie jaar in het buitenland is Davy Klaassen terug bij Ajax. De 27-jarige middenvelder uit Hilversum is met een rugzak vol uiteenlopende ervaringen klaar voor een nieuw succesvol tijdperk in Amsterdam. Over lange ballen in Engeland, resultaatvoetbal in Duitsland, de liefde voor Ajax en een nieuwe positie.
Wat hebben spelers als Thulani Serero, Lucas Andersen en Ricardo Kishna met jou gemeen?
‘Haha, pfff, even goed nadenken...’
Een tip: APOEL Nicosia.
‘Aha, ik denk dat ik het weet. Dit zijn spelers met wie ik in de basis stond tijdens mijn laatste wedstrijd in het hoofdtoernooi van de Champions League met Ajax. We wonnen met 4-0, ik maakte volgens mij zelf de derde treffer.’
Correct. Het was december 2014. Woensdag, bijna zes jaar na dato, keer jij als speler van Ajax tegen Liverpool terug op het allerhoogste podium. Wat is het belangrijkste verschil bij de club tussen toen en nu?
‘Het grote verschil zit voor mij in de balans in de selectie. En dan doel ik op de leeftijd. In die periode speelden we elk jaar met een piepjong elftal in Europa. Volgens mij behoorde ik zelf vaak tot de oudere en meest ervaren spelers, terwijl ik nog maar 22 of 23 jaar was. Het gebrek aan ervaring zag je vaak ook direct terug in de uitslagen. De derde plaats in de poule was vaak het hoogst haalbare. Nu is dat gevoel wel anders, want Ajax heeft in de voorbije jaren internationaal een flinke stap kunnen maken. Dat heeft natuurlijk met de andere koers van de club te maken qua mix in de selectie, salarishuis en handelen op de transfermarkt.’
'De ambities zijn bij Ajax nog steeds hetzelfde als tijdens mijn vorige periode. Maar de middelen om die ambities waar te maken, zijn flink gegroeid.'
Wat vind je van de nieuwe koers van Ajax?
‘Heel goed. De ambities zijn hier nog steeds hetzelfde als tijdens mijn vorige periode. Maar de middelen om die ambities waar te maken, zijn flink gegroeid. Als je echt wil presteren in Europa, en niet alleen maar die opleidingsclub wil blijven, dan is dat noodzakelijk. Het heeft ook al veel opgeleverd. Het is al vaak benoemd, maar de ommekeer kwam natuurlijk met het aantrekken van spelers als Daley Blind en Dusan Tadic. Jongens met veel ervaring en ook op een bepaalde leeftijd, waardoor de mix in de selectie beter werd. Nu ik terug ben, merk ik dat ook wel. Niet alleen zij, maar ook spelers als Klaas Jan Huntelaar, Maarten Stekelenburg, Nicolás Tagliafico en Quincy Promes zijn ouder dan ik.’

