Die man was aan het verpieteren bij Volendam omdat Ton Harmsen met al zijn voetbalverstand hem overbodig vond.

Bobby Haarms was een saaie man, denk ik. Serieus ook.
Moderator: mods
Yopii schreef: Bobby Haarms was een saaie man, denk ik. Serieus ook.
Yopii schreef:Haha, Bobby vertelde ooit dat Cruijff hem polste voor een terugkeer. Bobby: 'Hoor je dat getoeter op de Middenweg? Ik kom er al aan!'
Die man was aan het verpieteren bij Volendam omdat Ton Harmsen met al zijn voetbalverstand hem overbodig vond.![]()
Hmm, Hennie is de halfbroer van Johan Cruijff.elliquido schreef:Aan de genen kan het niet liggenCruijff schreef:Vandaag debuut van kleinzoon Hennie Cruijff in het betaalde voetbal. De 17-jarige Maxim Gullit viel in bij FC Twente - Jong AZ.
Yopii schreef:Hmm, Hennie is de halfbroer van Johan Cruijff.
Op dat gebied was hij zeker niet zo erg Ajax archivaris Wim Schoevaart.Yopii schreef:Dat was mijn indruk, ik heb hem trouwens wel eens meegemaakt. Zijn leven was volgens mij Ajax, Ajax en nog een keer Ajax. Dat lijkt mij erg beperkt.
Vlak na het WK trouwt Johan met zijn Marianne, zodat zij als gehuwde voetbalvrouw mee naar Spanje kan. Hij is 22, zij 18 en ze zijn niets gewend. 'We hadden nooit samengeleefd, op een weekje vakantie na. Maar dan doe je alleen maar leuke dingen en wordt je relatie niet op de proef gesteld. Ik was al die Ajax-jaren thuis bij m'n ouders blijven wonen en ineens zit je met je meisje die nu je vrouw is, in een grote wildvreemde stad.
Je kent de weg niet, je spreekt de taal niet, en eigenlijk ken je elkaar ook amper. Goed beschouwd waren we nog kinderen.'
Het jonge echtpaar Neeskens betrekt een flat in Pedralbes. Ze komen dicht bij Johan en Danny Cruijff te wonen en dat helpt, een beetje. Voor elke wedstrijd, ook als er thuis in het Camp Nou wordt gespeeld, zondert Barcelona zich af in een hotel en als hun mannen van huis zijn, slaapt mevrouw Neeskens bij mevrouw Cruijff. Nieuweling Johan, onbekend nog met de sensatiezucht van de Spaanse voetbal-roddelpers, laat zich tegenover een journalist ontvallen dat zijn vrouw elke wedstrijd uit logeren gaat en dat komt ook meteen in de krant. 'Wist ik veel dat het zo werkte, vijftien man schrijvende pers plus radio en televisie bij de training. Alles is nieuws, elke kleinigheid wordt breed uitgemeten.'
'Dus ook dat er bij ons voor een wedstrijd niemand thuis was. Prompt werd er ingebroken. Alles werd overhoop gehaald, geld en sieraden weg.'
Barcelona neemt met weemoed afscheid van Neeskens. De socios hebben al duidelijk en zeer luid laten weten dat zij liever voorzitter Nunez zien vertrekken dan hun matador en het clubpersoneel komt snotterend bijeen om de meest geliefde speler gedag te knuffelen.
Neeskens heeft voor de mensen van het kantoor, de terreinknechten, de hulptrainers en de spelers een barbecue georganiseerd, gewoon op het gravel van de parkeerplaats achter het stadion. Hij heeft voor iedereen een persoonlijk praatje en zegt dat de club veel meer is dan een groep voetballers en dat Barcelona veel meer is dan zomaar een voetbalclub, més que un club, zoals de Catalaanse slogan luidt.
Het ongedwongen samenzijn van loopjongens en stervoetballers, van knechten en bazen is Neeskens ten voeten uit. 'Zo hoort het naar mijn overtuiging. Niemand staat boven een ander. Als trainer heb ik ook altijd het gewone personeel de volle aandacht gegeven. Of ze nou de broodjes voor je smeren of het veld onderhouden, ze werken allemaal voor de club en ze zijn net zo belangrijk als de bestuursleden, de trainers en de spelers.
In Turkije, bij Galatasaray, was er iemand die mij altijd zo'n klein bakkie van die heerlijk sterke koffie kwam brengen. Ik koesterde dat mannetje, want die koffie was voor mij een goed begin van de dag. De mensen onder de top behandel ik met net zoveel respect als de mensen in de top. Voor mij is iedereen gelijk. En het mooie aan de mensen onder de top is dat zij degenen zijn die het contact met je behouden. Het zijn die mensen van wie ik met Kerst en Oud en Nieuw mailtjes en tekstberichtjes op mijn telefoon krijg.'
ik heb Bob vaak meegemaakt, op de toekomst maar ook na afloop van wedstrijden. De man was absoluut niet saai, hij was geen kinderboekenschrijver. Gouden kerel, onze Bob.Yopii schreef: Bobby Haarms was een saaie man, denk ik. Serieus ook.
