Ik vond het meer een bijdrage in de categorie: de deur was al open.Lionel schreef:Ben je weer aan de alcohol?

Er was geen speld tussen te krijgen.
Moderator: mods
Ik vond het meer een bijdrage in de categorie: de deur was al open.Lionel schreef:Ben je weer aan de alcohol?
Monkey Tonk schreef:Chelsea zal weer vroeg willen storen, zodat de bal zo min mogelijk bij de sterke helft (de aanval) van Ajax terecht komt. Ten Hag zal dus de bal sneller diep willen spelen, bijvoorbeeld via zo'n fraaie pass over de flank als van Tagliafico op Promes, bij de 1-0 tegen Feyenoord.
Europees is Ajax de laatste tijd uit sterker dan thuis.
Ook in Amsterdam was dat Lampard's tactiek, maar hoe vaak lukte dat voor rust?Monkey Tonk schreef:Chelsea zal weer vroeg willen storen, zodat de bal zo min mogelijk bij de sterke helft (de aanval) van Ajax terecht komt.
Heb je daar een index voor?Monkey Tonk schreef: Ajax heeft de beste aanval van de wereld
Ja.Lionel schreef:Wij hebben de beste aanval ter wereld?
Lionel schreef:Ziyech kon naar Sevilla maar kies bewust voor Ajax.
Of denk je dat Tadic naar Ajax was gekomen als hij naar Real Madrid kon?
Nee, die van o.a. Liverpool is toch echt beter.Lionel schreef:Wij hebben de beste aanval ter wereld?
Gaizka1985 schreef: Maar we hebben wel een geweldige aanval, daar ben ik het mee eens
Die aanval weet een boektitel van Simon Kuper 'dure spitsen scoren niet' flink te logenstraffen... maar... niet elke week.Gaizka1985 schreef:Nee, die van o.a. Liverpool is toch echt beter.Lionel schreef:Wij hebben de beste aanval ter wereld?
Monkey Tonk schreef:Deze aanval is in staat om aan de lopende band kansen te creeeren. Dat doet geen team Ajax na.
Jammer genoeg worden wedstrijden tegenwoordig beslist op het middenveld en dat is bij Ajax niet zo in balans.Gaizka1985 schreef:Nee, die van o.a. Liverpool is toch echt beter.Lionel schreef:Wij hebben de beste aanval ter wereld?
Maar we hebben wel een geweldige aanval, daar ben ik het mee eens
Boabdil schreef:
Jammer genoeg worden wedstrijden tegenwoordig beslist op het middenveld en dat is bij Ajax niet zo in balans .
wimpey schreef:Ik hoop dat EtH voor voetbal op het middenveld kiest. Dat was het manco 2 weken geleden. Chelsea zette goed druk en Ajax kon zich op het middenveld niet onder die druk uit spelen. Ze staken elkaar aan qua balverlies.
Chelsea heeft een goede ploeg, maar wanneer Ajax een stuk secuurder speelt dan laatst, dan zit er toch een resultaat in?
Er werd Ajax een pingel en een loepzuivere goal door de neus geboord en Alvarez had pech met z'n kopbal. Ja, Chelsea had ook kansen en het betere veldspel (geholpen door de slordigheid van Ajax).
Alvarez sowieso banken. Die is niet goed genoeg. Traag, en positioneel weet hij niet wat te doen.Cruijff schreef:wimpey schreef:Ik hoop dat EtH voor voetbal op het middenveld kiest. Dat was het manco 2 weken geleden. Chelsea zette goed druk en Ajax kon zich op het middenveld niet onder die druk uit spelen. Ze staken elkaar aan qua balverlies.
Chelsea heeft een goede ploeg, maar wanneer Ajax een stuk secuurder speelt dan laatst, dan zit er toch een resultaat in?
Er werd Ajax een pingel en een loepzuivere goal door de neus geboord en Alvarez had pech met z'n kopbal. Ja, Chelsea had ook kansen en het betere veldspel (geholpen door de slordigheid van Ajax).
Precies.
Daarom moet Ajax komen met dezelfde opstelling als tegen Feyenoord.
Zowel Promes als Neres in de basis en Avares banken, dus.
Ben benieuwd! Come on Ajax!Arthur schreef:Het wordt dus de Feyenoordvariant. Top!
Beek is een fantastische voetballer, maar hij zal zichzelf niet snel wegcijferen door volledig in het belang van het team te gaan spelen (zoals Frenkie dat wel deed). Daarvoor is zijn drang naar de zestien te groot. Hij is daar wel goud waard, dus hij heeft geen ongelijk.Ajax Rules schreef:Ik ben inmiddels iets meer dan voorheen voor een middenveld met Martinez en Van de Beek (en dan bij voorkeur met Promes ipv Ziyech, maar dat is eigenlijk een discussie apart).
Ten dele omdat ik Alvarez toch wat vind tegenvallen (als middenvelder) en daarnaast omdat ik Promes bewegelijk en redelijk gedisciplineerd vind spelen.
Ik vind alleen wel dat Van de Beek op 6 echt als een Schone 2.0 zou moeten spelen: positioneel, controlerend, maar dan met een hogere handelingssnelheid, meer verdedigende capaciteiten en met diepgang naar voren. Alleen zou die diepgang naar voren in mijn ogen maar een keer of drie per helft moeten worden ingezet (selectief opduiken in de ruimtes) en zou er niet de facto met de punt naar voren gespeeld moeten worden: dus wel echt 4-2-3-1 met een in beginsel controlerend tweemansblok. De vraag is of Van de Beek op dit moment kan/wil brengen wat Schone op die plek pracht, namelijk de ruimtes op het middenveld goed bezet houden.