Merk je dat er verder veel is veranderd bij de club?
‘Ja en nee. Wel als je kijkt naar de selectie en de technische staf. Van de spelersgroep van drie jaar geleden, toen ik wegging bij Ajax, zijn volgens mij alleen nog Andre Onana en David Neres over. De rest is allemaal daarna gekomen. En de trainers zijn ook anders. Maar daaromheen zijn veel mensen hetzelfde gebleven. De mensen binnen de club, die er al jaren rondlopen en met wie ik ook altijd contact ben blijven houden. Dus op dat vlak ook weer niet. Het voelt vooral heel lekker om weer terug te zijn bij Ajax.’
Toen je wegging, was je uitgeleerd. Iedereen was het erover eens dat het buitenland en ook Everton de perfecte vervolgstap was. Dat liep even anders.
‘Het geeft maar weer eens aan dat in het voetbal het heel lastig is iets te voorspellen. De keuze voor Everton was weloverwogen en eigenlijk zag iedereen dat ook wel zitten. Niet alleen ikzelf, of de mensen dicht om mij heen, maar ook het grote publiek. De Premier League, een ambitieuze subtopper als Everton; dat was een goede en logische uitdaging.’
Waar is het volgens jou misgegaan?
‘Ik kan allerlei omstandigheden gaan aankaarten, maar je moet gewoon beginnen met naar jezelf te kijken. Ik heb bij Everton niet gebracht wat ik voetballend daar had móéten brengen. In hoeverre dat nou wel of niet aan mezelf lag, dat doet er niet toe. Het is ook volgens mij altijd een combinatie van verschillende dingen. Achteraf is het makkelijk praten dat ik niet naar Everton had moeten gaan, maar zo zie ik dat niet. Ik was er echt van overtuigd dat het de beste stap was voor mij.’
'Ik heb bij Everton niet gebracht wat ik voetballend daar had móéten brengen'
Wat heb je het meest geleerd van het jaar Engeland?
‘Na dertien jaar Ajax was ik helemaal gewend op een bepaalde manier naar voetbal te kijken. Je bent gewend aan een bepaalde visie, een bepaald systeem en hoe je het best tot resultaat kan komen. Bij Everton was het voetballende aspect aanvankelijk ook het uitgangspunt, maar als het even twee keer niet loopt, dan gaat gewoon de bal de lucht in en gebeurt het op een andere manier. In het begin dacht ik echt: Ja, maar jongens, we kunnen het toch gewoon voetballend oplossen en op die manier afdwingen? Daar dacht de rest anders over, en dan moet je het als speler ook los kunnen laten. Dat heb ik wel echt in Engeland geleerd, de andere manier van beleving hoe je tot een resultaat moet komen, en daar heb ik vervolgens in Duitsland veel aan gehad.’
Na het mislukte seizoen bij Everton bloeide je bij Werder Bremen weer op.
‘Ik heb twee heel prettige jaren in Bremen gehad. Een grote club, trouwe achterban, in een mooie competitie als de Bundesliga. In mijn eerste seizoen eindigden we als achtste, dat was een prima prestatie. Ik speelde weer alles, had een goede klik met medespelers, de trainer, de club en de fans. Helaas konden we die goede lijn afgelopen seizoen niet doortrekken en moesten we strijden om lijfsbehoud. Dat is gelukkig gelukt, want een grote club als Werder Bremen hoort natuurlijk in de Bundesliga thuis.’
Waar zitten de grootste verschillen tussen het voetbal in Nederland en Duitsland?
‘Er zit meer tempo in het spel in Duitsland. En je komt ook weer uit bij het resultaat. Dat blijft toch een belangrijk verschil in denken tussen Nederland en het buitenland. Hier willen eigenlijk alle teams leuk en verzorgd voetballen, maar over de grens is dat veel minder een maatstaf.’