Was het geen besluit van Kurt Linder om Aad de Mos assistent te maken i.p.v. Bob Haarms?Cruijff schreef:Yopii schreef:Haha, Bobby vertelde ooit dat Cruijff hem polste voor een terugkeer. Bobby: 'Hoor je dat getoeter op de Middenweg? Ik kom er al aan!'
Die man was aan het verpieteren bij Volendam omdat Ton Harmsen met al zijn voetbalverstand hem overbodig vond.![]()
In één adem zeg je trouwens dat Haarms saai is (waarom is me onduidelijk), maar ook dat Ton Harmsen één van de inschattingen heeft gemaakt, waarmee hij compleet fout zat.
Daarin heb je wel gelijk denk ik, want die Harmsen heeft me er een partij vaak naast gezeten.
Welk boek is dat?Cruijff schreef:Zal ook even een Tweede Johan in het zonnetje zetten. Van Johan Segundo, van Johan Neeskens dus, heb ik het boek nu thuis liggen. Staan een aantal mooie verhalen in.
Vlak na het WK trouwt Johan met zijn Marianne, zodat zij als gehuwde voetbalvrouw mee naar Spanje kan. Hij is 22, zij 18 en ze zijn niets gewend. 'We hadden nooit samengeleefd, op een weekje vakantie na. Maar dan doe je alleen maar leuke dingen en wordt je relatie niet op de proef gesteld. Ik was al die Ajax-jaren thuis bij m'n ouders blijven wonen en ineens zit je met je meisje die nu je vrouw is, in een grote wildvreemde stad.
Je kent de weg niet, je spreekt de taal niet, en eigenlijk ken je elkaar ook amper. Goed beschouwd waren we nog kinderen.'
Het jonge echtpaar Neeskens betrekt een flat in Pedralbes. Ze komen dicht bij Johan en Danny Cruijff te wonen en dat helpt, een beetje. Voor elke wedstrijd, ook als er thuis in het Camp Nou wordt gespeeld, zondert Barcelona zich af in een hotel en als hun mannen van huis zijn, slaapt mevrouw Neeskens bij mevrouw Cruijff. Nieuweling Johan, onbekend nog met de sensatiezucht van de Spaanse voetbal-roddelpers, laat zich tegenover een journalist ontvallen dat zijn vrouw elke wedstrijd uit logeren gaat en dat komt ook meteen in de krant. 'Wist ik veel dat het zo werkte, vijftien man schrijvende pers plus radio en televisie bij de training. Alles is nieuws, elke kleinigheid wordt breed uitgemeten.''Dus ook dat er bij ons voor een wedstrijd niemand thuis was. Prompt werd er ingebroken. Alles werd overhoop gehaald, geld en sieraden weg.'
Nee, een volle (oudere) broer van Johan. Hennie zat nog op de bank toch toen Ajax in 1962 de Intertoto Cup won van Feyenoord? En heeft nog voor twee andere clubs semi-profvoetbal gespeeld.Yopii schreef:Dat was mijn indruk, ik heb hem trouwens wel eens meegemaakt. Zijn leven was volgens mij Ajax, Ajax en nog een keer Ajax. Dat lijkt mij erg beperkt.
Hmm, Henny is de halfbroer van Johan Cruijff.elliquido schreef:Aan de genen kan het niet liggenCruijff schreef:Vandaag debuut van kleinzoon Hennie Cruijff in het betaalde voetbal. De 17-jarige Maxim Gullit viel in bij FC Twente - Jong AZ.
Het kan hier worden terug gekeken https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/525099zeux schreef:Ik geloof dat de Cruijff-biografie van Auke Kok niet voor de Cruijff-discipelen is... (hoor nu Kok bij DWDD)
https://edwinwinkels.com/johan-cruijff/Historicus schreef:Kok vertelt ook dat Cruijff jaarlijks een miljoen euro ontving van de JC Stichting voor het gebruik van zijn naam.
Heb wel eens een filmpje gezien van Cruijff waarin hij zelf diploma's ondertekende als directeur of zo van zijn stichting. Daarin zei hij dat hij onbezoldigd medewerker was. Maar Cruijff is altijd erg claimerig geweest op zijn naam- en beeldrechten.
Lijkt me foutief dat het uit de stichting komt. Aannemelijker is een fiscale constructie waar het geld uit één van de BV's komt. Zowel zijn schoonzoon als ook Jordi worden rijkelijk betaald voor het delen van 'Cruyff Football Knowhow' in onder meer China.dat Cruijff jaarlijks een miljoen euro ontving van de JC Stichting voor het gebruik van zijn naam.
Historicus schreef:Kok vertelt ook dat Cruijff jaarlijks een miljoen euro ontving van de JC Stichting voor het gebruik van zijn naam.
En dat het ook invloed had op zijn professionele keuzen, namelijk het uitkiezen van locaties voor trainingskampen.Historicus schreef:Kok vertelt ook dat Cruijff zijn vrouw bedonderde.