Wat hebben de buitenlandse avonturen jou als mens opgeleverd?
‘Ik heb in Engeland en Duitsland wel gemerkt dat het sportieve gebeuren veel impact heeft op de rest. Toen ik bij Werder Bremen lekker in mijn vel zat, alles speelde en belangrijk kon zijn, miste ik veel minder dingen uit Nederland. Ik was de Duitse taal machtig, dus op dat vlak voelde ik me daar ook al snel thuis. Maar nu ik weer dicht bij mijn familie en vrienden woon, merk ik wel hoe prettig dat is. De drie jaar in het buitenland hebben me zeker veel opgeleverd, nieuwe ervaringen in compleet andere omgevingen. Andere culturen, andere denkwijze. Daar neem je – bewust en onbewust – dingen van mee, je leert nieuwe mensen kennen. Het is op dat vlak zeker een verrijking geweest, hoewel het sportief niet allemaal is gegaan zoals ik vooraf had gehoopt.’
Terwijl jij in Bremen zat, groeide Ajax door en schitterde het in Europa. Hoe heb jij dat gevolgd?
‘Die avonden heb ik echt als supporter beleefd. Niet zozeer dat ik als een gek door de kamer rende, maar ik kon me wel steeds verheugen op een avond als Ajax in de Champions League speelde. Het was mooi om te zien, qua uitslagen, maar vooral ook de manier waarop het gebeurde. Het sterke en warme gevoel bij Ajax is ook altijd gebleven en dat merkte ik goed tijdens die avonden. De ploeg heeft veel mooie wedstrijden in de Champions League gespeeld en dat is ook dit seizoen weer het doel.’
Is dat ook de reden nu al terug te keren naar Nederland?
‘Misschien heeft het wel indirect meegespeeld, maar dat is niet de voornaamste reden. Het klinkt misschien wat vaag, maar de keuze terug te keren is vooral omdat Ajax voor mij Ajax is. Dat is lastig uit te leggen, maar het gevoel is zo sterk. Toen de club zich drie weken voor de transferdeadline meldde, was het voor mij duidelijk. Ik had zó sterk het gevoel: Ik wil gewoon voor Ajax spelen, klaar. En natuurlijk speelt ook mee dat ik hier weer om de prijzen kan voetballen. Daar doe je het als speler toch allemaal voor. Uiteindelijk ben ik blij dat alles rond is gekomen en dat ik het met een goede wedstrijd bij Werder heb kunnen afsluiten.’
Je ging drie jaar geleden weg bij Ajax als aanvallende middenvelder en komt terug als controlerende middenvelder?
‘Ik heb in het buitenland ook veel als centrale middenvelder gespeeld, alleen was het spelbeeld bij Everton en Werder Bremen gewoon anders. Daar speelde ik niet als nummer 10 in ploegen die zeventig procent balbezit hebben, zoals in Nederland bij Ajax wél het geval is. Dat was ook niet erg, want daardoor heb ik me als speler verder kunnen ontwikkelen. Mijn basisgedachte is nog altijd dat ik van het voetballen uitga, naar voren wil, en vanuit het voetbal de baas wil zijn. Maar ik weet door mijn ervaringen wel dat zoiets niet de enige manier is om tot succes te komen. Van kinds af aan heb ik als aanvallende middenvelder gespeeld. Die positie ken ik door en door, zeker bij Ajax. De laatste twee jaar, bij Werder, heb ik in een meer verdedigende rol gespeeld. Ik zie het vooral als een voordeel dat ik nu op beide posities uit de voeten kan.’
'De trainer ziet me als een voetballer die op het middenveld zowel in een aanvallende als controlerende rol kan spelen'
Hoe zie je jouw rol bij Ajax?
‘Natuurlijk heb ik daar voor mijn komst uitvoerig met de trainer over gesproken. Dat zijn belangrijke dingen voordat je besluit de transfer rond te maken. Maar onze gedachten komen overeen. Hij ziet me ook als een voetballer die op het middenveld zowel in een aanvallende als controlerende rol kan spelen. Dat kan per wedstrijd worden bekeken.’

Volgens Erik ten Hag word je ook belangrijk voor de groepsdynamiek, voor de body van dit elftal. Wat bedoelt hij daarmee?
‘Het gaat vooral om het voetballende gedeelte, dat is het belangrijkste. Op het veld moet ik het laten zien, anders telt de rest ook niet. Maar de trainer doelt op aspecten, die volgens mij wel in mijn karakter zitten en ik bij Ajax ook in het verleden heb laten zien. De kwaliteit het team op sleeptouw te nemen, op het veld en in de kleedkamer. Dat is nu misschien alleen nog maar meer geworden, omdat ik ouder ben geworden en meer ervaringen heb opgedaan in het buitenland. Overigens niet dat ik nu de wijsneus ga uithangen, die even komt uitleggen hoe dingen moeten gebeuren. Zo zit ik ook niet in elkaar, maar het is volgens mij wel goed voor het elftal als er een paar spelers in de selectie zijn die op de juiste momenten kunnen opstaan. Op een natuurlijk manier. Zoiets kun je ook niet zomaar van jonge spelers verwachten.’
Je zei net al dat je bent teruggekomen om weer prijzen te pakken. Een seizoen zonder landstitel zal bij Ajax worden beschouwd als een verloren seizoen.
‘Dat is logisch, ik ben ook nooit anders gewend geweest bij Ajax. In mijn jeugdjaren was de landstitel vaak het eindstation, in het eerste elftal heb ik drie landskampioenschappen mogen meemaken, waarvan ik bij één titel een groot aandeel had. Het voelt lekker weer om de prijzen te kunnen spelen. En in de Champions League hebben we ook ambities.’
'Oranje zou een mooi vervolg kunnen zijn op wat er komen gaat'
Te beginnen woensdag (vanavond) met de eerste groepswedstrijd, tegen Liverpool in de Johan Cruijff Arena. Hoe groot acht jij de kans op overwintering voor Ajax in dat toernooi?
‘Ik denk dat niemand Liverpool op positie 2, 3 of 4 in de groep zal zetten. De strijd om de andere plek om te overwinteren zal spannend worden. Midtjylland spreekt bij veel mensen misschien niet zo tot de verbeelding, maar ze spelen niet voor niets in de Champions League. En het verhaal van Atalanta Bergamo is volgens mij wel algemeen bekend. Een sterke ploeg, in vorm, en met ervaring om te presteren in de Champions League. Ik verwacht dus een spannende groep, het is jammer dat er geen supporters bij mogen zijn.’
Toen je uit Nederland vertrok, was je basisspeler van het Nederlands elftal. Is een plek in de selectie van Oranje een doel voor dit seizoen?
‘Zo ver kijk ik nog niet, het moet in de juiste volgorde gebeuren. Eerst bij Ajax presteren, dan kun je daarna weer in aanmerking komen voor Oranje. In mijn tijd bij Werder Bremen heb ik geregeld contact gehad met bondscoach Ronald Koeman. Hij is ook een keer een wedstrijd komen kijken. Ik had wel het gevoel dat ik altijd in beeld was. Alleen wist ik tegelijkertijd ook hoe het werkte. Als je bij een degradatiekandidaat in Duitsland speelt, dan kom je gewoon minder snel in beeld voor een plek in de selectie dan dat je bij Ajax presteert. Het zou dus een mooi vervolg kunnen zijn op wat er komen gaat, maar op dit moment telt maar één ding: presteren met Ajax. Ik ben blij om weer terug te zijn.’

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » wo okt 21, 2020 4:15 pm

Benieuwd naar achterhoede AJAX en voorhoede Liverpool, en skijken hoe vlug ze proberen ons kaarten aan te smeren.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 4:26 pm

Thijs schreef:
di okt 20, 2020 1:59 pm
Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Een hele wedstrijd in een leeg stadion vind ik echt een opgave. De sport is er niet voor gemaakt en als het decors wegvalt zie je ineens hoe matig het in veel gevallen eigenlijk is.
Het is in zekere zin ook wel een opgave, het voelt niet ' echt.' Ik heb echt zielsveel geluk dat ik er beroepshalve wel bij mag zijn, maar alles wat maakt waarom je er normaliter ontzettend veel zin in hebt is er niet. Die CL-tune, de vlaggetjes, het publiek wat zich oppompt, het Nicooooooo Taaaagliaficoooo, een wedstrijd waarbij je echt elk balcontact in pure spanning bekijkt... Het is er gewoon allemaal niet.

Afgelopen zondag was wat dat betreft ook vreemd. Je hoort maar één iemand praten, de tv-commentator. (Wat vrij irritant is) Verder hoor je letterlijk alle aanwijzingen die spelers naar elkaar geven. Kuipers fluit en loopt naar het VAR-scherm? Alle Heerenveen-spelers: 'oh nee he, tsjongejongejonge..' Scoort Ajax, het enige gejuich is van de spelers zelf, wat ontzettend tegen de tribunes op echoot.

Als jullie dan toch iemand horen juichen, ben ik het. ;)
Daar reken ik wel op, Thijs!
Ik calculeer alvast in dat wanneer Ajax scoort elke AT'er in de huiskamer EEN OER brul diep uit jouw tenen hoort!!

999

Bericht door 999 » wo okt 21, 2020 4:36 pm

Vermoedelijke opstelling: Dusan Tadic in de spits
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag tegen Liverpool gaat terugvallen op zijn succesvolle Champions League-opstelling met Dusan Tadic in de spits. Daardoor zal Quincy Promes weer terugkeren in de basis als linksbuiten. In vergelijking met de wedstrijd tegen sc Heerenveen lijkt dat de enige wijziging te worden.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Klaassen, Kudus, Gravenberch, Neres, Tadic, Promes

Vermoedelijke opstelling Liverpool: Adrian, Alexander-Arnold, Gomez, Fabinho, Robertson, Henderson, Milner, Wijnaldum, Salah, Firmino, Mané
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 5:11 pm

Ik had voor Martinez gekozen in plaats van Gravenberch maar verder lijkt dit me het meest voor de hand liggend.

Ben heel benieuwd hoe ons centrum het gaat doen tegen hun aanvallers. Lijkt me dat ze bij Liverpool wel even hebben gekeken naar het gebrek aan snelheid en wendbaarheid daar. Voor Schuurs is dit weer een hele serieuze test om te laten zien of hij de toekomst is voor Ajax op die positie. Timber is veel meer wendbaar maar mist weer lengte.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 21, 2020 5:57 pm

999 schreef:
wo okt 21, 2020 4:15 pm
Benieuwd naar achterhoede AJAX en voorhoede Liverpool, en skijken hoe vlug ze proberen ons kaarten aan te smeren.
Onze achterhoede gaat het zwaar krijgen, maar dat geldt voor iedere achterhoede tegen Liverpool.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 21, 2020 6:48 pm

Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Blind, Kudus, Gravenberch; Neres, Tadic
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 21, 2020 6:51 pm

Kudus als hangende spits, Blind naar het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo okt 21, 2020 6:52 pm

Is al zeker dat Martinez niet gewoon op middenveld speelt?

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo okt 21, 2020 6:53 pm

Meestal pakken de tactische vondsten van ten Hag in Europese wedstrijden wel goed uit, idee zal zijn dat Blind of Martinez de verdediging gaat ondersteunen?

Mano

Bericht door Mano » wo okt 21, 2020 6:54 pm

Vreemde opstelling :confused.gif:

Hij kiest voor martinez op middenveld
Maar vervolgens ook Gravenberch, kudus en Klaassen
Voorin alleen Tadic en Neres :confused.gif:
Zal kudus dan op de flank spelen?

Gewoon WEER niet logisch maar weer een ‘verrassing’
Vermoeiend die kerel

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 6:58 pm

Heel bijzonder dit. Maanden de tijd om in alle rust voor te bereiden en dan komt er voor zo'n belangrijke wedstrijd ineens een opstelling uit de bus die nog niet één minuut zo op het veld heeft gestaan.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 21, 2020 7:02 pm

Typisch dit. Een 4-4-2? :excited.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 21, 2020 7:07 pm

Wat een gek. Vindt zichzelf iets te interessant denk ik.

Succes mensen! :onfire.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo okt 21, 2020 7:07 pm

Er is wel heel makkelijk te variëren met deze 11, zelfs naar een 4-3-3.

Maar het is wel raar dat hier totaal niet naar is toegewerkt. Past op zich wel bij focus op Eredivisie en CL wat een beetje extra/erbij is.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 21, 2020 7:10 pm

Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 6:58 pm
Heel bijzonder dit. Maanden de tijd om in alle rust voor te bereiden en dan komt er voor zo'n belangrijke wedstrijd ineens een opstelling uit de bus die nog niet één minuut zo op het veld heeft gestaan.
En dan ook nog totaal onbegrijpelijke keuzes. Blind op het middenveld tegen misschien wel het meest energieke en atletische middenveld ter wereld. Kudus vindt net zijn draai op het middenveld, dus mag ie weer uitwijken naar de flank. Wat bezielt die man?!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 7:11 pm

De reden is op zich wel duidelijk. Hij is bang voor het gebrek aan wendbaarheid van Blind tegenover de aanval van Liverpool. Promes zal overigens behoorlijk chagrijnig op de bank zitten. Denk niet dat 'ie deze aan zag komen.
Nil volentibus arduum

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo okt 21, 2020 7:13 pm

Mr. Ajax schreef:
wo okt 21, 2020 7:10 pm
Marillion schreef:
wo okt 21, 2020 6:58 pm
En dan ook nog totaal onbegrijpelijke keuzes. Blind op het middenveld tegen misschien wel het meest energieke en atletische middenveld ter wereld. Kudus vindt net zijn draai op het middenveld, dus mag ie weer uitwijken naar de flank. Wat bezielt die man?!
Je vult nu wel veel in. Je weet niet precies welke rol iedereen moet gaan vervullen.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie